Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » PICKit2 klón építése
Lapozás: OK   31 / 211
(#) Norberto válasza patexati hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Mondjuk attól, mert esetleg üresen van a PIC a helyén, csak emiatt nem szabadna zárlatba mennie semminek, ugyanis program (konfigurálás) nélkül minden kivezetés bemenetként funkcionál... talán valami olyasmi lehet a hiba, hogy az SM kivitelű PIC táplábainál esetleg valami kicsi zárlat van, mivel egymás mellettiek a táplábak. De ez is csak tipp.
(#) patexati válasza Norberto hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Igen abban nem mehet tönkre a pic csak nem ártana leellenőrizni,hogy nem sérült e meg! A feteket is megnézném mert azokon is át kell menni az áramnak.
(#) szkrep válasza patexati hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Fel van programozva. Nekem nincs programozóm, ismerős égette bele. Abból a szempontból jónak tűnik, hogy felismerte a gép, meg állítgatni is lehetett, csak az induktivitás meghalt. Kiforrasztottam, rádugtam a gépre, semmi nem melegedett. Persze így nem is merte fel, de a sárga led villogott rajta, tehát észre vette magán hogy beteg; gondolom akkor még él a pic. Meg a PIC sosem melegedett kicsit sem.
(#) watt válasza szkrep hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Szia! Én is valami zárlatra gondolok. De lehet, hogy ez nem a panelen van, hanem valamelyik alkatrészben, pl. nézd meg, hogy a C8 nincs-e fordítva beforrasztva. Aztán a Q3 és a Q4 nincs-e zárlatban, vagy rosszul beforrasztva(nézz utána a lábkiosztásuknak, ha más típust használsz, mint ami a rajzon van!). Ha nem vagy biztos a dologban, akkor forrasztd ki a Q3-at és úgy vizsgáld meg, melegedik-e a tekercs. Ekkor mérj feszültséget is, 12V-nak kell lenni a Q3 emmiter pontján.
(#) szkrep válasza watt hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Mindent a HQvideoról rendeltem az alkatrészlistádból -pont azért, hogy ne kelljen más típusok bajaival kínlódni. Talán csak a tekercs linkje nem élt, a többi biztosan az amit te is használtál. Most HEstoreból redeltem egy adag cuccot, abban lesz új tekercs is, addig nem tudok mérni sajnos. Csatolok pár képet, hogy jól állnak-e a dolgok, mert van amiben nem vagyok teljesen biztos...
Valamint rájöttem hogy képtelen vagyok Q3-at és Q4-et megkeresni... Q4 hiába a 2db BC817 egyike, nem látom, melyik oldali kell nekem.
(#) patexati válasza szkrep hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Mosd át a panelt körömlakklemosóval meg egy fogkefével!
(#) szkrep válasza patexati hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Akkor csak a gyanta fog lejönni, nem? Még annyira sem lesznek védve a vezetősávok. Lesz ez még rondább is, mert sosem volt lakkom, és korrodálódni fog a réz. Jobban.
Egyébként találtam még egy rövidzárt a nyákon, csak még mindig nincs másik induktivitásom, úgyhogy nem tudok próbálgatni.
Ha nincs bent az ind. akkor ugye mindenképp hülyeségeket mérek?
Valamint ha az induktivitás nélkül gépre dugva melegszik a pic az normális?
kb 1000Ft-al olcsóbb így mint a gyári, és nem is működik. Az építés élménye így más értelmet nyer...
(#) potyo válasza szkrep hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Idézet:
„Az építés élménye így más értelmet nyer...”


Az a baj, hogy ez egy annyira egyszerű áramkör, hogy ha PIC-el akarsz foglalkozni, akkor elvárható lenne, hogy önállóan megtaláld a hibát! Mi az, hogy képtelen vagy a Q3-at és a Q4-et megkeresni? Van kapcsolási rajzod, találd meg!

Amúgy meg hol láttál olyan áramkört, hogy tiszta mocsok volt? Mind le van tisztítva, és lefújva védőlakkal (ami nem okvetlenül ugyanaz, mint a forrasztáshoz használt gyanta). Én egyszerűen vékonyan befuttatom a vezetősávokat ónnal, az is jól birja a strapát.
(#) watt válasza szkrep hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Idézet:
„kb 1000Ft-al olcsóbb így mint a gyári, és nem is működik. Az építés élménye így más értelmet nyer...”

Egyrészt a PICKit2 jelenlegi ára 9250Ft + 1250Ft postaköltség.
Másrészt pedig olyan nincs, hogy nem találsz meg egy alkatrészt...
(#) patexati válasza szkrep hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Inkább nehezebben korrodál tapasztalataim szerint mivel a gyantát szétkened mosás közben és egy vékony réteget képez,ha nincs lakk oldani kell ugyancsak körömlakklemosóban egy kis gyantát és azzal bekenni a panelt garantáltan nem lesz rozsdás! Smd panelt mindíg le szoktam mosni de a furatosokat is így szebb lesz nem lesznek rajt ronda égett maradványok és persze mi fröcsög szét ón az is távozik vele együtt szinte gyári ha szépen forrasztasz! Én egy garis cuccban is kicserélek úgy dolgokat ha visszaviszk nem fogják észrevenni mivel a mosás után láthatatlan! Persze kell tapasztalat meg páka is Jobb lett volna szerintem neked a szilva féle ha nincs gyakorlatod (én is azt építettem meg pedíg kész a Watt féle panel is és első rúgásra indult azóta is tökéletes)
(#) szkrep válasza patexati hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Azzal egyetértek, hogy kicsit nagy fába vágtam a fejszét, de szerintem nem menthetetlen. Azért ezt csinálom, mert az újabb 3,3V cuccokat is kezelné, és akkor elég egyszer egyre költeni.
Csak tényleg akárhogy nézem, csipogok egész nap a szakadásvizsgálóval, nem látok hibát. Kezdem elhinni magamnak, hogy a panel jó.
Gondolom az induktivitás nélkül nincs mit mérnem...
Q3-t szerintem megtaláltam, de a lényeg, hogy az összes létező tranzisztort megnéztem, és a 3 láb közül nincs olyan páros, ami rövidzár lenne.
(#) patexati válasza szkrep hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
A diódák kondik(elko) nincs esetleg fordítva berakva? Kétoldalas panel megtréfálhat
(#) watt válasza szkrep hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
És a kondi? A csíkos része van a plusszon?
(#) szkrep válasza watt hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
ÍGY állnak ott a dolgok, mindenesetre a csíktalan vége biztosan földön van. A képbe belelógó diódák jól állnak? Hogy szakszerűen fogalmazzak, a csíkos felük arra áll amerre a kondiké.
(#) watt válasza szkrep hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
A kép szerint rendben vannak. Azért mérd meg, nehogy rosszul legyenek nyomtatva.
(#) Norberto válasza patexati hozzászólására (») Júl 28, 2009 /
 
Idézet:
„garantáltan nem lesz rozsdás”


Ez szinte teljesen biztos, hiszen az üvegszálas hordozón nem acél vagy vas van, hanem réz, az pedig nem rozsdásodik

Najó, ez csak direkt kötözködés volt
(#) szkrep válasza watt hozzászólására (») Júl 29, 2009 /
 
Új fejlemény: működik!
Beraktam egy másik induktivitást, most semmi hibaüzenet nincs, lehet kalibrálni, és 5V gyanánt 4,8 van VPP és VDD közt, 3,3V gyanánt 3,2V. Gondolom ezek így jók.
Egyedül a pic langyosodik, de melegedésnek nem mondanám. Gondolom ennyi belefér.
Egyébként a nyomógomb egyik sarkánál volt az a rövidzár, megszaladt kicsit az ón.
Azt ugye jól értettem, hogy Q3 emitter pontján akkor kéne 12V-t mérnem, ha kiveszem? Mert így, hogy a helyén van, 4,89V-t mérek.
(#) tallerbator hozzászólása Júl 29, 2009 /
 
Sziasztok!

Van egy PICkit 2 klónom ami már hónapok óta tökéletesen műklödik, de ma azt írta ki, hogy PICkit VPP voltage level error. A troubleshootban megnéztem az 5 volt az 5 volt, de a Vpp-nél azt írja ki, hogy short. A PIC működik mert betettem egy másik klónba és ott tökéletesen működött. Szerintem valamelyik alkatrész romolhatott el benne, de melyik lehet az? A mérésekkor nem volt terhelve a PICkit.

Előre is köszönöm a segítséget.
(#) watt válasza szkrep hozzászólására (») Júl 29, 2009 /
 
A Q3 emitterén akkor van 12V. ha a troubleshootban teszteled a Vpp-t.
A PIC kicsit langyos nálam is, mivel 96MHz-el ketyeg a belső PLL oszcija. Volt idő, mikor az ilyen sebességű IC-ket hűteni kellett...
(#) watt válasza tallerbator hozzászólására (») Júl 29, 2009 /
 
Nem tudom melyik klónod van, de ha az enyém ,akkor a Fet2-t kellene megnézni, ha a szilváé, akkor a Q1-et. Nézd meg a tekercset is és a diódát.
(#) tallerbator válasza watt hozzászólására (») Júl 30, 2009 /
 
Szilva féle klónom van. Kicseréltem a tekercset meg a FET-et (mert ezek voltak otthon) de még mindig zárlatos. D1 nél a multiméter 2.18 V nyitófeszt mutat D2-nél pedig 1.92V-ot. A Q1-et hogyan ellenőrizzem, hogy működik-e? Esetleg cseréljem ki?
(#) szilva válasza tallerbator hozzászólására (») Júl 30, 2009 /
 
Nem igazán tudom hova tenni a D1 és D2 nyitófeszeket. Mit és hogyan mértél, hogy ekkora értékeket látsz?

Annak ellenőrzésére, hogy a Vpp pumpa megfelelően működik-e, érdemes lenne kivenni Q5-öt. Ekkor a Vpp/MCLR kimeneten ugyan nem fog megjelenni a Vpp szint, de a Q5 S pontján (ami C4 + sarka is) mérni lehet. Kikapcsolt Vpp pumpa esetén itt az USB-ről jövő 5V-nak kellene megjelennie (pár tizedvolt feszültségesés mellett, amit D1 okoz), Vpp tesztkor pedig 12V körüli értéknek. Ha ez stimmel, akkor Q1 és a tekercs is rendben van, és nagy valószínűséggel a Q4-Q5-Q6 környékén kell a hibát keresni.

Ha pl. Q6 zárlatos lett valamitől, akkor R4 (75 ohm) folyamatosan terheli a Vpp-t. Ez 12V-nál kb. 160mA-t jelentene, de a Vpp pumpa nem ekkora áramra lett tervezve, így a Vpp feszültség valószínűleg jelentősen le is esik - ezt érzékelheti a PICkit2 firmware úgy, hogy a Vpp vonalon zárlat van.
(#) tallerbator válasza szilva hozzászólására (») Júl 31, 2009 /
 
Kivettem a Q5-öt, de még mindig azt írja ki, hogy zárlatos.
(#) szkrep válasza watt hozzászólására (») Júl 31, 2009 /
 
Szia!
Ezt még itt kérdezem, mert nem tudom, hogy hardver vagy szoftver hiba.
Végignyomkodtam a troublesootot, közli, hogy minden rendben. Értelmes dolgokat mérek. A program is állítja, hogy minden jó.
Viszont mikor PIC16F877A-I/P dologra rákötöm, fel sem ismeri. EZ alapján kötöttem a PIChez a kivezetéseket.
Konkrétan:
Vpp-1
Vdd-11
GND-12
PGD-40
PGC-39
-az AUX pedig nem megy sehova?
Elvileg a PIC nem kéne hogy hibás legyen, mert élete első kalandja lenne, és az égetőt elsőre is így tettem rá.
Ha a Device familit 16F59-re állítom, elkezdi írni, de persze hibát dob, hiszen nem az van benne...
Ha a device family midrange/1,8VMin eszközt keresi, akkor sem látja, pedig gondolom ez oda való.
Ötlet, javaslat? Gondolom, valamit nem jól állítgatok a programban.
(#) icserny válasza szkrep hozzászólására (») Júl 31, 2009 /
 
MINDEN VSS/VDD lábat be kell kötni!
(#) szkrep válasza icserny hozzászólására (») Júl 31, 2009 /
 
PKWarn0003: Unexpected device ID: Please verify that a PIC16F877 is correctly installed in the application. (Expected ID = 0x9A0, ID Read = 0x0)

<-Ez a MPLAB-féle hibaüzenet
Az itteni cikk szerint elég egyik odaliakat bekötni. Most bekötöttem a túloldaliakat is, de nincs változás.>
(#) tallerbator válasza szkrep hozzászólására (») Júl 31, 2009 /
 
Az AUX-ot a PGM-re kell bekötni.
(#) icserny válasza szkrep hozzászólására (») Júl 31, 2009 /
 
Van szűrőkondenzátor VDD és VSS között?
Milyen hosszú (vagy inkább rövid!) a vezeték?
(#) szkrep válasza icserny hozzászólására (») Júl 31, 2009 /
 
A vezeték kb 10cm.
VDD és VSS közt ha jól látom, a klónon van egy 100nF kondi.
Okozhat ilyen hibát, ha nem a gépen futó programmal nem megegyező verziójú firmware van a pickit2-ben? Ismerős égette, és nem is tudom, hogy mikorit -ezt hol tudom megnézni?

"Initializing PICkit 2 version 0.0.3.63
Found PICkit 2 - Operating System Version 2.32.0
Target power not detected - Powering from PICkit 2 ( 5.00V)
PKWarn0003: Unexpected device ID: Please verify that a PIC16F877 is correctly installed in the application. (Expected ID = 0x9A0, ID Read = 0x0)
PICkit 2 Ready"

Ebből jól értem, hogy 2.32.0 firmwareű az eszköz? Mert én a 2.61-es progit tettem fel. Viszont akkor mi a 0.0.3.63?
(#) watt válasza szkrep hozzászólására (») Júl 31, 2009 /
 
Az AUX-ot nem kell bekötni.
A bekötéseid jók, de a kérdés arra vonatkozott, hogy a PIC lábainál van-e kondi. Oda is kell, de nem biztos, hogy csak az a baj.
A Midrange/Standard körbe illik, nem a 1,8V-osok közé.
Verzió eltérés nem nagyon hiszem, hogy gondot okoz, mert ha igen, akkor a program már szólt volna, hogy frissítené. Ilyen nem történt?
Következő: »»   31 / 211
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem