Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   65 / 206
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Idézet:
„Kül hogy mehet tönkre a feszszab ha nincs rákötve az akku?”

Ez a legbiztosabb módja a tönkretételének. Túldisszipál.
(#) CheeseE válasza mex hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
hmmm...akkor lehet meg is van a problem...holnap kimérem mi jön ki belőle...:/ esetleg feszszabályzó séma valakinek? abban a tiri hal meg,ugye?
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 27, 2009 /
 
Tirisztor, dióda,stb...
(#) CheeseE válasza mex hozzászólására (») Okt 28, 2009 /
 
feszszabályzó továbbra is müködik...viszont azt nemtudom mit állít elő a kinai elektronika...lehet, hogy az nagyon szar, és azmiatt nemjó a gyujti....vagy már azon is gondolkodtam,hogy hirtelen tul nagy feszt ad, és lekapcsol a 7805...nincs ötletem...havernak van otthon is szkópja,majd lehet elhajtom hozzá a mocit...
Kellene valami különálló fesz.. szabályzó,szürő...
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 28, 2009 /
 
A VDR-el még nem próbálkoztál?
(#) CheeseE válasza mex hozzászólására (») Okt 28, 2009 /
 
azzal még nem..milyen varisztort rakjak meg hova?
(#) bubuc17 hozzászólása Okt 28, 2009 /
 
heló mindenkiek.
egy olyan áramkörön gondolkozok ahol nincs gyújtótekercs csak jeladó.és az akkumulátorról menne a szikra :yes:
mert elég sok esetben a gyújtótekercs megy tönkre vagy az nélkül van megoldva.
idáig úgy szoktam csinálni hogy fet tölti a tekercset és a jeladó szakította meg és így keletkezett a szikra. csak itt a gyújtó transzformátort is ki kell cserélni + a fogyasztása is magas.
arra gondoltam hogy egy tirisztor zárná rövidre az aksit és így lenne szikra. és a jeladó második negatív impulzusa hajtana meg egy fetet ami a jel idejéig megszüntetné a tápfeszültséget így bezár a tirisztor. és az áramkorlátozásra egy induktivitás lenne a tápfeszültséggel sorosan. azt használnám ki hogy a jeladó egy pozitív majd egy negatív jelet ad.
csak az a kérdés hogy elég-e az a kisütési idő.+ míg arra a kis időre rövidzárlat jó korlátozás-e az induktivitás.? remélem tudtok segíteni a fejlesztésben

gyújtás.png
    
(#) Krisz03 válasza bubuc17 hozzászólására (») Okt 28, 2009 /
 
Helló!

Írtam privátot. Kérlek válaszolj az ajánlatomat illetően!

Üdv
Krisz
(#) bubuc17 hozzászólása Okt 29, 2009 /
 
jahh azt kihagytam hogy az induktivitáson 200v körüli fesz indukálódna(elméletileg). meg lehet valahogy hasonló módon oldani. hisz gyáriba is létezik kicsi elektronika aksikól és cdi!!
(#) CheeseE válasza CheeseE hozzászólására (») Nov 15, 2009 /
 
Van haladás a vezérlésben...Bekötöttem egy 18Vos szupresszordiódát meg kicseréltem a 78l05-öt egy másik LP 2950CZ-5.0 stabilizátorra...
Ha simán bekötöm az akksira generátorral,még mindig nem jó, de ha nem adok neki földet, akkor müködik

Szóval a stabilizátor abszolute nem kap földet(mivel ugye le van választva), egyedül ott a DRC komponenseken keresztül kaphat...Nagyon érdekes, elvileg nem szabadna h müködjön...

Kül valamit nem értek...hogyan müködik ezeknek a robogóknak a fesszabályzója? külön van a világításnak meg az akksi töltésének? nem igazán értem...meg ahogy a sémáját néztem az égők ACt kapnak, és DCt csak az akku,kürt meg az irányjelző...
(#) Krisz03 válasza CheeseE hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Idézet:
„Kül valamit nem értek...hogyan müködik ezeknek a robogóknak a fesszabályzója? külön van a világításnak meg az akksi töltésének? nem igazán értem...meg ahogy a sémáját néztem az égők ACt kapnak, és DCt csak az akku,kürt meg az irányjelző...”


Igen, egy dobozban van egy DC (akku) és egy AC (világítás) szabályzó. Előbbi általában soros/áteresztő jellegű, utóbbi pedig söntölős (ha eléri az izzón lévő feszültség a beállítottat, akkor a váltófesz egyik félhullámát rövidrezárják).
(#) sevenhill válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
A világításon ez a söntölős-fojtásos dolog elég hatékonyan működik az egy tirisztorral is (laikus ésszel másik irányba is kellene-nem?) Én egyszer régebben megnéztem oszcilloszkóppal, és a másik félperiódusban is letöri a feszültséget, valószínűnek tartom, hogy a vas a keletkező aszimetria miatt az egyenáramú összetevő miatt telítésbe megy és ez limitál a másik félperiódusban is. Persze az is besegíthet itt a dologba, hogy ilyenkor történik az akku töltése. De mivel az akkuról állandó fogyasztás nincs, akár több periódust is átugorhat a töltési áram, véleményem szerint ennek hatása nem jelentős.
(#) sevenhill válasza sevenhill hozzászólására (») Nov 16, 2009 /
 
Suzuki- Catana feszültségszabályzó meghibásodástól mentsen meg az Isten! Ha tönkremegy, nincs szikra! Egy tekercs szolgálja ki a töltést, világítást, gyújtást. Szét lehet szedni, mert puha a műgyanta, de kétoldalas a nyák kétoldalt smd alkatrészekkel zsúfolva, 2db tirisztor, egy dióda , egy powerfet, mind hűtésen. Én már szedtem szét, a powerfet zárlatos is volt, de annak cseréjével sem lett jó. Pedig az smd alkatrészek zömét is leellenőriztem. A stekkerben két pont összezárásával ugyan lett szikra (a szabályzó ekkor ki volt iktatva,de sem töltés, sem világítás. A gyári új szabályzó meg 25E környékén van. "DUCATI energia"
Ezt a gondolatot azért írtam mert egy ritka eset, hogy a fesszabályzó "belepofázik" a gyújtásba, és félrevezetheti a szerelőket is.
(#) jurid hozzászólása Nov 17, 2009 /
 
kedves sorstársak,tudná e valaki hogyan lehetne 1986 os yamaha virágó xv 700 as v2es gyujtáselektrónikáját valamijen robogójéra átépíteni ugyanis a sajátja mindíg behal jellemzői :tci 2 trafós 2 jeladós jeladótekercsek elenállása 150 ohm jealakjuk 3voltos csúcsfeszültségü induktív jel
(#) sevenhill válasza jurid hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
Kb.fél éve a közeli mkp.szerelőnél volt egy hasonló problémás Virago. az egyik henger hol ment, hol nem. Miután a szerelők minden klasszikus előfordulható hibát kiszűrtek(trafó, gyujtókábel, pipa, tápfeszek, testelések jeladókstb) megnéztem nagyító alatt a nyáklemezt. Elég sok elkó volt benne, első gondolatom az volt, hogy esetleg a több mint 20éves használat során kiszáradt(ak). De először minden forrszemet átforrasztottam, bár repedést, grünspannt sem láttam.És mégis volt valami alattomos nagyítóval sem látható kontakthiba, mert megjavult. (megjegyzem, hogy a nyáklemez nem üvegszálas hordozójú, hanem olcsó silány papírbakelit volt.)Ha vállalkozol rá, átforrasztásnál használj egy kis plusz gyantát, néni vékony forrasztóónt, és ügyelj, hogy egymáshoz nem tartozó forrpontok ne follyanak össze. A mai napig semmi baja nincs, de megjegyzem, úgy érzem hogy ilyen hiba kijavításához némi szerencse is kell.
(#) sevenhill válasza sevenhill hozzászólására (») Nov 17, 2009 /
 
Különben is mindig az eredeti alkalmazás a legjobb, és azt sem szabad elfelejteni,hogy a gyújtómodulban -4 ütemü révén, előgyújtásszabályzás isvan, a kor jellegének megfelelően, analóg ( 2db japán IC valószínű műveleti erősítőket tartalmaznak, és a környékükön rengeteg R-C tag: kondenzátorok, elkók, ellenállások. Szemmel látható a két független egyforma paraméterkialakítás (a táp megoldás legfejebb közös. ) Ha jól emlékszem, a motor amerikai belpiacra szánt volt, az óra mérföld/órával volt skálázva.
(#) Kriss hozzászólása Nov 20, 2009 /
 
Üdv!

Az lenne a kérdésem hogy mitől jobb a szénszálas gyújtókábel, mint a rézszálas, mert árban elég nagy különbség van köztük.
(#) lanti válasza sevenhill hozzászólására (») Nov 20, 2009 /
 
Szintén volt szerencsém a fesz szab-hoz ! Több vállakozókedvű emberrel beszéltem de még nem sikerült életre lehelni ilyen masinát senkinek.Én is inkább kicseréltem .

Azt kérdezném hogy beleszól-e valamilyen alkatrész a szabályozóban a Katana gyujtásába ? vagy csak egy étkötés van benne és megy isten hírével a fehér kábelen a ducati gyujtómodulhoz az isteni szikra egy miniatürizált változata?
(#) Krisz03 válasza Kriss hozzászólására (») Nov 20, 2009 /
 
Ha lehet hinni a tankönyvemnek (miért is ne lehetne), akkor azért jobb a szénvezetős, mert néhány ezer Ohm az ellenállása, aminek célja az elektromágnesen interferencia (az elektronikus áramkörök és rádiók zavarása) szűrése, elnyomása, csökkentése.
Ugyanez a célja az "ellenállásos" gyertyapipának és gyertyának is.
(#) _Peti_ válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 20, 2009 /
 
Helló! Ha már itt tartunk, hogyan lehet megkülönböztetni a szénszálast a simától??? Azért érdekelne, mert a mocimon digit km óra van, és valószínű, hogy a gyújtás zavarja be, és amiatt mér járó motor mellett is. Talán ez a szénszálas megoldaná a problémát...
(#) Krisz03 válasza _Peti_ hozzászólására (») Nov 20, 2009 /
 
Külsőre talán sehogyan, mivel a szigetelésük egyforma. Tehát ránézésre nem látni, de ha vagy a trafóból, vagy a pipából kitekered, akkor egyértelműen megállapítható.

Talán segítene, talán nem. Én inkább olyan digit órát keresnék, ami nem érzékeny az ilyenre. Ha bicikli óráról van szó, akkor ajánlanám a Cateye Velo 5-öt. Ezt garantáltan nem zavarja semmi sem.
(#) _Peti_ válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 20, 2009 /
 
Hát a km óra már adott... Valami noname, de majd még kipróbálok pár trükköt ha hazamegyek. (Árnyékolt kábel, jeladó 1ik vezetékét testre kötni)

Kép384.jpg
    
(#) Krisz03 válasza _Peti_ hozzászólására (») Nov 20, 2009 /
 
Így valóban trükközni kell...
Kipróbálhatnád még azt is, hogy spirálisan összesodrod a vezetékét. Vagy lecseréled sodrott árnyékoltra.
(#) jurid válasza sevenhill hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
az eredeti modul javítása melett döntöttünk ugyanis a modul széthajtható megtudtuk szkópozni közvetlen tranzisztor lábainál a bejövő negyszögjel hibátlan volt a távozó meg semmi sikerült BU806 NAK megfelelőt szerezni és beépíteni a motor jól működik
(#) mex válasza jurid hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
(#) sevenhill válasza mex hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
2sd1071-et én is próbáltam felkutatni, de nem sikerült. Tudnám ajánlani a beszerezhető 2sd2141-et, nagyfesz tranyó, 1000 feletti béta, 6-7A, beépített túlfesz védelem. (BU 806 és társaival nem biztos, hogy tartós lesz bizonyára te is ezt gondolod mex fórumtárs, hiszen ez inkább tv-be való, kisebb a béta-túlmelegedhet,mert nincs kivezérelve, és nincs túlfesz védelem, ha "letörik" a C-E, tönkremegy
(#) sevenhill válasza lanti hozzászólására (») Nov 23, 2009 /
 
Sajnos,beleszólhat. Úgy is tönkremehet, hogy a bezárlatosodott alkatrész lesöntöli a gyújtást, és nincs szikra. Ha meg kivesszük, és átkötjük a stekkerben a tekercset a gyújtáshoz, megy ugyan, de se világítás, se töltés. Egy barkács megoldás azért mégis van : Egyutas tirisztoros szabályzó az akku felé, a világítást kirelézve átkötni az akkura, az első izzót az eredeti 35/35W-osról 25/25W-osra kicserélni. Így a tekercs teljesítménye még éppen ki tudja szolgálni a gyújtást, világítást, töltést is egyszerre.
(#) Krisz03 hozzászólása Nov 25, 2009 /
 
Helló!

Nagyon nézegetem ezt az UC3845-ös invertert, hogy készíteni kellene belőle párat. A trafóval vagyok gondban. Vagyis tudom, hogy jó hozzá a PC tápból bontott, és áttekert, de mivel többet is készítenék, nincs annyi egyforma (csak a panelterv miatt bajos, ne kelljen mindegyikhez külön rajzolni).
Szóval a Lomex-nél kezdtem keresgetni magokat. Azonban ott sincs mindegyikhez cséve illetve kengyel. Vagy ez utóbbi nem is lényeges, ragasztani kellene, mint a PC tápban lévőket? Vajon melyik méretet lenne célszerű választanom? Használhatnék kisebbet is a PC tápban lévőnél?
Még egy utolsó: 6V-ról ugye nem tud üzemelni?

Krisz
(#) mex válasza Krisz03 hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
A 20-as ferritre már el lehetne késziteni, ahhoz van is minden.
Egy az egyben nem jó a kapcsolás gyújtási célra, meg kellene oldani a feszültségfigyelést (opto+ 431), ezenkivül a gyújtás időtartamára bénitani kell az invertert.
6V-ról sajna nem megy.
(#) Krisz03 válasza mex hozzászólására (») Nov 25, 2009 /
 
Ezt a feszültségfigyelést nem értem. Nem arra van a poti és az IC FeedBack lába?
Az inverter leállításáról tudok.
Következő: »»   65 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem