Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Így igaz ezt írtam, mivel a hengerenkénti gyújtótrafó már feltételezi az elektronikus gyújtást aminek pedig már van külön kimenete a fordulatszámmérő számára. Mivel pedig kollégánk az osztásarányt kérdezte feltételeztem, hogy egy normál elosztóval rendelkező motorról van szó. Még egy hozzáfűzni valóm lenne: Ha már írsz valamit nem a kérdezőnek kellene segítened?
Létezhet olyan pont a biztitáblán, ahol csak lekapcsolt gyujtásnál van 12 V ?
A kérdező ezt írta: "Valaki leírná részletesen, hogyha a gyújtótrafó primer tekercséről akarom levenni a jelet fordulatszámméréshez, akkor hogyan kell RPM ből frekit számolni?" --> csak azt akartam jelezni, hogy a válaszod ESETLEG félrevezető lehet és ezt segítő szándékkal tettem ( bár a DIS gyújtásról nehéz levenni a jelet), hogy adott esetben ne vezesd félre, de részemről a vita lezárva!
Steve
Ilyen nem hiszem, hogy létezne. Viszont egyszerűen lehet csinálni egy olyan relével, aminek a nyugvó érintkezőin keresztül táplálod a cuccodat, gyujtásnál a relé meghúz, és akkor kikapcsol.
Az a baj, hogy haver kocsijáról van szó, és amúgy se vagyok autószerelő. Annyit tudok hogy Fiat Punto, és gyárilag nincs fordulatszámmérő.
Ha punto 1-ről van szó, akkor:
Bővebben: Link
Köszönöm, még nemláttam a kocsit, de talán majd segít
Sziasztok!
Vettem egy autórelét (12V 40A) ezt szeretném bettenni a gyújtáskapcsoló és a biztitábla közti áram megszakítására, egy kaplcsolóval és egy villogó leddel kiegészítve. Amikor a relé nincs bekapcsolva (behúzott állapotban), akkor egy led fog villogni. Rámértem a relére, behúzott állapotban a zárt érintkezői közt van némi ellenállás (kb 0.2 Ohm), ez nem okoz gondot a gyujtásrészben? A másik kérdésem, hogy a relé áramellátását táplálhatom e az autórádió biztijéről? (ott állandó 12V van)
A 0,2ohm olyan kicsi ellenállás, amit az átlag kéziműszer nem tud mérni, a valóságban ez biztosan kisebb.
Jó lesz az a biztosíték.
Mit mérsz, ha a mérőműszered vezetékét összeérinted?
Valószínű ugyan ennyit. Azaz nem a relé ellenállását mérted. Üdv A.
A multiméter vezetékeit összekötve közel 0 Ohmot mérek.
A relé tipusa Ralex LD-12P A relén mért ellenállás kissé soknak tűnt, elősször 150 Ohmot is mértünk, de ez kapcsolódásonként változott. Aztán rákötöttünk a kapcsolt érintkezőire egy tápot 12V 2A-es áramkorláttal és kapcsolgattam párszor a relét. Ezután ismét megmértem az ellenállásást, ami most már lement 0,1-0,2 Ohmra. Lehet hogy ez normális működés, de kissé meglepett, hogy nem 0 Ohm az ellenállása zárt állapotban. Idézet: „A másik kérdésem, hogy a relé áramellátását táplálhatom e az autórádió biztijéről? (ott állandó 12V van)” Ha a tekercsre gondolsz, táplálhatod. De egyszerübb lenne, ha a gyujtáskapcsolotol jövö vezetéket(amit a relé fog kapcsolni) elágaztatnád a tekercs egyik végéhez, a másik vége meg a kapcsolon át testet kap. Igy a kapcsolohoz is elég 1 vezetéket vinni.
Hát igazából nem is tudom, hogy az a vezeték honnan jön, ide volt beiktatva az inmobiliser egyik része (jelenleg össze van kötve egy vezetékkel).
Az biztos, hogy ha az a kábel meg van szakítva, akkor nincs áram a műszerfalon, és az indítózás sem megy. Tehát ide akarom betenni a relét.
Ja azt elfelejtettem mondani, hogy ha áram alatt kapcsolsz a relével, akkor az tisztítja az érintkezőket. Lehet volt rajta valamilyen oxid réteg és lett egy kis ellenállása. Ha árammal sokszor átkapcsolod, akkor annak pár miliohmnak kell lennie.
Sziasztok!
Van valakinek Mercedes vitohoz elektronika ismerete? Konkrétan ablaktörlőt szeretném kicsit tuningolni.
Szia.
Ebben is csak egy ütem van a szakaszos törlésnél, ezért gondoltam, hogy csinálok bele egy ütemadót. Én balga... Ma lebontottam a biztosíték házat, de ez a relé valami eszement módon van bekötve. Ezt az egyetlen intervallumot is a kompjuter adja szerintem. Ehhez kellett volna valami fúrmány, hogy hogyan lehetne bekötni egy ütemadót. Az alábbi kapcsolást szerettem volna beletenni.
Nézz szét a kapcsolások között, tettem fel nemrég egy ablaktörlővezérlő kapcsolási rajzot. Van is ennek saját témája: Link
Ismerem a kapcsolást. Azt is áttanulmányoztam
Nem is azzal van a problémám, hogy mit építsek meg, hanem hogy miképpen csatlakoztatom az ablaktörlő reléhez. Nekem teljesen más a számozás, mint amit te használtál ott.
Gondolom a relé oldalára sincs semmi felirat, manapság nem divat az ilyesmi...
Kapcsolási rajzot nem tudsz szerezni a járműhöz? Vagy a relé tipusjelzése alapján megkeresni az adatlapját. Ha a kompjuter adja az intervallumot, akkor azt egyszerűen ki kell hagyni, és átalakítani olyanná, amilyennek te szeretnéd.
Mit keresne ott a kompjuter?
Több relét szoktak egy egységbe tenni a Mercinél, pl. irányjelzö+ablaktörlö-intervallum+ablakfütés. Nekem W124 van, gyárilag ugyanugy 1 szakaszos, és én is tettem bele egy potméteres fokozatnélküli szabályzot. Én a kapcsolonál kötöttem rá. A szakaszos állásban tudom a potméterrel kb 1-30 mp közé állitani a törlést.
Ez egy sima, öt kivezetéses, morse érintkezős relé.
85, 86 a tekercs 30 a fix érintkező. 87a és 87b pedig a morse érintkezők Holnap nekiesek mégegyszer. Most csináltam hozzá öt vezetéket amivel majd kívülről tudom működtetni a relét. Így le tudom majd mérni talán rendesen, hogy mit miért csinál. Eszementek ezek a németek. Kiszedem a biztosíték dobozt, akkor nem működik semmi, mert maga a biztosíték ház is egy valag érintkezőn keresztűl kapcsolódik a gyújtás és kombinált kapcsolóhoz. Egyébként van Vitohoz szerelési segédkönyvem, de az se sokat segít. Mutatja, hogy mi mihez kapcsolódik, de hogy azon belül mi van, azt már nem részletezi.
Én is pont ezt szeretném. Lásd a rajzot.
Neked is ilyen relé van bent?
Készen vettem az ütemszabályzot, valami magyar gyártmány, csak a bekötés volt a dolgom.
Most, hogy irtad, eszembe jutott, hogy a Vitonál nem egyszerü a kapcsolo vezetékeihez férni, mert nincsenek vezetékek... A relé talán ott lesz a biztitáblában. Hang után nem probáltál menni? Szétnézek, hátha van valami rajzom Vitohoz.
Megvan a relé.Ott kéne rákötnöd.
Na igen. Azt méricskéltem fél délután. Kicsit több infód nincs véletlen?
Ez milyen program amiben nézted?
Egy másik. K09 a relé, amiröl beszélünk, mellette az elektronika, ami vezérli. A rajzrol ugy tünik, hogy ezek egy egységben (tehát a biztositéktáblában) vannak. S21 a kormánykapcsolo, M11 az ablaktörlömotor. Jobbat nem találtam.
Köszönöm a segítséget!
Holnap kicsit jobban szétszedem, hátha megtalálom azt a vezérlő elektronikát. Lesz belőle színes TV! |
Bejelentkezés
Hirdetés |