Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Az biza a protect LED, azaz védelem! Akkor is világít, ha a remote magasabban van, mint a tápfesz... /gondolom a remote a fejegységből jön.../ Mérd le, villogós hangerőnél a kocsi kasznijához képest a tápfeszt a B+ /azaz Battery/ lábon, aztán mérd le az erősítő GND-B+ között. Nem lehetetlen, az sem, hogy a testelésed van kilazulva, vagy korrodálódva, és így nem megfelelő a test.
A nem megfelelő testelést úgy is kimérheted, hogy a hátsó csomagtartó tető beakadójához /ez tuti test/ képest az erősítő GND-jét összeméred, és ha van köztük HANGOS ZENE KÖZBEN feszültség, akkor ott a gebasz!
köszi a segítséget valamelyik nap megcsinálom
de én az akksira gyanakszom, mert már elég gyenge nem lehet hogy azért villog a led?
Vagy beindítod a kocsit, már a Trabi is tudott 42A-el tölteni!
sziasztok!
valaki esetleg nem vezetett be tápkábelt opel vectra C (5ajtós)-ba? hol tudnám bevezetni a motortérből?
Van egy 1800 wattos autó erősítőm és mikor be kötöm akkor folyamatosan búg már két kocsiba is ki próbáltuk és nem tudunk rájönni hogy mi a baj?!Meg kösznném ha valaki tudna nekem segíteni!
Használj negatív visszacsatolást.Erősítő áramkörök kimeneti jele egy részének visszavezetése a bemenetre. A negatív visszacsatolás hatására az erősítés csökken, ugyanakkor az erősítő egyéb tulajdonságai előnyösen módosulnak: a kimeneti zaj, a zavaró jelek hatása, a nemlineáris torzítás csökken.
az az igazság hogy nem nagyon értek az ilyen dolgokhoz azt megtudnád mondani hogy te hogy valósítanád meg?
igen szól.ha 0son van a hangerő akkor búg ha föl hangosítom akkor szól és búg. Ha be indítom az autót akkor meg fordulatszámtól függően sípol!
kábelezési hiba nem lehet mert a másik erősítőm hibátlanul szól!
Pedig ez bizony egy jólszituált földhurok, megszüntetni tényleg átkábelezéssel lehet. Van néhány téma ami ezt tárgyalja, ott találsz megoldást.
Hát nem tudtam,hogy gyári.Na de ha megbizonyosodtál, hogy nem kábelezési hiba,akkor tuti negatív visszacsatloás kell. Ezt olvasd el és itt van a kép a negatív visszacsatolásról.
Kívülről visszacsatolgatni egy kész cuccban nem szokás. Szemétre való cucc ha nem elég stabil magától.
Ráadásul a berendezés megbontása nélkül nem is biztos, hogy korrektül tudod kivitelezni. Idézet: „kábelezési hiba nem lehet mert a másik erősítőm hibátlanul szól!” Akkor az erősítő hibás, keresd, vagy kerestesd meg mi a baja! Kérlek a mondatot kezd nagybetűvel! Köszi!
Ha földhurok van, akkor a másik erősítő miért hibátlan? Meg már több autóban is ki volt próbálva. Szerintem rossz és meg kell javítani.
Muszáj?
Ja most látom mennyi idős vagy. Na de akkor is, gondolkodj már egy kicsit! Láttál már ekkora erősítőt? Hogy a fenébe nyúlna bele egy olyan ember, aki bevallottan nem ért hozzá? Még nekem is elkéne túlóráznom rajta, hogy mi a fene baja van. Egy biztos, nem a negatív visszacsatolás!
Ez butaság !
Az NFB nem mindenre gyógyír , ne vezesd félre magad , de másokat sem . A hiba okát kell megkeresni , tüneti kezelés semmire nem lesz jó .
Földhurok lehetőségét teljesen nem vetném el .
Elképzelhető , hogy az erősítő váza rossz helyen van összeföldelve a belső elektrónikájával és bekötésekor földhurok keletkezhet . Vagy egy rossz csatlakoztatás következtében GND fóliaszakasz valahol elégett , már több ilyen esetet láttam .
Azt írta, hogy a fordulatszámmal arányosan zúg szóval első nekifutásra azt kéne kipróbálni, hogy a zúgás akkor is jelen van-e ha az autó be van e indítva.
Nagy valószínűséggel az erősítő tápja nem megfelelően van szűrve és a gyújtás által okozott zajokat szedi fel a tápján keresztül. 1,nézd meg hogy beindított és leállított motornál hogyan viselkedik, úgy hogy a bemenetére nincs kötve semmi és nem érintkezik a fém váza az autóéval ha ez megtörtént akkor írd le a tapasztalataidat és akkor könnyebb lesz segíteni. Az meg hogy az erősítőbe bármilyen módon is belenyúlj felejtsd el semmi baja max egy kicsit gagyi mert kihagyták belőle a megfelelő szűrőtagokat a betáplálási oldalról.(jelzem ez sem biztos előssör próbáld ki amit mondtam) Idézet: „Vagy egy rossz csatlakoztatás következtében GND fóliaszakasz valahol elégett” Ez is egyfajta meghibásodást jelent. Egyébként igazad van, a lehetőség fenn áll, csak ha az egyik erősítővel jó, a másikkal nem, akkor ott az erősítőkben kell keresni a különbözőséget, legyen az hiba, vagy gyári eltolás. Idézet: „Azt írta, hogy a fordulatszámmal arányosan zúg” Nem csak azt írta, hanem azt is, hogy magától "búg", ami nem nagyon földhurok jellemző. Egy autóban a földhurok inkább a fogyasztók zavarjeleit erősíti fel, mint hogy folyamatosan búgjon. A fenti érveimet is vedd még ide...
Talán a legcélravezetőbb az lenne, ha autótól teljesen függetlenül, regulált táppal - vagy ha nincs egy kiszerelt autóakkuról - indítani a cuccot. Ha akkor is búg, az erősítőben van a hiba. Ha nem akkor következő lépésként autó tápellátásáról, de a kocsiszekrénnyel nem érintkező hangszórókkal és jelforrással (mp3 pl.) hajtani. Ha kkor elkezd zúgni akkor a táp felől szed be zajt. Ha még mindig nem zúg, akkor a kisjelű kábelezésben van para.
Ekkora teljesítményhez (100% hatásfok mellett ) 150 A kell 12V-ról. 150A mellett már 0,1Ohm ellenálláson 15V esik. Szóval ha valahol átmeneti ellenállás keletkezik, lehet akkora feszültség esik rajta, hogy az inverter a végfokban nem tud rendeltetésszerűen üzemelni. Esetleg ez is lehet a baj.
Igen az erősítőben keresném a hibát én is , tippjeimben is arra gondoltam .
köszönöm a segítségeteket már meg van mi okozza a problémát! Az egyik ellenállás nem működik rendesen.
Nem láttom,hogy azt írta,hogy nem ért hozzá,Én most mit csináljak?Tudom,hogy nem jó megpiszkálni.Dehát ha hozzá akar nyúlni ,akkor nyúljon.Ha nem akkor meg szereltesse meg.Ezt szerintem mindenki megtudná csinálni,aki sokat gykorlatozott és kiolvasott minimum 3 elektrós könyvet.Audiotechnikáról,elelktronika és fizika könyvet.Akkor eltudja készíteni és megis érti,hogy mit csinál.Vagyis nem csinálja vakon.Attól,hogy kissebb vagyok, 2 év alatt rengeteget tnultam.Mint c++ programozásban mint elektróban.Vagyis nem szabad lenézni a kisebbeket sem.
Értelek.Inkább tervezek áramköröket,vagy programokat.Az áramköreimet is elkészítem,hogyha szükségem van rájuk.Ezért a gyakorlat az két hetente egyszer,maximum kétszer szokott lenni.Ammi nem nagyon sok.
Idézet: „Nem láttom,hogy azt írta,hogy nem ért hozzá” Idézem: Idézet: negyedik hozzászólásban van.„az az igazság hogy nem nagyon értek az ilyen dolgokhoz” Nem akartalak bántani, és most se, de hidd el, attól, hogy felsorolod milyen ügyes vagy, nem festesz magadról jobb képet. Ne csak elektrót tanulj, hanem a hozzá szükséges higgadtságot és logikus gondolkodást is. További jó tanulást!
Sziasztok!
Életembe először sikerült megvennem egy egycsatornás erősítőt az autóba (Spectron SP-A1500D ) és csodálkozva vettem észre rajta, hogy 4 saruja van a kimeneten, de a polaritáskiosztás nem olyan sorrendű, mint egy 4 csatornás erősítőnél. Ennél így mutat -> -++-. Én bekötöttem az egyik -+ ba, aztán a másik +- ba, de nem érzékeltem külömbséget. Ezeknél is van ilyen, hogy hídba kötés? Elsőre érdekesnek hangzana egy egycsatornás erősítőt hídba kötni, de akkor miért van 2 pár kimenete és szól is mind a kettő külön-külön. Segítsetek ezzel a bekötési gondjaimmal kapcsolatban. Előre is köszönöm!
Szia
Szerényen megjegyezném, hogy az egy /a D-ből gondolva/ digitális, azaz kapcsoló üzemű MONO erősítő. Azért van két pár kimenete, hogy több hangszórót köthess rá! Lehet, hogy még az 1 ohm-ot is elviseli, de 2ohm stabil tuti van, még ha nem is tudja valójában azt az 1500w-ot.. Az a két pár kimenet párhuzamban megy, ha van egy műszered, akkor összemérheted szakadásvizsgálóval a ++-ot, és a -- -t is, hogy összeérnek, azaz ugyanaz a kivezetés megosztva, a több hangszórócsatlakoztathatóság miatt! Nálam javítás alatt volt egy még analóg MA fairless, az ++-- elrendezésben volt ugyanúgy monó. Ezek a gyárilag mono erősítők erősítőn belül nem hidalhatók, mert ha 2 végfok lenne, akkor sztereo/mono lenne. Inkább raknak rá 180°os fázistoló potit, és így egy másik ugyanilyen végfokkal már hidalható! 3000W váúúú! |
Bejelentkezés
Hirdetés |