Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
A mellékeltet úgy értettem , hogy az ablakemelőhöz adták.
Tökéletes rajz.
Csak még mindig nem látom be, hogy minek relézni?
Én azt nem értem, hogy ha relézve van, nem megy bele a dzsuva a kapcsoloba? Mer kapcsolo relével együtt is kell, és a koszon kivül más bajuk ritkán esik. (Nem mondom, hogy soha, de tényleg ritkán.)
Jo, de egy normális kapcsolo hasonlo érintkezökkel rendelkezik, mint egy kisebb relé. Birnia kell.
Köszi a rajzot !
Így hirtelen ránézésre nem sok mindent tudok belőle kinézni. Lehetséges lenne , hogy valami gyakorlatiasabb rajzot készíts ? Úgy értem hogy a kapcsoló 5 lába közül melyiket kössem a relé melyik lábához ? Lehet hogy nagy kérés de nem vagyok egy elektromérnök. Amúgy a kapcsolónak az érintkezője ég be. Szerintem egyszerűbb és olcsóbb egy relét kicserélni mint egy kapcsolót.
Helló!
A kapcsolónál nincs gond azt tudom hogy melyik mi , csak a relé lábainál nem tudom hogy mit hova.
Üdv! Ez nagyon pöpec lett!
Köszi!!!
Na ez már igen! Ez alapján már az előző rajzot is értem! Nagyon jóóó! Mégegyszer köszi
Üdv!
Amit lehet kapni autósboltban "álriasztót", az milyen elven működhet? Ránézésre egy LED és két szál kábel, amit csak be kell kötni egy "+" és egy "-" szálra. A lényeg, hogy ha nincs gyújtás/ nem jár a motor, akkor villog a LED. van valakinek tippja, mi lehet ez illetve hogyan lehetne megvalósítani egyszerűen itthon?
Ugy kell bekötni, hogy az álriaszto "+" végét állando "+"-ra, a "-" végét meg gyujtás "+"-ra kötöd. Igy használatkor mindkét kivezetésen +12V van, tehát nem villog,de ha leveszed a gyujtást, a "-" kivezetés a gyujtásrol müködö fogyasztokon keresztül testet kap, igy villogni fog a led.
akkor mégiscsak jól gondoltam. Már azt hittem, valami különleges.....
Gyújtás "+"-t honnan a legegyszerűbb venni? Nekem a belső óra kap egy pozitívat, még a gyújtás előtti kulcsállásban. ez jó lehet?
Gondolom, digitális orárol van szo, és van mellette egy állando+ is. Jo lehet, akkor nem csak gyujtásnál áll le a villogás, hanem abban az állásban is, ahol az az ora mutatja az idöt.
gyújtáskapcsoló állásai: KI - ACC - gyújtás - indítás
a digit óra kap negatívot, állandó pozitívot és ACC állásban pozitívot, ami a háttérvilágítást kapcsolja. illetve van egy helyzetjelzős pozitív. az autó amúgy egy régebbi Swift
Hali!!!
Én úgy kötöttem be hogy az egyiknek adtam egy + -t , a másikat a központizár egyik vezetékére kötöttem amin lezárt állapotban - van. Így ha zárok , a LED villogni kezd. Persze ezt csak akkor tudod ha van központid.
van központim, igaz nem távirányítós! De tudtommal Suzukinál csak egy pillanatig ad negatívot. Mindegy, amúgy sincs kedvem még eggyel több vezetéket behúzni előre...
Viszont az "ACC"-s megoldás nem jó, mert ha leállítom és a kulcs benne van, akkor is villogni fog. viszont ha utthon garázsban állok, bent hagyom a kulcsot, akkor felesleges villognia. Inkább beteszem egy relével.
De a relé többet fog fogyasztani, mint a led!
ACC helyett kösd gyujtásra, és akkorACC állásban nem fog villogni.
de ha gyújtásra teszem. akkor az előtte lévő ACC-n miért nem villog? és akkor csak gyújtáson nem villogna...
van egy olyan szabaddá tett vezetékem, ami csak akkor ad "+"-t, ha bent van a kulcs. az a baj, hogy ha nincs bent a kulcs, akkor nem ad negatívot
Ha erre teszek egy 5 lábú relét, akkor a feszmentes állapotban elvileg nem fogyaszt. ha bedugom a kulcsot, akkor húz csak be... és akkor fog fogyasztani...
Tegyél a másik végére egy ellenálláson keresztül GND-t!
Steve
biztos jó lenne, csak vázold kicsit részletesebben! köszi
Igazad van, rosszul irtam. Viszont van a Suzuki gyujtáskapcsoloján olyan kivezetés, amin rögtön van áram, amint bedugod a kulcsot. Na, azt kéne megkeresni.
Ja, már megtaláltad.
igen, a benthagyott kulcsra figyelmeztető csipogáshoz volt, kulcsot kiiktattam, hogy csak világításra jelezzen!
De ezen nem jelenik meg test, ha nincs bent a kulcs
Először ki kell próbálni, hogy működik-e a villogó LED-ed egy 330 - 470 ohmos ellenállással sorbakapcsolva ( simán összerakod, majd ráadod a 12 V-ot )! Ha megy, akkor a következőképpen tudod megoldani:
a LED+ -t felkötöd +12V-ra, a LED- -t rákötöd a vezetékre ( amelyiket emlegettél!). Ezután a vezeték másik végére rárakod a kipróbált ellenállást, melynek a másik lábát a testre kötöd. Így ha az előzőekben leírt módon nincs rajta feszültség, akkor a LED az ellenálláson keresztül világítani fog, míg ha megjön a +12V, akkor elalszik! A vezetéket nem ismerem, te írtad, hogy van ilyened, csak akkor tedd rá az ellenállást, ha nem okozhat működésbeli problémát !! Steve
így gondolod?
így ha bent a kulcs, akkor az ellenállás a kulcs és a test között mit fog felvenni?
Teljesítményt P=U*U/R --> 12V és 330 ohm esetén 0,44W, ami nem jelentős ( egy picit azért melegszik!)!
Ha a kulcsot kiveszed (akkor azt írtad sem 12V-ot, sem testet nem mértél!), akkor az ellenálláson keresztül működhet a LED! A rajz egyébként jó, lényegében így gondoltam ( bár én a kulcs felőli végén gondoltam az ellenállást, de így is jó, ahova könnyebb tenni!). Az előbb írtam, hogy nem tudom mi ez a vezeték, ha így összerakod, akkor a kulcs bent állapotban 12V/330 ohm= 36 mA fog folyni a vezetéken ( ha valamiért nem bírja a rendszer, akkor ne rakd rá!)! Steve
LED mellé úgyis kell az ellenállás, ezért tettem oda.
és egy relé az mégis mennyit fogyaztana behúzott állapotban?
12V 30A, 5 lábú
UNIXnál vettem vagy 500Ft-ért
Hali!!!
Szerintem akkor is a legegyszerűbb a központizárról levenni a minuszt. A vezető oldaliba biztos hogy 5 szál megy ( ha nem távirányítós akkor is ) Ezek közül az egyikben zárt állapotban tuti hogy negatív van. Simán rá kell kötni a ledet mert 12 voltos nem kell ellenállás. Szerintem a kormány mellett lent baloldalt mennek a vezetékek nem kell vele sokat bajlódni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |