Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Hááát, Octavia kombi slx 1.6. 99-es
Motorsz:AKL601934.
Azért, mert senki sem tudja a megoldást a problémádra, még nem kell durrogni...
Keress a közeledben egy autóvillamossági szerelőt, hátha tud segíteni.
Köszönöm és elnézést csak nem értettem miért nem mond senki semmit. Legalább azt ,hogy nem tudjuk. Köszi
Melegen ajánlom figyelmedbe a Szabályzat VIII. pontját, mielőtt nagyobb baj lesz abból, hogy nem tűnt fel a végén:
Idézet: „Azt meg ugye nem várjuk el hogy a kérdésünkre ha nincs válasz, majd minden egyes fórumozó beírja: "én nem tudom".”
Üdv mindenkinek. Problémám komplex, részleteiben előfordult már e fórumban, de így együtt talán új megvilágításba kerülhet, és esetleg tudtok segíteni.
2001-es Octavia, 1.6 benzines, 120e km. Hazafelé menet este menet közben lefullad. Nem tudtam újraindítani. Fél órát vártam, próbálgattam, egyszer csak jó lett, hazamentem vele. De egy következő hideg téli reggeli napon nem indult. Az önindító forgott, de a motor nem indult. Akku rendben. Délután megpróbáltam elindítani, kicsit jobb volt az idő, egy pöccre elindult. Elvittem márkaszervizbe. Azonnal indult. 3 napig figyelték, méregették, computer szerint minden oké. Mindig elindult. Hazahoztam, másnap nem indult. Másik szerviz, gyújtáskapcsolót csere, attól kezdve jó lett, akárcsak az idő, így mai napig nem tudom a hideg miatt voltak e problémák. De lettek új gondok: gyújtás után alapjárat okés, nem ingadozik, de ahogy gázt adok, fordulatszám csökken, majd lefullad. Ha felengedem a gázpedált, észhez tér az alapjárat. Újra gáz, újra fullad. Két három erőteljesebb gázadásra a kocsi elindul, hiba nélkül megy. Majd fél év telik el ezzel a hibával, de amúgy minden jó. A mostani nagy viharban átmentem egy nagy pocsolyán (van alsó motorvédő burkolatom). 300 méterrel később az autó menet közben lefullad. Vártam egy napot, majd kiszárad. El is indult, ment szépen, kb. 800 métert, majd leállt. Másnap újabb 800 méter, majd leáll. Vártam még egy napot. Elindul, nem fullad. Érhetetlen. Okozhatta ezt a pocsolya? Beázik az autó valahol folyamatosan? Benzimpumpa, szűrő, lambdaszonda? (Indítószelep volt tisztítva.) Minden ötletet köszönök! üdv, Viktor
Kedves Kolléga!
Én hasonló gondokkal küzdöttem, az alapjárati gondom most is megvan, de mielőtt még több pénz költenél szervizre SZERELD LE A KIPUFOGÓ LEÖMLŐ LEMEZ BÚRKOLATÁT (AEE motorkódnál 3db M6-os csavar fogja)és nézd meg nincs-e az 1.henger leömlője körberepedve? NE MELEG MOTORNÁL!!!. Természetesen az összes többit ellenőrizd, de a Octáviák egyik gyerek betegsége. Ha elvan törve nyugi, az öntőminta úgy volt tervezve, hogy nem esik szét!! Gyors segítség: bilincs, alányomsz kipufogó pasztát meghúzod és ráérsz bontóba keresgetni. Nálam ez volt!! Remélem segítettem?! Ha ez volt referálj. Sok sikert
Sziasztok!
Új vagyok az oldalon. Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy van egy skoda octaviám (2000-s), és valószínűleg a központi zárnál lehet a hiba. Nagyon sok esetben nem zárja le az ajtót rendesen, vagy ha lezárja menet közben folyamatosan ugrál. Mi lehet a hiba? Segítségeteket előre is köszönöm!
Az ugrálásnál a lezáró gombra gondoltál? (ajtó) Szerintem a zárban lévő mikro kapcsoló a hunyó. Külön nem egyszerű a beszerzése, én zárral cseréltem már párszor. Viszonylag egyszerűbb meg talán olcsóbb is mert bontva 5000 körül beszerezhető ( Vatera, Tesz-vesz) Ha csak a mikrokapcsolót cseréled nem biztos hogy jó lesz mert a zárban lévő tárcsa kopása is közrejátszhat hogy nem úgy működik ahogy kellene. A bontottnál meg benne van a pakliban hogy hasonló sorsra jutsz mint az előzővel. Ja az új meg 60 000 Ft.
Szia, a lemeznél nincs probléma, ellenben úgy tűnik a korábban cserélt gyújtótrafó a hunyó ismét. Locsoltak egy kis vizet a motortérbe és rögtön leállt az autó, kicserélt alkatrésszel, locsolás után se volt fulladás.
Köszi, üdv, V.
Sziasztok. Lene egy kérdésem ma jötem hazafelé az egyik rendörlámpánál fefort a vizem az ora szerint. Hama viszahült és azota rángat olyan mintha egy henger nem mene. Szerintetek mi lehet a hiba? Gyertya? Segitségeteket kérem. Köszi szépen
szia,nem kell uj zárat venned,mert a seat zárszerkezet teljesen kompatibilis és lényegesen olcsóbb ,én a seat zárral oldottam meg a problémát,igaz nem ugrált,de el volt törve(skoda zárbetegség)és azóta is tökéletesen müködik.remélem tudtam segíteni."próba szerencse"
nekemis volt hasonló problémám és a vízhőfok jeladó cseréjével megszűnt a gond ,nem rángartott ,visszaállt az alapjárat,télen normális értékeket mutatott a vízhőfok mérő,hamarabb lett üzemi hőmérséklet,stb...de figyelj,hogy minőségi jeladót vegyél.
Sziasztok ,1997 Octávia AEE .Meleg motornál az önindító bendixe néha kiugrik az indítási folyamat közben és felpörög a motor nem indul .3-6 próbálkozás után elkapja és beindul .Olyan mintha az önindító kuplungja megcsúszna,és kidobja az indító fogaskereket.Akksi jó test van gyújtáskapcsoló jó.Cserélni kell az önindítót vagy lehet javítani.Van valakinek ötlete?
Szia! Igen a lezáró gombra gondoltam. Köszönöm a válaszod, bár nem nagyon örülök neki. Ezek szerint nem úszom meg olcsón. Még egyszer köszönöm.
Az a helyzet kivetem a gyertyákat és megtisztitotam öket. De viszont ez a hiba után a klima is leált. Érdekes dolgok ezek. Vizhöfokal eddig semmi gond nem volt. Rendesen mutatja a viz höfokját. Ahogy észrevetem a vizhütö ventilátora nem indul el. Egyre töb gond van vele. Mármint az autoval.
Bendixet kell cserélni az öninditoban, elkopott benne a szabadonfuto.
a vízhőfok jeladó ad jelet a ventilátor működéséhez,és nagyon sok más rendszerhez .A gyertyákat egyszerre kell kicserélni ,ha régi akkor jobb ha kicseréled,de szerintem nem ott lesz a gond.Próbáld meg összeszedni a hibákat és logikusan keresd az összefüggést.Általában mind egy helyre vezet vissza.Nálam a jeladó volt a hibás...
Sziasztok!
Szeretnék egy fontos kérdést feltenni, ha valaki tudna segíteni azt megköszönném. Na van egy Skoda octavia 1.6-os benzines 75kW(102ló) 2003 évjáratú és van olyan problémám hogy valamikor kivilágít a motordiagnosztika kontrolégője valamikor egész nap világítt valamikor csak 2 percet valamikor meg kise gyúl, gyanakodunk a lambdaszondára ha valakinek volt hasonlóval dolga és rájött a megoldásra kérem jelezze. Előre is köszönöm.
A gyanu nem rossz, ha mégse a lambdaszonda lenne, van még 1millio más, ami okozhatja.
Elöször is csinálni kéne rajta egy hibakodolvasást.
Csináltunk rajta de azvolt a baj hogy mikor elindultunk hogy rárakjuk a hibakódolvasóra féluton elaludt és ráraktuk azt írta hogy nemvolt semmi baj. azóta már töbször kigyulladt meg alaludt egyszerüen már a kontaktokat nézegetem hátha valami kontakthiba
Hát, akkor türelmesnek kell lenni, és elkapni a pillanatot, amikor rossz. Én addig nem cserélgetnék semmit, nem filléres alkatrészekröl van szo.
Sziasztok
Most az egyik kollegám nevében kérnék segítséget. Octavia LX 1.6 75 LE,2000-es évjárat,motorkód:AEE Az autó meleg motornál alapjáraton(pl:piros lámpánál) leáll,indítás után legtöbbször elsőre beindul. A hiba kiolvasás eredménye :alapjárati motor pozitív zárlat. A hiba törlése után minden ok. lett,de sajnos csak egy ideig,a hiba újra fennáll! Valakinek valami tipp? Előre is köszönöm a választ.
Az alapjárati motort és csatlakozóját vizsgáltátok? Vagy csak kitöröltétek a hibakódot ami nem véletlenül generálódott.
Köszi a választ,szerintem meg, de megkérdem tőle.
sziasztok
Nekem egy Octavia I 1,9TDI SLX 110LE Kombim van 1998.XII évjárat. Hasonló hibát észlelek a műszerfalon én is (km óra, hőfok, üzemanyag szintjelző, ford. szám mérő nem mükődik). A computer müködik, egy része a viszzajelzőknek sötét marad. Indításkor ugyan felvillanak de csak egy pillanatra,az órák fekszenek, néha helyrejönnek egy kis időre aztán megint megadják magukat. Egy angol fórumban azt olvastam ha kiveszed a 15. biztosítékot akkor a műszerek működnek. Én kipróbáltam, nekem bevált ez a módszer, annyi csak a hátránya hogy a computer minden kulcs kivételnél reseteli magát és ezért a trip computer adatokat nem tudod használni, másrészről pedig a mutatók az utolsó mért állásban maradnak. A köv. indításnál beremegnek a mutatók majd 0-t utatnak és aztán újra mérnek normálisan. A futott km-t számláló az nem resetel. Ha adtam valami ötletet a hibakeresésre akkor örülök, mert engem is rohadtul zavar, meg szeretném tudni az okát, csak nem nagyon értek az autóvillamossághoz. Egyébként az angol fórúmon kondenzátorra gyanakszanak. Üdv, István
Nos,akkor leírom hogy mi is volt a probléma :Hátha valaki ugyanúgy jár mint én:
Az Octavia műszercsoport panelján van egy TLE 4276 - os IC,azzal szemben a panel másik oldalán van három ellenállás.Az IC melegedése megolvasztja az ellenállások forrasztását,és ez produkálja a kontakthibát !!! Újraforrasztás után minden ok.lett.Állítólag ez probléma az Octaviáknál a 2002-es évjáratig,utána már megoldották az IC hűtését |
Bejelentkezés
Hirdetés |