Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszámmérő
 
Témaindító: source2, idő: Júl 7, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   14 / 39
(#) Medve válasza Csaplar hozzászólására (») Júl 10, 2009 /
 
A jobb oldali két digit mindig 0-t ir ki, fixen be van állitva. A felbontása igy 100 ford/perc, 9900-ig
(#) Mezoas hozzászólása Júl 14, 2009 /
 
Végigolvastam a topicot, de sajnos nem leltem semmi hasznosat a problémámra.
Szóval megépítettem EZT a kapcsolást. Viszont én Hall jeladóval szerettem volna megoldani. Mivel az általam használt Hall (TLE4905) kimenetére 0-t kapcsol ha a mágnes felé ér, ezért egy pnp tranzisztorral megtoldottam, hogy a jel +5V legyen. Rákötöttem a ford.mérő bemenetére, elektromágnest a Hall-hoz, de semmi... Kiírja, hogy 000, néha össze-vissza mutogat.
Tudtok mondani valami okosat? Ha egy LED-et teszek a pnp tranyó után, az szépen világít az 50Hz-en, de a ford.mérő meg fittyet hány erre.
(#) Mezoas válasza Mezoas hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
Mivel a fórumszabályzat tilcsa, hogy beírjam, már megoldódott, ezért leírom mire jutottam.
Sorba kötöttem egy 100nF-os kerámia kondit a bemenetre, ettől megszűnt az önkéntes ugrálás. + tápellátási gondok is voltak, azt sem ártott kiszűrni.
Egyéb infó: induláskor a kijelző üdvözlő szöveget is közvetít egy fél másodpercre, idézem: "123". Először azt hittem csak bezavar valami, de mindig ezzel indul.
(#) tihi válasza Mezoas hozzászólására (») Júl 15, 2009 /
 
Szia!!! Neked akkor ez a fordulat mérö bejött? müködik rendesen? Meddig mér???
(#) laszlo92 hozzászólása Júl 19, 2009 /
 
sziasztok
Még elég kezdő vagyok ebben témában szóval segítséget szeretnék kérni ehhez a kapcsoláshoz. Sajna nem minden alkatrészről tudom hogy micsoda így előre is megköszönném ha valki leírná pontosan mik kellenek a megépítéséhez.
+esetleg ha tudtok a bekötésében is a segíteni hogy mit hova kell kötni a kocsi mert most kötök be először ilyen fordszámmérőt azt megköszönném

http://tacho.atw.hu/

A SEGÍTSÉGET ELŐRE IS KÖSZÖNÖM.

link javítva --vicsys
(#) Pulyka válasza laszlo92 hozzászólására (») Júl 19, 2009 /
 
Hello

Úgy látom a linkben szereplő kapcsolási rajzok szerzője Vicsys kolléga ,aki regisztrált tag itt a Hobbielektronikán
Ha más nem is tud segíteni(de szerintem ez kizárt),akkor ő az illetékes

Tomi
(#) quite válasza laszlo92 hozzászólására (») Júl 19, 2009 /
 
Na ne csodálkozz, ha dorgálás lesz a vége!

1; Érdekességképpen, kizárólag az én kedvemért írd már be légyszi az oldal tetéjén a Hobbielektronika keresőjébe, hogy fordulatszámmérő.

És számold meg hány találatot kapsz...

2; A linkekre pedig kifejezetten van egy beillesztési funkció a szövegdoboznál, ahová beírtad a kérdésedet.

Persze felelsegesen, mert ez már a milliomodik fordulatszámmérős topic lett. Vagy neked is kellett egy saját topic?
(#) Rally hozzászólása Júl 28, 2009 /
 
Üdv.: Van egy fordulatszámmérő és valószínű hogy el szállt benne az ic. ERRÖL A KINAI IC-RŐL TUD VALAKI VALAMIT VAGY LEHET VALAMIVEL PÓTÓLNI A SZÁMA UTC225
(#) Moderátor hozzászólása Rally hozzászólására (») Júl 28, 2009
 
MIÉRT KIABÁLSZ?? (a nagybetűs írás ezt jelenti.) Esetleg beragadt a capslock, vagy shift billentyűd?
(#) Mezoas válasza tihi hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Hello! Működik rendesen, teszteltem hangkártyáról is. De ott van a link, minden le van írva. 99900rpm a max. fordulat. A kijelzett értéket 100-zal kell beszorozni, hogy a valós értéket kapjuk.

(#) Rally hozzászólása Júl 29, 2009 /
 
utc 225-ös ic-ről mondjon valaki valamit..előre is köszönöm
(#) stefirics hozzászólása Aug 3, 2009 /
 
Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni hogy ezen a linek található kapcsolást (link) lehet-e használni Stihl lánfűrész fordulatszámának a kijelzésére és ha igen akkor hogy kell rákötni.

Válaszokat előre is köszönöm!!
(#) Ballage válasza stefirics hozzászólására (») Aug 3, 2009 /
 
Igen, alkalmasnak tűnik, csak egy valami hiányzik belőle: az érzékelő, ami a forgásnak megfelelő impulzusokat generál.

Ha benzines a fűrész, hogy a megszakítóról le tudod venni az impulzusokat, de itt fontos, hogy megfelelő illesztés legyen a PIC felé, mert a trafó tönkrevághatja a PIC-et.

Ha elektromos, akkor egy visszaverődő fényt érzékelő optokapuval (pl. egy ilyennel) simán le tudod venni a forgást, csak egy fényvisszaverő csíkot kell felragasztani az egyik forgó alkatrészre, amit a kapu lát.

Esetleg még alkalmas lehet hall generátor vagy reed cső, csak ezekhez megbízhatóan (balesetet nem okozó módon) kell tudni rögzíteni valamelyik forgó alkatrészhez egy kicsi mágnest, amit ezek érzékelnek.
(#) Ballage válasza Ballage hozzászólására (») Aug 3, 2009 /
 
De hülye vagyok, most nézem, hogy ugyanazokat írja, amit én...
(#) stefirics hozzászólása Aug 4, 2009 /
 
Itt nem valami hasonló átalakítást csinál csak nem igazán értem hogyan.
(#) Ballage válasza stefirics hozzászólására (») Aug 4, 2009 /
 
De igen. A tranyó bázisára a 10k-s ellenálláson keresztül megy a megszakítóról az impulzus, ami így a tranyót nyitogatja. Ha a kollektorát rákötöd az eredeti kapcsolás bemenetére, akkor már megy is (elvileg). Ott a 10k-s felhúzó ellenállás lesz a tranyó munkaellenállása, amit lerángat amikor kinyit.

Azért én a bemenetére tennék még egy védődiódát, (katód a bázis, anód a föld).
(#) stefirics hozzászólása Aug 4, 2009 /
 
Köszi a segítséget!!
(#) jocki17 hozzászólása Aug 8, 2009 /
 
Sziasztok!

Szerintetek hova mit kell kötni?
Szerintem a piros meg a fekete a táp lehet, a zöld pedig a megszakítóra. Nem? Vélemény?

Kép038.jpg
    
(#) ilulacika válasza jocki17 hozzászólására (») Aug 8, 2009 /
 
Ha kétütemű motorra akarod tenni szerintem először próbáld meg hogy a gyertya kábelére tekersz 3-4 menetet és ez leveszi a jelet , ha nem akkor pedig a megszakítóra.
És igen szerintem is a zöld a jelkábel, fekete a negatív és piros a pozitív .
(#) kisbatyu75 hozzászólása Aug 11, 2009 /
 
Sziasztok!
Nézegettem a különböző megoldásokat, és azon filóztam, hogy nem lehetne-e felhasználni a MAXIM cég MAX1493-as IC-jét fordulatszámkijelzőként? Tulajdonképpen ez az IC egy analóg digitális átalakító közvetlen 4,5 digites LCD meghajtással. Elő kell állítani a fordulatszámmal arányos feszültséget, mint ahogy pl az UAA180-as IC-hez, majd azt már ki tudja jelezni az LCD-n. Kalibrálni természetesen kell. (azért gondoltam erre az IC-re, mert elvileg lehet ingyen rendelni mintadarabot a MAXIM-tól).
Várom észrevételeitek.
(#) csikin hozzászólása Okt 4, 2009 /
 
Sziasztok!
Egy olyan kapcsolást keresek ami egy 0-133Hz (0-8000rpm) frekvenciájú jelből egy 150ohm-os tekercsre ad áramot 0-25mA-ig lineárisan.
Egy lada elektromechanikus fordulatszámmérőjét akarom átalakítani kétütemű egyhengeresre.
Üdv.: Csikin
(#) bankimajki válasza csikin hozzászólására (») Okt 4, 2009 /
 
Akkor neked egy frekvencia-feszültség átalakító kapcsolás kell. :yes:
(#) Nagy-I hozzászólása Okt 30, 2009 /
 
Sziasztok!

Megépítettem a szocimotoros 20ledes fordulatszámmérőt, és nem akar működni, már próbáltam módosítani de úgy sem akarta a jót. Esetleg valaki valami tanácsot tudna adni, vagy egy normális kapcsolási rajzot nyákrajzzal és alkatrész listával??? Előre is köszönöm szépen!

Üdv! Roland
(#) boboo1989 hozzászólása Nov 17, 2009 /
 
Sziasztok olyan problémám lenne, hogy van egy Trabant 1.1-es csodám és szereztem bele egy fordulatszámmérőt, a probléma pedig az lenne, hogy én a nagyfesz trafó elé kötöttem be és mér az szépen de nagyon nagy a kiingása gáz adásra és elvételle! Azt szeretném megkérdezni, hogy rá lehet e kötni magáta a gyújtás elosztó fő ágára? Ugyanis amennyire meg tudtam bontani azt látom, hogy van benne egy Zener-es osztó az impulzus figyelő ágba de nem tudom, hogy el bírja e a közel 300V-ot? Ebben szeretném kikérni a véleményeteket, Légyszíves aki tud rá az válaszoljon nagyon sürgős lenne!
Előre is köszönöm további szép napot!
(#) ilulacika válasza Nagy-I hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
Szia én ezt építettem meg: Simson és tökéletesen működik pedig ez volt ez első kapcsolásom.
A ledmeghajtók szerencsédre ugyan azok mint a szocimotoroson ezért azt nem kell venned.Lehet hogy regelni kell az oldal megtekintéséhez.
(#) akos70 válasza boboo1989 hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
Az elosztora ne. A gyujtáselektronikán van (már amelyiken van) egy plusz kivezetés erre a célra.
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
A fehér vezeték lesz az, ami a gyujtásmodultol az alapjárati-mágnesszelepet vezérlö elektronikához viszi a fordulat-jelet.Bővebben: Link
(#) boboo1989 hozzászólása Nov 18, 2009 /
 
Köszönöm szépen a gyors választ megyek és megkeresem azt a vezetéket
(#) boboo1989 hozzászólása Nov 18, 2009 /
 
Megnéztem és azt vettem észre, hogy a gyújtáselosztón van egy olyan "csoki" amin 3 érintkező van rend szerint a következő: 1,+ 2;0 3;- erre lenne szükségem?Kapcsrajz alapján gondolom a - vagy a gnd kell de inkább a -?
(#) akos70 válasza boboo1989 hozzászólására (») Nov 18, 2009 /
 
Irtam, hogy az elosztora NE!
A gyujtásmodult keresd meg, a tüzfalon vagy a doblemezen van, már nem emlékszem. Arra egy hetes csoki megy. Van ott még egy hasonlo, az az alapjárati elektronika. A szinek szerint be tudod azonositani a rajz segitségével.

Ilyesmit keress:
Következő: »»   14 / 39
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem