Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Idézet: „Kül hogy mehet tönkre a feszszab ha nincs rákötve az akku?” Ez a legbiztosabb módja a tönkretételének. Túldisszipál.
hmmm...akkor lehet meg is van a problem...holnap kimérem mi jön ki belőle...:/ esetleg feszszabályzó séma valakinek?
![]()
feszszabályzó továbbra is müködik...viszont azt nemtudom mit állít elő a kinai elektronika...lehet, hogy az nagyon szar, és azmiatt nemjó a gyujti....vagy már azon is gondolkodtam,hogy hirtelen tul nagy feszt ad, és lekapcsol a 7805...nincs ötletem...havernak van otthon is szkópja,majd lehet elhajtom hozzá a mocit...
Kellene valami különálló fesz.. szabályzó,szürő...
azzal még nem..milyen varisztort rakjak meg hova?
heló mindenkiek.
egy olyan áramkörön gondolkozok ahol nincs gyújtótekercs csak jeladó.és az akkumulátorról menne a szikra :yes: mert elég sok esetben a gyújtótekercs megy tönkre vagy az nélkül van megoldva. idáig úgy szoktam csinálni hogy fet tölti a tekercset és a jeladó szakította meg és így keletkezett a szikra. csak itt a gyújtó transzformátort is ki kell cserélni + a fogyasztása is magas. arra gondoltam hogy egy tirisztor zárná rövidre az aksit és így lenne szikra. és a jeladó második negatív impulzusa hajtana meg egy fetet ami a jel idejéig megszüntetné a tápfeszültséget így bezár a tirisztor. és az áramkorlátozásra egy induktivitás lenne a tápfeszültséggel sorosan. azt használnám ki hogy a jeladó egy pozitív majd egy negatív jelet ad. csak az a kérdés hogy elég-e az a kisütési idő.+ míg arra a kis időre rövidzárlat jó korlátozás-e az induktivitás.? remélem tudtok segíteni a fejlesztésben ![]()
Helló!
Írtam privátot. Kérlek válaszolj az ajánlatomat illetően! Üdv Krisz
jahh azt kihagytam hogy az induktivitáson 200v körüli fesz indukálódna(elméletileg). meg lehet valahogy hasonló módon oldani. hisz gyáriba is létezik kicsi elektronika aksikól és cdi!!
Van haladás a vezérlésben...Bekötöttem egy 18Vos szupresszordiódát meg kicseréltem a 78l05-öt egy másik LP 2950CZ-5.0 stabilizátorra...
Ha simán bekötöm az akksira generátorral,még mindig nem jó, de ha nem adok neki földet, akkor müködik ![]() Szóval a stabilizátor abszolute nem kap földet(mivel ugye le van választva), egyedül ott a DRC komponenseken keresztül kaphat...Nagyon érdekes, elvileg nem szabadna h müködjön... Kül valamit nem értek...hogyan müködik ezeknek a robogóknak a fesszabályzója? külön van a világításnak meg az akksi töltésének? nem igazán értem...meg ahogy a sémáját néztem az égők ACt kapnak, és DCt csak az akku,kürt meg az irányjelző... Idézet: „Kül valamit nem értek...hogyan müködik ezeknek a robogóknak a fesszabályzója? külön van a világításnak meg az akksi töltésének? nem igazán értem...meg ahogy a sémáját néztem az égők ACt kapnak, és DCt csak az akku,kürt meg az irányjelző...” Igen, egy dobozban van egy DC (akku) és egy AC (világítás) szabályzó. Előbbi általában soros/áteresztő jellegű, utóbbi pedig söntölős (ha eléri az izzón lévő feszültség a beállítottat, akkor a váltófesz egyik félhullámát rövidrezárják).
A világításon ez a söntölős-fojtásos dolog elég hatékonyan működik az egy tirisztorral is (laikus ésszel másik irányba is kellene-nem?) Én egyszer régebben megnéztem oszcilloszkóppal, és a másik félperiódusban is letöri a feszültséget, valószínűnek tartom, hogy a vas a keletkező aszimetria miatt az egyenáramú összetevő miatt telítésbe megy és ez limitál a másik félperiódusban is. Persze az is besegíthet itt a dologba, hogy ilyenkor történik az akku töltése. De mivel az akkuról állandó fogyasztás nincs, akár több periódust is átugorhat a töltési áram, véleményem szerint ennek hatása nem jelentős.
Suzuki- Catana feszültségszabályzó meghibásodástól mentsen meg az Isten! Ha tönkremegy, nincs szikra! Egy tekercs szolgálja ki a töltést, világítást, gyújtást. Szét lehet szedni, mert puha a műgyanta, de kétoldalas a nyák kétoldalt smd alkatrészekkel zsúfolva, 2db tirisztor, egy dióda , egy powerfet, mind hűtésen. Én már szedtem szét, a powerfet zárlatos is volt, de annak cseréjével sem lett jó. Pedig az smd alkatrészek zömét is leellenőriztem. A stekkerben két pont összezárásával ugyan lett szikra (a szabályzó ekkor ki volt iktatva,de sem töltés, sem világítás. A gyári új szabályzó meg 25E környékén van. "DUCATI energia"
Ezt a gondolatot azért írtam mert egy ritka eset, hogy a fesszabályzó "belepofázik" a gyújtásba, és félrevezetheti a szerelőket is.
kedves sorstársak,tudná e valaki hogyan lehetne 1986 os yamaha virágó xv 700 as v2es gyujtáselektrónikáját valamijen robogójéra átépíteni ugyanis a sajátja mindíg behal jellemzői :tci 2 trafós 2 jeladós jeladótekercsek elenállása 150 ohm jealakjuk 3voltos csúcsfeszültségü induktív jel
Kb.fél éve a közeli mkp.szerelőnél volt egy hasonló problémás Virago. az egyik henger hol ment, hol nem. Miután a szerelők minden klasszikus előfordulható hibát kiszűrtek(trafó, gyujtókábel, pipa, tápfeszek, testelések jeladókstb) megnéztem nagyító alatt a nyáklemezt. Elég sok elkó volt benne, első gondolatom az volt, hogy esetleg a több mint 20éves használat során kiszáradt(ak). De először minden forrszemet átforrasztottam, bár repedést, grünspannt sem láttam.És mégis volt valami alattomos nagyítóval sem látható kontakthiba, mert megjavult. (megjegyzem, hogy a nyáklemez nem üvegszálas hordozójú, hanem olcsó silány papírbakelit volt.)Ha vállalkozol rá, átforrasztásnál használj egy kis plusz gyantát, néni vékony forrasztóónt, és ügyelj, hogy egymáshoz nem tartozó forrpontok ne follyanak össze. A mai napig semmi baja nincs, de megjegyzem, úgy érzem hogy ilyen hiba kijavításához némi szerencse is kell.
Különben is mindig az eredeti alkalmazás a legjobb, és azt sem szabad elfelejteni,hogy a gyújtómodulban -4 ütemü révén, előgyújtásszabályzás isvan, a kor jellegének megfelelően, analóg ( 2db japán IC valószínű műveleti erősítőket tartalmaznak, és a környékükön rengeteg R-C tag: kondenzátorok, elkók, ellenállások. Szemmel látható a két független egyforma paraméterkialakítás (a táp megoldás legfejebb közös. ) Ha jól emlékszem, a motor amerikai belpiacra szánt volt, az óra mérföld/órával volt skálázva.
Üdv!
Az lenne a kérdésem hogy mitől jobb a szénszálas gyújtókábel, mint a rézszálas, mert árban elég nagy különbség van köztük.
Szintén volt szerencsém a fesz szab-hoz ! Több vállakozókedvű emberrel beszéltem de még nem sikerült életre lehelni ilyen masinát senkinek.Én is inkább kicseréltem .
Azt kérdezném hogy beleszól-e valamilyen alkatrész a szabályozóban a Katana gyujtásába ? vagy csak egy étkötés van benne és megy isten hírével a fehér kábelen a ducati gyujtómodulhoz az isteni szikra egy miniatürizált változata?
Ha lehet hinni a tankönyvemnek (miért is ne lehetne), akkor azért jobb a szénvezetős, mert néhány ezer Ohm az ellenállása, aminek célja az elektromágnesen interferencia (az elektronikus áramkörök és rádiók zavarása) szűrése, elnyomása, csökkentése.
Ugyanez a célja az "ellenállásos" gyertyapipának és gyertyának is.
Helló! Ha már itt tartunk, hogyan lehet megkülönböztetni a szénszálast a simától??? Azért érdekelne, mert a mocimon digit km óra van, és valószínű, hogy a gyújtás zavarja be, és amiatt mér járó motor mellett is. Talán ez a szénszálas megoldaná a problémát...
Külsőre talán sehogyan, mivel a szigetelésük egyforma. Tehát ránézésre nem látni, de ha vagy a trafóból, vagy a pipából kitekered, akkor egyértelműen megállapítható.
Talán segítene, talán nem. Én inkább olyan digit órát keresnék, ami nem érzékeny az ilyenre. Ha bicikli óráról van szó, akkor ajánlanám a Cateye Velo 5-öt. Ezt garantáltan nem zavarja semmi sem.
Hát a km óra már adott... Valami noname, de majd még kipróbálok pár trükköt ha hazamegyek. (Árnyékolt kábel, jeladó 1ik vezetékét testre kötni)
Így valóban trükközni kell...
Kipróbálhatnád még azt is, hogy spirálisan összesodrod a vezetékét. Vagy lecseréled sodrott árnyékoltra.
az eredeti modul javítása melett döntöttünk ugyanis a modul széthajtható megtudtuk szkópozni közvetlen tranzisztor lábainál a bejövő negyszögjel hibátlan volt a távozó meg semmi sikerült BU806 NAK megfelelőt szerezni és beépíteni a motor jól működik
2sd1071-et én is próbáltam felkutatni, de nem sikerült. Tudnám ajánlani a beszerezhető 2sd2141-et, nagyfesz tranyó, 1000 feletti béta, 6-7A, beépített túlfesz védelem. (BU 806 és társaival nem biztos, hogy tartós lesz bizonyára te is ezt gondolod mex fórumtárs, hiszen ez inkább tv-be való, kisebb a béta-túlmelegedhet,mert nincs kivezérelve, és nincs túlfesz védelem, ha "letörik" a C-E, tönkremegy
Sajnos,beleszólhat. Úgy is tönkremehet, hogy a bezárlatosodott alkatrész lesöntöli a gyújtást, és nincs szikra. Ha meg kivesszük, és átkötjük a stekkerben a tekercset a gyújtáshoz, megy ugyan, de se világítás, se töltés. Egy barkács megoldás azért mégis van : Egyutas tirisztoros szabályzó az akku felé, a világítást kirelézve átkötni az akkura, az első izzót az eredeti 35/35W-osról 25/25W-osra kicserélni. Így a tekercs teljesítménye még éppen ki tudja szolgálni a gyújtást, világítást, töltést is egyszerre.
Helló!
Nagyon nézegetem ezt az UC3845-ös invertert, hogy készíteni kellene belőle párat. A trafóval vagyok gondban. Vagyis tudom, hogy jó hozzá a PC tápból bontott, és áttekert, de mivel többet is készítenék, nincs annyi egyforma (csak a panelterv miatt bajos, ne kelljen mindegyikhez külön rajzolni). Szóval a Lomex-nél kezdtem keresgetni magokat. Azonban ott sincs mindegyikhez cséve illetve kengyel. Vagy ez utóbbi nem is lényeges, ragasztani kellene, mint a PC tápban lévőket? Vajon melyik méretet lenne célszerű választanom? Használhatnék kisebbet is a PC tápban lévőnél? Még egy utolsó: 6V-ról ugye nem tud üzemelni? Krisz
A 20-as ferritre már el lehetne késziteni, ahhoz van is minden.
Egy az egyben nem jó a kapcsolás gyújtási célra, meg kellene oldani a feszültségfigyelést (opto+ 431), ezenkivül a gyújtás időtartamára bénitani kell az invertert. 6V-ról sajna nem megy.
Ezt a feszültségfigyelést nem értem. Nem arra van a poti és az IC FeedBack lába?
Az inverter leállításáról tudok. |
Bejelentkezés
Hirdetés |