Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   16 / 156
(#) potyo válasza Toji77 hozzászólására (») Júl 8, 2009 /
 
Lehet lámpával ellenőrizni, de ahhoz is le kell forrasztani a diódahidat az állórésztekercselésről, illetve tudni is kell, hogy a lámpát hova kössük. Szóval így a kérdésed alapján én inkább szakemberre bíznám a dolgot...
(#) Toji77 hozzászólása Júl 10, 2009 /
 
Sziasztok.Kimértem mindegyik diódát.A dióda jelre állítva 540 körüli értéket mutat multiméterrel.Kérdés: Akkor jók?8darab van a generátorban.
(#) mex válasza Toji77 hozzászólására (») Júl 10, 2009 /
 
Igen a diódák jók. A forgórész ellenállását megmérted?
(#) Toji77 hozzászólása Júl 10, 2009 /
 
A forgórész.200Ω -on a műszer.:0.9értéket mutat a csúszógyűrűn.
(#) mex válasza Toji77 hozzászólására (») Júl 10, 2009 /
 
Az is jó....
Körbe kéne vizslatni a fesszabályzót is, egyáltalán kap-e gerjesztést a generátor, esetleg manuálisan is adhatsz neki gerjesztést, egy próba erejéig.
(#) Toji77 hozzászólása Júl 10, 2009 /
 
A fesszabályzón tudok mérni vmit?Egybe van a bronzkefékkel, és 3 vezeték jön ki és a + -.piros kék fehér
(#) potyo válasza Toji77 hozzászólására (») Júl 10, 2009 /
 
Itt leírtam, hogy lehet kimérni a szabályzót, hogy jó-e.

Amúgy kilenc diódának kellene lennie, nem 8-nak.
(#) Toji77 hozzászólása Júl 10, 2009 /
 
8 van mind beleszegecselve.Denso japan.
(#) Bgeri01 hozzászólása Aug 1, 2009 /
 
Sziasztok!

Segitségeteket szeretném kérni a következőkkel kapcsolatban:
(Magnetti Marelli 55A) gencsi kb. 2 hónapja lett felújitva,csapágyak,kefék,állórész tekercselés.
Hibátlanul mőködött a mai napig,aztán az 1ik indittás után a tünet a következő:
-ráadod a gyujtást ,világit a töltés visszajelző(úgy ahogy szokott )
-elindittod ,elalszik és ahogy emeled a fordulatot ugy fényesedik.
Az akkun pedig max 13V tudok mérni.

Szerintetek?
(#) kobold válasza Bgeri01 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Ez legtöbbször érintkezési hiba a gerjesztőkörben. Ha normálisan elvégezték a felújítást, azaz feltételezzük a kefék, csúszógyűrű jó állapotát, akkor a feszültség-szabályzó testelését kellene először megnézni. Emelt fordulatot tartva meg kellene mérni multiméterrel a szabályzó háza (műanyag háznál a kivezetett testpont) és az akku negatív közti feszültséget, ha az nem nulla (max. 0.1 V), akkor azt a kontaktot javítani kell.
(#) Bgeri01 válasza kobold hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Én raktam össze!

A tekercselést generátoros csinálta, tuningolt rajta kicsit csillag helyett deltára tekerte az állórészt.

A kefék ujak a csúszógyűrüt pedig elöttem esztergálták melóban...

Fém fesszabályozója van ,és a generátor hátsó pajzára van csavarozva.

A testelés mindenhol kiválló kicseréltem mindent!(35mm2 rézkábel, a test és a töltö kábel is a generátornál)
(#) mex válasza Bgeri01 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Akkor marad a fesszabályzó ellenőrzése.
(#) Bgeri01 hozzászólása Aug 1, 2009 /
 
Diodák,segéddiodák nem lehetnek?
(#) kobold válasza Bgeri01 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Idézet:
„A testelés mindenhol kiválló”

Ne haragudj meg, de az ilyesmit mérés nélkül, bemondásra még magamnak sem hiszem el. Attól, hogy új vezeték van, még nem törvényszerű, hogy minden csatlakozási pont tökéletes.
A generátor B+ kapcsán is mérj, ne csak az akkun, és kipróbálhatod felkapcsolt világítás / fűtés (megnövelt energiaigény) mellett, hogy nem tapasztalsz-e melegedést akár a pozitív, akár a negatív csatlakozási pontoknál. Ha mindez nem segít, következhet a szabályzó vizsgálata, ahogy mex is írta.
(#) Bgeri01 válasza kobold hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
NEM bemondás, hanem mértem ma már miután a probléma jelentkezett nem sokkal!!!

Ha le terhelem ,világittás ,ventilátor ,állófűtés ködlámpa.stb,akkor 12V volt generátornál és az akksi nál is!

Azt mondjárok fesszabályozó?
(#) akos70 válasza Bgeri01 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Diodahibánál jellemzö az, amit leirtál. Forraszd szét az állorésztekercstöl, és lámpázd ki mindet egyenként. Ugy emlékszem, annál a Marelli generátornál ketté se kell venni hozzá a generátort.
(#) patexati válasza Bgeri01 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Esetleg mikor elindul nem világít mégiscsak egy kicsit csak nagyon halványan? Mert akkor a segéddióda is lehet rossz!
(#) Bgeri01 válasza akos70 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Igy van,sőt még a dióda hidat is szét tudom szedni,+oldal -oldal és a segéddiodák
(#) Bgeri01 válasza patexati hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Lehetséges bár ilyen világosban nehéz biztosat mondani,este megnézem
(#) akos70 válasza Bgeri01 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
A segéddiodákat tudod is potolni pár forintbol, de a nagyokat külön nem tudod beszerezni. Esetleg két rosszbol lehetne összehozni egy jot.
Bár ugy emlékszem, nem drága ez a tipusu diodahid, talán 3-4000 volt legutobb.
(#) Bgeri01 válasza akos70 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Van másik segéddióda sorom,igazábol egy ugyan ilyen komplett gencsim, csak annak ratyi a forgókálya, meg a +os diodák közűl az 1ik

Csak leszerelni ne kéne!!!
(#) akos70 válasza Bgeri01 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Miért, milyen autoban van?
Ezt a generátort annak idején még joval szellösebb motorterekbe épitették, mint a maiakat.
(#) Bgeri01 válasza akos70 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Kocka ducato 2,5D, motor keresztbe, generátor a tűzfal felöli oldalon,természetesen fentről nem is látszik utban a kipufogóleömlő,és a jobbos féltengely is

finom kis meló!
inkább a kőfejtő...
(#) akos70 válasza Bgeri01 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Ja, igy már értem. Azt hittem, valami szgk, Uno, Tipo, ilyesmi. Jo szerelést!
(#) Bgeri01 válasza akos70 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
A jó szerelés,az olyan mint a szép temetés?

Köszönöm előre is!
(#) VIM válasza akos70 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Sziasztok!
Beleolvastam a problémába, de nekem is az a véleményem, mint neked. A diódahídban lehet a gond, ha nem adja le teljesem a feszültséget. Valamelyik dióda kimelegedett a hűtőtönkben, kilazult. A hiba, amit csak a következő indítás után lehet észrevenni, többségében a túlzott igénybevétel teszi. Melegben minden jó, majd amikor a kocsi lehűl a kontaktus meglazul. Mivel a diódák hidegen vannak a hűtőtönkbe sajtolva, a hideg és meleg állapot sokszor lejátszódik, (most pedig meg van tuningolva) előfordulhat, hogy kilazult egy-két dióda. Persze a szénkeféket és a nyomórugók állapotát is meg kellene nézni.( A mérést a tönkről kellene mérni.)
Üdv:VIM
(#) Bgeri01 válasza VIM hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Most az elmúlt pár napban elégrendesen meg lett nyüstölve a gépezet, lehet hogy a magas motor fordulat is közre játszik,plusz mellé ez a 35C fok,meg hogy 25éves a technika

Amikor felujiás céljábol szét volt szedve akkor szét forrasztottam a dióda hidat hogy rendesen el lehessen pucolni,meg ki lehessen mérni (ugy ahogy irtad is ,Hogy a tönk höz képest mérve) hibátlan volt a 6 fődióda meg 3 segéd is!

A keféket kefetartóstól cseréltem vadi ujra!

Valószinü hogy most ment nyugdijba ez a dióda hid!

A segéd diódák nincsenek hütő bordában ezért gyanakodok rájuk..
(#) akos70 válasza VIM hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Akár az is lehetne, amit irsz, de az nem olyan préselt diodahid, amire te gondolsz, két fél csavarokkal van összehuzatva, köztük a diodák. Kilazulni nemigen szokott, inkább szakadt vagy zárlatos valamelyik.

Ilyesmi lesz:
(#) Bgeri01 válasza akos70 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Pontosan ilyen az én hidam is!
(#) Bgeri01 válasza akos70 hozzászólására (») Aug 1, 2009 /
 
Fődióda hibánál is jelentkezhet ez a problem?
Nem ugye?!
Következő: »»   16 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem