Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   19 / 338
(#) bbb válasza akos70 hozzászólására (») Jún 8, 2009 /
 
Egy adott tipuson belül is eltérő a dolog.
Fiat Punto 1-es esetében a H4-es egytükrös fényszóró esetében természetesen vagy a tompított, vagy a távolsági világít.
A H1/H1-es duplatükrös fényszóró esetében viszont a tompított MELLÉ kapcsolod a távolságit, tehát együtt világítanak.

Átalánosságban elmondható, hogy azoknál az autóknál, ahol más foncsort használ a tompított és a távolsági, ott együtt szokott világítani a kettő, ahol pedig ugyan azt a foncsort használja, ott vagy egyik, vagy másik világít.
(#) akos70 válasza bbb hozzászólására (») Jún 8, 2009 /
 
Köszönöm, hogy megerösitetted, amit leirtam.
(#) baloghz hozzászólása Jún 8, 2009 /
 
Sziasztok!

Van esetleg köztetek valakinek olyan kapcsolási rajza, amivel meg lehet azt oldani, hogy:

egy régi 1200ccm, vagy 1300ccm-es lada (alapban nincs benne fordulatszámmérő) műszerfalába belerakni egy nagyfényerejű 5mm-es led-et, ami egy bizonyos fordulatszám elérése után világítani kezd. Amatőr rally autóba kellene. Nincs a műszerfalban (illetve nem lesz) semmi extra. Hőfokmérő, töltésjelző, meg ez a "fordulatszámjelző" lenne, ha a motor elér egy bizonyos fordulatot, akkor figyelmeztesse a sofőrt, hogy váltson sebességet. Jó lenne, ha a jelzőfény bekapcsolását széles tartományba lehetne állítani egy potival. kb 4000 - 8000 rpm között.
Ha van valakinek ötlete, netán egy egy működő kapcsolása az ne kíméljen! :awink:

Előre is kössz a segítségeteket!
(#) bbb válasza baloghz hozzászólására (») Jún 8, 2009 / 1
 
Szia!

Úgy emlékszem a http://www.zsiguli.hu oldalon van egy ledes fordulatszámmérő kapcsolás bekötéssel együtt. Abból ki lehetne indulni, és kihagyni azokat a ledeket, amik nem szükségesek.
(#) baloghz válasza bbb hozzászólására (») Jún 9, 2009 /
 
Szia!

Köszönöm a segítséget! Megtaláltam a kapcsolást, amit mondtál, azt hiszem jó lesz a célra!
(#) rolandosss21 hozzászólása Júl 2, 2009 /
 
Sziasztok! Egy Seat Cordoba 1.8 benzines 1993 as évjáratú autóhoz kellene valami olyasmi kapcsolási rajz, ami a számítógép és a többi dolog pl a motor + injektor elektromos bekötését tartalmazza. Azért lenne ez szükséges mert át lenne alakítva a a központi befecskendezés hengerenkéntire de ahhoz másik számítógép is tartozik és a kettőnek nem tudom hogy ugyanúgy vannak e a bekötései. Nem tudom hogy érthetően leírtam e mert engem csak megbíztak azzal hogy rajzot szerezzek, nem én vagyok a szakember. Ha tudnátok valami hasonló féle rajzot szerezni akkor légyszíves rakjátok fel. Előre is köszönöm.
(#) Moderátor hozzászólása Júl 2, 2009
 
Túlságosan sokadszorra szólunk a felesleges témanyitásért, a keresés elmaradásáért.
Lehetett volna alkalmas témát keresni, ne is mondd, hogy "pont erre a kérdésre még nem volt válasz", mert pont minden egyes kérdésre az életben sem lesz...

Cordoba.pdf
    
(#) mex válasza (») Júl 2, 2009 /
 
Büntetés,és jutalom.
(#) stefikeke hozzászólása Júl 24, 2009 /
 
sziasztok. kellene egy U6043B ic rajza es valamilyen helyetesito alkatresz rajza . Nem problema ha nem SMD mert hely van, csak passzoljon. Egy indexelo relenek a megszakitoja es a googli semmit nem dobott ki csak valami kinai oldalt :no: es hogyis mondjam nem erossegem a kinai . Segitsetek legyszi ; elore is koszi
szep napot nektek
(#) kobold válasza stefikeke hozzászólására (») Júl 24, 2009 / 1
 
Nehogy már csak kínai legyen...
Bővebben: Link
(#) kontroll hozzászólása Júl 25, 2009 /
 
Sziasztok!

Volna egy olyan feladatom hogy fékezéskor világítson a hátsó ködfénylámpa is (régebbi swift 93-94es) de ha fel van kapcsolva a ködfény akkor ugye ne világítson a féklámpa.
Namármost gondolkoztam egyszerű 12v relével megoldható de diódával is. DE mindenképp ki akarom kérni a véleményeteket hogy ki mit javasol, nem szeretném ha a relésnél elszállna a relé és akkor ugye megszűnne a féklámpa(balesetveszélyes) illetve a dióda okozhatna valamilyen problémát netán kiégne a kocsi_ ilyen butaság miatt.

Akinek van ötlete kérjem írjon!
Előre is köszönöm!

Szép napot!

(#) Trianta hozzászólása Júl 25, 2009 /
 
Sziasztok!

A balelső ablakemelőm (Golf III) szakaszosan működik, gombnyomásra csak kb 5cm-t, le és felfelé i, tehát nyomkodni kell amíg teljesen le vagy felhúzza az ablakot.
Mi lehet a gondja?

A többi emelő úgy működik, hogy ha megérintem a gombot akkor fel vagy le húzza az ablakokat, ha pedig nyomvatartom, akkor addig működteti.

(#) paul64 válasza kontroll hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Szia,

Először is azt kérdezném, néztél-e már bele éjszaka a felkapcsolt ködlámpádba. Ha nem, próbáld ki!
A ködlámpának elméletileg sokkal erősebb a fénye és ez sötétben elvakíthatja a hátul jövőt ami életveszélyes is lehet.
Nem véletlen, hogy tiltják szabályok ezt amit te meg akarsz valósítani.
A rajzodon a relé rosszul van bekötve, sorba kötötted a féklámpa izzókkal, pedig párhuzamosan kellett volna.
(#) paul64 válasza Trianta hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Nem szorul az ablak? Ha szorul lekapcsolhat az áramvédelem.
(#) akos70 válasza paul64 hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Idézet:
„A ködlámpának elméletileg sokkal erősebb a fénye”


Gyakorlatilag meg ugyanolyan 21W-os izzo van benne, mint a féklámpában. (egyes tipusoknál ugyan komolyabb tükröt raknak az izzo mögé, de a Suzuki nem az a kategoria)
Ettül függetlenül szerintem se szerencsés ötlet, inkább egy 3. féklámpa a hátso szélvédöre.
(#) akos70 válasza Trianta hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Probáld meg fel- és lehuzni az ablakot ugy, hogy nyomvatartod a kapcsolot a végállások után is pár másodpercig.
(#) paul64 válasza akos70 hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Ezért írtam, hogy "elméletileg", egyébként 30éve tudom milyen izzó van benne, de azért kösz.
(#) Trianta válasza akos70 hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
"Probáld meg fel- és lehuzni az ablakot ugy, hogy nyomvatartod a kapcsolot a végállások után is pár másodpercig."

Et hogy érted, kézzel toljam az ablakot és közben nyomjam a gombot??
(#) Trianta válasza paul64 hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
"Nem szorul az ablak? Ha szorul lekapcsolhat az áramvédelem."

Szerintem nem szorul az ablak.
1-2 éve szétszedtem és üveg nélkül is próbáltam, akkor megállt a motor egy kis mozgás után.
(#) paul64 válasza Trianta hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Akkor ez régi probléma?
(#) Trianta válasza paul64 hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Igen, amikor vettem az autót, már így működött a balelső ablakemelő.
(#) akos70 válasza Trianta hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Valoszinüleg csak ujra kell tanitani a végállásokat, ahogy irtam.
(#) potyo válasza Trianta hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Idézet:
„Ezt hogy érted, kézzel toljam az ablakot és közben nyomjam a gombot??”


Nyomd a gombot még egy 15 másodpercig legalább, miután megállt az üveg.
(#) Trianta válasza akos70 hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Oké, ha beindul újra az immobiliser, akkor megcsinálom amit javasoltál.
De ez miért a balelső ablaknál van így?
(#) potyo válasza Trianta hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Van olyan, amikor a bal első ablak másként működik, mint a többi. Valami olyasmi okból, hogy elég legyen csak egy pillanatra megnyomnia a sofőrnek ne kelljen állandóan azon tartania az ujját.
(#) Trianta válasza potyo hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Na, kipróbáltam. Nyomvatartottam a gombot, kb félpercig, de nem mozdult tovább az üveg csak is újbóli megnyomás után. Ezt megcsináltam le és felmenet közben is, ugyan az a helyzet.

Próbáltam azt is, hogy közben lefelé nyomtam az üveget kézzel (szorulás kiderítése miatt), de akkor is csak kb 5 cm-t mozog. És olyankor hallani, hogy leold a relé vagy mi.
(#) bbb válasza kontroll hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Ugyan nem Suzuki, hanem Renault, de pont az, amit te szeretnél.

Bővebben: Link
(#) paul64 válasza Trianta hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Nekem az elektronika hibájának tűnik. Ki kellene nyomoznod, merre található a vezérlés dobozkája és megnézni, nincs-e benne valami kontakthiba, esetleg túlmelegedett forrasztás. Arra gondolok elmászott az áramérzékelésre használt ellenállás értéke, ezért kapcsol le. Gondolom a gomb megnyomásakor az első pillanatban az áramvédelem nem él, hogy a nagyobb induló áram miatt ne kapcsoljon le azonnal. Ezért indul el az ablak egy pillanatra.
(#) akos70 válasza Trianta hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Kinozd fel az ablakot, és amikor megakadt, akkor nyomd meg még egyszer pár másodpercre. Aztán teljesen le, és mikor lent megakadt, akkor lefelé ujra pár másodpercre.
(#) Trianta válasza paul64 hozzászólására (») Júl 25, 2009 /
 
Én úgytudom, hogy nincs külön elektronoka máshol, a motorba illetve avval egyhelyre van beépítve a védelem.
Golf III.
Következő: »»   19 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem