Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Az érdekes lenne.... (2480Ft/kísérlet?)
Jobban megéri, ha szerválok egy másik generátort. Szétszedem a generátort, hátha találok benne valami hibát. A mostani fesszab egy SBR tipus, állítólag nagyon jó fajta.
Magát a generátort soha nem szedtem még szét.
Annyira hozzáférhető, hogy ki sem kell szedni, mikor a fesszabályzót cserélem. Most éppen mennem kell az autóval, de holnap ripityára szedem a generátort és környékét. Még ezt az egy utat bírja ki!
Hát, én garanciába simán visszaviszem az olyan alkatrészt, ami beépités után rögtön rossz. Megjegyzem, ez leginkább a FÁK-országokban gyártott elektromos alkatészeket érinti. Az SBR-t nem ismerem.
Ha szétszeded, és mindent kimérsz, azzal kárt nem csinálsz, legalább meggyözödsz rola, hogy minden más jo-e. Alternativ megoldás: átalakitani külsö feszszabályzosra, azokbol nagyobb a választék.
Helló!
Hát ha tudod valamire használni a bekötési rajzot. A nullfesz. relé értékei is fontosak a meghúzási értékek miatt de szerintem az nem szokott tönkremenni csak úgy. Üdv.:VIM
A Samara generátor nem ilyen. Ez a beépitott szabályzos kocka Ladákhoz és a külsö szabályzos régebbiekhez valo.
A Samarákon és az ujabb kockákon is már segéddiodás generátor volt, tehát nem a 15-röl kapta a gerjesztöáramot, hanem a gerjesztödiodák segitségével öngerjedt.
Csak az a baj ezzel a rajzzal, hogy az apró betűs/számos részek nem nagyon látszanak.
VIM
forrasztottam a régi szabályzóba új szénkefét és máris elalszik a töltés lámpa.elképesztő,hogy a gyári szabályzó kefe csere után még mindig jó és alapjáraton ugyanazt az értéket tartja mint fordulaton 1 század eltéréssel.az új orosz szabályzók pedig jó esetben kibírnak pár száz km-t.
így végülis már nincs szükségem új szabályzóra,de elég drága tanulópénz volt :no:
Josska:samarához orosz sabályzót NEM SZABAD.
én is azt hittem már,hogy kuka a generátorom,mert boltos persze azt mondta,hogy nem szokott baj lenni a termékkel és jó minőségű.nekem is volt túltöltéstől nem töltésig minden.töltés mellett világító kontroll lámpával.a régi szabályzót "felújítva" viszont tökéletes töltést kaptam.úgyhogy szerintem vagy szerezz magyar utángyártottat amiről akos70 is írt,vagy nézz szét bontóban és keress gyárit ami még működik.kefe csere után simán jónak kell vele lennie
Nincs ebben semmi meglepő. Az elektronikus szabályzó nem hajlamos tönkremenni, csak a kefe kopik el benne előbb-utóbb.
Ezért kell előbb mérni, és utána cserélni bármit is. Manapság az autószervizek hajlamosak sokmindent feleslegesen kicserélni...
Hát igen, régen még tudtak jo minöségü alkatrészt gyártani.
Ma csináltam egy kockán a töltést, ezen még a régebbi beépitett szabályzos generátor volt. A gazdája már probálkozott, vett rá egy uj ruszki szabályzot, de nem lett jo. Átalakitottam külsö szabályzosra, tettem rá egy 25-30 éves régi Lada-szabályzot, azzal tökéletes lett.
Ma lesz a napja, hogy kiszedem a generátort és megnézem közelebbről.
Hozzáteszem, régebben, ha gond volt a töltéssel, egyszerűen vettem egy fesszabályzót, kicseréltem és jó lett. Nem tudom elhinni, hogy egyszeriben elkezd "finnyáskodni" a generátor, mint egy rossz k***a. Valami más baj lesz itt.
rosszul fogalmaztam.nem az az elképesztő,hogy 20 év után még működik hanem az,hogy amit most kapsz a boltban 1 hónap után tönkre megy ha csak nem szar már akkor is amikor beleteszed.
Mostanában ez jellemző (ha nemis ennyire) az autógyártásra. Valamikor olyasmit, hogy szíjfeszítő, vízpumpa, gyujtótrafó, generátor, önindító, stb. eszébe nem jutott valakinek valaha, hogy ki kéne cserélni (hacsak nem hibásodott meg). Maximum kefe és csapágycsere volt, de az önindítóban még ezek sem koptak el egy komplett motorfelújításig. Mostanában meg ezeket is kompletten cserélgetik, jobb esetben azért, mert elkopnak, rosszabb esetben azért, mert a gyár kiadja, hogy Xezer km után cserélni kell, a márkaszervízben meg hülyék hozzá (tisztelet a kivételnek), hogy meg tudják nézni, hogy ennek esetleg semmi baja. Fejlődött a gyártástechnológia, jobbat lehetne csinálni, mint régen, de ezek olyat csinálnak, aminek az élettartama már be van lőve, hogy venned kelljen másikat...
Pontosan igy van. Plusz létrejöttek olyan, korábban ismeretlen alkatrészek, mint a szabadonfutos generátor-ékszijtárcsa, vagy a gumiágyba szerelt fötengely-ékszijtárcsa, kettöstömegü lendkerék, amik több tiz- vagy százezer forintok, de legalább rendszeresen tönkremennek.
Az én autom elmult 20 éves, van benne minimum 400e. km, kb. napi 10 inditás de pl. az öninditoban még nem volt cserélve egy kefe sem. Ugy 10 éve, mikor megvettem, én szedtem szét elöször, kifujkáltam belöle egy kis port, aztán azzal a lendülettel összeraktam. Ma már nem csinálnak ilyet. Idézet: „szabadonfutos generátor-ékszijtárcsa” Na ez pontosan az az alkatrész,amit végképp nem értek, hogy mit akartak az autógyárak elérni vele...
A főtengelyen jelentős szöggyorsulások lépnek fel, melyek a vele kényszerkapcsolatban lévő tömegeket szintén "rángatják". A generátor tehetetlensége elég nagy a forgó tömegek miatt, így ha nem lenne szabadonfutó vagy csillapító gumiágyazás, a létrejövő dinamikus erőhatások idővel akár a főtengelyt is eltörhetik. Ezt sokan tapasztalták, akik lecserélték olcsóbb tömör tárcsára, mondván, jó az, aztán eltört a főtengely, vagy jobb esetben elnyíródott az ék.
Hát igen, régen ehelyett csináltak olyan fötengelyt, ami nem tört el. De ha ma is igy lenne, akkor ki cserélné le 5 évente az autoját?
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Mellékeltem egy rajzot (bocsánat a minöségért), ez egy hajómotor töltési rendszerének rajza. A rajzon feltüntetett voltage regulator hiányzik és ezt szeretném legyártani. Ehez kérném a segitségeteket, hogy vajon mi lehet benne. Sok fogyasztó nincs rákötve, csak egy 10wattos izzó, de az is csak ritkán, este van használatba. Kipróbáltam, a regulator nélkül, de kis idön belül sajnos tultöltötte az akkut. Ha röidre zártam a regulator két vezetékét, akkor pedig nem töltött semmit. Segitségeteket köszönöm elöre is!
Igazad van, de a kérdés szempontjából ez lényegtelen.
Régóta szomorkodom ezen, de, mivel nem vezet sehová, hozzászoktam, hogy ez van.
Ha csak ilyen kicsi a terhelés akkor épitsd meg:ezt
Idézet: „Régóta szomorkodom ezen” Türelmes ember vagy, én dühöngeni szoktam. Bár tényleg nem vezet sehova.
Töltésszabályzó motorra, vagy valami ilyesmi című témát keresd, motorkerékpárokon szokott ilyen rendszerű töltésszabályzó lenni.
Azért érdekes, hogy 100 évig elég volt az ékszíj rugalmassága meg egy kontrában behajtott csavar is a főtengely végében az ék helyett, és az is meg tudott hajtani mindent.
akos70 kollégának igaza van, hogy ehelyett rendes főtengélyvéget kellene csinálni, mert ne magyarázza nekem senki, hogy a dugattyú nem csinál erőhatást a főtengelyen, a generátor meg igen... De talán a gazdasági válság egy kicsit észheztéríti az autógyárakat is, hogy ideje lenne valamit fejleszteni is, nem csak a hátsójukat vakarni és ködösíteni folyton. Mit tudnak komolyabb fejlesztést az utóbbi időben felmutatni? Az, hogy széria az ABS (amit úgy tettek kötelezővé nekik, pedig már a 20 éves Kadettemhez is lehetett rendelni), van 8 légzsák, növelik a befecskendezési nyomást (azt is csak muszájból) vagy öt-hat évente rajzolnak egy másik karosszériát, az nem valami egetrengető fejlődés...
100 éve nem 100+ LE -s autók voltak így az erőhatások is kisebbek voltak. Ma is vannak olyan autók, amiken nincs ilyen frinc-franc és mégis megy.
Sok mindenben egyetértünk! Abban nem , hogy a válságnak lesz bármi pozitív hatása bármire is Hogy mi a fejlődés? Eléggé szubjektív, kinek mi!
A 100+LE-höz erősebb főtengely is kell, aminek alapból jobban el kéne viselnie a generátortól jövő rángatást, mint a 30 lóerős főtengelynek (bár nemigazán van ott rángatás, de mondjuk rá, hogy van). Szóval eléggé mondvacsinált indok az, amivel a szabadonfutót meg a gumiágyazást magyarázzák...
De szerintem egyetértünk az egészben, úgyhogy ne offoljunk itt tovább.
Üdv!
Előzmény: LADA 2107, Samara generátorral. Hiba: túltölt a generátor. Ma sikerült megoldanom a problémát. Miután hiába cseréltem kétszer is fesszabályzót, szétszedtem a generátort, és méricskélni kezdtem. Semmilyen hibát nem találtam, összeraktam, visszaraktam a helyére. Amikor a főkivezetésre kötöttem a madzagokat, észrevettem, hogy az a csavar, ahová rögzíteni kell, megmozdul. Újrakivettem a generátort, és a csavart kivettem. Hasonlatos a kapupántcsavarhoz, alatta az évek során keletkezett koszt, mocskot kitakarítottam, alaposan meghúztam. Sajnálatos, hogy előszörre nem vettem észre, méréskor pedig nem látszott a hiba. Hétszer szedtem ki a generátort, kicseréltem a forgórészt is, de sosem lett jó. Szóval ez volt a hiba, s ez azt a tételt bizonyítja, hogy szakadás esetén a fesszabályzó úgy érzékeli, mintha leesett volna a feszültség, és ezért "túlszabályoz". Nem értek hozzá, egy szakember talán rögtön tudta volna, mi a baj, most már ezt is tudom, hogy minden egyes csavarkötést érdemes megvizsgálni.
Ezért nem jó az, hogy csak úgy vaktában kicseréljük a szabályzót vagy bármi mást, ha hibás a töltés. Sokminden okozhatja a hibás töltést, ezért menet közben kell mérni, és akkor már lehet következtetni a hibára. Sok hiba az asztalon szétszedve nem jön elő. De örülök, hogy meglett a hiba
Helo mindenki!
Van egy Aprilia ETX-m és nem tölt a generátor.. Mit mérjek és hogyan?(Műszer az van csak tudás nincs A fesz.szabályzón van két "G" jelölés ide jön a két kábel a tekercsekről,van egy B+ ez az aksihoz megy (a biztin át) ezen kívül van egy "C" és egy"L" ezek jelenleg szabadon vannak.A fesz.szabályzó Ducati feliratos,de valszleg ez való bele,fémházas gyantával kiöntött.12 voltos a rendszer. Segítsetek! |
Bejelentkezés
Hirdetés |