Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Aggregátor feszültség szabályzó
Lapozás: OK   1 / 18
(#) gabi06 hozzászólása Jan 5, 2010 1 /
 
Segítséget kérnék! Egy Slavia GES12 típusú agregátor feszültség szabályzót adott egyik ismerősöm,hogy segítsek megjavítani!
Tehát ez Diesel meg hajtású 15Kva -es agregátor, ami olyan jelenséget csinál,hogy mikorra eléri a 50Hz-et akkorra 450v a kimenő fesz! Csatoltam a fesz.szab képét hátha valaki javított már ilyet,vagy tud megoldást erre a problémára!

100_1443.jpg
    
(#) nikolatesla válasza gabi06 hozzászólására (») Jan 6, 2010 /
 
Helló!
A kondenzátorral minden rendben van.Vagy az is lehet,hogy valami ellenállás ment ki és át engedi az összes feszt.
De lehet külön építeni fesz szabályzót meg teljesítmény szabályzót.
(#) (Felhasználó 5823) válasza nikolatesla hozzászólására (») Jan 6, 2010 /
 
1. Ha az ellenállás ki megy akkor semmit nem enged át!
2. A kérdező vehetne annyi fáradtságot, hogy több infót (képet) csinál!
3. A vége valamilyen teljesítmény félvezető (pl tirisztor,tranzisztor, FET) a körül kellene nézelődni!
4. Azok a fém szarkofágok bonthatóak?
Ha akar valami eredményt akkor erőltesse meg magát!

(#) tungsram válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Jan 6, 2010 /
 
Nem vagyok kíváncsi de a weblapod megnéztem. Ezután ha beakad valami régi műszer vagy akármi akkor azt áttolom neked.. Gratulálok a gyüjteményedhez és az összes többi hasznos munkádhoz..
(#) (Felhasználó 5823) válasza tungsram hozzászólására (») Jan 6, 2010 /
 
[OFF]Köszi a dícsérő szavakat, mindenkit szeretettel látok a honlapomon! Honlap
(#) gabi06 válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Jan 6, 2010 /
 
A kondikon külsőre semmi nem látszódik, sem a többi alkatrészen! Az ellenállások 15W, meg 10W gondolom mire az kinyiffan fűt rendesen és látszódna. Van egy KT708 tirisztor a hűtőbordán meg két dióda,aztán a panelon még két dióda. A fém kaszni alatt ki van nyomva valami sziloplaszt szerűséggel azt nem kapartam le még. Mondanom kell, hogy előttem már volt két embernél azok állítólag kimértek minden alkatrészt és azt mondták, hogy jó minden. Rakhatok még képet,de gondolom aki találkozott már ilyennel annak van elképzelése hol tud meg hibásodni egy ilyen, és nem képről keresgéli.
(#) pggabi válasza gabi06 hozzászólására (») Jan 7, 2010 /
 
Szia. Nekem is hasonló gondom van, 440 voltom van a kimeneten. csak még nem volt időm játszani vele. de azért figyelek, s ha megtudok valamit jelzem.
(#) (Felhasználó 5823) válasza gabi06 hozzászólására (») Jan 7, 2010 1 /
 
Én próbaképp lekötném a tirisztor gate-jét (nem menet köznen hanem leköt beindít) és így meg kellene szűnni a gerjesztésnek! Ja az is érdekes lenne, hogy változil-e a gerjesztés vagy csak a fordulatszámmal arányosan nő? Ha ez így van vizsgálnám (szkóppal a jelalakot). Ha a gerjesztés megszűnik a tirisztor jó és a vezérlés a rossz, és jönnek a szarkofágok! Ha nem szünik meg akkor a tirisztor zárlatos és csere!
(#) tungsram válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Te szerinted túlgerjesztés állna fel, vagy amit láttam a honlapodon csak trehány munka. Tudtommal ezek a generátorok öngerjesztésűek tehát ha a szabályzó leköt akkor csak pár volt villany jelenhet meg a kimeneten. Van műszerem de ezt privben..
(#) (Felhasználó 5823) válasza tungsram hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Igen én úgy gondolom a szabályzás halott, vagy a teljesítmény végfok (jelen esteben tirisztor) A honlapomon levő kínai vackoktól vonatkoztassunk el azok a vicc kategóriába tartoznak! De érdemes megnézni mi vackot tudnak gyártani. Ez egy Cselák aggregátor ez még egy tökéletes darab, de nem a technika csúcsa! Neki kell állni és visszakeresni melyik vezeték a szabályzó mely pontjára megy, és szépen az elektronikát is feltéképezni! Mert ha tudja az ember mi hova megy akkor az asztalon is tesztelhető a panel! Az aggregátor típusa sehol sem szerepel ez után lehetne elindulni! Vagy felvenni a kapcsolatot az utódállamokkal és megpróbálni szabályzót szerezni!

[OFF] A műszerekről meg szívesen hallok jöhet minden pm vagy email!
(#) erbe válasza gabi06 hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Nem lehetséges, hogy DES 15 típusú a generátor? Ilyent ugyanis találtam szlovák oldalakon, bár ott is csak eladót.Slavia DES 15 Még az is egyezik, hogy 15 KW dízel.
DES 24 - 24 KVA dízel...
Eddigi ismereteim szerint a gerjesztőáramot nagy valószínűséggel valami tranzisztor nyitogatja, a tirisztor túllépés esetén vezeti el a gerjesztőáramot, ezzel fogva meg a feszültséget.
(#) feketegolya válasza gabi06 hozzászólására (») Jan 8, 2010 / 1
 
Ezeknek az áramfejlesztőknek kint a műszerfalon van egy 2 Kiló ómos Pot métere, amivel be lehet alítani a feszültséget. Ha az, vagy annak vezetéke szakadt akkor áll elő ez a hiba.
(#) (Felhasználó 5823) válasza feketegolya hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
S' lőn világosság!
(#) pggabi válasza (Felhasználó 5823) hozzászólására (») Jan 9, 2010 /
 
Én hiába tekergettem a potit.... semmi sem változott. Majd ha eljutok odáig, rámérek, hogy szakadt-e.
(Van rajta egy voltmérő is, nem mutat semmit. )
(#) djhans hozzászólása Jan 10, 2010 /
 
Sziasztok! Tudna valaki segíteni? Van nálam egy egyfázisú generátor javításon. Le volt égve a generátor. A tekercselő megtekerte. Most az a probléma hogy közel 400V-ot ad le. Terhelve is csak kis mértékben csökken. A generátor rész úgy néz ki mint egy sima motor. Két tekercse van és kondenzátorral van a segédfázis gerjesztve. Én gyanítom hogy a tekercselő sima motorként tekerte meg és nagyok lettek a menetszámo. Előre is köszönöm a segítséget.
(#) djhans válasza djhans hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
A kondikat már kimértem. Nem zárlatosak és megvan a kapacitásuk is 3x25uF. Ez egy 2,5KW-os agregátor 84'-es IMI gyártmány, a benzinmotor az 320cm3-es 8 lovas 4 ütemű B&S.
(#) fezsolt73 válasza djhans hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Tekercselés szempontjából ennél a tipusu aggregátornál nincs különbség ,hogy a motort motorként vagy generátorként használod.
Nem pörög sokat a benzinmotor? biztos hogy a segéd fázisra tetted a kondenzátort?Esetleg nem jó adat került vissza tekercseléskor.
Üdv!
(#) djhans válasza fezsolt73 hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
A motor nem pörög sokat, ha jelentősen csökkentem a fordulatszámot akkor is nagy a fesz. A tekercseknél az a főfázis aminek a DC ellenállása kisebb? Mert villanymotoroknál úgy szokott lenni.
(#) fezsolt73 válasza djhans hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Igen a főfázis ellenállása kisebb.Üzem közben mérj feszültséget a közös pont és a kondi egyik vége ,majd másik vége között.
(#) djhans válasza fezsolt73 hozzászólására (») Jan 10, 2010 /
 
Rendben. Megpróbálom amit mondtál.
(#) pggabi válasza pggabi hozzászólására (») Jan 13, 2010 /
 
Na ma végre hozzájutottam a generátorhoz. Szétszedtem, és a generátorházban egy huzalellenállás kivezetése le volt törve. Vélhetően a rezgéstől. Megjavítottam, és tökéletes lett. Sziasztok.
(#) gabi06 válasza gabi06 hozzászólására (») Feb 25, 2010 /
 
A kérdésemre a válasz meg oldódott! A neten találtam univerzális fesz.szab-ot ami beépítés után meg oldotta a kérdést! Köszönöm!
(#) z.oll hozzászólása Jan 17, 2011 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni a mellékelt kapcsolási rajzzal kapcsolatban.
Ez egy aggregátor fesz.szabályzó kapcsolás. Elkészítettem, és 230 V helyett, 280 V-ot ad le. A P1-es potmétert hiába állítom, semmi nem változik. Tudnátok segíteni, hogy mit változtassak rajta, hogy beálljon 230 V-ra?
Előre is köszönöm! Zoli
(#) erbe válasza z.oll hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Mérj feszültséget a C1-en és a D2-n. A D2-n a poti tekerésével változnia kell az értéknek. Ha nem, meg kell keresni a hibás alkatrészt. Ha túl keveset változik, meg lehet növelni a 150 Ohm-os ellenállást 220-ra.
(#) z.oll válasza erbe hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Köszönöm a választ.
Eredetileg azt mondták, hogy az R6 ami nem biztos, és azt ki kell kísérletezni, aztán 1 kΩ -ra határozták meg. Nem lehetséges, hogy azzal van gond, és rosszul határozták meg? Esetleg nem tudnád, hogy milyen irányba változtathatnék rajta?
(#) staci123 válasza z.oll hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Szia,
100 Ohm felé (ra)...
(#) z.oll válasza staci123 hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Szia!
Igazából addig értek ehhez, míg a panelt meg kell építeni. Ezt meg is tettem, de hogy melyik alkatrész mit csinál... azt sajnos nem tudom. Az R6-os 1 kΩ-os. Azt csökkentsem 100 Ω-ra? Vagy csak a felé, de annyira ne?
(#) staci123 válasza z.oll hozzászólására (») Jan 17, 2011 /
 
Tegyél 100 Oohmot...
(#) z.oll válasza staci123 hozzászólására (») Jan 18, 2011 /
 
Köszi! Megpróbálom.
(#) z.oll válasza erbe hozzászólására (») Jan 23, 2011 /
 
Kipróbáltam, de így sem jó.
Következő: »»   1 / 18
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem