Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   31 / 299
(#) djgabi_8 hozzászólása Jan 21, 2010 /
 
helló
Tudna valaki segíteni zselés akumulátor hoz töltő rajzot ami 6/12V és amiben van túltöltés védelem is?
(#) dolfin válasza ferzoo hozzászólására (») Jan 21, 2010 /
 
Üdv

Most találtam az LM317T adatlapjában az alábbi kapcsolást.
Erről valami vélemény? Ahogy írtad 8.4V-nak kell tölteni (nem 6V mint a kapcsolásban) de a fesz. limitált.
Elvileg ez a kapcs nem hagyja a túltöltést, igaz?
Ezt a kapcsot is lehetne irányítani 555-el hogy impulzus legyen.
A másik kérdés még mindig áll, hogy LED-del hogyan lehetne kijelezni, érzékelni a töltés befejeztét.

Köszi

317tolt.JPG
    
(#) ferzoo válasza dolfin hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Működik igen,R1-R2 osztóval áll.be a kimenti fesz.t és az ehhez tartozó áramot.R3 figyelő ellenállás 1ohm-3,3ohm legyen.Tehát olyan értékűre válaszd,hogy mikor töltődik az akkú áramot vesz fel,épp akkora fesz.g esés jöjjön létre hogy 1Bc547 tranyót nyitni tudjon.kb.0,8-1,6V ez pedig kollektos és +tápra kötött ledet hajt meg.Jelezvén a töltést.Amikor az akku feltöltödött,nem folyik áram,vagy csak csekély 10-20mA,nincs fesz.g esés R3-on a tranyó lezár,led nem világit.Marad a csepptöltés mint gyáriaknál,1hónapig rajta hagyod sem merül le.
(#) dolfin válasza ferzoo hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Üdv

Csak hogy mindent jól számoltam e:
R1- 200 Ohm
R2- 1147 Ohm
R3- 1 Ohm
R4- 100 Ohm
Bc547-es tranyóval
Elvileg: 8,41875V lesz a töltés.
A töltési áramerősséget hogy lehet kiszámolni? 800-1000mA kellene kb...

Köszi
(#) ferzoo válasza dolfin hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
A töltőáramot majd az akku határozza meg,elkészited az ák.t rámérsz és tudsz viszonyítani. Ez ugyanis nem áramgenerátor és nem is impulzus kapcsolás.Azért otthonra teljesen +felelö jó.
(#) dolfin válasza ferzoo hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Üdv

Csináltam egy impulzus üzemű töltő nyáktervét.
Ellenőriznéd hogy minden OK e? Van rajta hely az ampermérőnek (ha találok).

Köszi
(#) ferzoo válasza dolfin hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Tervezd kicsit nagyobbra,hogy ráférjen Bd437 tr.és a figyelő R.3W.A bc 639 nem elég ide.A Bd re 2cm.x4cm.alu hűtő kell,pl.sz.gép monitorból tv.ből való.
(#) ferzoo válasza dolfin hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Enyém 4,2V/400mA tud tölteni,állandó árammal li-ion akkuhoz készült.A 7809 stab.ic.t is hűtened kell 1Amp.miatt.Impulzus üzemböl adódóan feleakkora hűtő elég mint áteresztő mod-ban.
(#) dolfin válasza ferzoo hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Üdv

Mekkroa figyelő ellenállást kellene az akku elé?
3R 3W elég?

Köszi
(#) jano36 válasza dolfin hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Szia dolfin, jól értettem, hogy szükség esetén PIC programozásához is értesz?

(#) dolfin válasza jano36 hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Üdv

Csináltam már pár PIC programot és kapcsolást is. A basic alapú PIC compiler-ekhez értek.

Üdv
(#) djgabi_8 hozzászólása Jan 24, 2010 /
 
helló
Tudna valaki segíteni zselés akumulátor hoz töltő rajzot ami 6/12V és amiben van túltöltés védelem is?
(#) dolfin válasza djgabi_8 hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
(#) djgabi_8 válasza dolfin hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
A fenti rajz, amit adtál jó mindenféle zselés akkumulátorhoz ?

(#) kzsolt88 hozzászólása Jan 24, 2010 /
 
Sziasztok!!

Érdekes kérdésem lenne, bár nem teljesen biztos hogy ide passzol.

Lenne egy 220/24 voltos transzformátorom.
Teljesítménye 630VA.
Szeretnék belőle készíteni egy indítóbikát (24 voltos önindítóhoz). Hamarosan szerzek hozzá dióda hidat, és valószinű hogy párosítom akkumlátorral mert önmagában nem képes akkora áramot biztosítani ami mondjuk egy mtz-traktor indításához szükséges.

Mire lesz még szükségem és mi a véleményetek erről a tervről? A Transzformátorról tudok rakni fel képet amennyiben hasznos lehet.
(#) ferzoo hozzászólása Jan 25, 2010 /
 
Na azért ezek a 90%ban kinában gyártott zselés pb akkuk nem sokat bírnak.
Főleg a 90ez.ft.os Tornádó csoda biciklikhez gyártott típusok.
Ahhoz képest hogy 350feltöltési ciklust adnak +a gyártok,van amelyik csak 300 at bír,de 1,5-2év használat után +9Ah sem tud leadni.
Hozzák is panaszkodva a kis pénzű nyugdíjasok,nézzem már meg,nem megy el csak a boltig 3-4km,visszafelé lemerül,tekerni kell.
Biztosan csak a töltő nem érintkezik,mondják ők,hiszen új korában mondta a boltos,1000 szer lehet feltölteni sokat bírnak.Hát persze valszeg tv-relkámból halotta az is,+ugye el kell adni a sok sz..t.Jó áron persze mert 3db.os 36V-os akkupakkot,behoznak kintről 12ez.ért,bicikli árus +odaadja 27-28ez.ft.ért.De jól jártunk,hisz fél év gari is van rá.
Milyen kár hogy 1,5év múlva 50%ot csökken a kapacitása,nem hajt a motor.
Hetente 2hetente hoznak 1-2 ilyet panaszkodnak,nem értik azt hogy ez nem ugyanaz mint a telefonokban levő Li-ion,Li-MeO,akku.Azt lehet feltölteni 750-900szor akár.
Több ilyen pb akkupackot kimértem már,tapasztalatból tudom nem sokat bírnak,ha pl.2,5-3évig áll,nem használjuk ,aztán hirtelen +próbáljuk feltölteni,annyit sem fog leadni áramban mint 1tartós duracell elem.Kiszáradnak oxidosakká válnak.
(#) kumpl hozzászólása Jan 25, 2010 /
 
Sziasztok. Van egy tesco-s autó akkumulátor töltőm. 12V, max 6A. Írták, hogy autómata, meg csepptöltés, stb.. Ma szétszedtem, és csak egy trafó volt benne, meg egy analóg árammérő. Tehát semmi ami ugyebár szabályozna. Ehet szeretnék valamilyen áramkört, hogy nekem gondozásmentes akkumlátorhoz is jó legyen (vagy csak ahoz). Ugyebár a gondozásmentes akksit max 14.4V-al lehet tölteni, nekem ez szokott tölteni 16.8V-al is. Ez meg már nagyon magas. Terhelés nélkül a akksi csatlakozón 13V-ot mértem, de akkor hogyan töltött nekem 16-al? Mégis szabályzott?
Szóval max 14.4V kellene nekem egyszerű megoldással..
Ja a trafónak 2 bemenete, és 3 kimenete van. A kimeneten egyik direktbe megy az akksira, a másik kettőn van egy-egy dióda azonos irányba kötve, és a diódák 2. lába közös, ez megy az A mérőre, és onnan egy biztin keresztül az akksira.
(#) szsrobert válasza ferzoo hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Nem arra és úgy használják, amire való.
2-5A-rel terhelem a 18Ah-s akkukat. Mindig töltöm használat után 13,5V-tal. Magasabb fesz elbontja a vizet a cellából, amit fecskendővel pótolni kell.
(#) szsrobert válasza kumpl hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Az akku kapacitása megemeli a feszültséget. Így lesz 11V nyugalmiból 16V az akkuval.
Köss sorosan diódákat feszcsökkentésre, vagy csökkentsd a trafó szekunder menetszámát. Áramkorlátként 5-10-21W-os izzókat használok.
(#) minmax válasza kumpl hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Az automata akkutöltődet úgy hívják hogy a legegyszerűbb két utas egyenirányító alapkapcsolás, semmi több. Ami alkalmassá teszi akkutöltésre (magyarul korlátozva van az áram) az nem más mint a trafó belső ellenállása viszont a károsan magas feszültség kialakulását semmi sem akadályozza meg a töltés végén.
Azért mérhetsz alacsonyabb feszültséget akku nélkül mert akkor csak az egyenirányított, lüktető egyenfeszt méred és amikor ráteszed az akksit az kvázi pufferként, simítóként viselkedik. Ezeken a "töltőkön" olyan nagyon sok mindent nem lehet kozmetikázni.
(#) ferzoo válasza minmax hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Igy igaz,1utas egyenírányítást használnak,2db.diódával a trafó 2x 14,5V~ad le terh.nélkül.A diódák félperiodusonként nyitnak,mikor az akkut ráteszed elöször terhel,majd pufferkondiként hat,a lemezek miatt.Mikor feltöltődik teljesen,már nem vesz fel áramot,pufferhatás +marad,2-2,5V is rátesz a kimenetre.
(#) ferzoo válasza szsrobert hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Ezek az akkuk nem voltak túl töltve.Töltőttem 1ikbe akkusavat,másikba vizet,nem ért neki semmit,csak büdösebb lett töltéskor.Az egyik robogó boltos azt mondta,2év használatot bírt,ez nagyon jó teljesen norm.ennyit bírnak nagy igénybevétel miatt.Meg azt is mondta, ők ezt a fajta biciklit rég nem árulják.Csak a 4akkusat erőssebbet.
(#) baks hozzászólása Jan 25, 2010 /
 
Üdv mindenkinek!
Nekem az lenne akérdésem, hogyan tudom átalakítani az alábbi tervet úgy, hogy passzoljon hozzá a 10A-os trafóm. Szeretnék ugyanis 100Ah-ás akksit is tölteni.
(#) proli007 válasza baks hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Hello!
Elvileg a dióda hidat, a biztit, és a tirisztort kell kétszeres áramúra cserélni. Az R12 ellenállást (v. ellenállásokat) értékét a felére. És hogy az összteljesítményük, legalább 20W legyen.
üdv! proli007
(#) kumpl válasza szsrobert hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Milyen diódákat kellene használnom? És kb mennyit, hogy a max 16.8 helyett 14.4V legyen? A izzókat hogy kötöd? Sorba, vagy párhuzamba? Én ma párhuzamba kötöttem egy 21W-os izzót az akksival töltéskor. Most 16.8 helyett kb 13.8 eddig.. gondolom megy majd feljebb, ahogy töltődik az akksi. Így nem meríti le ugye? 2 A tölt, ha jól mértem multiméter poritív vezetékét a töltő pozitív csatlakozójára kötöttem, a multi feketéjét meg az akksira.. Tehárt 2A töltést mérek így, és nem fogyasztást, ugye? Töltöm így az akksit egyáltalán? Mert ha feszültséget mérek így izzóval, épphogy 2 voltot emel az akksi feszültségéhez képest a töltő..
(#) ferzoo válasza kumpl hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Hát már hogyne töltenéd. Sorba kapcsolt fogyasztó pl.izzó esetén áramot,párhuzamosan kapcsolt fogyasztóra kötőtt műszer fesz.get mér.
(#) baks válasza proli007 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Szervusz proli007!
Nagyon szépen köszönöm a gyors válaszodat! A dióda hiddal, a bisztivel és a tirisztorral kapcsolatban én is erre godoltam. Az R12 ellenállást én 0,33 40W-ra méreteztem volna ("egyszerű autószerelő ésszel").A szabályozókőr egyes részeiről meg nem tudtam mit gondoljak.
Az előző hozzászólásaidat tekintve örülök, hogy te válaszoltál, és engedd meg, hogy úgy köszönjem meg:
Köszönöm profi007!
(#) Inhouse válasza kumpl hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Feszültséget párhuzamosan kötve, áramot sorosan kötve mérünk, természetesen a megfelelő állásban. Tulajdonképpen az árammérés is feszültségmérés, csak egy sönt (ismert értékű, nagy teljesítményű soros ellenállás) van iktatva a fogyasztóval sorba. Az átfolyó áram a söntön feszültséget ejt, amit megmérünk. Az ellenállás és a feszültség ismeretében kiszámolható az átfolyó áram. Ezt a műszer mind megcsinálja helyetted, csak kösd vele sorba és kapcsold oda. Nagyobb méréshatárnál, 10-20A, általában már át is kell dugni a piros mérőzsinórt.

Üdv
Inhouse
(#) gubík gábor hozzászólása Jan 26, 2010 /
 
sziasztok. hozzám kerult egy akkutolto egyben egy startoló "bikával" sajnos a dióda hídján 2 dioda tonkre ment. ahogy elnéztem nálunk ilyesmi nem kapható és érdekelne mivel lehetne helyettesíteni esetleg? keszitettem par képet es egy Bővebben: Link -et is talaltam rola de nemtudom milyen diódái vannak mert semmilyen számozással nincsenek ellátva készítettem rola egy bekotési rajzot is nemtudom jol rajzoltam e meg
(#) gubík gábor hozzászólása Jan 26, 2010 /
 
es itt kuldom a sémát is

séma.jpg
    
Következő: »»   31 / 299
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem