Fórum témák
» Több friss téma |
Nem is kell kiszedni egyik vége a 0 egy a fázis egy meg a kondi ,ha nem üzemi akkor esetleg az indítógomb. (bár ebben a tartományban/ kondiértékkel csak üzemi kondinak tudom elképzelni.
Témaindító hozzászólás:
"Na az lenne az én problémám, hogy van egy 1200W-os elektromos fűnyíróm, és egy ideig, úgy 1 hónapja csak úgy indult be, ha a kést meglöktem az alján, hogy forogjon és gyorsan ráindítottam.(kézségfejlesztő módszerrel) Mostmár hiába forgatom, van-hogy fordul 1 felet, és csak zúg, mint amikor beszorul a fű a kés és a műanyag közé, vagy amikor nagyfűvet betekeri a kés." Ezért gondoltam arra,hogy a segédtekercs működik,és azzal akarna elindulni a motor,de mivel a "főtekercs" hibás,így csak búg,morog,maximum megfordul egy párszor,de nincs teljes fordulatszám "Szóval beletettem a 16mikrós kondit beindúlt, de mégse, mert morgott és nem volt meg a teljes fodulatszám olyan volt mint ha csak fele annyit, vagy talán annyit sem fordult volna." Ebből induljanak ki a kedves kollégák,és erősítsék meg,hogy szerintük is az-e a probléma,amit írtam.
Szerbusztok!
Ismét itt vagyok, a probléma a következő: a motorban van menetzárlat, csak azt nem tudom, hogy hol mivel 1200W-os azt javasolták, hogy tekercseltessem újra. Valaki tud nekem arra valami módszert, hogy tudom kideríteni, hogy hol lehet a zárlat?
hát..nekem személyszerint az egyik kivezetésnél,illetve tőle kb 1cm-rel volt a zárlat..Behuztam egy csőbe,azóta is üzenemel..
A csúszócsapágyak alatt mit értesz? Az én villamos fűnyírómnál a forgórészen található egy rugóval feszített serleg, ami üzem közben az állórész öntvényén lévő 2 db ellentétes oldalon levő kb 2cm-es virsli alakú ferrodo? anyagú gondolom fékezőpofán csúszik. Na ezek közül az egyiket elhagyta a gép talán a ragasztás engedte el erre ugyanazt a jelenséget produkálta mint amit leírtál (zúg, morog szóval a leterhelt villamos motor tipikus hangja). Ráadásul ugyanaz: ha megforgattam és megindult utána ment, de nem mindig, pláne ha üzemi helyzetbe fordítottam. Valami azt súgja hogy a bajok okozója az a bizonyos fékpofácska illetve hogy miután a másik meglévőt is kivettem mondván ne feszítse azt a serleget, még rosszabb lett és az a serleg lefelé mozdulva mostmár akadálytalanul mintha reteszelődni tudott volna. Ezek után az a kérdésem: nálad hogy áll ez a szerkezeti elem, illetve ha valaki tudja írja meg hol lehet szerezni 2 db ilyen virslicskét, mert énnálam több mint valószínű ez a hiba okozója. Tehát nem villamos hanem mechanikai hibára gyanakszom.
Fix zártházban vannak a cspágygolyók amik elcsúsznak egy köralakú dobban(szétszedni nem lehet, mert préselt) itt van egy kép, egyébként nekem 2 ilyen van benne 1 fent és egy lent. Amit írtál nem tudom mire gondolsz, ha küldesz képet akkor lehet tududnk segíteni, nekem meg azért morog a fűnyíró mert menetzárlatos, és nemtud rendes fordulatot felvenni.
Pontatlanul fogalmaztam: "az állórész öntvényén". A valóságban az alsó csapágyház kosarának belső felén, próbáltam lerajzolni: az a két külön is lerajzolt gondolom fékpofa forog szóban. A hiányuk miatt reteszelődő, általam ismeretlen felépítésű fémserleg akadályozza a motor forgását amit erőltetve túlmelegszik, és innen egy lépés a menetzárlat. Ez az én teóriám, várom értő emberek hozzászólását, különös tekintettel a két kis bügyürű beszerezhetőségét illetően.
p.s.: Amit te leképeztél az egy porvédett golyóscsapágy.
Helló!
Az általad leírt, rugóval előfeszített serlegnek a motor áramfelvételére kellene elmozdulnia a forgórész felé ( mint egy behúzótekercsnek) eltávolodva a ferodol pofáktól. Ha nem tudod könnyedén mozgatni a serleget a rugó ellenében, akkor a tengelyen szorulhat valami szennyeződés miatt (por és fűnyesedék). Üdv.:VIM
Hali!
A serleggel semmi baj, a ferodol pofák hiányoznak, egyik elveszett a másikat a szimmetria miatt kivettem (és elhánytam), így akkor gondolom a serleg kívúl van a mágneskörön és nem húz be. Ha így van akkor szellemesen meg van akadályozva, hogy a kés fékezésének lehetősége nélkül is működjön. Fékpofaügyben kéne ötlet4
Vágni kell egy darab ferodolt és két komponensű ragasztóval oda kell ragasztani.
Textilbakelit, vagy keményfa (bükk, tölgy) vállfából lehet készíteni. A ragasztó lehet eporapid.
Szerintem klingerit is jó azt meg megtudod ragasztani epoxival.
Sziasztok Ekektromos fűnyíró bekapcsoláskor elindul, de nem veszi fel a megfelelő fordulatot, illetve melegszik a motor. Lehetséges, hogy segédfázis-tekercs elszállt benne?
nekem menetzárlatos volt , újratekercselés lett a megoldás 6000pénzért
Hali. A kondit kicseréltem vadi újra, de ugyanaz volt a jelenség.
Á, köszi! Annyit meg nem ér az egész!
És az újratekercselés, ugye?
Ha nem számít reklámnak , én ilyesmi újat az Orczy alkatrészüzletben vettem...
Sziasztok!
Próbáltam a fórum témai között keresgélni, de sajnos nem találtam használhatót sehol a neten. A kérdés a következő: Noname, vagy Fevill (nincs felirat, tippelek ) 1000W-os fűnyírómotorom van otthon amely ugyan működik, de nagynehezen indul be. Betudható annak, hogy elég sokáig használta az előző tulaj takarítás nélkül és bizony a csapágyai beállhattak már kicsit. Illetve betudható annak is szerintem, amit egyik másik fórumban olvastam, hogy van ezek mellett a motorok mellett egy kondenzátor amely X idő után "feladja" és cserére szorul. Először is: Lenne-e valakinek robbantott ábrája egy elektromos fűnyíró motorhoz, hogy honnan is állhatnék neki a szétszedésének, hogy a tengely körül dolgokat alkatrészenként ellenőrizhessem le? Zsírozni vagy olajozni érdemes? Másodszor: Ha a kondenzátor is ludas, akkor egy cserével megoldható a dolog, vagy kell valami egyéb dolgot is tennem az ügy érdekében? Harmadszor: Olvastam néhány infót, hogy ezekben a gépekben van valamilyen fajta fék, amely megfogja a motor forgást, ha megszűnik az áramellátás. Érdemes ezt bennhagyni, vagy kiiktatható? Elnézést a kezdő kérdésekért, de egy benzines gép számomra nem okoz akkora gondot mint egy elektromos) Mindenkinek köszönöm előre is a segítségét, Üdv Stockton
Igen, próbáltam minden irányból megközelíteni több keresősztóval is, de nem jártam sikerrel. Robbantott ábrát seholsem találtam ami egy mezei elektromos fűnyírómotort mutatna.
Nem egy egetrengetően bonyolult szerkezet egy elektromos fűnyíró, hogy robbantott ábra kelljen hozzá. Ha megbirkózol egy benzines géppel, akkor ennek nem kell kifognia rajtad. Ha a burkolatot leveszed, akkor már látod is a motort, ami egy rém egyszerű szerkezet. Ha a motor nem szorul, akkor nem is kell foglalkozni vele, elég valószínű, hogy a silány minőségű kondenzátor veszített a kapacitásából és emiatt pörög fel lassan a motor. Ha azt kicseréled, akkor jónak kell lennie utána.
Igen valószínű akkor a kondi a hibás ha lassan pörög föl de ha sokáig nem lett takarítva és csak használva lett akkor nézd meg a szénkeféket is az is elkophatott de ha úgy ítéled meg hogy nem birkózol meg vele akkor inkább vegyél egy másikat már pár ezerét lehet kapni a piacon egész jókat
Ok, köszi a tanácsot, megfogadom!
Na ez ellentmondás! Az aszinkron, kondis indítású motorokban nincsenek szénkefék!
Sziasztok!
legyetek szívesek tippet adni mi a baja a fűnyírómnak. Alko 1600W aszinkron 2800ford/perc üzemi kondi A probléma úgy kezdődött hogy nehezen vette fel a fordulatot mert a fék nem oldott ki mindig. De beindult magától. Utána szétszedtem kiszedtem a féket, összeraktam és utána nem indult. A tünetek. Ha csak simán indítom akkor morog, de nem indul Ha megpörgetem jó gyorsan és utána indítom amikor még jó gyorsan forog akkor egy pillanat alatt lefékeződik és morog ha morgás közben akarom megforgatni akkor nehéz megforgatni, visszafogja a motor. ha a kondit kiveszem mégjobban morog Utána visszatettem a féket féktárcsa nélkül(mondom valami mágnesesség miatt kell az oda) de úgyis az van mint eddig. Mi lehet a hiba? Leégett a főfázis?megsértettem a tekercset szétszerelés közben és zárlatos a főfázis? Melyik része lehet rossz a fő vagy a mellékfázis? Mielőtt szétszedtem jó sokat búgott mert akartam hogy még ,,utoljára" beinduljon lehet akkor égett le? Mit lehetne tennem hogy megtudjam? Bármilyen válasznak örülök
Szia csatolok egy fűnyíró szétszerelést.
90%ban ilyenek a gépek a késtartó ventillátort kell leverni a tengelyről,miután kicsavartad a fölső motortartó csavarokat. Akkor lejön a motor. Sok sikert. Amúgy én is a google ban találtam meg mielőtt szétszedtem. Üdv Balli |
Bejelentkezés
Hirdetés |