Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Egy adott tipuson belül is eltérő a dolog.
Fiat Punto 1-es esetében a H4-es egytükrös fényszóró esetében természetesen vagy a tompított, vagy a távolsági világít. A H1/H1-es duplatükrös fényszóró esetében viszont a tompított MELLÉ kapcsolod a távolságit, tehát együtt világítanak. Átalánosságban elmondható, hogy azoknál az autóknál, ahol más foncsort használ a tompított és a távolsági, ott együtt szokott világítani a kettő, ahol pedig ugyan azt a foncsort használja, ott vagy egyik, vagy másik világít.
Köszönöm, hogy megerösitetted, amit leirtam.
Sziasztok!
Van esetleg köztetek valakinek olyan kapcsolási rajza, amivel meg lehet azt oldani, hogy: egy régi 1200ccm, vagy 1300ccm-es lada (alapban nincs benne fordulatszámmérő) műszerfalába belerakni egy nagyfényerejű 5mm-es led-et, ami egy bizonyos fordulatszám elérése után világítani kezd. Amatőr rally autóba kellene. Nincs a műszerfalban (illetve nem lesz) semmi extra. Hőfokmérő, töltésjelző, meg ez a "fordulatszámjelző" lenne, ha a motor elér egy bizonyos fordulatot, akkor figyelmeztesse a sofőrt, hogy váltson sebességet. Jó lenne, ha a jelzőfény bekapcsolását széles tartományba lehetne állítani egy potival. kb 4000 - 8000 rpm között. Ha van valakinek ötlete, netán egy egy működő kapcsolása az ne kíméljen! :awink: Előre is kössz a segítségeteket!
Szia!
Úgy emlékszem a http://www.zsiguli.hu oldalon van egy ledes fordulatszámmérő kapcsolás bekötéssel együtt. Abból ki lehetne indulni, és kihagyni azokat a ledeket, amik nem szükségesek.
Szia!
Köszönöm a segítséget! Megtaláltam a kapcsolást, amit mondtál, azt hiszem jó lesz a célra!
Sziasztok! Egy Seat Cordoba 1.8 benzines 1993 as évjáratú autóhoz kellene valami olyasmi kapcsolási rajz, ami a számítógép és a többi dolog pl a motor + injektor elektromos bekötését tartalmazza. Azért lenne ez szükséges mert át lenne alakítva a a központi befecskendezés hengerenkéntire de ahhoz másik számítógép is tartozik és a kettőnek nem tudom hogy ugyanúgy vannak e a bekötései. Nem tudom hogy érthetően leírtam e mert engem csak megbíztak azzal hogy rajzot szerezzek, nem én vagyok a szakember. Ha tudnátok valami hasonló féle rajzot szerezni akkor légyszíves rakjátok fel. Előre is köszönöm.
Túlságosan sokadszorra szólunk a felesleges témanyitásért, a keresés elmaradásáért.
Lehetett volna alkalmas témát keresni, ne is mondd, hogy "pont erre a kérdésre még nem volt válasz", mert pont minden egyes kérdésre az életben sem lesz...
sziasztok. kellene egy U6043B ic rajza es valamilyen helyetesito alkatresz rajza . Nem problema ha nem SMD mert hely van, csak passzoljon. Egy indexelo relenek a megszakitoja es a googli semmit nem dobott ki csak valami kinai oldalt :no: es hogyis mondjam nem erossegem a kinai . Segitsetek legyszi ; elore is koszi
szep napot nektek
Nehogy már csak kínai legyen...
Bővebben: Link
Sziasztok!
Volna egy olyan feladatom hogy fékezéskor világítson a hátsó ködfénylámpa is (régebbi swift 93-94es) de ha fel van kapcsolva a ködfény akkor ugye ne világítson a féklámpa. Namármost gondolkoztam egyszerű 12v relével megoldható de diódával is. DE mindenképp ki akarom kérni a véleményeteket hogy ki mit javasol, nem szeretném ha a relésnél elszállna a relé és akkor ugye megszűnne a féklámpa(balesetveszélyes) illetve a dióda okozhatna valamilyen problémát netán kiégne a kocsi_ ilyen butaság miatt. Akinek van ötlete kérjem írjon! Előre is köszönöm! Szép napot!
Sziasztok!
A balelső ablakemelőm (Golf III) szakaszosan működik, gombnyomásra csak kb 5cm-t, le és felfelé i, tehát nyomkodni kell amíg teljesen le vagy felhúzza az ablakot. Mi lehet a gondja? A többi emelő úgy működik, hogy ha megérintem a gombot akkor fel vagy le húzza az ablakokat, ha pedig nyomvatartom, akkor addig működteti.
Szia,
Először is azt kérdezném, néztél-e már bele éjszaka a felkapcsolt ködlámpádba. Ha nem, próbáld ki! A ködlámpának elméletileg sokkal erősebb a fénye és ez sötétben elvakíthatja a hátul jövőt ami életveszélyes is lehet. Nem véletlen, hogy tiltják szabályok ezt amit te meg akarsz valósítani. A rajzodon a relé rosszul van bekötve, sorba kötötted a féklámpa izzókkal, pedig párhuzamosan kellett volna.
Nem szorul az ablak? Ha szorul lekapcsolhat az áramvédelem.
Idézet: „A ködlámpának elméletileg sokkal erősebb a fénye” Gyakorlatilag meg ugyanolyan 21W-os izzo van benne, mint a féklámpában. (egyes tipusoknál ugyan komolyabb tükröt raknak az izzo mögé, de a Suzuki nem az a kategoria) Ettül függetlenül szerintem se szerencsés ötlet, inkább egy 3. féklámpa a hátso szélvédöre.
Probáld meg fel- és lehuzni az ablakot ugy, hogy nyomvatartod a kapcsolot a végállások után is pár másodpercig.
Ezért írtam, hogy "elméletileg", egyébként 30éve tudom milyen izzó van benne, de azért kösz.
"Probáld meg fel- és lehuzni az ablakot ugy, hogy nyomvatartod a kapcsolot a végállások után is pár másodpercig."
Et hogy érted, kézzel toljam az ablakot és közben nyomjam a gombot??
"Nem szorul az ablak? Ha szorul lekapcsolhat az áramvédelem."
Szerintem nem szorul az ablak. 1-2 éve szétszedtem és üveg nélkül is próbáltam, akkor megállt a motor egy kis mozgás után.
Igen, amikor vettem az autót, már így működött a balelső ablakemelő.
Valoszinüleg csak ujra kell tanitani a végállásokat, ahogy irtam.
Idézet: „Ezt hogy érted, kézzel toljam az ablakot és közben nyomjam a gombot??” Nyomd a gombot még egy 15 másodpercig legalább, miután megállt az üveg.
Oké, ha beindul újra az immobiliser, akkor megcsinálom amit javasoltál.
De ez miért a balelső ablaknál van így?
Van olyan, amikor a bal első ablak másként működik, mint a többi. Valami olyasmi okból, hogy elég legyen csak egy pillanatra megnyomnia a sofőrnek ne kelljen állandóan azon tartania az ujját.
Na, kipróbáltam. Nyomvatartottam a gombot, kb félpercig, de nem mozdult tovább az üveg csak is újbóli megnyomás után. Ezt megcsináltam le és felmenet közben is, ugyan az a helyzet.
Próbáltam azt is, hogy közben lefelé nyomtam az üveget kézzel (szorulás kiderítése miatt), de akkor is csak kb 5 cm-t mozog. És olyankor hallani, hogy leold a relé vagy mi.
Nekem az elektronika hibájának tűnik. Ki kellene nyomoznod, merre található a vezérlés dobozkája és megnézni, nincs-e benne valami kontakthiba, esetleg túlmelegedett forrasztás. Arra gondolok elmászott az áramérzékelésre használt ellenállás értéke, ezért kapcsol le. Gondolom a gomb megnyomásakor az első pillanatban az áramvédelem nem él, hogy a nagyobb induló áram miatt ne kapcsoljon le azonnal. Ezért indul el az ablak egy pillanatra.
Kinozd fel az ablakot, és amikor megakadt, akkor nyomd meg még egyszer pár másodpercre. Aztán teljesen le, és mikor lent megakadt, akkor lefelé ujra pár másodpercre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |