Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   23 / 338
(#) kucuka válasza akos70 hozzászólására (») Aug 11, 2009 /
 
A mellékeltet úgy értettem , hogy az ablakemelőhöz adták.
(#) akos70 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 11, 2009 /
 
Tökéletes rajz.
Csak még mindig nem látom be, hogy minek relézni?
(#) akos70 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 11, 2009 /
 
Én azt nem értem, hogy ha relézve van, nem megy bele a dzsuva a kapcsoloba? Mer kapcsolo relével együtt is kell, és a koszon kivül más bajuk ritkán esik. (Nem mondom, hogy soha, de tényleg ritkán.)
(#) akos70 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 11, 2009 /
 
Jo, de egy normális kapcsolo hasonlo érintkezökkel rendelkezik, mint egy kisebb relé. Birnia kell.
(#) kucuka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 12, 2009 /
 
Köszi a rajzot !
Így hirtelen ránézésre nem sok mindent tudok belőle kinézni. Lehetséges lenne , hogy valami gyakorlatiasabb rajzot készíts ? Úgy értem hogy a kapcsoló 5 lába közül melyiket kössem a relé melyik lábához ? Lehet hogy nagy kérés de nem vagyok egy elektromérnök. Amúgy a kapcsolónak az érintkezője ég be. Szerintem egyszerűbb és olcsóbb egy relét kicserélni mint egy kapcsolót.
(#) kucuka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 12, 2009 /
 
Helló!
A kapcsolónál nincs gond azt tudom hogy melyik mi , csak a relé lábainál nem tudom hogy mit hova.
(#) SzervízMacska válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 12, 2009 /
 
Üdv! Ez nagyon pöpec lett!
(#) kucuka válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Aug 12, 2009 /
 
Köszi!!!
Na ez már igen! Ez alapján már az előző rajzot is értem! Nagyon jóóó!
Mégegyszer köszi
(#) izsakig hozzászólása Aug 25, 2009 /
 
Üdv!
Amit lehet kapni autósboltban "álriasztót", az milyen elven működhet? Ránézésre egy LED és két szál kábel, amit csak be kell kötni egy "+" és egy "-" szálra.
A lényeg, hogy ha nincs gyújtás/ nem jár a motor, akkor villog a LED. van valakinek tippja, mi lehet ez illetve hogyan lehetne megvalósítani egyszerűen itthon?
(#) akos70 válasza izsakig hozzászólására (») Aug 25, 2009 /
 
Ugy kell bekötni, hogy az álriaszto "+" végét állando "+"-ra, a "-" végét meg gyujtás "+"-ra kötöd. Igy használatkor mindkét kivezetésen +12V van, tehát nem villog,de ha leveszed a gyujtást, a "-" kivezetés a gyujtásrol müködö fogyasztokon keresztül testet kap, igy villogni fog a led.
(#) izsakig válasza akos70 hozzászólására (») Aug 25, 2009 /
 
akkor mégiscsak jól gondoltam. Már azt hittem, valami különleges.....

Gyújtás "+"-t honnan a legegyszerűbb venni? Nekem a belső óra kap egy pozitívat, még a gyújtás előtti kulcsállásban. ez jó lehet?
(#) akos70 válasza izsakig hozzászólására (») Aug 26, 2009 /
 
Gondolom, digitális orárol van szo, és van mellette egy állando+ is. Jo lehet, akkor nem csak gyujtásnál áll le a villogás, hanem abban az állásban is, ahol az az ora mutatja az idöt.
(#) izsakig hozzászólása Aug 26, 2009 /
 
gyújtáskapcsoló állásai: KI - ACC - gyújtás - indítás
a digit óra kap negatívot, állandó pozitívot és ACC állásban pozitívot, ami a háttérvilágítást kapcsolja. illetve van egy helyzetjelzős pozitív.
az autó amúgy egy régebbi Swift
(#) akos70 válasza izsakig hozzászólására (») Aug 26, 2009 /
 
Akkor az ACC-re kösd a minuszt.
(#) kucuka válasza izsakig hozzászólására (») Aug 26, 2009 /
 
Hali!!!
Én úgy kötöttem be hogy az egyiknek adtam egy + -t , a másikat a központizár egyik vezetékére kötöttem amin lezárt állapotban - van. Így ha zárok , a LED villogni kezd.
Persze ezt csak akkor tudod ha van központid.
(#) izsakig hozzászólása Aug 26, 2009 /
 
van központim, igaz nem távirányítós! De tudtommal Suzukinál csak egy pillanatig ad negatívot. Mindegy, amúgy sincs kedvem még eggyel több vezetéket behúzni előre...
Viszont az "ACC"-s megoldás nem jó, mert ha leállítom és a kulcs benne van, akkor is villogni fog. viszont ha utthon garázsban állok, bent hagyom a kulcsot, akkor felesleges villognia. Inkább beteszem egy relével.
(#) akos70 válasza izsakig hozzászólására (») Aug 26, 2009 /
 
De a relé többet fog fogyasztani, mint a led!
ACC helyett kösd gyujtásra, és akkorACC állásban nem fog villogni.
(#) izsakig hozzászólása Aug 26, 2009 /
 
de ha gyújtásra teszem. akkor az előtte lévő ACC-n miért nem villog? és akkor csak gyújtáson nem villogna...
(#) izsakig válasza akos70 hozzászólására (») Aug 26, 2009 /
 
van egy olyan szabaddá tett vezetékem, ami csak akkor ad "+"-t, ha bent van a kulcs. az a baj, hogy ha nincs bent a kulcs, akkor nem ad negatívot

Ha erre teszek egy 5 lábú relét, akkor a feszmentes állapotban elvileg nem fogyaszt. ha bedugom a kulcsot, akkor húz csak be... és akkor fog fogyasztani...
(#) kissi válasza izsakig hozzászólására (») Aug 26, 2009 /
 
Tegyél a másik végére egy ellenálláson keresztül GND-t!

Steve
(#) izsakig válasza kissi hozzászólására (») Aug 26, 2009 /
 
biztos jó lenne, csak vázold kicsit részletesebben! köszi
(#) akos70 válasza izsakig hozzászólására (») Aug 26, 2009 /
 
Igazad van, rosszul irtam. Viszont van a Suzuki gyujtáskapcsoloján olyan kivezetés, amin rögtön van áram, amint bedugod a kulcsot. Na, azt kéne megkeresni.

Ja, már megtaláltad.
(#) izsakig válasza akos70 hozzászólására (») Aug 26, 2009 /
 
igen, a benthagyott kulcsra figyelmeztető csipogáshoz volt, kulcsot kiiktattam, hogy csak világításra jelezzen!

De ezen nem jelenik meg test, ha nincs bent a kulcs
(#) kissi válasza izsakig hozzászólására (») Aug 26, 2009 /
 
Először ki kell próbálni, hogy működik-e a villogó LED-ed egy 330 - 470 ohmos ellenállással sorbakapcsolva ( simán összerakod, majd ráadod a 12 V-ot )! Ha megy, akkor a következőképpen tudod megoldani:
a LED+ -t felkötöd +12V-ra, a LED- -t rákötöd a vezetékre ( amelyiket emlegettél!). Ezután a vezeték másik végére rárakod a kipróbált ellenállást, melynek a másik lábát a testre kötöd. Így ha az előzőekben leírt módon nincs rajta feszültség, akkor a LED az ellenálláson keresztül világítani fog, míg ha megjön a +12V, akkor elalszik!
A vezetéket nem ismerem, te írtad, hogy van ilyened, csak akkor tedd rá az ellenállást, ha nem okozhat működésbeli problémát !!

Steve
(#) izsakig válasza kissi hozzászólására (») Aug 26, 2009 /
 
így gondolod?

így ha bent a kulcs, akkor az ellenállás a kulcs és a test között mit fog felvenni?

qwert.gif
    
(#) kissi válasza izsakig hozzászólására (») Aug 26, 2009 /
 
Teljesítményt P=U*U/R --> 12V és 330 ohm esetén 0,44W, ami nem jelentős ( egy picit azért melegszik!)!
Ha a kulcsot kiveszed (akkor azt írtad sem 12V-ot, sem testet nem mértél!), akkor az ellenálláson keresztül működhet a LED!
A rajz egyébként jó, lényegében így gondoltam ( bár én a kulcs felőli végén gondoltam az ellenállást, de így is jó, ahova könnyebb tenni!).

Az előbb írtam, hogy nem tudom mi ez a vezeték, ha így összerakod, akkor a kulcs bent állapotban 12V/330 ohm= 36 mA fog folyni a vezetéken ( ha valamiért nem bírja a rendszer, akkor ne rakd rá!)!

Steve
(#) izsakig válasza kissi hozzászólására (») Aug 27, 2009 /
 
LED mellé úgyis kell az ellenállás, ezért tettem oda.
és egy relé az mégis mennyit fogyaztana behúzott állapotban?
(#) kissi válasza izsakig hozzászólására (») Aug 27, 2009 /
 
Az a relé típusától függ.
(#) izsakig válasza kissi hozzászólására (») Aug 27, 2009 /
 
12V 30A, 5 lábú
UNIXnál vettem vagy 500Ft-ért
(#) kucuka hozzászólása Aug 27, 2009 /
 
Hali!!!
Szerintem akkor is a legegyszerűbb a központizárról levenni a minuszt. A vezető oldaliba biztos hogy 5 szál megy ( ha nem távirányítós akkor is ) Ezek közül az egyikben zárt állapotban tuti hogy negatív van. Simán rá kell kötni a ledet mert 12 voltos nem kell ellenállás. Szerintem a kormány mellett lent baloldalt mennek a vezetékek nem kell vele sokat bajlódni.
Következő: »»   23 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem