Fórum témák
» Több friss téma |
A jobb oldali két digit mindig 0-t ir ki, fixen be van állitva. A felbontása igy 100 ford/perc, 9900-ig
Végigolvastam a topicot, de sajnos nem leltem semmi hasznosat a problémámra.
Szóval megépítettem EZT a kapcsolást. Viszont én Hall jeladóval szerettem volna megoldani. Mivel az általam használt Hall (TLE4905) kimenetére 0-t kapcsol ha a mágnes felé ér, ezért egy pnp tranzisztorral megtoldottam, hogy a jel +5V legyen. Rákötöttem a ford.mérő bemenetére, elektromágnest a Hall-hoz, de semmi... Kiírja, hogy 000, néha össze-vissza mutogat. Tudtok mondani valami okosat? Ha egy LED-et teszek a pnp tranyó után, az szépen világít az 50Hz-en, de a ford.mérő meg fittyet hány erre.
Mivel a fórumszabályzat tilcsa, hogy beírjam, már megoldódott, ezért leírom mire jutottam.
Sorba kötöttem egy 100nF-os kerámia kondit a bemenetre, ettől megszűnt az önkéntes ugrálás. + tápellátási gondok is voltak, azt sem ártott kiszűrni. Egyéb infó: induláskor a kijelző üdvözlő szöveget is közvetít egy fél másodpercre, idézem: "123". Először azt hittem csak bezavar valami, de mindig ezzel indul.
Szia!!! Neked akkor ez a fordulat mérö bejött? müködik rendesen? Meddig mér???
sziasztok
Még elég kezdő vagyok ebben témában szóval segítséget szeretnék kérni ehhez a kapcsoláshoz. Sajna nem minden alkatrészről tudom hogy micsoda így előre is megköszönném ha valki leírná pontosan mik kellenek a megépítéséhez. +esetleg ha tudtok a bekötésében is a segíteni hogy mit hova kell kötni a kocsi mert most kötök be először ilyen fordszámmérőt azt megköszönném http://tacho.atw.hu/ A SEGÍTSÉGET ELŐRE IS KÖSZÖNÖM. link javítva --vicsys
Hello
Úgy látom a linkben szereplő kapcsolási rajzok szerzője Vicsys kolléga ,aki regisztrált tag itt a Hobbielektronikán Ha más nem is tud segíteni(de szerintem ez kizárt),akkor ő az illetékes Tomi
Na ne csodálkozz, ha dorgálás lesz a vége!
1; Érdekességképpen, kizárólag az én kedvemért írd már be légyszi az oldal tetéjén a Hobbielektronika keresőjébe, hogy fordulatszámmérő. És számold meg hány találatot kapsz... 2; A linkekre pedig kifejezetten van egy beillesztési funkció a szövegdoboznál, ahová beírtad a kérdésedet. Persze felelsegesen, mert ez már a milliomodik fordulatszámmérős topic lett. Vagy neked is kellett egy saját topic?
Üdv.: Van egy fordulatszámmérő és valószínű hogy el szállt benne az ic. ERRÖL A KINAI IC-RŐL TUD VALAKI VALAMIT VAGY LEHET VALAMIVEL PÓTÓLNI A SZÁMA UTC225
MIÉRT KIABÁLSZ?? (a nagybetűs írás ezt jelenti.) Esetleg beragadt a capslock, vagy shift billentyűd?
Hello! Működik rendesen, teszteltem hangkártyáról is. De ott van a link, minden le van írva. 99900rpm a max. fordulat. A kijelzett értéket 100-zal kell beszorozni, hogy a valós értéket kapjuk.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy ezen a linek található kapcsolást (link) lehet-e használni Stihl lánfűrész fordulatszámának a kijelzésére és ha igen akkor hogy kell rákötni. Válaszokat előre is köszönöm!!
Igen, alkalmasnak tűnik, csak egy valami hiányzik belőle: az érzékelő, ami a forgásnak megfelelő impulzusokat generál.
Ha benzines a fűrész, hogy a megszakítóról le tudod venni az impulzusokat, de itt fontos, hogy megfelelő illesztés legyen a PIC felé, mert a trafó tönkrevághatja a PIC-et. Ha elektromos, akkor egy visszaverődő fényt érzékelő optokapuval (pl. egy ilyennel) simán le tudod venni a forgást, csak egy fényvisszaverő csíkot kell felragasztani az egyik forgó alkatrészre, amit a kapu lát. Esetleg még alkalmas lehet hall generátor vagy reed cső, csak ezekhez megbízhatóan (balesetet nem okozó módon) kell tudni rögzíteni valamelyik forgó alkatrészhez egy kicsi mágnest, amit ezek érzékelnek.
De hülye vagyok, most nézem, hogy ugyanazokat írja, amit én...
Itt nem valami hasonló átalakítást csinál csak nem igazán értem hogyan.
De igen. A tranyó bázisára a 10k-s ellenálláson keresztül megy a megszakítóról az impulzus, ami így a tranyót nyitogatja. Ha a kollektorát rákötöd az eredeti kapcsolás bemenetére, akkor már megy is (elvileg). Ott a 10k-s felhúzó ellenállás lesz a tranyó munkaellenállása, amit lerángat amikor kinyit.
Azért én a bemenetére tennék még egy védődiódát, (katód a bázis, anód a föld).
Sziasztok!
Szerintetek hova mit kell kötni? Szerintem a piros meg a fekete a táp lehet, a zöld pedig a megszakítóra. Nem? Vélemény?
Ha kétütemű motorra akarod tenni szerintem először próbáld meg hogy a gyertya kábelére tekersz 3-4 menetet és ez leveszi a jelet , ha nem akkor pedig a megszakítóra.
És igen szerintem is a zöld a jelkábel, fekete a negatív és piros a pozitív .
Sziasztok!
Nézegettem a különböző megoldásokat, és azon filóztam, hogy nem lehetne-e felhasználni a MAXIM cég MAX1493-as IC-jét fordulatszámkijelzőként? Tulajdonképpen ez az IC egy analóg digitális átalakító közvetlen 4,5 digites LCD meghajtással. Elő kell állítani a fordulatszámmal arányos feszültséget, mint ahogy pl az UAA180-as IC-hez, majd azt már ki tudja jelezni az LCD-n. Kalibrálni természetesen kell. (azért gondoltam erre az IC-re, mert elvileg lehet ingyen rendelni mintadarabot a MAXIM-tól). Várom észrevételeitek.
Sziasztok!
Egy olyan kapcsolást keresek ami egy 0-133Hz (0-8000rpm) frekvenciájú jelből egy 150ohm-os tekercsre ad áramot 0-25mA-ig lineárisan. Egy lada elektromechanikus fordulatszámmérőjét akarom átalakítani kétütemű egyhengeresre. Üdv.: Csikin
Akkor neked egy frekvencia-feszültség átalakító kapcsolás kell. :yes:
Sziasztok!
Megépítettem a szocimotoros 20ledes fordulatszámmérőt, és nem akar működni, már próbáltam módosítani de úgy sem akarta a jót. Esetleg valaki valami tanácsot tudna adni, vagy egy normális kapcsolási rajzot nyákrajzzal és alkatrész listával??? Előre is köszönöm szépen! Üdv! Roland
Sziasztok olyan problémám lenne, hogy van egy Trabant 1.1-es csodám és szereztem bele egy fordulatszámmérőt, a probléma pedig az lenne, hogy én a nagyfesz trafó elé kötöttem be és mér az szépen de nagyon nagy a kiingása gáz adásra és elvételle! Azt szeretném megkérdezni, hogy rá lehet e kötni magáta a gyújtás elosztó fő ágára? Ugyanis amennyire meg tudtam bontani azt látom, hogy van benne egy Zener-es osztó az impulzus figyelő ágba de nem tudom, hogy el bírja e a közel 300V-ot? Ebben szeretném kikérni a véleményeteket, Légyszíves aki tud rá az válaszoljon nagyon sürgős lenne!
Előre is köszönöm további szép napot!
Szia én ezt építettem meg: Simson és tökéletesen működik pedig ez volt ez első kapcsolásom.
A ledmeghajtók szerencsédre ugyan azok mint a szocimotoroson ezért azt nem kell venned.Lehet hogy regelni kell az oldal megtekintéséhez.
Az elosztora ne. A gyujtáselektronikán van (már amelyiken van) egy plusz kivezetés erre a célra.
A fehér vezeték lesz az, ami a gyujtásmodultol az alapjárati-mágnesszelepet vezérlö elektronikához viszi a fordulat-jelet.Bővebben: Link
Köszönöm szépen a gyors választ megyek és megkeresem azt a vezetéket
Megnéztem és azt vettem észre, hogy a gyújtáselosztón van egy olyan "csoki" amin 3 érintkező van rend szerint a következő: 1,+ 2;0 3;- erre lenne szükségem?Kapcsrajz alapján gondolom a - vagy a gnd kell de inkább a -?
Irtam, hogy az elosztora NE!
A gyujtásmodult keresd meg, a tüzfalon vagy a doblemezen van, már nem emlékszem. Arra egy hetes csoki megy. Van ott még egy hasonlo, az az alapjárati elektronika. A szinek szerint be tudod azonositani a rajz segitségével. Ilyesmit keress: |
Bejelentkezés
Hirdetés |