Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektronikus gyújtás
Nono! A Zilekbe már 40 éve is elektronikus gyujtást raktak a muszkák (megszakitoval vezérelve). Az elektronika nyomott vagy 1 kilo 25 dekát.
Na igen de legalább jó masszív áramkör és godolom az atomot is bírja
Na de az is köztudott, hogy csak a "szolenoidot" kell kicserélni! (Világok harca)
Sziasztok.
Megcsnáltam kiváncsiság képp mind a kétféleverziót de egyikse ment 3napnál tovább. Bizonyára a hiba a kocsimban van (skoda 120l). A tirisztoros alig melegedett viszont nemtaláltam bele csak 300voltos tirisztort, valószínű ezért szált el. A tranyós viszont úgy fűtött mint egy kazán. 20km után volt vagy 80fokos, pedig az ajánlott hűtés kétszeresét raktam rá. Az érdekes az egészben az hogy nem a tranyó halt meg hanem a két 160v-os zéner ami a tranzisztort védné a nemkívánatos lökéstől, jelzem a zénerek is 1.5w-osak voltak. A tranyós fele azért hajlanék jobban mert egyszerűbb és sokkal kevesebb a meghibásodási lehetősége mint a tirisztorosnak. Szerintetek mia fenét csinálhatnék ezzel az elektronikával, vegyek neki 5w-os zénert, vagy cseréljek gyujtótrafót?
hát nem egyszerű az eset.
A végtranyót kellene nagyobb feszültségűre cserélni, de a nagyobb tranyóknak nagyobb a szaturációjuk, így nőlne a disszipácó. MOSFETekkel érdemesebb lenne próbálkozni, pl IRFP450. (disszipácóilag 2 db al ugyanott vagy, mint a BUY69-el ) 500V os a fet, így a zenenrekkel fel lehet menni akár 400V ig is (valószinűbb hogy nem nyíródnak ki, mert kevesebb energiát kell elfűteniük, emellett a gyújtás is jobb lesz, meghajtóval hajtva gyorsabbak a fetek...) csá ui: a tirisztors kapcsolásnak a DC/DC-je elég gagyi...
Hello
Skoda miatt romlott el?! Ááá olyan nem létezik Komolyra fordítva a szót. TIC126 tirisztort használtál? Az elméletileg 600V-ig van. És biztos a tirisztor romlott el? Amúgy amíg még működött a tirisztoros kapcsolás, addig jobban járt a motor? Stabilabb volt az alapjárat? Eltávolítottad/kikötötted a megszakítón párhuzamosan lévő kondit ( amelyik a megszakító melett van felszerelve)? Szerintem a tirisztoros kapcsolásban kéne a tirisztoros problémát megoldani. Üdv.
Lehet a kocsidban is a hiba. Pontosabban a gyújtótrafóban ami nem egészen a most szokásos megoldás. Indításkor másik kivezetésen kapja a feszt mint üzemben.
Több járgányban próbáltam elektronikus gyújtást de nem találtam jelentős különbséget a hagyományoshoz képest, hacsak azt nem, hogy több volt a hiba! Riga, Jawa, MZ, Trabant, Skoda, Zsiguli
Jó régen, de hajtottam S100-ast, egy Audi Quattro gyújtótrafójával, meg teljesen saját készítésű elektronikával (még a hűtőbordát is én öntöttem, IFA dugattyúból...). Ma is megvan, akkor vettem ki a kocsiból, mikor eladtuk, ugyanis sajnáltam volna megválni tőle. Hidegindításnál, és nagy fordulatokon volt érezhető hatása, sosem hibásodott meg úgy négy év alatt.
Maga az áramkör nem volt nagy durranás, azt hiszem, 2N3055-ös tranzisztor volt a végén (ha érdekel valakit a rajz, napok kérdése, és előkeresem). A lényeg a gyújtótrafó, mindenképp olyat kell beletenni, ami elektronikus gyújtáshoz készült. Azoknak ugyanis a primer induktivitása jóval kisebb, ami nagyon fontos a mágneses mező gyors összeomlásához. Ezzel együtt a primer ellenállásuk is kisebb, de a gyorsabb működés miatt lehet csökkenteni a zárásszöget, és akkor a veszteségek is csökkenthetők.
Skoda 120-asba simán vettem bontóba egy favorit elosztót-modult, és kész. Nincs megszakító, gyári cucc, 5 éve működik.
A tirisztorossal az volt a gond hogy a nyákot egy pici hibával terveztem, aminek a vége az lett hogy elszállt a tic126-os tirisztor ugyanis az egyes és hármas lábat felcseréltem .
Ezután szétnéztem itthon és találtam egy régi videoton tv-ben egy hasonló darabot ami nagyobb áramot is tudott viszont csak 300v-os volt, Valószinű ez lett a veszte. A kondit kikötöttem. Üdv
A tranyóssal úgyis próbálkoztam hogy a trafó előtt lévő előtét ellenállást benthagytan deúgy reggel nemigazán akart indulni. Majd azután kikötöttem és direktbe kapta a tápot utána ment is egy darabig.
Előtétes trafóknál a primer induktivitás majdnem megegyezik egy előtét nélküli, hagyományos trafón mérhető értékkel, csak a primer ellenállást osztották ketté. Ha kihagyod az ellenállást, gyakorlatilag megduplázod a primer áramot - egy olyan tekercsen, amit az új áramerősség felére terveztek, vagyis egy darabig jól megy, de előbb-utóbb leég.
Upsz, erre nemgondoltam, de ugylátszik nemesett semmi kár a trafóban mert azóta elektronika nélkül ketyeg.
Hát nem hinném hogy ezt valaha is kivitelezted, mert foszfort nem hinném hogy AKÁRHONNAN be tudnál szerezni, nekem otthon van egy laborom a pincébe légelszívóval de még nekem sincs...... Veszélyes anyag, max educentertől tudsz rendelni!
(A gyufa fején kálium-klorát van és antimon-szulfid keveréke + kötő és színezőanyagok!) Morven: Hát nem tudom, én azt hittem én a hobbielektronika.hu-n járok ahol nem azt kérdezem a másiktól hogy van-e egy kis C4-ed Úgyhogy ide nem fogom leírni az arányt Na és ne használjátok ezeket a szar gyújtógyertyákat, ezzel aligha fogtok indítani egy vetőcsövest vagy egy rakeszt, nem fér bele, meg talán elszáll ahhoz drága mulatság! Ha meg ezt kötitek a gyújtózsinórhoz akkor semmi értelme nem volt! Tehát a legegyszerűbb ha veszel egy dörzsit, azt a kis vasszálakból álló súroló cuccost kihúzol egy szálat belőle hozzákötöd a 2végét egy-egy rézvezetékhez és azokat meg a 9V-os elemhez! Ez már alkalmas a gyújtásra, de így önmagában elég érzékeny, ezt érdemes egy kis szívószálba belerakni (csak a vas részét) patkó formában, lezárni a szívószál egyik végét, megtölteni puskaporral, vagy ami van, és lezárni a másik végén, ez így már tuti, bár általában akkorát robban ,hogy inkább szétveti a vetőtöltetet mintsem gyújtaná, ezért ajánlom inkább a lőpor és a magnézium keverékét (50%-50%)vagy valami nagyobb szélesebb burkot a szívószál helyett.. Figyelem, használhatunk vékony réz szálat is, de ehhez nagyobb feszültség kell hogy izzítsuk mert jó a fajlagos ellenállása...tehát egy ilyen gyutacsot nem tudunk olyan messziről üzembe helyezni mint a vas változatát, ugyanis minél hosszabb a vezeték annál nagyobb az ellenállása.......-.-" És ha javasolhatok még valamit, hogy ne egy, hanem 2 sorba kötött 9V-os aksit használjunk (az elem divatja múlt, inkább az aksit javaslom, bár itt a 2-őn volt a hangsúly) A kicsit drágábbik, ám jobbik (nem sokkal) megoldás, az izzó használata (ezzel iparkodni kell mert kivonják lassan a forgalomból!) Tehát fogsz egy izzót vagy egyszerűen összetöröd fogóval vagy nagyon óvatosan kalapáccsal a búráját, (a legegyszerűbb megoldás, ám fent áll a kockázata, hogy az izzószál megsérül! ami gáz...) Vagy körbe csiszolod majd lepattintod a tetejét! Vagy karácsonyfaizzót használsz (üvegbúrájút) felmelegíted a tűzhelynél majd hideg vízbe mártod és fogóval a tetejét lepattintod, vagy műanyagburkolatút használsz és harapófogóval levágod ( a legjobb a sima izzó)A karácsonyfaizzókat könnyebb elkészíteni, de nem szólnak akkorát és kockázatosabb hogy beindulnak-e! Tehát ha megvan akkor szigetelőszalagból "falat" tekersz mintegy búrha helyettesítőt az izzó köré és abba töltöd a lőport majd lezárod(karácsonyfaizzóknál a búráűba töltöd és csak a végét kell lezárni) És kész is vagy esetleg az egész elött még drótokat forraszthatsz az izzó végeir,e hogy könyebb legyen a szerelés..... Ezt a szívószálashoz hasonlóan kell indítani ,ez garantáltan nagyobbat szól! Mellékeltem videókat az első, amin világos van az a szívószálasat mutatja be (VideoDJ.3)(lőpor+magnézium keverékeset...) A Második az izzósat sima lőpor A harmadik (Detonátor) meg a szívószálasat, ha nincs benne magnézium csak lőpor, hát ez a legutolsó nagyon lehangoló, egy árva szikrát se látni.....-.-""
Ja, és szerintem nemcsak jobb, de olcsóbb is, ha nem kell minden rakétád vagy vetőcsövesed miatt egy vasalónak tönkremenni
esetleg még lehet hogy ellenállást, vagy ellenállás huzalt kötsz az aksira, kinek melyiket könnyebb beszerezni ( az ellenállás még a karácsonyfaizzónál is roszabbb.......)
Sziasztok,
Engem induktív jeladóval működő gyújtás érdekelne. Szimpatizálok a tirisztoros gyújtásokkal, de ha van egyszerű tranyós, az is megfelel. Csak legyen egyszerű és tegye a dolgát. Most egy favorit gyújtás van a gépben, ami inditás alatt rendre rossz időben gyújt. Egyszer jól, egyszer nem. A kimenetére ráakasztottam egy szamara gyújtást, amitől teljesen megjavult minden, szuperstabil a gyújtás. Csak sokallom a két elektronikát, így vagy a hallos gyújtáshoz kellene illesztenem az induktív jelet, vagy építeni egy rémegyszerű gyújtást hozzá. Köszi, L
Sziasztok, ismét jelentkezem.
A tranyos gyujtással kisérletezem egy ideje, vagyis az ketlyeg már kb 3 hete a kocsimban. Azóta lementem vele már vagy 400km-t. A trafót lecseréltem egy új szamara trafóra, mert aztmondták többenis h az alkalmas elektronikus gyujtásokhoz is. Viszon volna egy hatalmas gondom. Azóta nemtudok rádiót hallgatni a kocsiban ugyanis olyan zavart csinál hogy a fülem nembírja. Lehet számolni hogy a kalapács mikor szaggat, piszkosul recsegnek a hangszórók. Néztem több tranyós gyujtást és ott a kapcsoló tranzisztorral párhuzamosan nemcsak zéner volt kötve hanem egy kb. 220nF-os fóliakondi is. Az vajon segítene? Vagy vmi induktivitás kéne a tápágba? Aki tapasztalt már hasonlót, és esetleg válasszal is tud szolgálni kérem írjon. üdv: hinar83
Gyertyapipák milyenek?
Gondolom nem árnyékolt, előtétellenállás van e a nagyfesz körben? (gyújtáselosztóban vagy a pipákban?) (van e előtétszikraköz?) Nem a gyújtáselektronika miatt keletkezik a zavar hanem az szikrák miatt (elosztóban, előtétszikraközben meg a gyertyáknál). (persze ha nem megfelelő a vezetékezés, akkor a tápra is kerülhet zavar! (csak rádió recseg vagy kazetta/cd/külső bemenet is?))
Bizony, ezt a zavarszűrés hiánya okozza a nagyfesz résznél. Vagy ellenállásos gyertyapipa kell, vagy még inkább "R"-es gyertya. Ugyanaz a gyertyatípus, mint ami most is benne van, csak még egy "R" betűt is tartalmaz a neve, ami a zavarszűrő ellenállásra utal.
Egy mnc evo cd-s usb-s fejegység van benne, meg egy mélynyomó erősítővel. Mind1ik funkciója ugyanúgy recseg.
Mindaddig nemvolt vele gondom míg lenem cseréltem a régi gyujtást erre az ujra. Előtét ellenállás nincs beépítve, azt kivettem.
Kösd át egy külön akkura a rádiót, ha így nem recseg, akkor rosszul van össszekábelezve a gyújtás.
Ha recseg, akkor zavarszűrés kell a gyújtásba.
Megprobalom. ja viszont azt elfelejtettem mondani hogy ami hátramegy rca kábel az erősítőhöz ha azt kikötöm akkor halkabb lesz a recsegés.
A problémám megoldódni látszik.
Ma szakitottam egy órát a kocsi babrálására,és kiváncsiságképp kicseréltem az mnc fejegységet egy panasonicra, és nemhittem a fülemnek!! Semmi zaj, egy deka se, lehidaltam egyböl, hogy az mnc gyártói nemképesek zavarszüröt épiteni a rádiókba... Bár lehet tévedek mert szétszedni nemmerem a garancia miatt. Egyszó mint száz, panasonicbol zavarszűrö kiszed és mncvel kipróbál. Majd megirom a fejleményeket.
Semmi változás, a zaj mitse csökkent.Feladom..
sziasztok.vettem egy 94-es évjáratú,elektronikus gyújtású favoritot,belejön a hülye es rángat és akadozik pedig mar a gyertyát,a fedelet,kábelt,rotort,gyújtótrafót kicseréltem,mindent atcsiszoltam,megfujkáltam és még sem jó,szerintem kihagy a gyújtása,mert a strobi is azt villogja,segitsetek megoldani,hogy mi lehet a baja,mert már engem legyözött teljesen.
Nem sok maradt hátra : az elektronika rendesen megkapja e a feszültséget, (táp és test is ) ha igen akkor elektronika. - Vagy benzint nem kap rendesen...
szerintem igen,mert benzinnel es gázzal is csinálja.a rotor alatt van valami jelado?
Mikor rángat hideg vagy meleg motornál?
Én is mostanában(1,5éve) vettem egy Favit, komplett motorgenerálom már túl vagyok. Szerintem semmi baja az elektronikus gyújtásodnak (fedél és rotorcsere helyett gyújtástornyot kellett volna cserélned). Ha rángat:
-ki van kopva a torony -rossz hőértékű a gyertya -rosszul beállított előgyújtás -üzemanyagrendszerben dugulás Amivel én szenvedtem az a komplett villamossági rendszer!!!Nem megfelelő testelések(áthúz), csatlakozók oxidálódása, kábelzárlat, a biztosítéktáblába menő csatlakozók ellenőrzése,GENERÁTOR és ÖNINDÍTÓ megfelelő állapota! Sokminden a Faviról: Link |
Bejelentkezés
Hirdetés |