Fórum témák
» Több friss téma |
Sajnos csak ennyi van. Viszont egy megjegyzésem lenne azzal kapcsolatban, amit írtál a hibajelenséggel kapcsolatban. Az az ionizációs érzékelő nem csak a használati víz melegítésénél érzékel, hanem a fűtésnél is. Ha ot nincs baj, akkor csak látszat, hogy annak a megcsiszolásával megjavul egy időre. Valami más okozza ezt a hibát. Amikor tisztítod az ionizációs érzékelőt, akkor meg kell bontani a kazánt és lehet azzal a művelettel valami más is megmozgatódik, ami csak a használati melegvíz kört érinti. Pl. az áramlás érzékelő, víz hőfok érzékelő, beállító szerv csatlakozásai stb. Nézd át ezeket is.
Sziasztok!
Nekem is ugyanez a problémám, ugyanazok az ellenállások mentek füstbe, mint a képen láthatók. Plusz még a triac is valószínüleg. Ehhez a panelhez nemtaláltam meg a kapcsrajzot. Ha valaki tud segíteni ebben azt megköszönném! Jelenleg primitíven sorkapocsban összekötöttem sorosan a kapcsolókat , de igy nincs utánkeringetés. (motorral sorosan kondi+ellenállás 0.01µF 100ohm nemmuzsikál). Üdv Peti
Még egyébként senki sem mondta meg, az értékeket, de én már egy jó ideje megkérdeztem. Na de hátha megmondja valaki, addig is marad a sorkapocs
Üdv.
Gond van a fűtéssel és a melegvizzel pontosabban a gázkazánnal. A kazán néha üzemel néha nem. Ha átdugom egy másik konnektorba akkor megy de ha kihúzom és ugyanoda visszadugom akkor nem! (a normál helyén egy konnektorból üzemel egy fagyasztó egy házi vízmű. Általános elektronikus hiba. ezt a hibakódot adja ki. Mit akar az jelenteni hogy Általános elektronikus hiba? Hogy tudnám megoldani a problémát? Kazán típusa: Euro Condens 25F c Előre is nagyon köszönöm a válaszokat!
Ha nem tévedek ez akkor van, ha nem fázishelyesen kapja a tápfeszt. Lehet, hogy a két konnektorodban a fázis-nulla fordítva van. Próbáld meg fordítva bedugni a konnektort. Megjegyzem a fázishelyes bekötésre érzékeny típusokat nem illik (nem szabad) konnektoron keresztül üzemeltetni, pont azért mert a konnektornál előfordulhat fordított csatlakoztatás. Ezeket fixen kell bekötni. Sőt van olyan típus is, amelynél előírás az úgyn. "omnipoláris" bekötés (fázis, nulla, föld) egy helyen egyszerre kapcsolható és bontható.
Sziasztok!
Nekem c30-as kazánom van, amiben HUK-43 a vezérlőpanel. A hibajelensége pedig, hogy a gázégőt nem kapcsolja ki, amikor a termosztát alacsony fordulatra állítja a keringető-szivattyút. Azaz úgy vettem észre, hogy amikor keveset megy, kikapcsol, de ha már kicsit bemelegedik a rendszer, akkor nem. Nem tudom, hogy ez most az elektronika hibája, vagy esetleg a gázszelepé. (Bár nincs sok kazános tapasztalatom.) Ha lenne valakinek ezekkel a termékekkel kapcsolatban tapasztalata szívesen venném. Főként a HUK-43 panel érdekelne, mivel nem nagyon találtam eddig róla semmit. (Tavaly egy 100u, 16v-os elektrolit-kondenzátor pukkant ki benne, akkor azt kicseréltem, és megjavult a rendszer, de most a kondinak nincs baja.) köszi
A FÉG kazánok szerintem nem készültek gyárilag HUK panellal, ez utángyártott lehet. De minden utángyártott panelon megtalálhatod a csökkentett fordulat feszültségét állító potmétert.
Mérd meg a szivattyúra menő feszültséget és lassan állítsd kissebbre, amíg a láng el nem alszik. Ekkor a feszültségnek kb 75-85 Voltnak kell lenni. Van mechanikus állítási lehetőség is, de ahhoz gáztömör részeket kell bontani, ezért ne haragudj, de arról nem írok. Harmadrészt pedig a C sorozat kazánjai érzékenyek a vízáramlásra, figyelembe kell venni a kazán esetleges eldugulását, valamint a fűtésrendszer kialakítását is! Ha esetleg panelcserében gondolkodsz, akkor nagy ívben kerüld a MIF panelt, rendszeresen elfüstölnek, kár velük tökölődni. Ezt azoknak is írom, akik MIF panelt akarnak javítani! NEEEEEE !!!
Érdekelne, hogy az SZMV-2 panellel kapcsolatban kinek mia tapasztalata? Most incselkedek a gondolattal, hogy beruházok egy ilyen típusu panelba.
Sziasztok.A probléma ugyanaz amit korábban írtam.Le van véve a termosztát a fűtés is s a kazán még is megy nem akar leállni.Ha van valakinek ötlete azt nagyon megköszönném.A kazán típusa Quadriga uno 24 MFFI.
Egész pontosan az a jelenség,hogy megy leáll pár másodpercre aztán újraindul megint s ezt így csinálja folyamatosan.
Szerintem a kazán termosztátot csavard fel maxra (próba). Azért csiki-csukizik, mert a saját termosztátja nagyon alacsonyra van állítva, ezért blokkolja az égést, mivel arra a hőfokra nagyon hamar felmelegszik. Ilyenkor alacson fordulatszámon tovább megy a keringető szivattyú és relatíve elég hamar el is viszi a melegvizet. Ilyenkor a kazántermosztát visszakapcsol és rögtön startol a főégő. Minden kezdődik előlről mindaddíg, amíg a szobatermosztát kéri a meleget. Szintén szerinem a használati melegvíznél is hasonló helyzet alakulhat ki ha nagyon alacsonyra van állítva a kazánban a hőfok és nincs jelentős vízelvétel (csap csak kicsit van nyitva).
S ez a kazán termosztát hol van?Akkor is ugyanez a helyzet,ha a szoba termosztát le van véve teljesen.De érdekes,hogy nem mindig csinálja ezt csak bizonyos időszakban
Ha a szobatermosztát le van kapcsolva és mégis megy a fűtés, akkor ez igen érdekes. Én azzal kezdeném hogy minimum megbontanám közvetlenül a kazánnál a termóhoz menő vezetékeket. Ha ekkor is hibásan működik, akkor valami panel baja van bent a kazánban. Nem tudom milyen típusu a szobatermosztátod, de nem tartom lehetetlennek, hogy esetleg abban van a hiba és ez okozza a rendellenes működést. A szobatermostát csatlakozási pontja a kazán panelon gyárilag általában egy rövidzárral van kiadva. Ha a termocsatlakozás helyett ezt visszateszed akkor kizárásos alapon ellenőrizni tudod, hogy a termosztátban vagy a kazánban van e a hiba.
Úgy probáltam,hogy lehúztam a termo vezetékét s úgy is ugyan az a helyzet.
Ha nyitott a szobatermosztát csatlakozás a kazán felé és mégis índítja a fűtést, akkor csak a kazánon belül lehet a baj. Sajnos a panelről rajzom nincs.
Találtam egy kis útbaigazítót, ez is több mint semmi. Bár csak az én kazánomhoz lenne ennyi leírás.Bővebben: Link
Van egy sc12 fég kazánom, de az őrláng nem marad égve. A szelep, ha leveszem az elektromos csatlakozót kattog. Nem tudom mi lehet a baja. Segítsen valaki,ha tud. Kapcsolási rajznak is örülnék.
Kösz a segítséget.
Csak ennyi van, amit csatoltam. A hibát okozhatja maga a láng érzékelő vagy a kazán biztonsági termosztátja, ami nem engedi túlfűteni a vizet. Bár ezek elvileg bontják a gázszelep táplálását is, ezért nem egyértelmű, mivel tapasztalod szerint a mágnesszelep kap táplálást. Konkrétan ennél a kazánnál milyen megoldással van kiépítve ez a bizonsági renszer azt nem tudom, de a csatolt anyagban nem látok a panelra csatlakoztatva sem hőelem, sem biztonsági (csőtermosztát) csatlakozást. Ezért gondolom, hogy ezek paneltól függetlenül vannak egymással kapcsolatban. A panelon lévő termisztor csatlakozás az a vízhőfok beállításához van és nem a túlfűtés biztonsági érzékelője. Az egyik csatolt anyagban (kezelés) van egy-két hibáról infó, hogy mi okozhatja.
Helló!
Nem egészen elektromos baja van, csak részben az. Ugyan is, az őrlánghoz megfelelő mennyiségű gáz kell, hogy égjen a fúvóka végén, ami a thermoelektromos érzékelőt melegítve áramot hajt át a mágnestekercsen (amit éppen gyújtáskor Te magad segítesz nyomva tartani) s ha megfelelő hő, és általa létrehozott áram kialakul, akkor marad "benn" az őrláng. A hibát a kis csövecskében lerakódott szöszök okozzák, leszűkítve a keresztmetszetet, csökkent őrláng teljesítményt okozva, ami nem lesz elegendő a thermoelektromos elem működtetéséhez. A hiba elhárítását egy kerékpár pumpa és hozzá csatlakoztatott hajlékony és kellően vékony, műanyag, vagy gumicsövecske megoldja. Lehetőleg alulról felfelé fújtasd ki a koszt! Ha nem megy, akkor a fúvókát le kell takarni egy "kupakkal", különben a fúvókába fogod belefújni a koszt. Sok sikert a javításhoz! Üdv.:VIM
Üdv Márkus Dezsö
A kazánon levö tömbön amibe a gáz csö bemegyen és az a vékony kis vörös réz csö aminek a rögzitése 8-9 mm villás kulcsal meglazitod kiveszed és a végét fémtisztára óvatosan meg tisztitod és vissza tekered a helyére óvatosan meghuzva nehogy meg szakitsd a menetet . Beállitani az örláng nagyságát hogy kellö képpen melegitse a thermo elemet . Újra inditani , ( begyujtani, nyomva tartani , 20 -30 mp , elengedni , átforditani nagy láng állásba , és üzemel ) Üdv : Jóska Bocsi nem VIM -nek szántam
Ez a jelenség az első begyujtáskor szokott előfordulni a nyári szünet után. Nálam szinte menedrend szerint mindíg egy minipókot kell kifújnom a gyújtóláng csövéből. Folyamatos üzemelés melett nem szokott ez előfordulni. Legalább is még ilyet nem tapasztaltam.
Igazad van, ezt el felejtettem megemlíteni a korábbi hozzászólásomban. A szervizesek csípőböl cserélik a hőelemet, holott a legtöbb esetben lehet hogy csak a csatlakozó csavarján kell húzni, vagy úgy ahogy írtad megtisztítani a csatlakozást. Már többszőr tapasztaltam, hogy valami fehéres dzsuva rakódik le rá, ami elektromosan szigetel. Hasonló a helyzet a gáztűzhejnél is, amikor nem marad meg a láng, csak úgy lehet főzni rajta, ha folyamatosan nyomva van a gombja.
Üdv LEONO
Nagyon igazad van neked is én is jártam már ugy hogy "vendég volt a csöbe " Te egy nagy zsilett vagy a témába , hajrá , igy tovább Üdv : Jóska
Helló!
Ebben Bővebben: Link minden benne van, (5. oldalon) amiről szó esett. Még kettő ábrát mellékelnék hozzá a könnyebb megértés végett s persze Márkus úrnak segítve. Üdv.:VIM
Üdvözlet Mindenkinek !
Segítséget kérek, az Ocean Luna 20i kéményes kombi cirkó vezérlő elektronikájának kapcsolási rajzát keresem. Nem mai darab 15 éves, de fűtéstechnikailag kiváló állapotú. A cirkó melegvizes oldala tökéletes, a fűtési oldalnál van a probléma. A thermostat beindítja a főlángot, de nem kapcsolja ki. Lekapcsolni csak úgy lehet a főlángot ha egyszer a fűtés elindult, hogy thermostat ki, melegvíz be (!), 3 mp után melegvíz ki és ekkor a főláng leáll (!). A fűtés reléje nem húz be, de a relé maga üzemképes. Kérem, ha valaki tud segítsen. Köszönöm.
De tényleg nem tudja senki ezeket az ellenállás értékeket??? amiket feltettem korábban a lefényképezve . http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_1756_9_ASC.html ezen a lapon
Üdv. Mindenkinek!
Nem olyan régen találtam a fórumra és most egy aktuális problémával kapcsolatosan szeretnék tanácsot kérni. Ariston TX 23MFFI kazánom van. 3 éves és 1 éves korában már panelcserés volt. A probléma ismerős volt, egy percig ment a kazán, próbált szikráztatni, azután letiltott. Szerencsére az még garanciális volt, de ahogy a forumon olvastam elég lett volna kondenzátort cserélni (387465-ös hozzászólás). Azóta eltelt két év és már megint probléma van. Most ugyan nem áll le a kazán, de folyamatosan kattog amikor működik. A szerelő azt mondta, hogy a panel nem adja le jól a jelet, ezért ki kell cserélni. Azt is monda, hogy nem érti miért nem tilt le! Mivel a panel már nem garanciális, ezért természetesen én sem szeretnék 40000 Ft-ot fizetni, főleg ha csak egy párszáz forintos kondenzátort kellene kicserélni. Talán valakinek ismerős a probléma. Előre is köszönöm a segítséget.
Mit értesz kattogás alatt? Folyamatosan szikráztat?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |