Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   121 / 507
(#) Riggs válasza Szebence hozzászólására (») Jún 5, 2009 /
 
24V-os generátorhoz készül. A lemerült szint 22V-ra lett állítva, itt átvált hálózatra. Töltés esetén 25,5-26V-nál vált vissza normál üzemre. A túltöltés megakadályozása ugy történik, hogy 29V-nál 1400W-os terhelést (itt konkrétan vízmelegítő) kapcsol az inverterre (ami 1700W-os). Visszaváltás 26V-nál. A 3V-os kapcsolási szintkülönbségek miatt nincs szükség késleltetésre, nem fog gyorsan váltogatni. Amugy a terhelhetőség 1500-1700W. Beépítésre került még egy 30A-es töltésmérő, és egy digitális akkufesz mérő.
(#) Szebence válasza Riggs hozzászólására (») Jún 5, 2009 /
 
Ez így jól hangzik, mikorra várható, hogy teljesen elkészül? Majd egy ilyenre nekem is szükségem lesz...
Szélgenerátorod kész van már? Ha 24V-osban gondolkodsz, és ez meg bírja az 1500W-ot, akkor gondolom, hogy a szélgenerátorod is ekkorára tervezed...
Majd én is szeretnék építeni egyet, jelen esetben gyűjtögetés, olvasgatás, tapasztalatszerzés fázisban vagyok és sajnos most nem is fogom tudni elkezdeni se, talán csak majd jövőre, addig csak gyűjtögetek...

Olyan kérdésem lenne még, hogy átváltáskor hogy oldod meg azt a pici időt, amikor egyik helyről sem kap áramot a fogyasztó? Pl a számítógép érzékeny lehet rá és kikapcsolhat vagy újraindulhat, mintha resetet csinálnál rajta.
Körülbelül hány Ft-ból jön ki ez a töltésvezérlővel ellátott átkpcsoló?


A többiektől kérdezném, hogy akik ilyen 4-6 méteres tartóoszlopra csinált szélgenerátort és hétvégi házhoz csinálta, tehát ahol nap mint nap sok ember megfordul, a szomszéd nem nézte irigykedve, esetleg nem tettek feljelentést?
Az áramszolgáltatótól vagy bármilyen más szervtől kell-e valamilyen engedély, ha egy 6 méteres oszlopra teszem a generátort és mondjuk 1 lapát hossza 2 méter körül lesz ÉS nem a hálózatra szeretnék táplálni, hanem egy külön 230-as rendszer lenne a falban. Tehát lenne egy szobába X konnektor, ami az áramszolgáltatótól jön + lenne egy ettől független, ami a szélgenerátorra van kapcsolva. Ebben az esetben kell valamilyen engedély?
Esetleg abban az esetben, amit Riggs választott?
Ez nagyon érdekelne, mert ha én csinálok generátort az most előreláthatólag 2-3 év múlva, amikor építkezni fogunk és ennek tudatába szeretném megcsinálni. Egy elég forgalmas út mellett lesz a telek és a szomszédok is.....
(#) Riggs válasza Riggs hozzászólására (») Jún 5, 2009 /
 
Azt elfelejtettem leírni, hogy a képen látható két relé közül az egyik az átváltást csinálja (váltóérintkezős), a másik pedig a terhelést kapcsolja. Mind a kettöt LM358-as ic-ből feléptett feszültségkomparátor vezérli. Ha szükséges rajzot közzé tudom tenni beállítási segédlettel.
(#) Szebence válasza Riggs hozzászólására (») Jún 5, 2009 /
 
Szerintem sokmindenkit érdekelne ez túlfeszvédős átkapcsoló, köztük engem is. Az egész rajzot meg tudod osztani velünk?

Még az előző hozzászólásomhoz szeretném hozzátenni, hogy igaz, hogy 3 év múlva szeretnék jobban belefolyni a szélgenerátor építésébe, de az anyagokat hozzá folyamatosn szeretném beszerezni, minél olcsóbbl egyen és "kisebb" dolgokat már a közeljövőben elkészíteni, pl generátort... vázlatok stb
(#) Szebence válasza Szebence hozzászólására (») Jún 5, 2009 /
 
Módosítás:

"...és hétvégi házhoz csinálta..." ==> NEM hétvégi házhoz csinálta...



A rajzokat és az egyéb dokumentációkat előre is köszönjük Riggs!

(#) Riggs válasza Szebence hozzászólására (») Jún 5, 2009 /
 
A szélgenerátor már 95%-ban kész van, a lapátokat ragasztom és már állítom is. Kész van a beton talpazat is a billenthető talpal, feszítők, csörlő az állításhoz, árbóc stb...
A relék átváltása elég gyors, nem lehet észrevenni sem a TV-n, sem a számítógépen (hiszen a szünetmentes tápegységben is ilyen van). Ennek oka, hogy ezeknél a készülékeknél a tápegységben a pufferkondenzátor képes terhelés alatt is 100-200ms-ig megtartani a töltést, ami alatt simán átvált egy relé.
A töltésvezérlő teljes anyagköltsége dobozolással műszerekkel kb 10 ezer Ft. Az elektronika ebből még ezer sincs. Amugy az egész projekt (szélgenerátor, inverter, akkuk) kb 240 ezernél tart, és fél éve csinálom.
(#) Szebence válasza Riggs hozzászólására (») Jún 5, 2009 /
 
A generátort is te csináltad, vagy autóból esetleg buszból vagy tehergépkocsiból kiszedett generátort használsz?
A generátor közvetlen a lapát tengelyén van vagy van áttétel közte? Ha van, akkor mekkora az áttétel? Mekkora a genrátorod teljesítménye és az hány Ft-ba került ha te csináltad? a lapátokat műgyantából készíted? Azok mekkorák lesznek?
Bocsi a sok kérdésért, csak nagyon érdeklődöm

Majd képeket teszel fel, hogy most, mi, hogy van?
(#) Riggs hozzászólása Jún 5, 2009 /
 
Itt van még néhány kép
(#) Szebence válasza Riggs hozzászólására (») Jún 5, 2009 /
 
Nagyon jól néz ki! Az utolsó képen, az a körülbelül 70 fokban megdöntött cső... az mi lenne? Már sok helyen láttam, de nem tudtam sehol sem kivenni, hogy oda majd mi kerül vagy, hogy annak mi a szerepe...
Majd a válaszaid várom a többi kérdésre, de mára már megyek, az elkövetkezendő 2 hetem iszonyatosan durva lesz, szerintem nem is nagyon leszek itt hobbielektronikán, te viszont el ne tűnj, ha nem bánod még lenne pár kérdésem
Azért írtam, hogy el ne tűnj, mert sok felhasználó van, aki régebben beírt ide, hogy építeni akar stb, tett fel 1-2 kérdést, és azóta (4-5 hónapja) az oldalon sem járt
De mára megyek már. Jó éjt!
(#) Riggs válasza Szebence hozzászólására (») Jún 5, 2009 /
 
Oké, folyt köv...
Üdv!
(#) fano válasza Szebence hozzászólására (») Jún 6, 2009 /
 
Amit láttál, az a viharvédelem része, arra kerül a farok, erős szélnél kitéríti a lapátokat.
Én itt vagyok , figyelek, tanulok. Az "erőművem" 70-80%-ban kész, már vagy két éve, sajna az építkezés elvitte a pénzt, most megidőm sincs rá Nekem már "csak" a mágneseket kell megvennem, plusz a töltésvezérlő hiányzik.
(#) fano válasza Riggs hozzászólására (») Jún 6, 2009 /
 
Gratula, nagyon profi! A töltésvezérlő engem is érdekel (12V-os változatban)
(#) Riggs válasza fano hozzászólására (») Jún 6, 2009 /
 
Köszönöm!
Az építési leírást közzé teszem, csak a skiccet egy kicsit átrajzolom, mert elég csúnya. Átméretezem 12V-ra is. A faroklapáttal vagyok egy kicsit bajba, mert nem tudom, hogy mekkora felület kellene.( A szélkerék 3,2m-es)
(#) Szebence hozzászólása Jún 6, 2009 /
 
Várom a további fejleményeket fano-tól és Riggs-től is
fano: hajrá, sok sikert, mekkorát csinálsz teljesítménybe és méretben is érdekelne, mekkora a szélkerék... esetleg pár képet láthatunk a jelenlegi állapotáról?

Riggs, leírod a válaszokat a tegnap feltett kérdésekre?
(#) fano válasza Riggs hozzászólására (») Jún 6, 2009 /
 
Vasárnap átméretezem, most fejből nem tudom, pontosan hány m2 a felület. Hülyeséget nem szeretnék mondani. Köszi egyébként






(#) fano válasza Szebence hozzászólására (») Jún 6, 2009 / 1
 
Persze, holnap lefényképezem újra. Az építés Hugh Pigot - remélem jól írom - rajza alapján készült, hársfa lapátokkal. A terv volt a fórumon, de ha kell előkeresem és elküldöm. "Normál" szélben 500W a telj. de elvileg - tekercselő a szakmám -1 kw-ot is tud, persze Szél Úrtól függően. 2007-es árakon 80E ft eddig az anyagköltség, bárcsak már termelne is valamit Sajna, augusztusig várnom kell még a mágnesekre, talán akkor jut rá pénz. Kevéske angolommal azt hámoztam ki, hogy az utánépíthetők közül ez az egyik legjobban teljesítő turbina. Hétvégente vagyok csak elérhető, ezért türelmet kérek! (A válság miatt )
(#) Szebence válasza fano hozzászólására (») Jún 6, 2009 /
 
Én most kb 2 hétig egyátalán nem leszek elérhető, lesz időd képeket csinálni
Igen, azt a dokumentációt én is olvastam!
Én valamivel nagyobbat szeretnék csináln, majd segítenél kiszámolni, hogy milyen mágnesek mellett milyen huzalból hány menet kell? (24 voltos rendszernél)
Majd leírom később, kb 2 hét múlva a részleteket, addig is kitartás mindenkinek!
(#) fano válasza Szebence hozzászólására (») Jún 6, 2009 /
 
184245 sz. hozzászólásnál (2008. 02.21.) a terv pdf-ben hála leharnak , nekem csak papíron van meg eredetiben, Londonból Kissé piszkos már
(#) fano válasza Szebence hozzászólására (») Jún 6, 2009 /
 
Ja, most látom elkéstem. Csak ird le mekkorát szeretnél, és megpróbálunk zöldágra vergődni. 2 hét kell nekem is
(#) fano válasza Szebence hozzászólására (») Jún 6, 2009 /
 
Gyors fejszámolás után: vigyázz, mert szerintem fizikailag max 2kW-ig lehet ezzel a megoldással még működő generátort készíteni (túl nagy átmérő). A lapátokat én nem tudom méretezni!, márpedig abból (is) kell kiindulni. Szerény véleményem szerint, a fenti terv e fajta házilag építhető turbina maximuma. Persze tévedhetek, nem vagyok mérnök
(#) lehar válasza fano hozzászólására (») Jún 7, 2009 /
 
A Hugh Piggot féle leirásban(pdf) többek között,van egy olyan táblázat is,ahol megadja a tekercsek adatait,feszültség fügvényében,12,24,48,Voltra,+a szükséges tekercshuzalok átméröjét is.A teljesitményt a tekercsek + a mágnesek száma határozza meg.A szükséges teljesitmény szerint elkészitett tekercseket kirakod körbe,egymás mellé,egy nagyobb kartonlapra,és az ezek szerint megrajzolt kör lessz a mágneseknek szükséges tárcsa átméröje.A tárcsák vastagsága a növekvő teljesitménnyel nöjjön,de max,1O-12 mm-nél ne legyen vastagabb.(többek közt a tul nagy suly miatt is).
(#) Riggs válasza lehar hozzászólására (») Jún 7, 2009 /
 
Lehet, hogy utólag szükséges módosítani a tekercsek menetszámát, mert a Hugh Piggot féle leírásban 140-150-es fordulatra vannak méretezve, de van ahol csak nagyon ritkán érné el ezt a fordulatot. Lehet, hogy nálam is így lesz, majd a próba eldönti.
A 8mm-es tárcsák a mágnesekkel (16) kiöntve nálam egyenként kb 5kg-ot nyomnak. Mindenestől lapátok nélkül az egész generátor kb 17kg lesz.
(#) Riggs válasza fano hozzászólására (») Jún 7, 2009 /
 
Ahogy fano is írta a 70 fokban megdöntött csőn a faroklapát nagy viharban be tud csukódni, igy a rotor kifordul a szélből. Ez akadályozza meg, hogy szétrepüljön. Méretezése nem egyszerü (én nem is tudom), ezért itt a leírásra támaszkodtam. Aztán majd a próba (ami már élesben megy) eldönti, hogy kell-e még módosítani valamit rajta.
(#) gyzoli válasza Riggs hozzászólására (») Jún 7, 2009 /
 
Én is átnéztem azt a hugh pigot féle tervet, de nem értem, hogyan fordul ki, valaki elmagyarázná?
(#) Riggs válasza gyzoli hozzászólására (») Jún 7, 2009 /
 
Ha nem lenne faroklapát, akkor a rotor átfordulna a másik oldalra. A faroklapát tartja az egyensúlyt egy bizonyos szélerőig. Mivel a farok el tud fordulni a megdöntött csövön, a szél egy bizonyos erő után legyőzi az elfordításhoz szükséges erőt (ami a faroklapát súlyától a hosszától és a forgástengely dőlési szögétől függ). Mivel a forgástengely meg van döntve a farok szára pedig vízszintesen van ráhegesztve, becsukódáskor emelkedésre kényszerül.A saját súlya állítja vissza alaphelyzetbe.
Nem tudom érthető volt-e?
(#) Riggs válasza Riggs hozzászólására (») Jún 7, 2009 /
 
Találtam képeket, amit valamikor már belinkeltem. Talán ebből érthetőbb...
(#) gyzoli válasza Riggs hozzászólására (») Jún 7, 2009 /
 
Tehát ha egy erős széllökés éri, akkor a lapátok kitérnek, így a faroklapát fel kell emelkedjen, tehát akkor a faroklapát nincs rögzítve, csak a gravitáció tartja abban a 70 fokos csőben?
(#) Riggs válasza gyzoli hozzászólására (») Jún 7, 2009 /
 
Így van. De lehet alulra egy biztonsági zárást csinálni, nehogy tényleg lekapja a vihar.
(#) fano válasza lehar hozzászólására (») Jún 7, 2009 /
 
Így van, egyetértek. Én a többletsúlytól félek (oszlopmértrezés!!)
(#) fano válasza Szebence hozzászólására (») Jún 7, 2009 /
 
A képek. Sajnos, már kissé poros a cucc, plusz a költözködés is megviselte. De már mintha látnám a fényt az alagút végén
A fehér színű lapát festésre szórógittel előkészítve. A fura lekerekített háromszög alakú tárgy közepén lyukkal NEM wc ülőke (többek szerint az)
Következő: »»   121 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem