Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Lapozás: OK   13 / 198
(#) Tyler3333 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jún 21, 2009 /
 
OK. Köszönöm a segítséget
(#) EcoPityu válasza Tyler3333 hozzászólására (») Jún 22, 2009 /
 
Az biza a protect LED, azaz védelem! Akkor is világít, ha a remote magasabban van, mint a tápfesz... /gondolom a remote a fejegységből jön.../ Mérd le, villogós hangerőnél a kocsi kasznijához képest a tápfeszt a B+ /azaz Battery/ lábon, aztán mérd le az erősítő GND-B+ között. Nem lehetetlen, az sem, hogy a testelésed van kilazulva, vagy korrodálódva, és így nem megfelelő a test.
A nem megfelelő testelést úgy is kimérheted, hogy a hátsó csomagtartó tető beakadójához /ez tuti test/ képest az erősítő GND-jét összeméred, és ha van köztük HANGOS ZENE KÖZBEN feszültség, akkor ott a gebasz!
(#) Tyler3333 válasza EcoPityu hozzászólására (») Jún 22, 2009 /
 
köszi a segítséget valamelyik nap megcsinálom

de én az akksira gyanakszom, mert már elég gyenge
nem lehet hogy azért villog a led?
(#) Tyler3333 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 22, 2009 /
 
igaz
(#) EcoPityu válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 22, 2009 /
 
Vagy beindítod a kocsit, már a Trabi is tudott 42A-el tölteni!
(#) csabika89 hozzászólása Jún 25, 2009 /
 
sziasztok!
valaki esetleg nem vezetett be tápkábelt opel vectra C (5ajtós)-ba?
hol tudnám bevezetni a motortérből?
(#) sky247 hozzászólása Júl 13, 2009 /
 
Van egy 1800 wattos autó erősítőm és mikor be kötöm akkor folyamatosan búg már két kocsiba is ki próbáltuk és nem tudunk rájönni hogy mi a baj?!Meg kösznném ha valaki tudna nekem segíteni!
(#) boczhunor hozzászólása Júl 13, 2009 /
 
Használj negatív visszacsatolást.Erősítő áramkörök kimeneti jele egy részének visszavezetése a bemenetre. A negatív visszacsatolás hatására az erősítés csökken, ugyanakkor az erősítő egyéb tulajdonságai előnyösen módosulnak: a kimeneti zaj, a zavaró jelek hatása, a nemlineáris torzítás csökken.
(#) sky247 hozzászólása Júl 13, 2009 /
 
az az igazság hogy nem nagyon értek az ilyen dolgokhoz azt megtudnád mondani hogy te hogy valósítanád meg?
(#) sky247 hozzászólása Júl 13, 2009 /
 
igen szól.ha 0son van a hangerő akkor búg ha föl hangosítom akkor szól és búg. Ha be indítom az autót akkor meg fordulatszámtól függően sípol!
(#) sky247 hozzászólása Júl 13, 2009 /
 
kábelezési hiba nem lehet mert a másik erősítőm hibátlanul szól!
(#) idlob válasza sky247 hozzászólására (») Júl 13, 2009 /
 
Pedig ez bizony egy jólszituált földhurok, megszüntetni tényleg átkábelezéssel lehet. Van néhány téma ami ezt tárgyalja, ott találsz megoldást.
(#) boczhunor hozzászólása Júl 14, 2009 /
 
Hát nem tudtam,hogy gyári.Na de ha megbizonyosodtál, hogy nem kábelezési hiba,akkor tuti negatív visszacsatloás kell. Ezt olvasd el és itt van a kép a negatív visszacsatolásról.
(#) idlob válasza boczhunor hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
Kívülről visszacsatolgatni egy kész cuccban nem szokás. Szemétre való cucc ha nem elég stabil magától.
Ráadásul a berendezés megbontása nélkül nem is biztos, hogy korrektül tudod kivitelezni.
(#) watt válasza sky247 hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
Idézet:
„kábelezési hiba nem lehet mert a másik erősítőm hibátlanul szól!”

Akkor az erősítő hibás, keresd, vagy kerestesd meg mi a baja!

Kérlek a mondatot kezd nagybetűvel! Köszi!
(#) watt válasza idlob hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
Ha földhurok van, akkor a másik erősítő miért hibátlan? Meg már több autóban is ki volt próbálva. Szerintem rossz és meg kell javítani.
(#) watt válasza boczhunor hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
Muszáj?

Ja most látom mennyi idős vagy. Na de akkor is, gondolkodj már egy kicsit! Láttál már ekkora erősítőt? Hogy a fenébe nyúlna bele egy olyan ember, aki bevallottan nem ért hozzá? Még nekem is elkéne túlóráznom rajta, hogy mi a fene baja van. Egy biztos, nem a negatív visszacsatolás!
(#) CHZ válasza boczhunor hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
Ez butaság !
Az NFB nem mindenre gyógyír , ne vezesd félre magad , de másokat sem .
A hiba okát kell megkeresni , tüneti kezelés semmire nem lesz jó .
(#) CHZ válasza watt hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
Földhurok lehetőségét teljesen nem vetném el .
Elképzelhető , hogy az erősítő váza rossz helyen van összeföldelve a belső elektrónikájával és bekötésekor földhurok keletkezhet . Vagy egy rossz csatlakoztatás következtében GND fóliaszakasz valahol elégett , már több ilyen esetet láttam .
(#) damkodav hozzászólása Júl 14, 2009 /
 
Azt írta, hogy a fordulatszámmal arányosan zúg szóval első nekifutásra azt kéne kipróbálni, hogy a zúgás akkor is jelen van-e ha az autó be van e indítva.
Nagy valószínűséggel az erősítő tápja nem megfelelően van szűrve és a gyújtás által okozott zajokat szedi fel a tápján keresztül.

1,nézd meg hogy beindított és leállított motornál hogyan viselkedik, úgy hogy a bemenetére nincs kötve semmi és nem érintkezik a fém váza az autóéval

ha ez megtörtént akkor írd le a tapasztalataidat és akkor könnyebb lesz segíteni.
Az meg hogy az erősítőbe bármilyen módon is belenyúlj felejtsd el semmi baja max egy kicsit gagyi mert kihagyták belőle a megfelelő szűrőtagokat a betáplálási oldalról.(jelzem ez sem biztos előssör próbáld ki amit mondtam)
(#) watt válasza CHZ hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
Idézet:
„Vagy egy rossz csatlakoztatás következtében GND fóliaszakasz valahol elégett”

Ez is egyfajta meghibásodást jelent. Egyébként igazad van, a lehetőség fenn áll, csak ha az egyik erősítővel jó, a másikkal nem, akkor ott az erősítőkben kell keresni a különbözőséget, legyen az hiba, vagy gyári eltolás.
(#) watt válasza damkodav hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
Idézet:
„Azt írta, hogy a fordulatszámmal arányosan zúg”

Nem csak azt írta, hanem azt is, hogy magától "búg", ami nem nagyon földhurok jellemző. Egy autóban a földhurok inkább a fogyasztók zavarjeleit erősíti fel, mint hogy folyamatosan búgjon. A fenti érveimet is vedd még ide...
(#) idlob válasza watt hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
Talán a legcélravezetőbb az lenne, ha autótól teljesen függetlenül, regulált táppal - vagy ha nincs egy kiszerelt autóakkuról - indítani a cuccot. Ha akkor is búg, az erősítőben van a hiba. Ha nem akkor következő lépésként autó tápellátásáról, de a kocsiszekrénnyel nem érintkező hangszórókkal és jelforrással (mp3 pl.) hajtani. Ha kkor elkezd zúgni akkor a táp felől szed be zajt. Ha még mindig nem zúg, akkor a kisjelű kábelezésben van para.
Ekkora teljesítményhez (100% hatásfok mellett ) 150 A kell 12V-ról. 150A mellett már 0,1Ohm ellenálláson 15V esik. Szóval ha valahol átmeneti ellenállás keletkezik, lehet akkora feszültség esik rajta, hogy az inverter a végfokban nem tud rendeltetésszerűen üzemelni. Esetleg ez is lehet a baj.
(#) CHZ válasza watt hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
Igen az erősítőben keresném a hibát én is , tippjeimben is arra gondoltam .
(#) sky247 hozzászólása Júl 14, 2009 /
 
köszönöm a segítségeteket már meg van mi okozza a problémát! Az egyik ellenállás nem működik rendesen.
(#) boczhunor válasza watt hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
Nem láttom,hogy azt írta,hogy nem ért hozzá,Én most mit csináljak?Tudom,hogy nem jó megpiszkálni.Dehát ha hozzá akar nyúlni ,akkor nyúljon.Ha nem akkor meg szereltesse meg.Ezt szerintem mindenki megtudná csinálni,aki sokat gykorlatozott és kiolvasott minimum 3 elektrós könyvet.Audiotechnikáról,elelktronika és fizika könyvet.Akkor eltudja készíteni és megis érti,hogy mit csinál.Vagyis nem csinálja vakon.Attól,hogy kissebb vagyok, 2 év alatt rengeteget tnultam.Mint c++ programozásban mint elektróban.Vagyis nem szabad lenézni a kisebbeket sem.
(#) boczhunor hozzászólása Júl 14, 2009 /
 
Értelek.Inkább tervezek áramköröket,vagy programokat.Az áramköreimet is elkészítem,hogyha szükségem van rájuk.Ezért a gyakorlat az két hetente egyszer,maximum kétszer szokott lenni.Ammi nem nagyon sok.
(#) watt válasza boczhunor hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
Idézet:
„Nem láttom,hogy azt írta,hogy nem ért hozzá”

Idézem:
Idézet:
„az az igazság hogy nem nagyon értek az ilyen dolgokhoz”
negyedik hozzászólásban van.

Nem akartalak bántani, és most se, de hidd el, attól, hogy felsorolod milyen ügyes vagy, nem festesz magadról jobb képet. Ne csak elektrót tanulj, hanem a hozzá szükséges higgadtságot és logikus gondolkodást is. További jó tanulást!
(#) Einstein21 hozzászólása Aug 2, 2009 /
 
Sziasztok!

Életembe először sikerült megvennem egy egycsatornás erősítőt az autóba (Spectron SP-A1500D
) és csodálkozva vettem észre rajta, hogy 4 saruja van a kimeneten, de a polaritáskiosztás nem olyan sorrendű, mint egy 4 csatornás erősítőnél. Ennél így mutat -> -++-. Én bekötöttem az egyik -+ ba, aztán a másik +- ba, de nem érzékeltem külömbséget. Ezeknél is van ilyen, hogy hídba kötés? Elsőre érdekesnek hangzana egy egycsatornás erősítőt hídba kötni, de akkor miért van 2 pár kimenete és szól is mind a kettő külön-külön.
Segítsetek ezzel a bekötési gondjaimmal kapcsolatban. Előre is köszönöm!
(#) EcoPityu válasza Einstein21 hozzászólására (») Aug 2, 2009 /
 
Szia

Szerényen megjegyezném, hogy az egy /a D-ből gondolva/ digitális, azaz kapcsoló üzemű MONO erősítő.
Azért van két pár kimenete, hogy több hangszórót köthess rá! Lehet, hogy még az 1 ohm-ot is elviseli, de 2ohm stabil tuti van, még ha nem is tudja valójában azt az 1500w-ot..
Az a két pár kimenet párhuzamban megy, ha van egy műszered, akkor összemérheted szakadásvizsgálóval a ++-ot, és a -- -t is, hogy összeérnek, azaz ugyanaz a kivezetés megosztva, a több hangszórócsatlakoztathatóság miatt! Nálam javítás alatt volt egy még analóg MA fairless, az ++-- elrendezésben volt ugyanúgy monó.
Ezek a gyárilag mono erősítők erősítőn belül nem hidalhatók, mert ha 2 végfok lenne, akkor sztereo/mono lenne. Inkább raknak rá 180°os fázistoló potit, és így egy másik ugyanilyen végfokkal már hidalható! 3000W váúúú!
Következő: »»   13 / 198
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem