Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   64 / 206
(#) CheeseE válasza mex hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Aha, akkor megpróbálom elemmel müködtetni,azzal ezt megállapíthatjuk
(#) CheeseE válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
Hali!

Ha külön elemröl táplálom(a földet is leválasztottam), akkor jól müködik, szóval a tápról szedi fel a zavart...hogy lehetne megoldtani, hogy mégis az akksit tudja használni?
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
Szűrd nagyértékű induktivitással, amögé pedig tegyél tantálelkót. Az a 10uH ami a rajzon szerepel, az bakfitty.
Ha a földet közösited, akkor mi a helyzet?
(#) CheeseE válasza mex hozzászólására (») Okt 21, 2009 /
 
Közös földet nem is próbáltam...majd kiveszek egy szürót egy számítógép tápból, az remélem elég nagy lesz...Ha nem akkor majd veszek másikat...
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 22, 2009 /
 
mH nagyságrendű kellene, ilyen meg nincs a számitógéptápokban.
(#) Baxi hozzászólása Okt 23, 2009 /
 
Hi

Megcsináltam/ utánaépítettem újra ezt a kapcsolást, viszont nem volt FET-em igy egy P tranzisztor ment a helyére.

Működni működik a kapcsolás viszont az a kontroll led halványan világít pedig nincs zárva az áramkör azaz nem adok neki testet a hall bemenetnél.
Amikor megkapja a testet akkor kivillan rendesen. És a végtranyó is csinálja amit kell!

Miért "parázslik" halványan a led?
Segítséget előre is köszönöm.

gyujtás.GIF
    
(#) lanti válasza Baxi hozzászólására (») Okt 24, 2009 /
 
Így első blikkre azt látom hogy te terheled a leddel a HAL jeladót a halovány világítás csak onnan jöhet szerintem de azért egy Fet nem ártana neki ha zavar , tegyél elé egy nagyobb ellenállatot !
(#) Baxi válasza lanti hozzászólására (») Okt 24, 2009 /
 
Ok, köfi
(#) CheeseE válasza mex hozzászólására (») Okt 26, 2009 /
 
Hello!

Próbáltam ugy, hogy a föld közös legyen,de ugysem volt jó A PIC csak teljesen szigetelt tápról hajlandó müködni...most robogórol csak a tirisztor kap földet...

Holnap megveszem az induktivitást meg a tantált, abból elég egy 10mikrós?
(#) vanquish hozzászólása Okt 26, 2009 /
 
Sziasztok, Balázs vagyok.
Olyan jellegű kérdésem lenne, hogy van egy 50 köbcentis (Motorhispania Furia Max) motorom, amiben nincs akkumlátor, hanem azt hiszem lendkerék gyújtású, és CDI-s.Át szeretném alakítani akumlátorosra, csak nem tudom hogy hogy kellene nekiállnom.Ez a blokk (AM5), gyáriban is van hogy akkumulátoros.Tehát nem lehetetlen.Az lenne a kérésem felétek, hogy írjátok le mit hova kössek, hogy azért működjön is, ne csak pénzkidobás legyen.
Előre is köszönöm a segítségeteket!
(#) CheeseE válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Ma próbálkoztam...
Beraktam egy 6uFos tantált meg egy 3.5mHis induktivitást és maradt minden a régi:/ mit ad ki ennek a generátora?
Esetleg a 78L05 helyett valami megbizhatóbb stabilizátort tudtok mondani? vagy szürjem induktivitással a földet is?
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Csak azt nem értem, hogy a fenébe tudott működni, ha teljesen leválasztottad a pic tápját, és nem volt közösitve a föld. Hogyan tudott begyújtani a tirisztor?
Megpróbálhatod a negativ tápba is tenni induktivitást, csak itt is gond lehet a tirisztor gyújtása.
Esetleg egy alacsonyfeszültségű VDR is segithet, begyújt, ha nagyobb tüskék érkeznek a tápvezetéken.
(#) Andreas89 válasza vanquish hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Hello
abban a típusban van akkus de az akkumlátorról az index és a duda megy, meg esetleg a fénykürt, ezekben a motorokban mind különálló egységként dolgozik a gyújtás, és a neki megfelelő elég magas feszültséget egy tekercs állítja elő ami a lendkerék alatt van, szóval átalakítani nem érdemes...
(#) CheeseE válasza mex hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
ezen én is csodálkoztam, de müködött pedig már ilyen minden mind1 alapon választottam le...közös földdel maradt a gond...vagy próbáljak külön földet huzni az akksitól? hátha a váz nem tökéletes?
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Igen, próbáld külön földdel. A leválasztott táppal számomra hihetetlen a működés.... Pláne, ha BT151 van benne, mert annak azért kell min. 10mA áram a gyújtáshoz.
(#) Vacok hozzászólása Okt 27, 2009 /
 
Sziasztok!

Adott egy Renault típusú gépkocsi. 4 hengeres, és hengerenként van egy gyújtótrafó, és kb. fél évvel ezelőtt elkezdte szép lassan megenni a gyújtótrafóit. Akkor ki lett cserélve az összes, és kifogástalanul működött kb. fél évig, és most újra jelentkezett ez a probléma, egy gyújtótrafó megint elszállt.
Valaki tud nekem megoldást mondani erre a problémára? Hiába kerül bele új, utána kimegy egy másik... és így tovább, amíg mind ki nem lesz cserélve, aztán kezdődik elölről.
Egyáltalán mitől nyírja ki a trafókat?
(#) CheeseE válasza Vacok hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Az én Stilom is eszi a gyujtótrafókat...Igaz ez nála gyári hiba, mivel eredetileg sagem van benne, ezt érdemes championra cserélni,azzal nincs gond,abból még 1 sem ment tönkre...
Kül azt mondják, hogy a rendszertelen gyertyacsere is okozhatja a halálát,de szerintem próbálj meg valami más gyártmányut!
(#) CheeseE válasza mex hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Próbáltam,hogy külön kihuztam a földet ugy se jó...Próbáltam, h csak a + a közös,földet leválasztottam, ugy se jó, pedig ugye ott már ugye a pozitiv ág szürve van...Mondjuk azt sem értem,hogy a PIC hogy szedi fel a jelet a pickuptól,mikor annak is egyik kivezetése a közös földön van meg ugye a tirisztor sem...

Végülis a tirisztor katódja kapcsolatban van az elem gnd-vel egy ellenállás meg kondenzátoron keresztül, de az ugye nem vezet...
(#) Vacok válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Egy rajzot tudnál nekem küldeni a gyújtásról?
(#) CheeseE válasza Vacok hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
1-2 oldallal visszább már fennvan! Azóta csak az induktivitást cseréltem nagyobbra, meg beraktam egy tantál elkót...
(#) gulyi88 válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
A nyákjtá feltennéd, lehet hogy aban van a hiba.
(#) CheeseE válasza gulyi88 hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Itt a Panelrajz, a pickupnál a tranzitor meg aza pár alkatrész külön van egy próbapanelon...

itt egy jobb:
Bővebben: Link
(#) CheeseE hozzászólása Okt 27, 2009 /
 
közben kaptam infót robogós ismerősömtöl, hogy akku nélkül ne menjen a gép,mert meghal a feszszabályzó...ugyhogy lehet már az halt meg és azért nem megy ha rajta van az akkun...
(#) gulyi88 válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Hát ja van benne egy kis figyelmetélenség, de ettől talán még mennie kellene.
Konkrétan a vezérlő testje egy szakaszon együtt halad a tirisztor katódával, ezen a szakaszon nagy áramok folynak , így a pic tápját megrángatja (piros rész).
A külön táplálást hogyan csináltad, hova kötötted a külön táp testjét? Rá a csatlakozóra, vagy egyből a pichez (tirisztor katódja elé, vagy mögé)?

De ez a nagyáramú kialakítás sem nagyon tetszik nekem. meg a zöld résznek sincs sok értelme

gyuszi.PNG
    
(#) CheeseE válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
itt javítottam,ahogy most van...az induktivitást az eredeti helyére tettem, a tantált pedig a pirossan jelölt helyre...a kristály és a két kondi nincs benne,mert belső oszcillátort használok...
(#) CheeseE válasza gulyi88 hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
A testet közvetlen a tirisztor mögött megszakítottam és oda forrasztottam a másik testet a nagy pacára
(#) gulyi88 válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Megszakítottad, úgy értsem hogy átvágtad a vezetősávot?
Így a tirisztornak nem lenne szabad begyújtani (esetleg megkerőlőúton D3 D6 R1 C5 , talán sikerülhet neki).

Viszont ha így elválaszott testel működött, akkor valószinűnek tartom, hogy az a gyíkja, amit írtam.

Át kell tervezni a nyákot. A tirisztor katódja külön kivezetést kell kapjon, betápot csillagpontból az akkuról kell hozni, külön betáp pontokra.
Szóval a betáptól végigviszed az összes kisáramú részen a táp testvonalat, és legutoljára megy a katódra, onnan meg csak a trafóra (és itt nem kell visszakötni az akku negatívra, csak a vázra, ha a trafónál ez nincs meg).
(#) CheeseE válasza gulyi88 hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Igen, értsd ugy,hogy elvágtam
Na igen, Mexx is ezen csodálkozott, de mégis van szikra,és tökéletes még 10.000 fordulaton is...
ezt akkor holnap kipróbálom,marad minden igy,csak visszakötöm a generátort az akksira(ha még nem pukkadt meg)...elméletileg akkor jónak kell lenni...

Kül hogy mehet tönkre a feszszab ha nincs rákötve az akku?
(#) gulyi88 válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Tervezel majd új nyákot, mert támad még egy jobb ötletem.
(#) CheeseE válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Most gondolkodom, hogy ma már igy próbáltam...és ugy se volt jó...szóval leválaztott földdel ha generátor rajta volt nem ment...csak ha nem volt rajt...

szóval csak ugy jó ha nincs a generátor rajta, és külön földet kap az akkurol, leválasztva azt...
Következő: »»   64 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem