Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED-es fordulatszám mérő autóba
 
Témaindító: StefanFM, idő: Márc 7, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   2 / 4
(#) Kera_Will válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 10, 2006 /
 
Aha hááát lm3914 adatlap meglesendő...
Szerintem először a JM1ig legyen meg ott feszváltozásnak kell lennie ford függvényben utána ledmeghajtó adatlapja alapján a többit...

Aszem az a bajod hogy 1 meghajtó kellene ugye ?
(#) szabi83 válasza Kera_Will hozzászólására (») Jún 10, 2006 /
 
igen, mert a kocsiba lesz és amugy is a max telj.-t 4200-as fordulaton adja le
(#) Kera_Will válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 10, 2006 /
 
alldatasheet.com a haverod
(#) szabi83 válasza Kera_Will hozzászólására (») Jún 10, 2006 /
 
adatlap meg van... de az lm3914-et nem értem!
(#) Tomszy válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 10, 2006 /
 
Sziasztok, de jo hogy rátaláltam erre a topic-ra, én is szeretnék egy digit fordulatszámmérőt építeni a kocsinkba. tudtok esetleg valami jó kapcsolást?
Vicsys rajza is jó lenne nekem, de én nekem sajnos nincs égetőm, tudna esetleg valaki abban segíteni hogy megégeti nekem a pic-et?
(#) szabi83 válasza Tomszy hozzászólására (») Jún 10, 2006 /
 
mspike megcsinálja tuti,de az égető nem nagy cuc sztem
(#) szabi83 válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 11, 2006 /
 
c1 - 10n-s kondit rövidre zártam egyből jó lett!!!!!!!!!!

basszus, azt hittem h sosem fog müködni!!!
(#) szabi83 válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 11, 2006 /
 
ez k*********a jóóóóóóóó :yes: :yes: :yes:
de örül a fejem :
(#) Kera_Will válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 11, 2006 /
 
Hurrá ! Hurrá!

Szóval irtam előbb hogy csak jm1 jumperig lessed ... utána majd következő lépés ...

ha meg nézed pdfje 6ig oldalán van 1 alap kapcsi 10 fokozatú 125 mV lépésközzel.
Tehát max fesz 1.25V nál mind világit...

Erre kell osztani a jm1 -en lévő feszt max fordszámnál ... 1 potival ,,oszt kész ...
(#) Kera_Will válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 11, 2006 /
 
Rovidzár / szakadás kell oda ? hogy menjen C1 helyett ?!?!

Hiányolok 1 kis diódás / zener -es túlfeszvédőt mert ha megkapja a gyujtástekercs n*100Voltos pulzáit a 555 nem fog neki örülni

(#) hzsolt77 válasza luxmanpower hozzászólására (») Jún 11, 2006 /
 
Sziasztok fórumozók!
Engem is nagyon érdekelne egy ilyen fordulatmérő,
de DIESEL autóba ,hogyan lehetne átalakítani ??
(#) Tomszy válasza szabi83 hozzászólására (») Jún 11, 2006 /
 
jah a másik pedig hogy van egy ikarus ford.számmérőm, és az úgy működik mint egy műszer. Amekkora feszültséget kap, annyira tér ki, arra nem tudnátok nekem egy kapcsolást? köszi
(#) dbase válasza Tomszy hozzászólására (») Jún 11, 2006 /
 
Gondolkodtam, mivel lehetne frekvencia-feszültség átalakítót csinálni.Az éjjel folyamán eljutottam arra hogy kell egy r-c elemekből építetett felül áteresztő szürő.Aminek bode diagramja ugyebár ugy néz ki hogy a kisebb frejvenciákat nem enegedi át , cagy csillapítja, és minél nagyobb a freki anál jobban vezet.És szerintem csak kalibrálás kérdése.
Mint ezen a linken is látszik a zöld csík lenne nekünk jó , csak a meredeksége kisebb lenne és szépen müködne is szerintem.Szerintetek?
(#) Tomszy válasza dbase hozzászólására (») Jún 11, 2006 /
 
ahha, én is valami ilyenre gondoltam, a lényeg hogy lineáris legyen a fordulatszám és freki növekvése, amúgy naggyon tuti lenne. A másik hogy km órám is van, azt nem tudjátok hogy lehetne megoldani? mert nekem fogalmam sincs.
(#) Kera_Will válasza dbase hozzászólására (») Jún 11, 2006 /
 
Az analóg kisértékű frekimérők 1 része az inditott monostabilmultivibrátor elvén dolgozik mint a fenti emlegetett fordulatszámmérő .

Multinak rövidebb az impulzus hossza mint a mérendő frekié. Ez a rövid impluza töltöget 1 kondit
ezen a kondin a beérkező frekivel arányos feszültség jön létre... ezért ez határozottab tud lenni mint amit
1 RC tagon keresztül 20dB/D meredekséggel produkálsz csak , ja ésmonostabillal lineárisabb is ami kalibrációnál skála készítésnél nem hátrány!!!

Avagy meredekebb freki menetet lehet tekercses LC körrel csinálni ott már akár 40dB/D meredekség érhető el.
De ez a görbe is nem lineáris lesz ...



Mi lenne h a nem dekádikus(logaritmikus) skálán ábrázolnád freki függvényében hanem lineáris freki skálán ottan milyen szép görbét kapnál ...
pl.: excel táblán számoltasd ki az RC szürőd értékeit és excelben tudod ábrázoltatni is pl 10-20 Hz lépésközzel a fügvénymenetét lineárisan frekiszerint is ... ha meg tudja a szimulátorod a lináris freki változást is akkor meg csak úgy jelenitsd meg ...
(#) istvanjanos válasza potyo hozzászólására (») Jún 17, 2006 /
 
Sziasztok!
nekem van egy ledes fordulatszámméröm, ami egy kapcsoló segitségével akksi állapotát is mutatja.három kábel log belöle fekete piros fehér.
fekete=test
piros=pozitiv
Fehér=?
igy az aksi állapotát jelzi,ha akapcsoloval erre kapcsolok, csak a fordulatszámot nem mutatja.
hova kell kötni a fehér kábet DIESEL autoba
köszönöm elöre is a segitdégeteket.
(#) istvanjanos válasza istvanjanos hozzászólására (») Jún 18, 2006 /
 
segítsetek !!!!!!Plizzzzzz
(#) speki válasza istvanjanos hozzászólására (») Jún 18, 2006 /
 
a fehér kábel a fordulatszámérőé de dizelhez egy kicsit bonyolult csinálni kel hozzá egy érzékelőt vagy opto vagy hall érzékelőt
(#) Bako válasza speki hozzászólására (») Jún 19, 2006 /
 
Hi

Úgy látom hogy itt vannak páran akik nagyon értenek a témához így gondoltam hátha nekem is tudtok segíteni.

Én ezt a digitális fordulatszám mérő kapcsolást építettem meg:
kapcsolás
Azzal a változtatással hogy a kijelzőket nem kötöttem rá hanem a IC2 8-as lábára egy tranzisztort kötöttem amivel egy ledet hajtottam meg, mert shift light-et (váltás kijelzőt) akarok készíteni, ez eddig működőképesnek is tűnt mikor leteszteltem 12v-os váltóáramról, de az autó trafójára kötve már meg sem nyikkant. Tudna valaki segíteni hogy mi lehet a probléma?
Vagy esetleg ha valakinek van olyan kapcsolása ami hasonlót tud azt is szívesen venném.
A váltáskijelzőnek annyi a lényege, hogy egy adott fordulatszám felett bekapcsol egy ledet, de amint a fordulat egy picivel is a küszöb fordulat érték alá esik egyből kapcsoljon ki.

Köszi a segítséget előre is.
Bako
(#) speki válasza speki hozzászólására (») Jún 20, 2006 /
 
egy fordulatszámmérőt hogy lehetne ugy megcsinálni hogy 0-tól 500-ig mérjen csak
(#) Tomszy válasza Bako hozzászólására (») Jún 23, 2006 /
 
Hi, Bako, eltudnád nekem küldeni az általad megépített kapcsolás beültetési rajzát? köszi
(#) istvanjanos válasza speki hozzászólására (») Jún 24, 2006 /
 
Köszi a segítséget!
Ilyen érzékelöben tudnál segiteni?
(#) Bako válasza Tomszy hozzászólására (») Jún 29, 2006 /
 
Hi Tomszy
Sajnos nem tudom, mert kézzel rajzoltam és mivel elcseréltem pár lábat rajta, amit csak maratás után vettem észre így már nem is javítottam ki a rajzon csak a kész darabon átdrótoztam. Így nem sok hasznát vennéd.
(#) atiotezer válasza Bako hozzászólására (») Szept 19, 2006 /
 
Hátha érdekel valakit. ezen az oldalon van egy pár fordulatszámmérő kocsiba.
én is csak most találtam rá.
[link=http://www.walktronics.de/html/led-drehzahlmesser.html]http://www.walktronics.de/html/led-drehzahlmesser.html[/link]
itt egy másik
[link=http://www.digitaler-drehzahlmesser.de/]http://www.digitaler-drehzahlmesser.de/[/link]
(#) Szakos hozzászólása Nov 28, 2006 /
 
Helosztok!! lenne egy olyan kérdésem hogy ami van a szocimotoroson leirás az szerint csináltam fordszám méröt. De sajnos nem müködik arra a nyákra csináltam ami már meg volt hozzá tervezve az oldalon de a ledek ösze visza világitanak pedig még az 555 el se kötöttem ösze és nem jövök rá mi a gond! Kösz elöre is !!!!
(#) ftamas78 hozzászólása Dec 4, 2006 /
 
Sziasztok!
Megépitettem ezt a led-es fordulatszámmérőt és egy ladába tökéltesen működik viszont 4T trabamtnba nem.
Tudtok erre mondani valamit? Elektronikus gyujtás van mindkettőbe, nem igazán értem. A Trabantba nem csinál semmit.

Köszi előre is
(#) szabi83 válasza ftamas78 hozzászólására (») Dec 4, 2006 /
 
ladába árnyékolt kábel ment??

[off]én még a 2T -be nem raktam be, de müxik jól.. lassan már be kellene rakni azt is
(#) ftamas78 hozzászólása Dec 4, 2006 /
 
Hello!

Ugyanazzal a kábellel volt a ladában mint a trabantba. Viszont ott csak próbaképpena motortérbe próbáltam a trabantba pedig már betettem fixen a helyére. Nem árnyékolt kábellel vezettem. Árnyékolttal lehet, hogy jó lesz? Mert elvileg más gond nem lehet ugyanaz a gyújtása mindkét autónak. Ma megpróbálom egy suzukiba is, de elvileg mindegynek kellene lennie milyen auto nem igaz?
(#) szabi83 válasza ftamas78 hozzászólására (») Dec 4, 2006 /
 
szerintem a ladába megszakítós a gyújtás (nekünk 2 is volt, 1200-s és azokban gyújtás elektronika nem nagyon volt gytrf + ami a motoron van elosztó semmi más elektronika nincs benne!)..

a másik a lada gyújtás az lada, a 4T mocija sztem nem úgyanaz (WV polo 1.1) orosz vs német
...meglehet, h tranzisztoros (nagyfreki bezavar), ezért kellene árnyékolt kábel..


szerintem.

üdv
(#) ftamas78 hozzászólása Dec 5, 2006 /
 
Hello!

Azért irtam, hogy elektronikus gyújtás van a ladába, mert gyárilag megszakitós van benne, de be lett szerelve egy elektronikus gyújtás. (Hal érzékelő + elektronika) tehát elektronikus és a trabant pedig gyárilag elektronikus. Mert ha megszakitós lett volna a ladába akkor esetleg értettem volna, hogy miért működik az egyikbe és miért nem a másikba. Megpróbálom árnyékolt vezetékkel, de először a suzukiba.
Ha van valami tipp akkor várom.
Következő: »»   2 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem