Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Központi zár
Sziasztok
én is kicsit bajban vagyok vettem egy riasztót, noh majd én be is kötöm, ok az ultrahangosmodul sziréna ütésérzékelő fékkapcsolóra, indexekre kötés ment is de a kpzárra kötésnél meg a motortíltás bekötésénél elakadtam Astra g-m van és csak a vezetőoldali motor 5 vezetékes hogyan tudnék rámérni hogy melyik kábel mit csinál ? [csak h ne kelljen mindent megvagdalni ... ] esetleg valaki aki már járt így kábel színeket ... köszönöm
Sziasztok, nekem egy olyan kérdésem van, hogy van egy Opel Zafira és mindig elfelejti a kp zár kulcsot, hetente minimum egyszer ujra kell neki tanitani. Szerintetek mitől van ez?
hmm köszi de ezt a rajzot adták a riasztóhoz
most szedtem szét az ajtót , fel is idegesített egy csöppet mert 7-8 vezeték van , és egyáltalán nem ezekben a színekben
Megtalálhattad volna a pörgősebb ezzel foglakozó topicot is...
HE oldalon belül a megoldás Üdv Inhouse
köszönöm sokat tanultam onnan de egyet mégis csak be írtam :\
Sziasztok!
Valakinek nincs meg az Astra F gyári központizár bekötési rajza?
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy milyen diódára van szükségem? Távirányítós központi zár vezérlő modult kötök be, ami villogtatja az indexet, ide kéne betenni 2 diódát (az indexhez). Na de milyet? Én sajnos nem tudom és a boltos sem tudta..
Gondolom arról van szó. hogy 1 érintkeződ van és 2 index oldal, amit nem lehet közösíteni...
A dióda általános 1N400x, (4001...4007) az x a feszültséget jelzi, nem kell 700V-os... 1A-t tud, elvileg kevés, mivel 21W\db az index, de nem szokott vele baj lenni, ezt adják a gyári cuccokhoz is. A 2 dióda anódját összekötöd, és rá a riasztóra\kp zárra, a másik 2 vég a bal\jobb indexre. (ha nem tudod melyik az anód, akkor a "nyilak az index izzók felé mutassanak) Üdv Inhouse
Sziasztok!
Egy fiat Brava autóba szereltem be egy RC102-es távvezérlőt. Nagy kisérletezés árán megtaláltam a központi zár két vezérlő vezetékét ami az ajtókba megy (kék, fehér). A távvezérlő kimenetén van egy relé amely ki- és bekapcsoláskor egy rövid időre meghúz. Nos ezt szeretném összegyógyítani az irányjelzőkkel. Szeretném megvalósítani hogy ki- és bekapcsoláskor a mindkét oldali irányjelző a relé meghúzása idejére felvillanjon. Kivettem a vészvillogó kapcsolót a helyéről és mérni kezdtem. Sajnos csak a tápfeszt találtam meg, más konkrét eredményt nem tudtam kimérni. Na, kb itt el is akadtam ! Tervbe van még egy olyan PIC-ek áramkör amely a központizár lezárásakor az ablakokat felhúzza és figyeli az ajtó(k) nyitását. Csak ehhez (is) jó lenne egy rajz vagy valami instrukció hogy hol, melyik vezeték micsoda. Kérem ha valaki tud segitsen!
Köszönöm szépen a linket, teljesen korrekt! Már régóta ezt keresem, de nem leltem... Kösz mégegyszer!
Sziasztok!
Van több központi zár topik, el is olvastam mindet szépen sorjában, de nem találtam ilyesféle dolgot, így nyitok egy újat hogy meglehessen találni. (Aztán majd a jól fejemre koppintanak a modik ) Szóval most vettem központi zárat, és hozzá távirányítós vezérlő szettet. Sok minden tud, és ami a lényeg, úgy oldották meg az induláskori ajtózárást, hogy a fék első lenyomásakor bezárja az ajtókat. Namármost, ezt én km/h függőre szeretném megcsinálni. Gondolom a motorból/sebesség merő órából kellene valahogy venni a sebesség jelet, ami nekem digitális jelként megy már, és ha pl 15km/h-t eléri, akkor adjon + feszt a vezetékre az áramkör. Erre várnék minnél egyszerűbb ötleteket.
A legegyszerűbb ami eszembe jutott...
Pici résopto (például egérből kiszedni) Felrakni a skálára, hogy a mutató megszakítsa 15 km/h-nál. Erre még jöhetne egy tranzisztor és kész is a jel. Petsze én inkább úgy csinálnám, hogy az órában helyeznék el résoptot egy alkalmas helyen, és digitálisan figyelném a sebességet. De a fordulatszám figyelés se olyan rossz ötlet, pl. 2500-3000-es fordulatnál lezár. Indulás előtt úgyse ér el ilyen fordulatot normál körülmények között.
Mindenképpen digitális jelet akarok figyelni, barmolás az órában kizárt.
A fordulatszám dolog már használható, de a legjobb valahogy a sebességet figyelő áramkör volna. PIC, AVR, jöhetnek, legalább egyszerűbb lenne. Szerintem az alapoktól kellene elindulni, pl. a km/h érték hogy keletkezik?
Én az óra jelét venném le egy "Y-kábel" szerűséggel, azt megformázni úgy hogy egy kis mikrokontroller megegye.
Mivel most ismerkedem az AVR-ekkel mindenféleképp egy kis Tiny-vel oldanám meg . Milyen bemenőjel kell a modulnak?
Ha mar digitalis, akkor szuret:
A sebessegmero kb 12-14V-os jele, 4k7-en at, 4.7-es zenerrel vedve a counter bemenetre. Egy pici PIC, counter uzemmodban, a bemeneti jel adja az impulzust, kb. masodpercenkent megszakitas utan leolvasod es torlod, ujrainditod a countert. Ha ez meghalad egy erteket, bekapcsol a zar. Esetleg hasznalhatsz HV PIC-et, en 5V-os stabIC es kapcsoloFET parti vagyok... Csak viszonyitaskepp: nalam anno 16 jelet adott egy kerekfordulasra.
Énis AVR felé hajlok, mert vérbeli Arduino-sta vagyok.
Most azon vagyok hogy kiszedjem az autó (Suzuki Alto 2005) sebességmérőjéből a jelet, és azt megformázzam.
Amugy szerintem + jelet vár 12V-on a vezérlő. Ehhez is kell majd valami, mert ennyit nem ad ki se PIC, se AVR.
Egy tranzisztort kapcsol a kontroller, azzal meg küldesz neki 12V-ot.
(Gondolom, csak szintet vár, nem kell nagy bemenőáram neki.)
Auto muszerfalat ki, csatlakozora multimetert ra, aztan labankent tologatod elore-hatra egy metert (meg ha 40 kilos is vagy, egy Altot siman eltolsz elore-hatra, kiengedett kezifekkel) es ahol valtozik a voltmero, ott lesz.
A formazas annyi, amit irtam korabban: ellenallas+zener. A 12V-ra allitasra irtam vagy a HV PIC hasznalatat vagy a kapcsoloFET-et. De oszinten szolva, ha ezekkel nem vagy tisztaban, szerintem ne allj neki, inkabb kerj meg valakit.
Szia!
Minek ide kontroller? Ha kiszeded a sebességmérőből a jelet, és megformálod, csak egy egyszerű komparátor kell, ami bizonyos jelszint felett átkapcsol.
Szia!
Nem értem miért kell sebesség függőnek lennie, de ezt te tudod . Eredetileg ezt a dolgot azért találták ki hogy miután rányomtál a fékre bezárja az ajtókat és ezáltal pl ha meg állsz egy piros lámpánál akkor ne tudjanak kirángatni az autóból estleges rossz szándékú egyének vagy kivenni valamit valamelyik ülésről. Ha meg ezzel az szándékod, hogy a pl: gyereket megvédd vele és mondjuk csak 10km/h kapcsoljon be szerintem 9km/h nál sem kellemes kiesniük egy autóból. Ha meg azzal van bajod, hogy fék megnyomásra egyből be kapcsol akkor szerintem valami olyasmi is jó lenne hogy mondjuk motor indulása után a fék harmadik megnyomásra kapcsoljon be. Egyébként ha az autódon van kivezetés a rádiónak hogy sebesség függően tudja állítani a hangerőt azzal is lehetne próbálkozni. Nem leszólni akartalak ne érts félre! Gondolom bicskakulcs amit beszereztél.
Szia!
Gondolom nem nekem szántad, nem én akarom építeni, de ez több autónál rendelhető, vagy alapfelszereltség, és pont az a célja, hogy mozgó autónál ne lehessen kinyitni az ajtaját.
Ja igen bocs csak te voltál az utolsó valamiért én meg mondom válasz gomb aztán válaszoltam
Miből gondolod hogy bicskakulcs? Amúgy igen , illetve az lett volna, csak mivel az autó kulcsszára nem fér bele, így sima távirányító lett hozzá, de nem bánom.
Ha minden igaz, kulcsbedugás után 15 másodpercig nem foglalkozik a fékkel, hanem 15mp utáni első fékre zár, ami nem rossz, csak mivel a többi kocsiban pl, ismerős renault thaila-jában így van, elgondolkoztam rajta hogy hogy lehetne megvalósítani.
Ha a sebességmérő valami hasonló impulzus sorozatot ad ki mint a fordulatszám-mérő, én valami hasonlóval próbálkoznék.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |