Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Simson elektronikus gyújtás
Lapozás: OK   20 / 49
(#) gulyi88 válasza Girgov hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Tedd vissza a régi gyújtótekercset, pucold le, semmiképpen ne lakkoz/fess/szigetelj alá!
(kizárólag akkor cseréljük le a tekercset, ha az valóban rossz, az utángyártottak nincsenek olyan minőségi fokon, mint a gyári).

Ez a nagynehezen elindul, alig pörög, durrog tipikusan ékelvágós, lendkerék elfordulás-nak hangzik.
Azaz elmegy a gyújtás, Lendkereket mindig rendesen meg kell húzni (vagy hőillesztéssel feltenni).
(az nem elég, hogy egyik kézzel a lendkereket fogjuk, másikkal a kulcsot húzzuk! Csavarhúzóval nem próbáljuk meg beékelni, se belülről, se kívülről! Akkor inkább a legnagyobb seb.fokozatban a kereket ékeljük be (fék))
(legjobb egy megfelelő hosszúságú (és műanyag végű) tüske betekerése a gyertya helyére, ami nem engedi a dugót, így a főtengelyt mozogni. Értelemszerűen se nem AHP, se nem FHP nál, hanem a kettő között félúton blokkolja a főtengelyt, csak el ne felejtsd kivenni (nem gyertából kell csinálni )).
(#) szamóca válasza Girgov hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Nézd át e-szerint.

simo.JPG
    
(#) Girgov válasza gulyi88 hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Ebben van igazság,az ékelvágás meg volt,mikor apám megnézte a gyújtást.
Lecsavarta az anyát,lehúzta a lendkereket,sbt....
És visszarakáskor felrakta a lenkereket,rárúgott,és cset.....
Szerencsére vettem régebben éket,mert egyszer kiesett,és mikor megvettem,hazamentem,meg lett......
A régi tekercset ma újratekercselik,mert szikra nem volt vele........
(#) Girgov hozzászólása Nov 28, 2009 /
 
Van nekem is rajz hozzá,mondjuk nem ilyen,de láttam már olyan hogy a gyújtótekercset máshova írta,szerintem ez mindegy.
De nekem az a bajom,hogy jó a kondi,megszakító,tekercs,trafó,vezetékek.....nyakamat rá merem rakni,de valamit mégsem értek.
Mégpedig azt,hogy mikor jó erős volt a szikrám,akkor a megszakítónál szép erős szikra látszódott,mikor megszakított,de mióta szarakodik,azóta kis halvány.
Nah jó,próbálkozom mindennel,hátha bejön valami,de az alaplaptól nekem minden tekercs elvolt szigetelve,le volt lakkozva alul,ahol érintkeznek!
Nem értem,ha az alaplap a test azt mondják,jó........
Le is fényképezem a gyújtót nemsokára,vagyis a réginek az alját........
(#) mrhells hozzászólása Nov 28, 2009 /
 
Köszi szépen. De még mindig nem jó. szikra van , jó helyen gyujt benzint kap minden tuti és nem indul :S lehetséges e az hogy a gyűrű csere által nem indul be??? Mivel szerintem kisebbet adtak mint ami kéne hozzá. :S :'( Csak gyűrű csere lett!! Na meg persze a vázhoz nem rögzítette a silent gumi a motort szóval ősz visz gumi meg gyűrű csere volt és nem jó :S de azért ma megnézzük még a kábeleket újra mindent.. szerintem a guminak semmi köze. :S nem tudom mi lehetne :no:
(#) Girgov hozzászólása Nov 29, 2009 /
 
lefújtam festékkel a gyújtótekercset,és van szikra
pöcre indult,de nem pörgöt felfele,és pukkadozott,és már csak pukkadozik,nem indul.......
Nem lehet az,hogy a szikra átugrik valahova?
Pl.:kondenzátorból,vagy a felől a lendkerékbe?Mert le van róla kopva a festék.......mármint a lendkerékről.
Nah mindegy,aki tud valami okosságot,az vegyen már fel msn-re pls.
(#) Girgov hozzászólása Nov 29, 2009 /
 
nah teljesen tökéletes:
-tekercset lefújtam festékkel,van szikra így;
-eltűnt a szikra :o ;
-lenkerékkel szórakozok,és csak hátrafelé fordítva van szikra......
-berakom gyári helyére a kis tekercset,van szikra újra;
-beindult,durrogot,leállt,be se akart indulni;
-először karbira gyanakvás,pucolás úgy se jó ;
-gyertya égetés,többel is próbálkoztam egyel se volt jó,minddel ugyanez a jelenség,de szikra van;
-gyújtás ki,2 tekercs ki,csak gyújtó maradt,és beindult pöcre,többszöri próbálkozásra is;
20 perc pihi,berugom,pukkadozik..... ;
-hagytam járni,felültem,mentem vele,és egyszer csak megszünt ( biztos hideg jelenség );
-gó vele,1. kör,semmi probléma,2. kör,semmi probléma,3. kör,pukk,borultam,gyorsban leállít,fekszik,felállít,berúg,pöc röff.........
Kicsit sáros,elgörbült egy pár dolog,de megy mint a végítélet
Végre.........
(#) kisfeca hozzászólása Dec 20, 2009 /
 
Sziasztok! Szeretném megkérdezni hogy simsonban ez az alkatrész micsoda? (5 vezeték ágazik ki belőlle: 2db zöld, 2db szürke-fekete, 1 db piros!

20091220.jpg
    
(#) gulyi88 válasza kisfeca hozzászólására (») Dec 20, 2009 /
 
Töltő "elektronika"
hogy miként kell bekötni azt nemtudom, én "kijavítottam" a motoromból ezt a cuccot.

csá
(#) Krisz03 válasza kisfeca hozzászólására (») Dec 20, 2009 /
 
Ahogy gulyi88 írja, egy 6V-os tekercses töltésszabályzó, és tartalmaz még a hátsó helyzetjelző számára is egy fojtótekercset.

Ez utóbbi a két szürke-fekete. A piros a szabályzó kimenete. A két zöld a bemenet, egyik a kevés, másik a sok töltés.
(#) kisfeca válasza gulyi88 hozzászólására (») Dec 20, 2009 /
 
köszi
(#) kisfeca válasza Krisz03 hozzászólására (») Dec 20, 2009 /
 
köszi
(#) kisfeca hozzászólása Dec 20, 2009 /
 
Egy olyat szeretnék még kérdezni hogy... van egy simson vázam amibe csak egy motor kellene! Van hozzá ez az iméntiekböl felderített töltésszabályzó , egy lada gyujtótekercs, első,hátsó lámpa és kb ennyi az elektronika! Arra lennék kiváncsi hogy hogyan kell az egész motor elektromosságát összerakni? tehát a világitást, a gyujtást illeteve nem láttam még ilyen motort sem hogy az hogyan biztositja a gyujtás számára az elektromosságot, szoval hogy mit hogyan és hova kell összekötni! Köszönöm!
(#) Krisz03 válasza kisfeca hozzászólására (») Dec 20, 2009 /
 
Kapcsolási rajzokat ajánlanék, arról minden lenézhető, hogy merre, hogyan, mihez kapcsolódik. Van itt a nagyon egyszerű N-es elektronikától kezdve a legbonyolultabbakig minden: Bővebben: Link.
(#) kisfeca válasza Krisz03 hozzászólására (») Dec 20, 2009 /
 
Hűha köszi, csak kár hogy nem magyar! Akkor ezek szerint ha jol láttam nem minden elektronikus gyujtáshoz kell aksi?
(#) Krisz03 válasza kisfeca hozzászólására (») Dec 20, 2009 /
 
Egyik Simson gyújtáshoz sem kell akku, mivel a megszakítósat és a tirisztorosat (CDI) is egy tekercs táplálja.
(#) kisfeca válasza Krisz03 hozzászólására (») Dec 21, 2009 /
 
Ja értem! Akkor nem tudom miért láttam valameikben ilyen kis akkumulátort! egyébként nagyon érdekelne ez a jobb gyujtás épitése téma!
(#) Krisz03 válasza kisfeca hozzászólására (») Dec 21, 2009 /
 
Az a kis akku (elem), amit láttál, valószínűleg valami régi modell dudájának biztosított áramellátást. Az indexszel szerelt modellek már rendes ólomakkut kaptak, de a gyújtás nem erről üzemel.

Idézet:
„jobb gyujtás épitése téma”


Ez alatt mit értesz?
(#) kisfeca hozzászólása Dec 21, 2009 /
 
Na leírom neked az elejétől fogva! Tanuló vagyok most tanulom az autószerelő szakmát! Vettem egy simson vázat kis javitgatni való van rajta de egy blokk és már müködne is! Azt halottam hogy: a saját gyári gyujtása magas fordulaton kisebb a szikra erőssége meg hogy egy idő után elállitódik meg kopnak az érintkrzők stb! Remélem, ugy néz ki sikerül bele szereznem egy blokkot!
Na most ha ez meglenne akkor nem tudom hogy rakjam össze a gyujtást hogy üzemeljen hogy mi hogyan van megoldva az ilyen motorokon! Egyébként nagyon érdekel az ilyesmi
Szoval van egy lada trafóm meg az a töltésszabályzó! Ha ezt sikerülne összeraknom hogy müködjön a blokk( gyujtás összerakáshoz segitség!!) akkor ha nem lene bonyolult és pénz igényes akkor szivesen megoldanám egy kicsit jobb gyujtásura-----> itt jön képbe az elektronikus gyujtás!

Egyébként az ilyen nyáklap készitéssel elboldogulgatok kszitettem már erösitőt, meg egy saját hangszórót épitettem, mindezt innen a hobbielektronikáról!
(#) Krisz03 válasza kisfeca hozzászólására (») Dec 21, 2009 /
 
Ha a gyári gyújtás alatt a megszakítósra gondolsz, hát igen, afelett eljárt már az idő. Azonban, ha karban van tartva, akkor egy széria gépen minden igényt kielégít, mivel úgysem ér el akkora fordulatot, hogy bármi gond legyen a megszakító működésben.

Elektronikus gyújtás alatt pedig ha a tirisztorosra (más nevén CDI gyújtásra) gondolsz, akkor az bizony nagy előrelépés a megszakítós után. Nincs kopó alkatrész, pontosabb a gyújtás magas fordulaton is, lényegében karbantartásmentes.

Azonban, ha elektronikus gyújtás alatt akkumulátorosra gondolsz, akkor azt nem igazán ajánlanám. Legalábbis nem úgy, ahogy a normálisabb töltéssel ellátott motorokon megtalálható. Tehát a gyújtótekercs helyett az akkut használod energiaforrásként. Túl nagy áram folyik ilyenkor a trafón, amit nem tud pótolni a Simson gyengécske teljesítményű generátora.

Viszont vannak akkuról üzemelő ún. inverteres gyújtások. Azoknak alacsony a fogyasztása, és nagy szikrát képesek előállítani. De ehhez is elengedhetetlen a megfelelő töltés, amit a nemrég csatolt tekercses szabályzód, hát, nem igazán erre való. Léteznek sokkal megbízhatóbb elektronikus szabályzók is.
(#) kisfeca válasza Krisz03 hozzászólására (») Dec 21, 2009 /
 
Aham értem ! Akor szerintem én a sima CDI re gondoltam
(#) jdani hozzászólása Jan 2, 2010 /
 
Hali. tirisztort építenék a szimómba. Melyik kapcsolást ajánljátok? ez jó?
(#) kisfeca hozzászólása Jan 19, 2010 /
 
Sziasztok! Szeretnék segitséget kérni gyujtás "összerakásában"! S50b motorhoz érdekelne egy sima mezei gyujtást hogy hogy kell összerakni!? Szoval semmi akumlátor meg más hanem csak hogy trafó megszakitó kondi meg hogy mit hova kössek hogy legyen gyujtás és elsö no meg hátsó világitás a mocin! Köszi
(#) gulyi88 válasza kisfeca hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
S50-es motorhoz nem kell gyújtótrafó,
neki csak a gyújtókábel jön ki az alapjából és megy a gyertyára. A gyújtótekercse egyben a gyújtótrafója is.

(#) kisfeca válasza gulyi88 hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
És akkor tudnál nekem egy rajzot adni amit tudbék nézni hogy mit hogyan kössek?: köszi
(#) Krisz03 válasza kisfeca hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Tessék, itt van sokféle rajz: Bővebben: Link.
(#) kisfeca válasza Krisz03 hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Igen köszi ezt ismerem! De mindben szerepel akkumulátor! Én egy "mezeit" szeretnék szoval nem kell semmi csak hogy be tudjam inditani meg első hátsó világitásom legyen, ennyi érdekelne!
(#) Krisz03 válasza kisfeca hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Akkor egyszerűen figyelmen kívül hagyod azokat a részeket.
(#) kisfeca válasza Krisz03 hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Nem tudnál esetleg paintba vmi kis egyszerű érthető rajzot késziteni vagy csak a gyári rajzon lehúzni az amit ki hagyhatok ?
(#) Krisz03 válasza kisfeca hozzászólására (») Jan 19, 2010 /
 
Nézd az N-es rajzot! Semmi cicoma, csak gyújtás és világítás.
Következő: »»   20 / 49
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem