Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Renben!
Egy olyan kérésem lenne, hogy nem tudod úgy elküldeni a képeket a mail címemre, hogy egyben látszódjon minden?
Rögtön ugy probáltam, de sajnos nem lehet. Csak a programban tudom tologatni, hogy a szükséges részt mutassa.
Hát, nem csalódtam a németekben.
Nem ám irányjelző relé, francokat. Van nekik spéci IC erre. Sőt, még az ablaktörléssel sem vacakolnak, azt is egy spéci IC-vel oldották meg. A biztosíték blokkba tettek egy kis elektronikát, és onnan vezérlik mind a két funkciót. Rajzolom lassan a kapcsolási rajzot és majd közzé teszem. Szerény meglátásom szerint nem is kell külön ablaktörlő ütemvezérlőt csinálnom, mert esetleg ezt a gyárit is át lehet alakítani úgy, hogy az R3 ellenállás helyett, kivezetek egy potit. Ebben szeretném a segítségeteket kérni, hogy valóban működne-e a dolog. Nem akarok nagyon nagy marhaságot csinálni. Az IC adatlapját mellékeltem. Köszönöm előre is a segítséget!
Próbáljak meg betenni a R3 helyére egy 100-200K potit?
Ha sikerül a potis dolog, kéretik fényképekkel, leirással dokumentálni az egészet!
Már ha sikerül.
Kicsit elnéztem a dolgot. R4 helyére tettem be a potit, és természetesen nem változott semmi. Az R3 hoz nem férek hozzá, mert nem tudom, hogy hová pakolták az autóban. Ezért megpróbálom most az R2 és a kimenet közé betenni (gyári R3 elé) a potit. Remélem jó lesz.
Na, első körben 7 - 14 mp között tudom állítani.
Kezdetnek nem rossz. Ha a hetet le tudod vinni ugy kettöre, rá is hagyhatod.
Én is úgy gondolom.
Az adatlapon a 2. lábon 2,7K van, itt viszont 6K. Gondoltam ezt kicserélem egy 3K-ra, aztán meglátom. Csak az a baj, hogy minden próbánál full össze kell rakni mindent, mert másképpen nem lehet kipróbálni.
4 - 14 mp!
Bevált az ellenállás csere. Mára befejtem. Hétvégén elmegyünk Szombathelyre, megnézni a drága Mamát. Majd még jövőhéten áttanulmányozom, hátha lehet 3 - 30mp-re bővíteni.
Legjobb lemérni, hogy mekkora áram megy ki az akkuból készenléti állapotban, az a biztos.
Párszázad ampert. A tized már sok lenne.
Egyébként belegondolva, elég gyenge tervezés az, ami készenléti állapotban felvesz akár 50mA áramot. Ez naponta 1,2Ah töltést visz ki az akkuból, egy hónap alatt az akku önkisülésével együtt már közel jut ahhoz, hogy ne is induljon be az autó (persze ez akkukapacitástól is függ).
Igazad van, de hasonlo értékeket mérhetünk jol müködö autokon. Tizedeknél szoktam azt mondani, hogy ez már rendellenes.
Egy sorbakötött villógó led + egy sima led + 1,5 KOhm az fogysztásban mennyi lehet?
Sziasztok.
Segitségetszeretnék kérni elektromos balakemelő kapcsoló beszerelésével.Az a gond hogy a kapcsoloba csak + megy..
Opelból szetem ki a kacsolot, talán vectra, és kadett-be szeretném beépteni mert a gyári elromlott és olyat nem találok.Előre is köszönöm.
Automata ablakemelönek a kapcsoloja, olyanhoz jo, amiben van elektronikus vezérlöje a motornak. Relézve be lehetne kötni, de nem érdemes kinlodni vele. Kb. 1000 Ft-ért kapsz univerzális kapcsolot (/db).
Szivesen.
Kapcsolok.
Sziasztok!
Opelbe szeretnék egy "comming home" funkciót építeni, ami abból állna hogy távírányítóval való kinyitáskor 20mp-re bekapcsolna az első ködfényszóró. Arra gondoltam hogy egy 555-ös kapcsolásal meg lehetne oldani. Az indító impulzust a központizár adná, és a kimenet egyszerűen megvezérelné a ködfényszoró relét. Szerintetek mennyire életképes az ötlet, esetleg tanács, vagy épített már valaki hasonlót?
Szia!
Nem tudom, hogy milyen Opel-be szeretnéd csinálni Mert Vectra A,B elektronikájával nagyából tiszában vagyok ebbe úgy működik hogy csak arra az időre húz be a relé amennyi idő elég behúzni a motornak a központi zárba utána elenged, úgyhogy szerintem az 555 elgondolásod azt simán el indítja csak be kell kötözgélned ha esetleg Vectrad van akkor talán tudok segíteni, hogy mit hol találsz ha nem tudod mi hol van, de szerintem a többi típus is hasonló elrendezésben van Üdv!
sziasztok!
Lenne egy kérésem. Az autómban univerzális ablakemelő van. Bekötését a mellékelt rajz alapján készítettem , aminél a kapcsolóról az áram közvetlen a motorra megy. Ezzel a megoldással a kapcsoló 1 évet sem bírt ki. Most vettem új kapcsolókat , és relézve szeretném bekötni. Elvileg egy kapcsolóhoz 2 db 5 lábú relé kell , de ehhez kellene egy kis segítség. Elég egyszerű a rendszer mert 2 ablak és 2 kapcsoló. Esetleg ha valakinek volna egy kapcsolási rajza azt megköszönném.
A rajz, amit mellékeltél, rosszul elég olvashato.
Át lehet alakitani, de én nem tenném. Több alkatrész, több hibalehetöség. A gagyi 1000 Ft-os kapcsolo is birja évekig (enyémben vagy 10 éve müködik) ha elromlik, akkor is elég egy takaritás többnyire. Ha relézed, akkor is szükség van kapcsolora, az is kopik, koszolodik. |
Bejelentkezés
Hirdetés |