Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Pedig valaminek produkálnia kell az automata fel és le üzemmódot azt nem hinném, hogy a motorba lenne beépítve. Hány vezeték megy be a motorba?
Én is gondolkoztam már ilyenen (2001-es swift)
Annyival tervezem még kiegészíteni, hogy legyen egy kapcsoló, amivel ki tudom iktatni ezt, így relé vezérlésére tennék egy kapcsolót. (gyorsabbnak találtam papíron megrajzolni)
A ködlámpának elvileg "szúrófényre" van készítve a froncsora, azaz én így hallottam.
Ezt elkerülve, lehet betenni akkor arra a részre egy ellenállást.
Hirtelen egyet tudok emliteni, amiben nem, a Mercedesben. Persze biztos van több is.
Hátso ködlámpárol volt szo. Amugy pont nem"szurofény" a ködlámpáé. Azzal saját magadat vakitanád el.
Akkor én kérek elnézést, tévedtem!
El tudnád magyarázni, hogy pontosan mi is a szúrófény, és milyen a hátsó, milyen az első ködlámpa, stb... ha esetleg mondanál egy véleményt az általam készített kapcsolási rajzol, azt megköszönöm! lehet így probléma ?
A kapcsolásod ugy müködne, ahogy leirtad. Probléma esetleg müszaki vizsgán lehetne, de azt a kapcsoloval kiküszöbölheted.
A "szurofényt" én inkább fényszoronál tudnám értelmezni. Ilyen lehet pl. egy távolsági fényszoro, azt ha egy fal elött 1-2 méterrel bekapcsolod, akkor az egy pontba világit. Az ilyen fény ködben visszaverödik, és vakit, még kevesebbet látsz. A ködlámpa képe viszont egy széles sáv.
Közben utána néztem és igazad van az elektronikával kapcsolatban. Viszont akkor szerintem ebbe a dobozkába kellene belenéznie Trianta kartársnak.
bocsi, eltévedtem egy kicsit
Ha a relé által kapcsolt szálba be lenne téve egy ellenállat vagy fogyasztó, hogy mégse legyen olyan durva a ködlámpa fénye féklámpaként... akkor még egy dióda kelle, hogy ködlámpa üzemben fékezéskor ne csökkenjen a fénye. ( ? )
Ha a tanitás nem jár eredménnyel, akkor mindenképpen. (Elöfordul, hogy a végállást egy akkumulátor-lemerüléstöl is elfelejtik, akkor kell az, amit lentebb irtunk)
Szerintem a diodára itt nincs szükség.
Viszont egy hibát mégis látok. A ködlámpakapcsolo elött nem állando áram van, hanem csak helyzetjelzönél vagy tompitottnál. Tehát a relének a tápot máshonnan kell adnod. (mondjuk a féklámpák eredeti tápjátol)
Hm.... llehet, de nem biztos.
.. mert a ködlámpakapcsoló egyben egy relé is, megy bele állandó és helyzetjelzőtől kapcsolt szál is. (A féklámpák eredeti tápja nem biztos, hogy jó lenne, mert akkor túl nagy lenne az áramfelvétele annak a szálnak, nem tudom, mekkora bizti van rajta)
Azt írta már évek óta ilyen az ablak. Annyi idő alatt már csak betanulta volna egyszer. Nekem az opelben is be kell tanítani, de a betanítás előtt azért nem csak 5 centiket megy fel-le. Egyébként a mai autóipar szégyenének tartom amikor olyan helyre tesznek elektronikát ahol ki van téve a nedvességnek csak azért, hogy 2méter vezetéket spóroljanak. Elképzelhető, hogy valamikor beázott és valamit megrágott a rozsda.
Valaki leírná részletesen, hogyha a gyújtótrafó primer tekercséről akarom levenni a jelet fordulatszámméréshez, akkor hogyan kell RPM ből frekit számolni? Gondolom nem csak annyi hogy rpm/60...
Vagy igen?
Négyütemű négyhengeres motornál fordulatonként két impulzust kapsz, tehát 4000/perc-es motorfordulatnál 8000imp/perc.
Az se kizárt, csak a legegyszerübbet javasoltam kezdésnek.
A mai autoipar meg ugy szégyen, ahogy van.
Itt nézz szét: Bővebben: Link
Kérdés: Meghibásodott CAR 300-as rádiómat cseerélném le Beta tipusura. Csereszabatos?
Köszi a választ!
Mindkettö ISO-csatlakozos, de az ujabb VW-ké nem pont ugyanaz a lábkiosztásu, mint az Opelé. De könnyen átalakithato.
"
Idézet: "„Ha a tanitás nem jár eredménnyel, akkor mindenképpen. (Elöfordul, hogy a végállást egy akkumulátor-lemerüléstöl is elfelejtik, akkor kell az, amit lentebb irtunk)” Hát, az akksi már sokszor le lett véve, ha tanítani kellene az ablakot, akkor gondolom a többi ablak is elfelejtette volna a végállást. vagy nem? Azért majd kipróbálaom az utóbbi tanítási javaslatod is: " Idézet: " „Kinozd fel az ablakot, és amikor megakadt, akkor nyomd meg még egyszer pár másodpercre. Aztán teljesen le, és mikor lent megakadt, akkor lefelé ujra pár másodpercre.”
Köszönöm szépen.
Meg 1 kérdés, amit elfelejtettem. Kb hány voltos impulzusok keletkeznek? Egy PIC et mennyire kell védeni? Soros 10K +5 V zener elég?
Létezik DIS gyújtás is ( hengerenként trafó, pl. OPEL) !
Steve
Bocs de már nem nagyon emlékszem arra, hogyan csináltam (kb.20éve volt). Talán kétlépcsős jelformáló volt benne, soros ellenállás után párhuzamos kondi és tán az első fokozatban 5,1v-os zéner.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |