Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   146 / 507
(#) Dzsos válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
add1: az osztrák határ közelében lévőket ne hasonlitsd a házihoz,maguktól elsem indulnak mororral inditják öket,lapátszögét változtatják ez házilag nem egyszerű!(Tudom,mert bementem és megnéztem)
add2:egy jól és precizen szerkesztet vasmagos nem ragad,probálj meg egy szervómotort forgatni az sem ragad! Ha pedig nem ragad miért termelne kevesebbet.Az ne téveszen meg hogy többet forog,nem azt jelenti hogy többet is termel kis szélben. Ami miatt nem szinpatizálok a légmagossal az a beinvesztált költségek,sok és nagy mágnes kell hozzá ami nem olcsó.
(#) fassenkugel válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
nincs ilyen és ezért halott dolog a szelgenerétor nálunk.
(#) Panhard válasza Dzsos hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Idézet:
„maguktól elsem indulnak mororral inditják öket”

ezt kifejtenéd bővebben?
(#) fester válasza erbe hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Szia
Igen csak porosak voltak..
A test És a vezetékek között van feszültség.Nagy nehezen összeraktam,majd befogtam ismét az álványos fúróba. 600-as fordulaton 3,5 Voltot mértem csak
Másik vezetéken természetesen pont fele ennyit
Valószínű egy próbát azért csinálok vele de szerintem ez polcra kerül majd.
(#) erbe válasza fester hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Számold meg a csigaáttételt! Úgy 50 körül lehet. Mérd meg, összeszerelve kb. mekkora fordulattal forog a kihajtó tengelycsonk! Talán meg lehet számolni. A kettő szorzata a motor üzemi fordulatszáma, ami szerintem úgy 3000-5000 körül lehet. Ilyen kis fordulaton a 3,5 volt nem is rossz érték.
(#) erbe válasza fassenkugel hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Németországban, ahol már van bőven szélgenerátor és nagy részük tengerparton van, ahol majdnem mindig fúj a szél, a tényleges termelésük 17,..% körül van. Ez 100% teljesítmény mellett ~65 nap.
Ehhez képest a hazai kulcsi szélerőmű ~27%-ot produkált, ami ~99 nap.
Igazán sajnálom, de 100 naposat nem tudok mutatni.
A németek látszólag gyenge eredményébe belejátszik az, hogyha rossz időben termel (mélyvölgy, amikor nem kell senkinek az áram és már a németeknél létező szivattyús tározókat is feltöltötték), akkor bizony kegyetlenül leszabályozzák a szélerőműveket. Míg nálunk, mivel a már működő nem egészen 50 MW minimális hatással van a hálózat összfogyasztására, a törvényben megszabott áron átveszik mélyvölgyben is.
Miközben egyéb áramtermelőktől 3.-Ft/KWh áron veszik át.
(#) fester válasza erbe hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Sajna az a része már nagyon rég kukában van...
Tulajdon képen most azon agyalok lehet elfogok menni ismételten a kerékpárdinamó irányába.
Gondok itt méghozzá az agydinamóra.alacsony fordulat stb
Az nagy gond vele hogy piszok drága.
Ha most kiszámolnám hogy szeretnék három kis teljesitményü szélkereket csinálni ami mondjuk össz teljesítményben nem haladná meg az 50 wattot.
3 ilyen agydinamó minimum 30 ezer forint és akkor jot botoltam,és tuti hogy nem lenne még 30 watt sem a három.
Napellem jobb választás volna,legalábbis észszerübb de az meg nem forog
Talán jövőre szerzek egy agydinamót és kipróbálom,sokol rádióhoz jó lesz
(#) erbe válasza fester hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Továbbra is az autó hűtőventillátor motort javaslom. MÉH-ecskéknél olcsón tömegesen beszerezhető, 50-60 wattot az is kibír.
(#) mokuli válasza jani5 hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Ez elvileg h-motor egy idősebb bácsí csinálta én meg kaptam és felraktuk egy pótkocsíra,ezért mobil.Autó generátort nem akarok feltenni mert ahhoz lassan forog.Képem nincs csak videó azt meg nem tudom konvertální de rajta vagyok.
(#) athor77 válasza fester hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
Ha jól emlékszem a ZIL -eknek 24v-os dinamójuk volt nem?
Ha be tudnál szerezni egyet azzal érdemesebb lenne kísérletezni.
(#) ldjanos hozzászólása Nov 4, 2009 /
 
Mit gondoltok elektromos bicikli 3 fázisú BLDC motorja felhasználható lenne szélgenerátornak?
(#) Dzsos válasza Panhard hozzászólására (») Nov 4, 2009 /
 
a lapátok kis szélsebeségnél nem képesek maguktól állóhelyzetböl elindulni.Ezért motorral megmozgatják és egy bizonyos sebeségik azzal gyorsítják fel,utána már képes önállóan a széláltal forogni és termelni.
(#) pudding1 válasza Dzsos hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
(pont ezt tapasztaltam a 24Vos generátoromnál, hogy 10km/h alatti szélben csak vágódik ide-oda a szélirányváltozásoknál, de el nem indul magától az istennek se. Ha meglököm egy kicsit utána már megy és termel. Persze nagyobb szélben már megy magától is de addig is termelhetne a kis piszok.....)
(#) jani5 válasza erbe hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
Tudnál mutatni a Magyarországi szélviszonyokra gyártott szélkereket (2-3m/s nagyon jó esertben eléri a 4m/s-ot) 6 m (8m) magasságban? A legtöbb gyári el sem indul 2m/s-os szélnél!
(#) Dzsos válasza jani5 hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
pontosan ezért kell elfelejteni a szakirodalomban leirt képleteket és a gyári szélkereket.
(#) jani5 válasza Dzsos hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
Aban egyetértek veled hogy a légmagos nem olcsó, de a szervomotorok is ragadnak, csak lehet hogy nem érezni a tengely forgatásakor a póusváltást, (rángatást) mivel a tekercsek a mágnesekhez képest meg vannak döntve.
Egy szervomotor a tengelyét ha megforgatod pl 100-200ford/percel, és megméred a forgatáshoz szükséges erőt, az sokkal nagyobb lesz mint ami a csapágysurlódáshoz szükséges. És még teljesítményt sem veszel ki belőle.
(#) jani5 válasza Dzsos hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
A szakirodalom nem a mi lehetőségeinkel foglalkozik.
(#) Dzsos válasza jani5 hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
Hátha kézzel forgatva nem érzem a ragadást csak párszázas fordulatnál akkor miért gond? A ragadásnál az a probléma hogy nem tudd bepörögni a szélkerék,ha már bepörgöt párszázra és nem veszel ki energiát ami rendesen visszafogja akkor mi értelme a szélkeréknek.Az a szervó amit én használok már 40/min-nél leadja a 12V-t.
Részleteznéd azt hogy a "a tekercsek a mágnesekhez képest megvannak döntve", nem értem.A szervómotorok azért nem ragadnak mert sok polusú az állórész és hozzá képest ugy van a forgórészben a mágnesek száma meghatározva ,hogy nincs egy metszéspontja a polusoknak,magyarul nem áll be egy helyre a tengely,nem kell holtpontbol kimozditani.Ráadásul több kisebb mágnest használnak igy a mágnesestere is kisebb.
Amenyi mágnest egyesek belepakolnak egy 500W-os légmagosba annyi mágnes nincs egy 50Kw-os szervómotorba.Bár azt azért meg kell mondani hogy az 50KW os motort nem tudjuk 50 KW-os generátorként használni.
(#) zolika60 válasza Dzsos hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
Idézet:
„add1: az osztrák határ közelében lévőket ne hasonlitsd a házihoz,”

Ha egy kicsit figyelmesebben olvasod amit írtam, rájössz, hogy én pont azért hoztam fel a fenti gépeket, hogy szemléltessem áttétellel hajtott generátor kis méretben csak haszontalan játék. Kis szélre csak olyan generátor jó ami áttéte nélkül kis fordulaton is termel. Szerintem ez egy nagy átmérőjű sok mágneses légmagos generátorral valósítható meg. Azt elismerem ez nem olcsó és valószínűleg ezért nincs gyáriban ilyen.
(#) Dzsos válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
Teljesen igazat adok neked abban hogy házi méretekben csak áttétel nélkülieknek van értelme,de a légmagosoknak csapnivaló a hatásfoka.De tegyünk egy probát ha van kedved csinálj egy kicsi 100-200 W-os légmagosat én meg egy vasmagosat és utána teszeteljük először eszetergában megpörgetve utána pedig egymás melett szélben. És összegezhetjük a tapasztaltakat.Indulási sebeség,megtermelt energia ,stb....
(#) zolika60 válasza Dzsos hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
Régóta készülök rá. Tán a télen megépítem.
(#) fester hozzászólása Nov 5, 2009 /
 
Sziasztok

Ma volt egy kis időm és megnéztem a bringa dinamot a fúrógép által.Nagy megdöbbenésemre csak 1,5 voltot nyomott ki magából 600-as fordulaton.
Abból kiindulva hogy a múltkori kis szélben 4 volt körüli feszültséget mértem dinamóval,kontra 1,5 volt a fúrógéppel.Azonnal felszereltem az ablaktörlő motort a szélkerékre, a dinamó helyére
Természetesen várom a szelet,és az eredményeket.Pár képet raktam fel a kokányolásomrol.Ez a tengelykapcsolás már kipróbált alapokon nyugszik,remélem itt is beválik.
Fából vaskarika
(#) fassenkugel válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
azért nincs gyáriban ilyen mert a légmagos generátor egy hülyeség. nem a vasat kell kisporolni olyan turbina kell aminek nagy az indulónyomatéka kis szélben is.
(#) erbe válasza jani5 hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
Létezik külön kapható kínai szélkerék generátor. Meghajtva egyáltalán nem érezni ragadást, pedig szétszedve olyan erős mágnesek vannak benne, nem egy kísérletezőnek az ujja bánta.
A trükk: Nem egyezik meg a mágnesek és a vasmaghornyok száma. Ebben pl. 51 horony és 20 mágnes van. Nincsenek fázisonként összekötözgethető tekercsek, mindegyik önálló fázisként dolgozik, külön-külön egyenirányítják őket. 51 fázis!!!
(#) gulyi88 válasza erbe hozzászólására (») Nov 5, 2009 /
 
Így van, erről van szó, mindössze geometria az egész (erő-ellenerő, és minimalizálható az indítónyomaték)! Örömmel látom, hogy már többen is rájöttek, hogy a légmagos dolog nagyon ócska ár-teljesítmény arányú, és kis egységteljesítményű is (ugyanannyi mágnessel, ugyanakora méretben egy vasmagoshoz képest), emellett minnél több a fázis annál kevesebb pufferelés kell a hullámosság csökkentésére egyenirányítás után (viszont nem lehet sorbakötni tekercseket)
(#) SALáta hozzászólása Nov 6, 2009 /
 
Meg lehet építeni házilag?Bővebben: Link Ha jól sejtem megérné ezzel foglalkozni.
(#) zolika60 válasza fassenkugel hozzászólására (») Nov 6, 2009 /
 
Idézet:
„olyan turbina kell aminek nagy az indulónyomatéka kis szélben is.

Csak sajnos ez fizikai képtelenség egy két méternél nem nagyobb átmérőjű turbina esetén.
(#) fassenkugel válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 6, 2009 /
 
miért lenne az? a lapátok számátol függ. a fordulat meg a profiltól.
(#) mjoy válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 6, 2009 /
 
Szerinted...........
(#) zolika60 válasza fassenkugel hozzászólására (») Nov 6, 2009 /
 
No meg az egységnyi négyzetméterre eső szél energia tartamától. Ha egy kicsit vissza olvasol van fönt egy teljesítmény számoló. Ebből megtudhatod, hogy egyáltalán mennyi energia van adott szélsebességnél adott szélkerék felületen. Ennél csak kevesebbet lehet kinyerni. Ha ezt elhasználja az áttétel meg a generátor indulási ellenállása akkor a kerék áll, tehát semmit nem termel.
Következő: »»   146 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem