Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
A relénél a pozitívot, a vezérlésére értettem. A "kapcsolt" pozitívot, természetesen, biztin keresztül pl. az az első kötési ponttól, (osztó) az akkuról. :law:
Én úgy látom a S40 Volvonál sincs máshogy... Negatív, test a közös.(31)
És pozitivot kapcsol (30+) De:
Ha még mindig fényszóró....
Suzuki Swift (2001)
Ez a 2000 utáni rajza, abban már így van.
Sziasztok!
Érdekelne a véleményetek arról, hogy házilag megoldható-e az ún. "kulcs nélküli nyitás-indítás"? Tudjátok, ez az a megoldás, amikor a zsebünkben van a "kulcs", az autó ajtaján pedig csak egy mikrokapcsolót nyomunk meg, amitől kinyílik a központi zár. Az indításnál sem slusszkulcsot dugunk a gyújtáskapcsolóba, hanem az autó érzékeli azt, hogy az utastérben van a "kulcs", és enged gyújtást adni és indítani. Előre is köszi az ötleteket! S
Minden megoldhato, kérdés, hogy megéri-e a fáradságot, meg hogy mennyit változtat ez az ujitás a megbizhatoságon.
Igen, azzal magam is tisztában vagyok, hogy minden megoldható.
Az pedig, hogy valami megéri-e a fáradtságot, illetve mennyire lesz megbízható, csak a konkrét megoldási javaslat ismeretében lehet megmondani... S
Sziasztok!
Még a nyáron kicseréltem a peugeot 405-ben a műszerfalat a 2. szériásra. Mindent betudtam kötni úgy hogy tökéletesen működjön kivéve a hőmérőt! Mindig kevesebbet mutat! Gombát is cseréltem de ugyanaz az eredmény. Van valami ötletek? Kössek esetleg párhuzamosan egy ellenállást a gombára? üdv Ottó
Minek ilyennel küszködni.
Az új autókban már van ilyen. Úgy hívják közelítőkulcsos, vagy közelítőkártyás. Az igaz az új autó nem olcsó, de nem is kell vele bajlódni. Az ajtónyitász is meg lehet oldani, meg az indítást is. Ha komolyabban érdekel a dolog írj PM-et, vagy hívj, ha Pécsre el tudsz jönni.
Idézet: „Minek ilyennel küszködni.” Ha így állunk hozzá, akkor minek ez az egész oldal, hiszen mindent meg lehet a boltban venni...
én olyat szeretnék kérdezni hogy őő hogyan lehet meg csinálni F-es astra első lámpájába a stroboszkópot?és hogy mi kell hozá? köszönöm előre is a segítséget!
Sehogyan, mivel szabálytalan, és zavarod vele a többi szabályosan közlekedőt. Láttam már olyat, aki forgalomban is használta, mert attól milyen vagánynak látszik.
hát ez teljesen igaz végül is elég zavaró mások számára, azért köszönöm
De ha mégis szeretnél úgymond zártpályás használatra, lehet kapni boltban. Én amit tennék fel, azt Vaterán láttam, 6 LED-es lámpa, nem stroboszkóp, de villogó elektronikával. 2 lámpa, tudnak egyszerre és felváltva villogni. Sötétben dizájnos, és ez nem is annyira zavaró. De ez csak egy ötlet volt.
A számból vetted ki a szót (a kezemből vetted ki a billentyűt...).
Bár még nem számoltam utána, de valószínűleg egy itthoni megoldás olcsóbban kijön, mint egy új autó és annyival nem feltétlenül bonyolultabb... A másik pedig az építés öröme, a heroikus küzdelem az elektronokkal és alkatrészekkel, ami után olyan jó örülni az elkészült munkadarabnak. Kedves Sufni-tuning! Ha van megoldásod a kérdésemre, légy szíves tedd közzé, hadd tanulhassunk, okulhassunk. Köszi! Üdv: S
Sziasztok!
Meg tudnátok mondani hogy milyen motor van a hűtőventilátorban?3 vezeték jön ki belőle.
Szerintem két fokozata van, azért van három vezeték. Amúgy vagy soros vagy párhuzamos gerjesztésű, a feladathoz mindkettő megfelel.
Szia!
eddig csak sors gerjsztésűt --valamint állandómágneset láttam belőle. ha 3 vezetékes akkor inkább a PM es lessz..... de egy telos fénykép sokat segithetne NEKED is...
A 3. vezeték vagy egy ellenálláson keresztül vezet a pozitiv keféhez, vagy egy harmadik keféhez megy, ami a lassabb fokozatot biztositja.
Megoldás van, ha az ajtónyitásos kérdésről van szó.
Láttam az egyik barátom kocsijában (hozzáteszem nekem volt túl meggyőző a megoldás) az ajtónyitó kilicshez egy kp zár motor, ez húzta a belső nyitó rudazatát. Valószínűleg egy elektronika is lehetett benne, vagy csak próbálkozás volt, mert azt nem találtuk, de valamilyen formában a motort vissza is kell huzatni, hogy az ajtó csukható legyen. A másik variáció egyszerűbb. Létezik egy úgynevezett csomagtér szenzor, ezt be lehet kötni a rudazatra, és központizár vezérléssel működtetni. (kiriasztáskor nyitja az ajtót, esetleg ha van külön funkciója a távkapcsolónak, akkor arra lehet kötni. Szóba jöhet még a behúzótekercs is, az is úgy viselkedik, mint a csomagtérszenzor, ami nem más, mint egy elektromágnes, ha kap áramot, behúz, ha nem elenged és a benne lévő rugó visszaállítja alaphelyzetbe. Az elektronika itt is lehet kp záré lehet.
Tovább is olvastad?
Akkor észre vehetted volna, hogy nem komoly. Ráadásul olyan egyszerű a megoldás (szerintem, bár biztos vannak olyanok akiknek ez nem biztos, hogy kézenfekvő). És nem véletlen raktam utána a "sörözős" smile-kat sem.
A harmadik vezeték nem lehet egy fordulat jel, hogy mennyire forog, és ehhez viszonyítva állítja a gép a hőmérséklet függvényében a fordulatot?
Ez csak egy kósza kérdés, ha hülyeség írjátok meg, ne maradjak a rossz tudatban.
Elvileg lehetne ilyen, de nem szokott. Inkább van néhány (két) fix fordulat és azok közül kapcsol.
Bal alsó sarok. Pl. Golf4, lehet fordszámvezérlés
Egy beépitett ellenállásnak tünik a lassu fokozathoz. (lásd 588740)
De nevezhetjük fordulatszámvezérlésnek is.
Sziasztok!
Még új vagyok itt, és lehet hogy valahol tárgyaltátok már az általam felvetett kérdést, de én nem találtam, ezért megkérdrzném. Szóval arra lennék kíváncsi, hogy egy ismerősöm egy kamerás felvevőrendszert épített az autójába, ami folyamatosan rögzíti az autó körül történő dolgokat, illetve csak rögzítené, mert nem nagyon bírja az indításkor fellépő feszültségesést Én hirtelen azt javasoltam neki, hogy kössön a nagy akksival párhuzamosan egy kissebbet, amiről a felvevőrendszere megy, és a két akkumulátor közé meg tegyen egy diódát olyan irányban, hogy az autó hálózata tölthesse a kis akksit, de indítózáskor ne tudja azt "megszívni" az autó hálózata. Van e valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata, illetve tudtok e egyszerű, és bevált megoldást a fenti problémára? Köszi : Csabi |
Bejelentkezés
Hirdetés |