Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lehet lámpával ellenőrizni, de ahhoz is le kell forrasztani a diódahidat az állórésztekercselésről, illetve tudni is kell, hogy a lámpát hova kössük. Szóval így a kérdésed alapján én inkább szakemberre bíznám a dolgot...
Sziasztok.Kimértem mindegyik diódát.A dióda jelre állítva 540 körüli értéket mutat multiméterrel.Kérdés: Akkor jók?8darab van a generátorban.
Igen a diódák jók. A forgórész ellenállását megmérted?
A forgórész.200Ω -on a műszer.:0.9értéket mutat a csúszógyűrűn.
Az is jó....
Körbe kéne vizslatni a fesszabályzót is, egyáltalán kap-e gerjesztést a generátor, esetleg manuálisan is adhatsz neki gerjesztést, egy próba erejéig.
A fesszabályzón tudok mérni vmit?Egybe van a bronzkefékkel, és 3 vezeték jön ki és a + -.piros kék fehér
Itt leírtam, hogy lehet kimérni a szabályzót, hogy jó-e.
Amúgy kilenc diódának kellene lennie, nem 8-nak.
Sziasztok!
Segitségeteket szeretném kérni a következőkkel kapcsolatban: (Magnetti Marelli 55A) gencsi kb. 2 hónapja lett felújitva,csapágyak,kefék,állórész tekercselés. Hibátlanul mőködött a mai napig,aztán az 1ik indittás után a tünet a következő: -ráadod a gyujtást ,világit a töltés visszajelző(úgy ahogy szokott ) -elindittod ,elalszik és ahogy emeled a fordulatot ugy fényesedik. Az akkun pedig max 13V tudok mérni. Szerintetek?
Ez legtöbbször érintkezési hiba a gerjesztőkörben. Ha normálisan elvégezték a felújítást, azaz feltételezzük a kefék, csúszógyűrű jó állapotát, akkor a feszültség-szabályzó testelését kellene először megnézni. Emelt fordulatot tartva meg kellene mérni multiméterrel a szabályzó háza (műanyag háznál a kivezetett testpont) és az akku negatív közti feszültséget, ha az nem nulla (max. 0.1 V), akkor azt a kontaktot javítani kell.
Én raktam össze!
A tekercselést generátoros csinálta, tuningolt rajta kicsit csillag helyett deltára tekerte az állórészt. A kefék ujak a csúszógyűrüt pedig elöttem esztergálták melóban... Fém fesszabályozója van ,és a generátor hátsó pajzára van csavarozva. A testelés mindenhol kiválló kicseréltem mindent!(35mm2 rézkábel, a test és a töltö kábel is a generátornál) Idézet: „A testelés mindenhol kiválló” Ne haragudj meg, de az ilyesmit mérés nélkül, bemondásra még magamnak sem hiszem el. Attól, hogy új vezeték van, még nem törvényszerű, hogy minden csatlakozási pont tökéletes. A generátor B+ kapcsán is mérj, ne csak az akkun, és kipróbálhatod felkapcsolt világítás / fűtés (megnövelt energiaigény) mellett, hogy nem tapasztalsz-e melegedést akár a pozitív, akár a negatív csatlakozási pontoknál. Ha mindez nem segít, következhet a szabályzó vizsgálata, ahogy mex is írta.
NEM bemondás, hanem mértem ma már miután a probléma jelentkezett nem sokkal!!!
Ha le terhelem ,világittás ,ventilátor ,állófűtés ködlámpa.stb,akkor 12V volt generátornál és az akksi nál is! Azt mondjárok fesszabályozó?
Diodahibánál jellemzö az, amit leirtál. Forraszd szét az állorésztekercstöl, és lámpázd ki mindet egyenként. Ugy emlékszem, annál a Marelli generátornál ketté se kell venni hozzá a generátort.
Esetleg mikor elindul nem világít mégiscsak egy kicsit csak nagyon halványan? Mert akkor a segéddióda is lehet rossz!
Igy van,sőt még a dióda hidat is szét tudom szedni,+oldal -oldal és a segéddiodák
Lehetséges bár ilyen világosban nehéz biztosat mondani,este megnézem
A segéddiodákat tudod is potolni pár forintbol, de a nagyokat külön nem tudod beszerezni. Esetleg két rosszbol lehetne összehozni egy jot.
Bár ugy emlékszem, nem drága ez a tipusu diodahid, talán 3-4000 volt legutobb.
Van másik segéddióda sorom,igazábol egy ugyan ilyen komplett gencsim, csak annak ratyi a forgókálya, meg a +os diodák közűl az 1ik
Csak leszerelni ne kéne!!!
Miért, milyen autoban van?
Ezt a generátort annak idején még joval szellösebb motorterekbe épitették, mint a maiakat.
Kocka ducato 2,5D, motor keresztbe, generátor a tűzfal felöli oldalon,természetesen fentről nem is látszik utban a kipufogóleömlő,és a jobbos féltengely is
finom kis meló! inkább a kőfejtő...
Ja, igy már értem. Azt hittem, valami szgk, Uno, Tipo, ilyesmi. Jo szerelést!
A jó szerelés,az olyan mint a szép temetés?
Köszönöm előre is!
Sziasztok!
Beleolvastam a problémába, de nekem is az a véleményem, mint neked. A diódahídban lehet a gond, ha nem adja le teljesem a feszültséget. Valamelyik dióda kimelegedett a hűtőtönkben, kilazult. A hiba, amit csak a következő indítás után lehet észrevenni, többségében a túlzott igénybevétel teszi. Melegben minden jó, majd amikor a kocsi lehűl a kontaktus meglazul. Mivel a diódák hidegen vannak a hűtőtönkbe sajtolva, a hideg és meleg állapot sokszor lejátszódik, (most pedig meg van tuningolva) előfordulhat, hogy kilazult egy-két dióda. Persze a szénkeféket és a nyomórugók állapotát is meg kellene nézni.( A mérést a tönkről kellene mérni.) Üdv:VIM
Most az elmúlt pár napban elégrendesen meg lett nyüstölve a gépezet, lehet hogy a magas motor fordulat is közre játszik,plusz mellé ez a 35C fok,meg hogy 25éves a technika
Amikor felujiás céljábol szét volt szedve akkor szét forrasztottam a dióda hidat hogy rendesen el lehessen pucolni,meg ki lehessen mérni (ugy ahogy irtad is ,Hogy a tönk höz képest mérve) hibátlan volt a 6 fődióda meg 3 segéd is! A keféket kefetartóstól cseréltem vadi ujra! Valószinü hogy most ment nyugdijba ez a dióda hid! A segéd diódák nincsenek hütő bordában ezért gyanakodok rájuk..
Akár az is lehetne, amit irsz, de az nem olyan préselt diodahid, amire te gondolsz, két fél csavarokkal van összehuzatva, köztük a diodák. Kilazulni nemigen szokott, inkább szakadt vagy zárlatos valamelyik.
Ilyesmi lesz: |
Bejelentkezés
Hirdetés |