Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Idézet: „A papiron semmi festék nem maradt” Igen, ez egy igen fontos momentum, mert a vasalóval ráégettük a papírra is a festéket és ezért alig jött le. Ezzel meg szinte leesik! Ezért is lesznek szebbek. Én még azon gondolkodom, hogy a rugót jobban meg kéne feszíteni... Idézet: „Én egy nagyon keszekuszát csinálok nem tudok dülőre jutni” Mi az hogy keszekusza?
Szia.
A KTY84-1 1000 (R100) ą3% up to ą5% -40 to 300. A PT106051 100 0,2% -50°C to +500°C mérete 1,7 ą0,15 2,4 ą0,15 10 ą2. KB fele akkora, 500C-ig mér, 0,2% tolarencia, tehát minimum tízszer pontosabb mint a KTY, nem sokkal drágább, és nem utolsó sorban az elektrokonthánál ez van, és nekem könnyen elérhető. Ja és még nem műanyag hanem üveg alapú, nem kopik el olyan könnyen a dörzsölődéstől. Idézet: „KB fele akkora” Már mint micsoda fele akkora? Idézet: „500C-ig mér” Értelme? Idézet: „0,2% tolarencia, tehát minimum tízszer pontosabb mint a KTY” Értelme? Idézet: „nem sokkal drágább” Kétszer drágább! Ja nem az a másik volt! Akkor ez igaz. Idézet: „és nem utolsó sorban az elektrokonthánál ez van” Ez az egyetlen amit el tudok fogadni. Idézet: „és még nem műanyag hanem üveg alapú, nem kopik el olyan könnyen a dörzsölődéstől.” Mármint mi műanyag? De szerintem hagyjuk nem engem kell meggyőzzél arról, amit már te eldöntöttél!
Ja igen, az árba számold bele azt az elektornikát is, ami a 10mohm/20°C változást kiértékelhető szintre erősíti zavarok nélkül!
Kicsit foglalkoztam ezzel a (tecis/4999Ft) szerkezettel, amit néhány észrevételben le is jegyeztem
- A papir leáztatása valóban nagyon könnyen ment. Ujjal dörzsölve a NYÁK-on a lenyomatot, egyáltalán nem mosódik el, nagyon keményen feltapadt a festék. Most a nyomtatással lett sok bajom, mert ez a toner már csak haláli gyengén "leheli" a festékport. Szerettem volna megmérni a hőmérsékletet (külső ínfra mérőeszközzel), de az igen nehezen lehetséges, mert ha lebontom a burkolatot, vagy 30 fokkal kevesebbet mért. Ha bennehagyom a szondát és felteszem a burkolatát, a beállított 125 foknál jóval nagyobbat tudtam mérni a hengerek közelében. (145-160 fok körüli !? ) Egyszóval, így lehetetlen pontosan beállítani a kivánt érékre.Egyelőre a motor ki/be kapcsolgatásával, (időre), valamint ezzel egy soros szabályozott időzítővel próbálkozom tovább. (Egyszerű áramkör két bekalibrált potméterrel.) Működne a szerkezet elég stabilan, de még kell néhány fontosabb kisérlet. A cél, ha lehet kihagyni a kontrolleres vezérlést, mert nemigen látok benne nagy lehetőségeket, hiszen a fix hőmérséklet mellett a motort kell ott is hasonlóképpen szabályozni. A sebességet valóban, legalább 10x kisebbre kell megválasztani, de lehet ennél még lassabb is. Legutóbb már kb. 20mm/min körül lehetett, (Ez csak stopperes mérés volt egy 50mm-es NYÁK-kal elszenvedve), de ugyanaz lett az eredmény mint az előzőnél, vagyis benne lehet abban az intervallumban, ami már elfogadható. Megépítem az "egyszerűbb" vezérlőt, a hőfokhoz ez esetben még nem nyúlok.
Szia janocsi! Szerintem nem lehet megmondani pontosan mekkora a hőmérséklet ez relatív mert fűgg a portól is mi a tonerokban van! A sebességet kell beállítani és a megfelelő hőmérsékleteket kikísérletezve az egyes panelfajtákhoz! Én teszek bele egy potit és ha jó akkor ott megjelölöm kipróbálom más vastagságú nyákkal (mit tőled meg Hp41C-től kaptam) és azokat is bejelölöm! A kisebb nagyobb nyákok is változóak lehetnek! Itt lenne értelme a kontrollernek ha kényelmi szempontokat nézünk de először kell csinálni próbagépet és teszteket,hogy a programja,hogy is épüljön fel mit nézzen mit kell még nézni mi esetleg eszünkbe sem jut stb
Majd lemérem és kísérletezek vele mert ugye nálam nem a hengerek fűtöttek és ez lényeges eltérés az átlagosan itt használt laminálókkal szemben. Próbaképpen a nyomóerőt próbálom csökkenteni és kiderül, hogy mi lesz az eredmény mivel nálam csak akkor keni el a festéket amikor a hengerek közé ér a NYÁK és a papírt "megrántja" a tetején.
A fúró gépes tudomány eredménye.
Szia! többször is szó esett már a panel előkészítéséről. Egy olyan csiszoló amit és is használok már jó ideje, talán megfelene erre a célra Neked is. Semmi mást nem csinálok a felülettel, csak ezzel egyirányban átdörzsölöm tisztára. Néhány felvétel erről. (Ha valaki már leítrta és bemutatta, akkor elnézést kérek.)
Ahogyan Watt is megfogalmazta, és több helyen is utalt rá, a HP tonerekben használt festékpor jóval alacsonyabb hőmérséleten is laminálódik a NYÁK-ra. Elképzelhető, hogy nálam is csak emiatt lettek sikeresebbek a laminálások. (HP Laserjet 4).
Ha már az előkészítésről beszélünk...
Én kivágom a (tényleges méret + technológiai sáv), aztán a (számomra) jól bevált szemcsés súrolópor (pl. VIM) rászórása, majd vizes mosogatószivacs "dörzsis" felével nekimegyek. Amikor már kellően fémtiszta, és rendesen terül rajta a víz, hagyom megszáradni, vagy rásegítek. Ezután letakarom valamivel, hogy ne szálljon rá a por, vagy lefelé fordítom egy tiszta papírra. Közvetlenül a laminálás előtt egy vattacsomóval, vagy szöszmentes ruhával, melyet előzőleg átitatok sebbenzinnel (gyógyszertárban kapható, vagy izopropil-alkohollal) gondosan áttörölgetem. Az zsírtalanítás után az alkohol, vagy a benzin hamar elpárolog, amint ez megtörtént, indulás a hengerek közé...
Régebben, mikor kézzel rajzoltam a nyákokat(SMD-t is), akkor én is VIM-el csiszoltam. Nem is értem miért szoktam le erről, mikor a legjobb módszer(talán mert nincs otthon?) !
Arra is emlékszem. hogy ha utána bármivel le akartam "zsírtalanítani" a panelt, nem tudtam rá úgy rajzolni a tollal! Én minden vegyszeres beavatkozás ellen vagyok(nem a káros hatása miatt!), de ma azért kipróbálom az alkoholt és a toluolt is, mert lehet, hogy a meleg, a maradék oldószereket eltávolítja és így nem okoz olyan hibát, mint a tollnál! Mindenesetre a VIM-et előszedem és köszi, hogy eszembe juttattad!
Ha nem a henger a fűtött, akkor sajnos elő kell melegíteni a papírt és a nyákot, hogy annyi hőt magával tudjon vonszolni a hengerig, ami elegendő a festék áttapadásához. Ehhez valószínű túl kell melegíteni az egészet, ami a festék megfolyásához vezet.
A PIC-et első körben én is értelmetlennek tartom, de nem jelenti azt, hogy az rosszabb lenne, sőt, de te ugyanezt mondod, ha jól értelek!
A hőfok elképzelhetől hogy magasabb, annyi, amennyit mértél, mert ezek a laminálók nem valószínű, hogy túl pontosan tudnak szabályozni. Aztán lehet, hogy a fűtőszál melegét mérted, mert nem tudom, hogy az-az infrás hőmérő mekkora területre tudja a mérést fókuszálni. ? Ki fog alakulni a módszer, ha tudod vezérelni a motort, és lehet, hogy a fűtés elegendő is lesz!
Van egy másik laminálóm is ahol már a hengerek fűtöttek csak ez sajnos nem működik. A vezérlőjén nem látok égést vagy sérülést, nem tudom mi lehet a baja.
A toulol viszont tényleg veszélyes, engedélyköteles anyag.
Na beleraktam a végleges DC motort és kicsit beljebb vittem az egész mechanikát min a motor van így most rá tudom tenni a tetejét is! Ez esztétikailag nekem fontos! A motor jóval gyorsabban kb 4x sebességen tekeri a görgőket 12V-ról és így is marad egy PWM (watté) lesz a meghajtása kézzel adott impulzusokkal próbálva nagyon jól megy erős a nyomaték csendes! A motor nagyon jó mit beletettem mert a tengelye szinkron motor forgórészén teljesen végigér akárcsak az eredeti tű min futott! Ez szerintem jobb a csapágyak miatt Az elektronika beleférhet a házba csak úgy kell tervezni! Ha PIC vezérlés lenne akkor sem a kijelző meg menü meg egyebek kellenének hanem az,hogy a pic azt csinálja mit kell! Beteszem,elindítom és felügyeli a sebességet hőmérsékletet úgy,hogy csak egy bekapcsoló gomb legyen rajt! A motor 250-400mA vesz fel terheléstől függ egy IRF530 lesz a PWM optot vezérlő részére berakva ez kapcsolja a 12V-ot és hideg lesz mivel csak kapcsolni fogok vele! Lehet azért egy kis timmert teszek a panelbe,hogy lehessen állítani is a feszültséget Ötlet! Az eredeti bimetálos érzékelő alá egy darab nyák és mindjárt késöbb old ki ez jó lehetne hővédelemre! Nem a bizti száll el!
Én a Spar-ban vettem... Ez itt a reklám helye
Eredetileg a Hyperdol, Superdol nevűeket kerestem, azok voltak az "igaziak", talán már nem is gyártják...
Ja, abban fürdöm 25 éve!
A benzol ami igazán veszélyes egyébként, sokan összekeverik.
Én nem támogatom azt az ötletet, hogy a teteje felkerüljön, főleg úgy, hogy az elektronika is alá kerül. Sőt igazából az egészet kivenném a műanyag házból egy bakelit lapra! A ház 100°C hengerhőfokra lett tervezve, így is azt írták a használati útmutatóban, hogy egy óránál többet egyhuzamban nem szabad használni!
Én eddig 2 nyák kivételével mindent fényes, reklám újságpapírra nyomtatva csináltam (itthon, mert régen még suliban fotó eljárással ment a mutatvány).
hp laserjet 1100 - letépett fényes reklámújság, kb A4 - nyomtatni az oldal közepére, ellenőrizni - várni a száradásra - kisebb méretre levágni - közben a nyákot előkészíteni, zsírtalanítani (finom csiszolópapírral megcsiszolom előtte, ne legyenek mély karcok) - nyákra felragasztani, elsimítani - vasalni - vízben leáztatni a felvasalt papírt - ellenőrizni, javítani filccel az esetleges hibát - gyorsmaróba bele, lötykölni, mozgatni - marás után vízzel lemosni - majd ha minden ok, hígítóval, acetonnal lemosni a festéket is. - ezek után fúrás - kész. Egyszer volt vele gondom: Sokáig vasaltam, a lemaratott nyákon lehetett olvasni az újság betűit Azóta találtam jobb/egyszerűbb megoldást: Matrica, öntapadós tapéta hordozó lapja. Amit többnyire kidobunk, mert már semmire sem jó. Ez a legtökéletesebb nyákra, kb akkora darabot (mivel nincs itthon A4 méretűm itthon) mint a leendő nyák felragasztok celluxal egy már használt, hulladék A4es papírlap közepére, és erre nyomtatom rá. Nekem ez jött be. Bár lehet, ha kipróbálnám a műnyomó papírt, az is beválna.
Ma már volt egy hasonlóan felesleges vitám, ezért nem folytatom az O.T. -t...
De a többiek okulása végett, ide teszek róla egy linket:Wikipedia Különösen érdekes a 11. sor, ami a toluol-ban fürdőkre vonatkozik.
Egy venti bele azt nem hiszem,hogy túlmelegszik! Majd kipróbálom ha kész lesz!
Ezt a hisztériát nagyon csípem! Bizonyára aki fest, tankol!!!, rajzol filctollal, az mind meghalt már mérgezésben! De tényleg hagyjuk, mert felesleges és nem ide tartozik!
A venti jó ötlet, működhet, csak le ne hűtse a hengereket is!
Kis rack ventire gondoltam és nem befújósra hanem kifelé szív így egyenletesen hűt mindent a hengereket nem igen befolyásolja amit igen azt úgyis kompenzálja a hővezérlés! Most tervezgetek valami kis keskeny panel félét a saját igényeimhez
Ne feledd, hogy a hengert nem közvetlenül fűti a fűtőszál. Ha ott áramlást csinálsz, az gondot okozhat.
Szia!
A laminátor (teljes hőfokon) 2 óra hosszat lehet bekapcsolva, írja a használati útmutató ehhez a tipushoz. Ezután fél órára legalább ki kell kapcsolni. Egy darabot kiragadtam a leírásból, nagyon sok benne az "ostobaság", de csak remélem, ez nem mind nekünk szól(?) Ahogy figyelgettem "idegen'" fórunokon, tényleg nincs bedobozolva, hanem egy darab bútorlapra láttam felszerelve a legtöbb kivitelben az elektronikával együtt. Én szeretnám meghagyni az eredeti állapotban szintén, tehát dobozolva, de nem is tudnám egyelőre kihasználni jobban, vagy hosszabb ideig a szerkezetet. Azt a néhány nyákot ki fogja bírni így is. Nem kell kireszelni a felső henger járatát ebben a lamiban, mert a fogaskerekek szét is kapcsolódhatnak, ha ezt megtesszük. (Kb.: egy fél millimétert bírna még el a rés!) Próbáltam 2mm-es NYÁK átküldéssel többször is, ez esetben még jobban, erősebben préselnek a hengerek, ami lehet hogy jobb is. Hamarosan meglesz a nagyon egyszerű vezérlő csak a motorra, és mehetnek is a tesztek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |