Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Kefe max. egy ezresböl megvan. Szabályzo a generátor tipusátol függ, Bosch-hoz van már 2-3000-ért is, a franciákhoz drágább. Mielött elkezdesz mindent cserélgetni, nem árt azért méregetni is a generátorban.
Hu, az kemény...
Én még a 90-es évek elején csináltam egy igazi gányolást egy Citroenen. Diodák elszálltak, ilyesmihez alkatrész akkor még vagy nem volt, vagy horribilis pénzért. Volt viszont Dacia diodahid fillérekért, de az nem fért el a generátorban. Igy aztán ki lett vezetve a 3 fázis, és ment a doblemezre. :kalap:
A gyujtás plusz meg a fődiódákról kapja az áramot, tehát a gerjesztés is (persze nem direktben, de elektromos értelemben ráadott gyujtásnál igen).
Van olyan, aminél az ECU szabályoz (talán Fordoknál van ilyen). Onnan lehet tudni, hogy ha elment a töltés a szabályzó miatt, akkor lehetett komplett ECU-t cserélni. Persze márkaszervizen kívül máshogy is meg lehet oldani, levágni az ECU-t a generátorról, és egy közönséges szabályzót beépíteni, ilymódon megúszni 200000Ft helyett 3-4000-el. A generátor működéséről egyszerű feszültségméréssel is tájékozódhat az ECU, ehhez nem kell feltétlenül a generátort és az ECU-t direktben összekapcsolni (persze erre is van példa, de ez megint az autógyártók hülyesége, mérnöki szempontból semmi sem indokolja). Ami miatt a direkt összekapcsolás indokolt lehet, az az, hogy egyes tipusoknál motorfék üzemben a generátor megemeli a feszültséget. Pontos magyarázatát nem tudom, hogy miért csinálják, egyszer po la a terminál fórumán ezt annak kapcsám említette, hogy tisztességes keresztmetszetű generátor-akku vezeték helyett (amin nem esne fél-egy volt nagy terhelésnél) ilyen trükkökkel érik el, hogy az akku teljesen fel legyen töltve. Persze az akku élettartama így sem jobb, mintha 16-es vezeték lenne a 4-es helyett, de legalább meg tud hibásodni. Az biztos, hogy ha egy ilyen autó kerül a tulajdonomba, kidobálom ezeket a baromságokat belőle...
Én lassan már semmin nem lepödök meg az autogyártással kapcsolatban.
Autovásárlásnál meg arra kell ügyelni, hogy valami ilyesmi generátor legyen benne:
Na igen, ez a tisztességes generátor. Ha az ember tisztán tartja, csak ha a kefék elkoptak, vagy a csapágya elkopott, akkor kell hozzányúlni. Van itt traktoron olyan, ami 12000 óra környékén jár, a szíjtárcsája is meg van már kopva, meg szabályzó is megfordult már rajta néhány (eredetileg elektromechanikus szabályzóval volt, az utolsó előtti már elektronikus volt, az utolsót meg én csináltam kb. két éve), a csúszógyűrűin kb. 2mm mélyedés van, de a mai napig termeli az áramot.
Sziasztok.Az a kondi a fesszabályzóban mire való?Bele van öntve és nem lehet cserélni.Szikraoltó szerepe van?
Idézet: „Van olyan, aminél az ECU szabályoz (talán Fordoknál van ilyen).” Lehet, hogy a Fordnál is így van, de a Jaguar- nál biztosan.
Sziasztok!
Találkozott már valaki a következő hibajelenséggel? Opel Combo 1.7D a típus. Járó motornál minden lámpa hunyorog. Hol erősebben, hol halványabban pulzálnak, de néha szemre teljesen egyenletesen világítanak az izzók. Szakember fesz.szabályzót cserélt, mondván az a rossz, persze a helyzet csak időszakosan változott meg(vagy nem is változott, csak akkor éppen szemre jónak tűnt). Szerinte most ez is tönkrement (1 hét sem telt el). Van valami ötletek házi hibakeresésre? A töltés mérve teljesen rendben van. Köszi!
Annyit még hozzátennék, hogy a testelési oldalát is érdemes megnézni a generátornak. Van olyan, hogy a generátor tartócsavarjai valami rugalmas cuccban vannak (nemtudom egyébként minek), és egy szövött vezeték köti össze a testelését a motorblokkal, és ahol ez a szövött vezeték van rögzítve, ott elengedhet és mozoghat.
Amúgy meg az ilyen szerelőt messze kerülni, aki csak cserélget. Mindent ki lehet mérni abban a generátorban... Fordulattól függ-e a pulzálás?
Ahogy potyo írta lehet test hiba is . Mérj ellenállást a generátor testje és az akkumulátor negatív pólusa között. Ha itt 1-2 ohm- nál nagyobb értéket mérsz akkor meg van a hiba. Vizsgáld meg a generátor vezetékét a pozitív sarunál is nincs-e beszulfátosodva. Ha ez rendben van szereld ki a generátort és mérd ki a diódákat. Sok sikert!
Igen, pénz is kért (10k kemény magyar forintot). És pont azt szeretném elkerülni, hogy a további kísérletezgetés az én pénztárcámra történjen. A beépített fesz.szabályzó egyébként bontott generátorból kiszerelt volt, ("mert ha már szétszedte - ami nem is volt egyszerű, akkor nem szereli össze a régivel, az új meg horror áron van ehhez a típushoz (kb. 30eFt)"- mondta). Szóval a gari csak az elvégzett munkára állna, de bizalmatlan lettem iránta. És sajnos a többi helyi versenyző sem találkozott hasonló problémával...
Idézet: „mert ha már szétszedte - ami nem is volt egyszerű, akkor nem szereli össze a régivel, az új meg horror áron van ehhez a típushoz (kb. 30eFt)"- mondta” Na szép kis szerelő. Nem rakja össze a régivel, hanem egy másik bontottból kivettel rakja össze inkább, ami kitudja milyen (már lehet, hogy akkor is hibás volt). Ismétlem, mindent ki lehet mérni azon a generátoron, aki úgy szerel ilyesmit, hogy nem mér, azt messziről el kell kerülni. A szabályzó meg nem igaz, hogy olyan drága. Ha igen, akkor meg másiknak a szabályzóját hozzá kell egy kicsit alakítani, és már jó is lesz.
Milyen motor, milyen generátor? Isuzu- dizel?
Ha Hitachi generátor van rajta, azt tényleg elég macerás javitani, és az alkatrész is drágább hozzá. Ha nem is 30000 egy komplett feszszab (az lehet a gyári alkatrész ára), inkább fele az. Viszont ehhez a tipushoz van külön feszszabályzo-elektronika (én is pár hete tudom), 3-4000 Ft közötti áron. Kicsit macerás cserélni, de megéri az a plusz félora.
A más szabályzo átalakitása itt picit nehézkes, az elektronikának 6 kivezetése van. A szerelövel kapcsolatban: szerintem semmi gond azzal, ha az ügyfél tudtával bontott alkatrészt szerelt bele, épp az ügyfél pénztárcájának kimélése érdekében. A 10000Ft sem lenne sok, ha rendben lenne minden. Igy viszont morgolodás helyett vissza kell menni mielöbb, és emberi hangon megbeszélni vele, hogy a javitás nem volt sikeres, szedje szét ujra. Esetleg közölni, hogy létezik olcsobb beszérzési lehetöség is az alkatrészbeszerzésre. Velem is elöfordult már, hogy visszahoztak autot akár az én mulasztásom miatt, akár alkatrészhiba miatt, mindig ugy kezeltem a dolgot, hogy az ügyfélnek ne legyen oka panaszra.
Igen, Isuzu dízel, a generátor típusa LR170-511.
Továbbá. Visszavittem a szerelőhöz. Nem tudom a hangsúly volt rossz, vagy mi, de én csak annyit mondtam, hogy szerintem nem fesz.szabályzó lesz, mert ugyanaz a hiba mint volt, így valószínűleg a régi is jó volt. Na, szerintem ezt nem kellett volna... "... mit várok egy bontott cucctól..." kiabálta... A jelenetet inkább nem részletezem. Aztán végül kicsit lehiggadva azt mondta, hogy vigyem vissza és újból megnézi. Aztán majd közli, hogy kb. mennyibe fog kerülni. Na, talán már érthető miért nincs bizodalmam ezek után a további munkálatokban... Köszönöm az eddigi tippeket, szóval először is megnézem a testkábeleket. Ja, egy apró adalék. Lehet, hogy semmi köze az ügyhöz, de lehet, hogy közelebb visz a megoldáshoz. Ebben a típusban a vonóhorog visszajelző gyári. És ez szintén néha akkor is visszajelez indexeléskor, amikor nincs is rajta utánfutó.
Ha te vetted a bontott szabályzot, és azt ö a te kérésedre kicserélte, akkor ö valoban nem sokat tehet arrol, ha az nem jo. De ha ö szerezte az alkatrészt, akkor igenis vállaljon garanciát arra is (hajtsa be azon, akitöl vette) meg persze a munkára is.
Én visszavinném a helyedben, és a saját ügyfelemtöl is ezt kérném hasonlo esetben. Az utánfuto visszajelzöjének nincs köze a hibához.
Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy egy öreg Magirus teherautóra rá szeretnénk tenni egy Bosch generátort. A száma 0120 468 124 24v-os. Hogy lehetne bekötni ezt a generátort és milyen töltés elenörző rendszert csináljunk neki? A régi generátor külső szabályozós volt. Az új generátor kivezetései: W D+ B+ B- Van még egy csúszósarus + kivezetése is. Előre is köszi a segíttséget András
A B+ egy vastagabb kivezetés lesz, ez megy az akku+-ra, ezen tölt. A D+ a töltésvisszajelzöre megy, legyen benne 3-4W-os izzo. Az izzo másik kivezetése gyujtás+-ra menjen. A B- test, ha nem gumibakban van rögzitve a generátor, nem fontos bekötni, mert a házon át is megvan. A W-re fordulatszámmérö köthetö, ha van. A csuszosarus is B+ lesz, arra zavarszürö kondit szoktak kötni, a töltést nem befolyásolja.
Röviden 2 vezeték fontos a müködéshez, a B+ és a D+. A visszajelzö megléte is szükséges. Ilyesmi?
Szia Ákos!
Köszönöm szépen a segítségedet. András
Szia! Igen, a fordulattól függően változik a pulzálás. Szóval magasabb fordulaton szemre teljesen "kisimul", alapjáraton viszont meglehetősen erőteljes a pislákolás. Egyébként azóta nem volt időm méregetni, és persze a szerelőhöz sem vittem vissza a kocsit... Egyelőre megpróbálok együtt élni a problémával.
Egyszerűen szénkefét, esetleg csúszógyűrűt kell csereéni...
Én úgy tudom benzines autó nem megy áram nélkül.... főleg nem egy 95-ös. Ezekben a generátor csak tölt...fiatalabb autókban már nem csak tölt, hanem pár dolog arról működik. A másik meg, h a computer nem működik áram nélkül, abban a pillanatban leáll a motor, hogy leveszed az aksi sarut. Kivéve ha disel az autó, kb 20 km-t mentem aksi nélkül. Semminek semmi baj.
Ha használod a válasz gombot, még az is lehet, hogy tudjuk kinek válaszolsz. :yes:
Hali!
Ha szépen lassan jött elő a hiba akkor van egy tippem. Citroen típusú francia csodában az akksisaru és az izzó közti vezetéken 2-3Volt fesz is esett Azt csináltuk, hogy ami a lámpára ment eddig vezeték, az kapcsolt egy relét, annak ugyse kell nagy áram. Az pedig kapcsolja az akksiról közvetlen az izzót. Természetesen biztosítót is be kell építeni és elég vastag vezeték kell Mérd ki hátha neked is ez a bajod, mert ha igen akkor a teljes töltésrendszert is cseréltedheted akár 20x is, akkor se javul meg.
Nem az volt a panasz, hogy halvány a világitás, hanem hogy vibrál.
Valoban nem tudni, kinek irtad, de igy is több sebböl vérzik.
Idézet: „Én úgy tudom benzines autó nem megy áram nélkül.... főleg nem egy 95-ös.” Söt, még a dizelek közt is ritka, ami minden áram nélkül müködik. (azért akad...) Idézet: „Ezekben a generátor csak tölt...fiatalabb autókban már nem csak tölt, hanem pár dolog arról működik.” Az idösebbekben is arrol müködik jonéhány dolog, ha jár a motor. Idézet: „A másik meg, h a computer nem működik áram nélkül, abban a pillanatban leáll a motor, hogy leveszed az aksi sarut.” Nem fog leállni, de ne probálgasd... Idézet: „Kivéve ha disel az autó,” Ugyanaz a helyzet, pláne ha abban is van vezérlöelektronika. (már jo ideje mindben van) Idézet: „kb 20 km-t mentem aksi nélkül. Semminek semmi baj.” Mázlista.
Sziasztok!
Van egy kis gondom! Egy opel vectra generátorról lenne szó.Azzal kezdődött hogy menetközben kigyulladt a töltés jelző lámpa.Leszereltük és az egyik barátommal (aki elektromos) megállapította hogy rossz a dióda sor.Vettem hozzá új diódasor és fesz.szabályzót. Össze is pakoltuk szépen ahogy kell.Mikor mértük szépen töltött kb.14,5v-ot. Elindultunk vásárolni de nem értünk oda mert lemerült az akksi mert nem volt töltés.(Ja persze kiégett az izzó és nem láttam hogy nem tölt.)Most csináltam egy próba padot és olyat tapasztalok hogy nem alszik el a visszajelző lámpa amikor forog a generátor és mintha vissza fogná valami.Persze tölteni nem tölt.Kérlek segítsetek. Laca
A generátornak kell legalább 1500 körüli fordulat, hogy felgerjedjen és tartani tudja a kimenő feszültséget. Ez megvan? Jól birja a pörgetést, 12000 fordulatig nem kell félni tőle, hogy baja lesz (afölött már azért tipustól függ). A visszafogás normális, ahhoz hogy energiát adjon le, ahhoz a tengelyén fel is kell vennie, ami visszafogásként jelenik meg.
A szabályzót is ki lehet mérni, kefék közé egy 5-10W-os izzó, akkucsatlakozót (ha van) és segéddiódahíd csatlakozót (ez valószínűleg belülről érkezik a szabályzóhoz a generátorban) összekötni, odakötni egy szabályozható tápra, és amikor 14V felett van a táp, akkor el kell aludnia a lámpának, 14V alatt pedig ki kell gyulladnia.
Köszönöm megprobálom.Sajnos nincs meg az 1500fordulat.De akkor visszaszerelem és ugy nézzük meg.Laca
|
Bejelentkezés
Hirdetés |