Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Zene kocsiba
 
Témaindító: Bukall, idő: Dec 18, 2005
Lapozás: OK   1 / 4
(#) Bukall hozzászólása Dec 18, 2005 /
 
Hello! Olyan problemam van hogy szeretnenk egy kocsiban zenet csinalni. De nem tudo hogy kezdejm, milyen hangszorokkl, hogy a basszus ne nyomja el a magasat ... Suoval segitseg kellene. Gondolom van erre a celra vmilyen progi, ami segitsegevel meg lehet tervezni a doboz nagysagait meg mindent ami ehhez kell. orulnek ha segitenetek.
(#) dB_Thunder válasza Bukall hozzászólására (») Dec 18, 2005 /
 
Mélyládát lehet sok progival tervezni:AJ desing progijaival,WinISD, JBL speaker enclosure module(tanán az utóbbi a legprofibb).A mélyek erősségét az erősítőn(met gondolom NEM a fejegységgel akarod hajtani a mélyládát!)be lehet állítani...
(#) Bukall válasza dB_Thunder hozzászólására (») Dec 18, 2005 /
 
Szoval az erositovel lehet allitani. Es azt hogy kell megcsinalni hogy ha pl. 3 sub, 2 kozep es 2 magas hangszorom lenne? Akkor oda 7 savos erosito kellene vagy csak eseg 3 savos es kell bele hangvalto melyre magasra es kozepre kulon kulon?
(#) Kera_Will válasza Bukall hozzászólására (») Dec 19, 2005 /
 
Hali!

No ez aztán télleg mókás
ezen én mindig fetrengek és röhögök :

Az autót mint akusztikalag tökéletes zene meg hallgatásra szánt objektummá való konvertálása !!!

Bocsi de ezt nem hagyhattam ki ....
Igaz erre 1 teljes iparág fejlődött ki már
de mindez csak arra jó szerintem ha van sok pénzed és nem tudod jobb helyre invesztálni akkor tedd ezt ... szíved joga
!

SOK SIKERT !!!
(#) vicsys válasza Kera_Will hozzászólására (») Dec 19, 2005 /
 
Hali!
Szerintem csináld úgy mint az "okosok"(akik persze naggyon értenek a hifihez):
Kell:
minimum 3x2500W-os erősítő
2x2db (40-es) hangszóró
2x2db piezzó magas
2x2db közép
és legalább 1 db 50cm-es subláda
+ minden ülés alatt 1-1 darab 30-40 cm-es mély...
Fejegységnek DVD lejátszós, GPS-es LCD-st, de olyat ami egybe van építve a legújabb Sony PS2-vel! Ha ennél szarabbat veszel, akkor egy lúzer vagy!
Na de a viccet félretéve:
vegyél egy jónevű gyártó, jóminőségű szetjéből egy olyat amit amit még elbír a családi kassza!
(#) Takee válasza vicsys hozzászólására (») Dec 19, 2005 /
 
(#) mspike válasza Takee hozzászólására (») Dec 19, 2005 /
 
Király, megint bekerült 2 tökfelesleges hozzá szólás... Ti vagytok a "szakemberek" Nem értem minek flameltek Ha ő szeretne autóba zenét akkor csináljon. Ha ti segíteni akartok segítsetek, de ide fikázni két ilyen hozzászolást... GRATULA.
(#) damatic válasza mspike hozzászólására (») Dec 19, 2005 /
 


Tisztázzunk valamit: mit akarsz?

Szépen szóló cuccot, vagy azt, hogy az általad favorizált stílusú zene alapján két sarokkal odébbról látatlanból tudják, hogy TE jössz. Ha mindkettőt együtt, akkor javaslom a Hi-Fi stúdiókat, és minimum akkora értékű cuccot, mint az autó (ha egy 15 éves Lada, akkor szorozva 4-el).

Haladjunk visszafelé: a harmadikhoz nincs mit hozzátenni.

A másodikkal elvből nem foglalkozok.

Marad az első.

Kell egy jó fejegység. Itt most nem márkát mondanék, hanem azt, hogy nézd meg a műszaki leírását. Ha az van a dobozára írva, hogy 4X50W, és a paírján vagy a biztosítékfedelén azt olvasod: 10A, akkor nagyot hazudtak, ha 5A, akkor ne nézd meg hova dobtad el, mert az max 4X7Watt. Persze, ha erősítőt akarsz a járgányba, akkor (majdnem) mindegy mennyi a fejegység teljesítménye, de lehetőleg legyen rajta RCA kimenet erősítőhöz.

Több variáció van. Ha nem akarsz nagy hangot, akkor veszel egy relatív nagyobb teljesítményű fejegységet, amin van RCA kimenet. Ha csak 1 pár van, az is jó, de akkor kell csinálnos aktív hangváltót a mélyládádhoz (ha akarsz mélyládát), de ugyanakkor vannak olyan fejegységek, amiken már van SUB OUT. Ebben az esetben a hátsó és az első hangfalakat a fejegység hajtja, a mélyládádat majd egy másik erősítő. Ha sokat akarod hangosan hallgatni ez hosszútávon nem lesz jó, mert beadja a kulcsot a fejegységed.

Következő: Ha a hátsó hangfalakat is erősítővel akarod hajtani, akkor is legyen a fejegységen legalább 1 pár RCA kimenet. A többit később.

Full: Elől-hátul külső erősítővel hajtod a hangszórókat + mályládát. Ebben az esetben olyan fejegységat ajánlok neked, amelyiken 2 pár RCA kimenet van, de a legjobb ha plusz SUB is van - ebben az esetben mindegy mekkora a teljesítménye.

Folytköv...
(#) damatic válasza damatic hozzászólására (») Dec 19, 2005 /
 
Erősítő(k) teljesítménye.

Szerintem felesleges nagyobb a négy csatornára, mint a jól bevált TDA sorozat, ami szimpla 12V-ról megy, mert nem attól fog szépen szólni, hogy csatornánként 100Wattot nyom. Bőven elég 50 Watt csatornánként előre-hátra. Bővebben erősítő építése elejétől végéig topic. A SUB-nál lesz gondod, mert oda sztem legalább 100W kell, de inkább 150-200. Ehhez kell trükközni, meg kell növelni a 12 Voltot - ez már egy külön feladat és téma, ehhez láma vagyok.

Ja, hogy a sub ne nyomja el a többit - ezért kell az erősítők bemenetére hangerőszabályzót tenni (nem szir-sz_r trimmert), amit csavarhúzóval be tudsz állítani. A Fejegységen középre a fader, és lehet állítgatni mindent.

Az erősítő illesztésénél előny, ha van a fejegységen RCA kimenet, mert akkor egyből rá tudod nyomni. Ha nincs, akkor a fejegység hangszóróvezetékéről kell levenni feszültségosztó ellenálláson keresztül.

Az a jó, ha a végfok a hangszóróhoz közel van. Kevesebb a veszteség. Ezért kell a csomagtérbe tenni (no meg ott van neki hely). Értelemszerűen az első hangszórók erősítőjét a műszerfal alá tedd. A hátsó erősítőket meg is kell táplálni vagy 30 amperrel. Erre a legjobb, ha behúzol egy 10mm2-es vezetéket az akkumulátortól. VIGYÁZZ, EZ FONTOS, MERT KIFÜSTÖLHET A KOCSID!!! KÖZVETLEN AZ AKKUSARU UTÁN TEDD BE A 30 A-ES BIZTOSÍTÉKOT, CSAK UTÁNA MEHET TOVÁBB AZ ÁRAM HÁTRA!!!

Használj a fejegység és a végfokok között olyan készregyártott 5 méteres vagtag RCA vezetéket, amelyiken a két sáv között van egy földelővezeték. Ez a vezeték remekül alkalmas az erősítők ki-bekapcsolásának vezérlésére. Tudod, a fejegységeknek van egy olyan vezetéke, amire rá van vimkézve: ANT. Azon kiad egy vezérlőfeszt, amikor bekapcsolod. A TDA sorozatnak vannak olyan példányai, amelyik tudja azt, hogy csak akkor üzemel, ha egy lábán kap vezérlőfeszültséget a tápfeszen kívül. (Ugye érted az összefüggést?)

A hangszórók. Javaslom a gyári kitek használatát, mert házilag nehezen tudsz jobban összeválogatni magasat és középmélyet, valamint hangváltót. Itt is nagy gond van a ráírt és a valós értékek kérdése körül. Ne vegyél olyan nevenincs olcsó vackot, amire 250W PMPO meg ilyenek vannak ráírva!

A hangszórók szereléséről saját véleményem, hogy a gyári védőrácsát el kell dobni, és a kalaptartóra alulról kell szerelni, felül egy sík perforált lemezzel kell védeni, meg behúzni az egész kalaptartót hangszóróselyemmel. Így a csibészek nem látják, hogy van benne.

Az autó gyári kapaptartóját egyrészt ne fúrkáld szét, jó lesz az még... Másrészt meg minimum 15mm-es MDF lapból csinálj másikat, és lehetőleg csavarozd le. Nem kell annak ugrálni meg zörögni.

Az ajtókárpittal hasonló a helyzet, ott is gondot jelent a rögzítés. Felejtsd el a gyári furnér-rögzítő bolhákat, neked komolyabb kötőelem kell. Ha manuális ablakemelőd van, arra legyél figyelemmel, hogy a kurblinál ne szélesítsd meg a kárpitot.

A hangszórókat lehetőleg vastag vezetékkel, és minél rövidebbel kösd be.

Most ennyi, a többit majd mások - pá!
(#) vicsys válasza mspike hozzászólására (») Dec 19, 2005 /
 
mspike!
Vazz, ha nincs humorérzéked akkor menj el rendőrnek...
Egyébként meg TE személyszerint lehet, hogy örülsz azoknak az autóstársaidnak akik 200 000 millió wattal nyomják a kokodzsambót és azt hiszik hogy övék a világ...Közben meg elüti a hároméves kislányt! Nos, én nem akarok 1 topikot sem szétb*szni, de most mondd szerinted érdemes egy autóba házikészítésű összemaszekolt cuccot berakni , úgy, hogy megkérdi "
Idézet:
„Akkor oda 7 savos erosito kellene...”
"... És ha kigyullad az autó-TE bevállalod, hogy TE adtál SZAKTANÁCSOT, hogy így-meg-úgy kell a drótokat összekötni meg szigszalagozni???!!!
Mint azt írtam:
Idézet:
„Na de a viccet félretéve:”

gyárit kell venni( és szakműhelyben berakatni!)
Lehet nem vagyok nagy szakember, de nem gyújtottam fel 1 autót sem! (mármint hibás szerelésből adódóan!)-mielőtt bekekötsz...
Nos, Bukall:
Továbbra is azt mondom, vegyél gyárit és műhelyben rakasd bele!
(#) Topi válasza vicsys hozzászólására (») Dec 19, 2005 /
 
Na! Úgy érzem bele kell avatkoznom.
Nem árt pár dolgot átvenni mielőtt belekezdetek. Nyugodtan csinálhatod házilag, semmi akadálya, csak a következő dolgokat tartsd be:

- Utánna kell nézni a jogszabályoknak, mert nem akármekkora hangfalat engednek ám kocsiba.

- Az erősítőnek nagy az áramfelvétele. Az nem az a kategória amit elviselne a szivergyújtó pl. Annak külön több ampert elviselő akkuról leágazás kell. És mivel a nagy áramok miatt - a hibásan, vagy szaktudás nélkül bekötött - kábeleknél a különbőző fémek között hő termelődik, nem szerencsés mikor a motorháztető alatt kigyullad az akksid. Meg az sem baj, hogyha egy gyújtásráadásnál nem robban fel az otthon eszkábált erősítő a túlfesz miatt.
- A hangcuccot bárhova teheted, de NE menjen a menetbiztonság rovására...
- Mivel gondolom nincsenek meg a megfelelő eszközeid a műszerfal leszerelésére, és nagyáramú csatikhoz krimpelő fogód, így szerintem ilyen téren is marad a szakember.
- Továbbá amit látsz boltokba kirakva hengert, és a tetején van egy feszültség kijelző, az nem design! És az sem design, hogy centi vastagságú kábelekkel van odakötve az akksihoz, és töméntelen biztosíték van benne!
- Szakszerűen kell rogzíteni a csomagtartóban a subwoofert, mert ugyen mindannyian tudjuk, hogy létezik a tehetetlenség, és bizony egy 10-20 kilós hangfal mikor egy fékezésnél elindul a csomagtartóban, nem épp kellemes...
- Végül. Tervezésnél ki kell számolni a légnyomást, mert hülyén hangzik, de képes egy nagy hangfal a hirtelen levegőnyomás változás miatt berepeszteni egy szélvédőt! Láttam már.

Szóval összegzésül, menj be egy szaküzletbe, pl a népstadionnál van egy szakbolt. ( pont ma láttam ) és ott gondolom adnak neked tanácsot, hogy mit vegyél.

De előre szólok, hogy árban ez kb 150ropi.

Ha ezeket betartod, akkor hajrá!

Üdv. Topi.
(#) mspike válasza vicsys hozzászólására (») Dec 19, 2005 /
 
Nekem ez nem volt vicces =) De bocsika talán túlreagáltam, a három éves kislány ne játszon az úton, a vadbarmok meg ne hajtsanak úgy. De ezt a zenére fogni. Ha meg valaki ökörséget mond azt nem kell leoltani. Szerintem ennyi. Ki miben éli ki magát, engem nem zavar ha valakinek nagy a hifi a kocsiba, az engem is zavar ha menet közben halgatja. Szóval ennyi. Csak arra kérek mindenkit ne flémeljen mert ez az oldal lesz a következő prog.hu vagy ph.hu amik tele vannak flammerekkel.
(#) zaik válasza Bukall hozzászólására (») Dec 19, 2005 /
 
szia,
ha még nem üldöztünk el, ahogy damatic is helyesen megkérdezte, tisztázhatnánk, hogy mit is szeretnél? Szegycsontrepesztést, vagy csak egy "jól" hangzó berendezést, ami nem üti el a 3 éves kislányokat, de jól szól benne a láger rádió?
(#) Topi válasza mspike hozzászólására (») Dec 19, 2005 /
 
Azt én is díjaznám, ha nem marnátok szét egymást... Mert hát igen. Amit mspike is említett. A nagy fórumokon mostmár lassan a szakmai vita helyett csak sárdobálás van...
Örülnék ha ez az oldal nem "ott" lennt kötne ki. Szerintem ez más kultúrális szintű társadalmat érint. ( Ezzel azt akartam kifejezni, hogy ez nem egy kis ki-d*gott kivel, ki a szingli-ki nem nőklapja, és kikaparom a szemed... értelmi szintű társaság. Szóval.: Királyok vagyunk )

További kellemes fórumozást.
Üdv. Topi.
(#) Inhouse válasza damatic hozzászólására (») Dec 20, 2005 /
 
Idézet:
„Több variáció van. Ha nem akarsz nagy hangot, akkor veszel egy relatív nagyobb teljesítményű fejegységet, amin van RCA kimenet. Ha csak 1 pár van, az is jó, de akkor kell csinálnos aktív hangváltót a mélyládádhoz (ha akarsz mélyládát), de ugyanakkor vannak olyan fejegységek, amiken már van SUB OUT. Ebben az esetben a hátsó és az első hangfalakat a fejegység hajtja, a mélyládádat majd egy másik erősítő. Ha sokat akarod hangosan hallgatni ez hosszútávon nem lesz jó, mert beadja a kulcsot a fejegységed.”


Ne már... Ha vesz erősítőt, akkor már az egy pár vonalkimenet is elég lehet. Az erősítők közül amiben nincs szűrő, az vagy annyira gagyi, hogy nem éri meg vele foglalkozni, vagy olyan profi (ezért külön kell hozzá illeszteni egyet), hogy az ára miatt esik ki. Alap felállás a fejegység és vagy 1 komponens szett előre, vagy esetleg még hátra 1 ovál pár, igény szerint. A következő lépcső lehet a komponens szett a fejegységről elöl és egy mélyláda erősítőről. A következő pedig amikor az erősítő 4 csatornás és az első szettet is ez hajtja. Ez utóbbi már igazán jó lehet, a készülékektől függően.
Az, hogy beadja a kulcsot a fejegység a nagy hangerőtől...hát, nem hinném. Ez így ebben a formában nem igaz.

Idézet:
„Az a jó, ha a végfok a hangszóróhoz közel van. Kevesebb a veszteség. Ezért kell a csomagtérbe tenni (no meg ott van neki hely). Értelemszerűen az első hangszórók erősítőjét a műszerfal alá tedd. A hátsó erősítőket meg is kell táplálni vagy 30 amperrel.”


Ez nem lényeg, igen ritkán rakják az erősítőket előre, szinte sohasem. Megfelelő keresztmetszetű kábellel kell összekötni és kész. A csomagtérben jobb szellőzést lehet biztosítani és jobban elfér, talán biztonságosabb is. A vezetékelésről írt korrekt.

Idézet:
„Használj a fejegység és a végfokok között olyan készregyártott 5 méteres vagtag RCA vezetéket, amelyiken a két sáv között van egy földelővezeték. Ez a vezeték remekül alkalmas az erősítők ki-bekapcsolásának vezérlésére. Tudod, a fejegységeknek van egy olyan vezetéke, amire rá van vimkézve: ANT. Azon kiad egy vezérlőfeszt, amikor bekapcsolod.”


:no: Földelővezeték???? Az egy kapcsolószál, ami valóban a bekapcsolásra szolgál. Azért kell, hogy ne a sokamperes tápágat kelljen kapcsolni, hanem csak egy 12V-os kapcsolójellel kelljen operálni. Az hogy ANT jelű abból adódik, hogy régebben a fejegységeken csak az automata antennának vezettek ki egy szálat. Ezt lehet használni erre a célra is, de az újabb és komolyabb fejeken már szokott lenni power amp. kimenet is.

Idézet:
„Az autó gyári kapaptartóját egyrészt ne fúrkáld szét, jó lesz az még... Másrészt meg minimum 15mm-es MDF lapból csinálj másikat, és lehetőleg csavarozd le. Nem kell annak ugrálni meg zörögni.”


Legyen inkább rétegelt lemez, sokkal jobb a súly/merevség aránya. Egy 15mm-es MDF a saját súlya alatt is meghajlik merevítők nélkül, ráadásul a kalaptartó konzoljait is túlterhelheti...

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza Topi hozzászólására (») Dec 20, 2005 /
 
Topi!

Idézet:
„- Utánna kell nézni a jogszabályoknak, mert nem akármekkora hangfalat engednek ám kocsiba.”


Erről még nem hallottam, írnál konkrétabbat?

Üdv
Inhouse
(#) damatic válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 20, 2005 /
 
Idézet:
„Ha vesz erősítőt, akkor már az egy pár vonalkimenet is elég lehet. Az erősítők közül amiben nincs szűrő, az vagy annyira gagyi, hogy nem éri meg vele foglalkozni,”


Ki beszélt arról, hogy vesz? Csinál. - Nem?

A négy csatorna meg nem árt, ha külön van kezelve, ha szeretné, hogy a fejegységén lévő FADER hatásos legyen.

Idézet:
„igen ritkán rakják az erősítőket előre, szinte sohasem. Megfelelő keresztmetszetű kábellel kell összekötni és kész.”


Igen, de ha van hely, akkor minek húzza hátra neki az áramot + jelet, aztán meg vissza a hangfalat, és ugye autóscuccoknál a kis tápfesz miatt használnak kisimpedanciás hangszórót, amit kisebb fesz hajt, de nagyobb árammal. Ohm bácsi törvénye szerint pedig az a jó, ha minél kevesebb vezeték van az erőmű és az armatúra (hangszóró) között. (Amúgy csak egy tanács volt.)

Idézet:
„Földelővezeték???? Az egy kapcsolószál, ami valóban a bekapcsolásra szolgál.”


Á-áááá. Majdnem egyről beszélünk, de mégis kettőről. Azt az RCA vezetéket ha autóba rakod, akkor a közte húzódó szálat nevezhetjük vezérlőszálnak is, de gondolj bele: szegény lemezcsiszoló kisiparos (Dj.) mivel fogja a lemezjátszóját leföldelni a keverőjéhez, ha te kijelented: az vezérlőszál. He?

Idézet:
„Legyen inkább rétegelt lemez, sokkal jobb a súly/merevség aránya.”


Egyetértek, és tartozom egy vallomással: az én autómban 21mm-es rétegelt bükk van (nem gondoltam, hogy más is van olyan megalomán, mint én).
(#) Topi válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 20, 2005 /
 
Ha jól tudom a valamelyik közterületi, vagy közlekedési főfelügyel által hozott jogszabály megszabja a maxmimum határt. Ugyan úgy ahogy megvan hogy pl. egy tolatásjelző sípolónak menyire kell hangosnak lennie minimum, ugyanúgy van maximum is a hangerőben.
Minden emlékem szerint 1m távolságról mérve nem érheti el a 120dB-t.
(#) Inhouse válasza damatic hozzászólására (») Dec 20, 2005 /
 
Damatic!

Idézet:
„Ki beszélt arról, hogy vesz? Csinál. - Nem?”


Ki beszélt arról, hogy erősítőt épít? Mélynyomót igen, de a fejegységet és az erősítőt nem mondta.

Idézet:
„Igen, de ha van hely, akkor minek húzza hátra neki az áramot + jelet, aztán meg vissza a hangfalat, és ugye autóscuccoknál a kis tápfesz miatt használnak kisimpedanciás hangszórót, amit kisebb fesz hajt, de nagyobb árammal. Ohm bácsi törvénye szerint pedig az a jó, ha minél kevesebb vezeték van az erőmű és az armatúra (hangszóró) között. (Amúgy csak egy tanács volt.)”


Az első szettnél nem folynak akkora áramok, hogy ennek legyen jelentősége. A másik, hogy nem sok kis erősítőt szoktak pakolni, hanem mondjuk egy 4 csatornásat, amiből 2 viszi az elejét, 2 hídban a mélyet. Ez pedig csak hátul fér el. Még valami: nem sok autóban van lehetőség elöl elpakolni egy erősítőt, nincs hely, nem tudod felfogatni, nem tudod szellőztetni...

Idézet:
„Á-áááá. Majdnem egyről beszélünk, de mégis kettőről. Azt az RCA vezetéket ha autóba rakod, akkor a közte húzódó szálat nevezhetjük vezérlőszálnak is, de gondolj bele: szegény lemezcsiszoló kisiparos (Dj.) mivel fogja a lemezjátszóját leföldelni a keverőjéhez, ha te kijelented: az vezérlőszál. He?”


Ritkán használják ezt a vastag, és "vezérlőszálas" kábelt autón kívül, mert nem szükséges ekkora mechanikai védelem. Azon kívül minek egy 5m-es RCA kábel a lemezjátszó és a keverő (mivel ezeket szokták összeföldelni) közé? Pók a DJ? De ha használják, hát nyugodtan lehet lemezjátszó földelő, igazad van.

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza Topi hozzászólására (») Dec 20, 2005 /
 
Idézet:
„Ha jól tudom a valamelyik közterületi, vagy közlekedési főfelügyel által hozott jogszabály megszabja a maxmimum határt. Ugyan úgy ahogy megvan hogy pl. egy tolatásjelző sípolónak menyire kell hangosnak lennie minimum, ugyanúgy van maximum is a hangerőben.”


Ahham, tehát nem a méret, hanem a hangerő van szabályozva...így már érthető. Nekem az ugrott be, hogy pl. nem lehet 30cm-nél nagyobb hangszóró a kocsiban.
Ennél már csak az lesz jobb, mikor megállít a rendőr, hogy:
- Maga túl gyorsan ment!
- Dehát nem mentem a megengedettnél gyorsabban...
- De mehetett volna!

Üdv
Inhouse
(#) damatic válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 20, 2005 /
 
PÓK A DJ!!!!!!

Ez teccik!

Nem, én arra gondoltam, hogy ilyen kábelt gyártanak 50cm-től 5m-ig.

A többivel igazad lehet, de én így raknám:

2X100W erősítő jobb oldalt elöl, a műszerfal alá, ahová a riasztót is szokták, a homlokfalhoz csavarozva. Ott is van akkora szellő, mint egy zárt csomagtérben.

4X100 hátul, a csomagtérben, melynek 2 csatija hajtja az oválocskákat, a másik 2 csatija meg hídban a mélyládát.

És kövezzenek meg, de én nem építenék erősítőt, mert szégyentelen áron hozzá lehet jutni a gyári hazai márkához, amelyikben már van aktív cross is, és annyi szolgáltatást házilag megépíteni...

Nomeg nem kell fullon járatni, sőt bőven elég félgőzre trimmelni, és akkor még a SAL-ok se rosszak.

Csak könyörgöm: ne hagyja el a lengőtekercs a mágnesmezőt!:worship:
(#) dB_Thunder válasza damatic hozzászólására (») Dec 20, 2005 /
 
A Sal erősítőkröl annyit, hogy volt 1 nálam mert +csináltam, beraktam az autóba tesztre kedves haverjaim addig sanyargaták, hogy még kétszer sikerült megsütni...Harmadszorra már nem raktam az autóba...
Aztán sikerült 1 Kenwood kb.2*60W-as erősítőt szerezni..ugyanoda került.....de érdekes lassan 2 éve bírja! Szóval ennyit a Salról....
(#) damatic válasza dB_Thunder hozzászólására (») Dec 21, 2005 /
 
Akkor olyat csak akkor veszek, ha tudom, hogy csak félgőzzel hajtom. De ha emlékeim nem csalnak, akkor azt is írtam fentebb.

Egyébként van egy Alpine 4X50-esem, de csak a hátsó Kenwood oválok vannak benne a járgányban, az első 2 utas 16 centiseket még nem volt időm/energiám belerakni, így minek raktam volna bele a végfokot.

Egyébként valszeg azzal a hátsókat hajtanám, a másik két csatit meg hídba kötném subhoz, de kellene hozzá aktív cross, no meg mélyláda, amiből nem szeretnék ütőset, sokkal inkább szép lágyat, amin klasszikusok is szépen muzsikálnak, meg a melody-, vocal-trance is jól pumpál.
(#) Inhouse válasza damatic hozzászólására (») Dec 21, 2005 /
 
Idézet:
„2X100W erősítő jobb oldalt elöl, a műszerfal alá, ahová a riasztót is szokták, a homlokfalhoz csavarozva. Ott is van akkora szellő, mint egy zárt csomagtérben.”


Akkor te mostanában nem jártál az újabb autók műszerfala alatt...:no:

A többi stimmel!

Üdv
Inhouse
(#) damatic válasza Inhouse hozzászólására (») Dec 21, 2005 /
 
igazad lehet...

egy 23 éves asconám van, abban van hely mindenhol.

American feeling, German manufacturing, Hungaryan using - by én.
(#) Frankye válasza damatic hozzászólására (») Dec 22, 2005 /
 
Idézet:
„American feeling, German manufacturing, Hungaryan using - by én.”


Ez naggggyyyyon YO!!!! :nevetes1::nevetes2:
(#) dB_Thunder válasza damatic hozzászólására (») Dec 22, 2005 /
 
na igen a mélyláda...manapság nem is 1szerű jót venni(tisztelet a kivételért)Némelyik olyan,hogy még a kisöcsém fejhalgatója is +eszi hangzásban....
Én egyébbként a fő hangszórókat előre tenném.
olyan szinten, hogy hátra nem is raknák szivem szerint(+felelő méretű csak a kalaptartóba férne el)Egyébbként nagyon ritkán ülök/fekszek hátul a saját autómba.
Előre az AJTÓba 2 utas legelább 16-os komponens szett (tehát NEM koax,vagy triax!) 50-100W-tal hajtva,hátra(csomagtartóba) mélyláda 100-.....("izlés" , hatásfok és autókialakítás kérdése)W-tal.
Ládának zárt vagy reflex,bandpass-t nem ajánlom nagyon egyhangúan szól(én is +untam a hangját..),ráadásul xar a fázismenete,stb...
(#) damatic válasza dB_Thunder hozzászólására (») Dec 22, 2005 /
 
Jó nagy litér van a csomagtérben, legjobb a reflex szerintem.

A bandpass nemtom, hogy egy-e a nyomókamrással, én egy Kickert hallottan 300W volt, és csak akkora, mint egy music center hangfala, ütött mint tájszon, de csak ütött. Igazi alja nem volt.
(#) vicsys válasza damatic hozzászólására (») Dec 22, 2005 /
 
Idézet:
„„American feeling, German manufacturing, Hungaryan using - by én. ””

Vazze! hogy ezt nem én találtam ki....
(#) ATI-G hozzászólása Aug 2, 2008 /
 
Sziasztok segitséget kérnék! Van egy II renaut megan sedanom. Van benne 1 db 55A/H aksi egy PIONEER DEH-4900IB fejegység, egy pár magnat T22 csipogó, az első ajtóba egy pár PIONEER TS-G1702I kétutas hangszóró 170W-os amiből leadd 35W-ot. A hátsó ajtóba egy pár PIONEER TS-G 1303i kétutas hangszóró 140W-os ami lead 25W-ot. A csomagtartóba egy PIONEER 400/1200 D4 es duplatekercses mélynyomo 50L lreflex ládába, egy MONACOR 750W-os erősítő és egy MNC 1 farádos kondi.
KÉRDÉS! Ha szeretnék bele venni egy erősitőt ami megküldi az ajtóban lévő hangszórókat milyet vegyek bele hány szor hány wattost 4 csatornást 2 csatornást 2 ohm 4 ohm? Milyet vegyek bele hogy szépen is szoljon ne is vágja ki a hangszorokat, hogy kössem be milyen kábel kell hozzá? Nagyon nem vágom ezt a témát.
Következő: »»   1 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem