Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » TV hiba, mi a megoldás?
A sorkimenő Focus részén próbáltál már állítani?Az is tudja szabályozni a képélességet,ha jól emléxem.
![]()
Nem próbáltam mert a kontúrok kirajzoltak élesek ,de maga a kép olyan mintha egy poros üvegen keresztül néznéd.
Köszi a tippet.
![]() ![]()
Jah.Azt elfelejtettem írni,hogy a képcsőfűtés is repül az egésszel együtt.Minden más megy.
Bocsi,hogy itt válaszolgatok a saját kérdéseimre,de ezt már nem tudtam szerkeszteni.
![]()
áve
régebbi TV-n szeretnék dvd-t nézni. a kompozit jelet kéne bek5nöm az RF tuner után, de nem egyértelműek a jelölések. Segítséget kérnék. Tensai TCT 361 BK a típus, a képen a jelölések. Köszönöm előre is.
Tekerd feljebb a screen(G2) potit. A képcsőfűtéssel volt a gond? Ha azzal, akkor milyen ellenállást tettél be a rossz helyett? Nem volt egyértelmű a hibaleírásod.
Szia!
Ne az RF-tuner után kösd be a videojelet, hanem a színdekóder elé. Inkább szerezz egy mechanikahibás videót, kösd rá a lejátszót, és a videó RF-kimenetét kösd a tévé antennabemenetére. Így a tévé megbontása nélkül tudsz DVD-t nézni.
hahó ismét.
Igen, köszi, erre gondoltam én is, de ezt akarom elkerülni, a plusz egy készüléket. annyira be van építve a TV (konyhapultba) hogy nem fér el semmi közéjük.
sziasztok,
a készülék Hyundai tipusu.szürke dobozos. a probléma,hogy középere összeugrott a kép,vizszintes.kb 0.5 cm./abba a csikba rendessen megy az adas/ tipushiba?javitható?mi a hiba,hogy hozható helyre? köszönöm szépen!
Szia!
Javítható, de egy kis szakértelem szükségeltetik. Mi a pontos típusa?
Az a bizonyos 3494-es elkó 4,7ohm-os.De ami benne volt picit megpukkant és lett belőle 128kohm.
![]() ![]()
Poti feljebbhúzva,kis finomhangolás még szükséges,de a tv 100%-os.Köszi mégegyszer a segítséget.
![]()
Mekkora ellenállást tettél a 4,7 ohm helyébe? Ha kevés a fűtőáram, akkor letilt a vezérlő egy idő után, sőt a képcső is károsodik!
Másik Philips TV-ből volt az alkatrész.Ugyanolyan ellenállás.Igaz,4,9ohm-ot mérni rajta,de szerintem az még nem olyan vészes.Van kb. 6 bontott Philipsem,ugyanezekkel a paraméterekkel,de azoknál a képcső volt halott.Sajna,ha jól tudom ez tipushiba.
Csak azért, mert képcső gyártótól meg a képátlótól is függ a fűtőáram-beállító ellenállás értéke. A rajz nem mindig mérvadó.
Örülök, hogy jó lett!
Hát még én hogy örülök.
![]() ![]()
A képcső fűtésével kapcsolatban mire vagy kíváncsi?
Őszintén szólva arra,hogy mi okozhatja azt,ha nem kap a képcső áramot.Írtad nekem,hogy a képcső fűtőkörét ellenőrizzem le.Rajz alapján tudnál támpontot adni nekem,ha megoldható?Köszi
A képcső fűtés olyan egyszerű, mint a fagolyó. A fűtőáramot a sorvégtrafóról kapja általában egy árambeállító ellenállás van a képcső fűtőszálával sorba kötve. A rajzon kövesd végig a trafótól induló "heat" vonalat.
Most lehet,hogyéletem legnagyobb hülyeségt fogom leírni,de evvan.Szóval.Átnyálaztam a rajzomat.Azt írja,hogy a 9-es,10-es lábak a CRT panelon a képcsőfűtés lábai.A két képcsövön rámértem szakadásméréssel a két láb közötti dolgokra és a működő TV-n is ugyanazt mérte,mint a jelenleg halottan.Innen sejtem,hogy a képcső maga jó.Picit meg is nyugodtam,úgyhogy végigmegyek a csatoló rész után a nagypanelon.Ha ezt is sikerül megcsinálnom hazamegyek,megkereslek,aztán megiszunk valamit.
![]()
Izzik a fűtőszál a képcső végén, vagy nem? Működő készüléknél látni kel az izzószál működését. Azt, hogy szakadt-e a szál, lehúzott képcsőpanel mellett kell végezni, direktben rámérni a képcső kivezetéseire. Ha képcsőpanellel együtt mérsz, akkor beleméred az ellenálláson keresztül a trafó tekercsét is, és akkor hamis eredményt kapsz a fűtőszálat illetően. Természetesen attól még lehet rossz a képcső, hogy a fűtőszál nem szakadt.
Szavadon foglak! ![]()
Sziasztok!
Van egy Beko tv ami a napokban elhalálozott! A probléma az hogy kikapcsoltuk de vissza már nem lehetett, csak a tápból jött egy szakaszos pittyegés. Átolvasva a topikot gondoltam kicserélem az elkokat ami megtörtént, plusz még a tda16846 ic és p3nb60 tranzisztor, 2sk3065 tranzisztor(jó drága) és bu808-ast is. De a gép nem indul továbbra sem! Van valakinek ötlete?
A tápegység kimenetén mekkora feszültségeket mérsz? A D607 és 608 katódján milyen feszültség van? Továbbra is csak pittyeg a táp?
Nem pittyeg, és mérve gyakorlatilag nincs fesz a trafó túloldalán sehol. STBY led sem világit.
R606-on keresztül megy az ic 3 lábára egy feszültség ami 8-14V között ingadozik. Indulna a táp csak nem tud?
Mérj ellenállást a két általam említett dióda katódja és a test között. Akár még zárlat is lehet a tápon.
A primer oldalon is kicserélted az elkókat? Gondolok C611 és 615-re.
C611-615 cserélve(most) ellenállás 0 mindkét dióda előtt és után is.
Na! Ácsi! Hogy-hogy előtte és utána is. Tehát szakadást mérsz? A műszered negatív vezetéke a tuner fémházán legyen, a pozitív ágát a tedd a diódákra. Ilyenkor mit mérsz? A katódokon nagy ellenállást kell mérned, az anódokon zárlatot, hisz a trafó tekercselésén keresztül testre záródik a műszered.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |