Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Nem kellett volna a BMP-t belekeverni. A rajzolóprogramokból közvetlenül célszerű PDF-et "nyomtatni"! Lásd a mellékletet, ami sokszoros nagyítás a pdf-edről.
Természetesen a teszt értékéből semmit nem von le, ha az eredmény is cakkos, akkor tökéletes, hisz a minta is olyan volt.
A lézernyomtató sem vektorgrafikus!
Az a baj hogy pixeles? Egy bizonyos mértékű nagyítás után minden pixelgrafikus kép pixeles lesz!
Ez így igaz.
Amíg PDF-ben van, addig vektorgrafikus (persze csak ha a PDF konverter vektorosan veszi át a programból). Ez ismerős AutoCAD-nél is. Plottolok eleget.
Kipróbáltam a pdf printert, de nem jó amit készít. Fehér vonalak keletkeznek a pad-ekben. A többi gyári nyomtatási forma (MDI, xps) mind elrontják a képet. Csak akkor tökéletes, ha a nyáktervezőből nyomtatom egyenesen.
Mi legyen, gondolom nem gond, ha felteszitek a MC2000-et!? Felteszem a hibásan nyomtatott pdf-et. Mellé a PCB fájlt.
Hát nem tudom, hogy ki járt rosszabbul kettőnk közül, szerintem én.
Ma vettem a laminálót (szabályozható változat, 4990 Ft-os volt), de ráfaragtam, mert a tacskó akciói csütörtöktől csütörtökig tartanak, így nekem ez a lamináló már 8500-amba került Mivel korábban vettem vaterán egy rém egyszerűt 3000-ért, így azt hiszem az én hülyeségem "viszi a pálmát"
A helyzet nem olyan vészes, csak olyat akarok, amit nehéz lesz stabilan reprodukálni! Lehet, hogy még patexati dörzsölős módszere jobb, mint a gyenge hengerezés. Lehet, hogy megerősítem a hengerek tengelyét, és megnövelem a rugóerőt. Persze ez azzal fog járni, hogy a csapányazást ki kell cserélnem előbb utóbb perselyesre, de ez már a jövő zenéje, és nem is biztos, hogy nem bírja!
Sajnálom, hogy kicsúsztál az akcióból!
Érdekes hiba.
Én úgy csináltam hogy először kiexportáltam az Eagle-ből a nyáktervet egy BMP-be, majd a BMP-t nyitottam meg Irfanview-el és azzal nyomtattam ki a PDF-et.
Attól tartok, hogy mindegyik konvertálás hibát visz be. Nem kéne ezt kockáztatni. Az CM2000 fenn van az oldalamon, ha bárkinek gondja van vele, írjon egy e-mailt!
A papíron is múlik szerintem ide nem jó a 135grammos ide 100 alatti kell szerintem és lehet az oda vissza menet sem lesz elhagyható (jobb ha többször megy át rajt) Én kb 15-20 percez dörzsölöm és meleg az egész panel nem hiszem,hogy itt jobb eredmény lehet rövidebb idő alatt! Ha kész lesz az én gépem akkor leírom a tapasztalataimat és ki tudom az oda vissza mozgatást is próbálni vele! A legjobb a SprintLayout az nagyon jól nyomtat és egyszerű program nekem minden igényt kielégít! A PDF nyomtatásokkal bajok vannak és nem is olyan vastan a nyomat inkább szürkés!
Idézet: „(jobb ha többször megy át rajt)” Nem, ezt kategórikusan cáfolom, csak rosszabb lesz!
Érdekes, én is egyre inkább efelé a vélemény felé hajlok. (Mármint hogy rosszabb lesz.)
Ha Eagle-ből mentesz ki pdf fájlt, akkor is ki lehet nyomtatni méret helyesen. Adobe reader-ben az oldalátméretezést ki kell kapcsolni. Amikor megnyomod a Ctrl + P gombot, ott lehet beállítani.
Igen, erre figyelni kell, tegnap azért nem tudtam az ICD2 nyákjára fellaminálni a pozíciórajzolatot, mert az Acrobat Reader-ben az "igazítás oldalhoz" be volt kapcsolva.
Még jó hogy a nyák-rajzolat nyomtatásakor nem kapcsoltam be.
Szerintetek hogy érdemes maratni a PCB-t -extrém gyorsan vagy - egészen lassan? most ázik a próba panel a vizben mert ki akarom próbálni hogy a watt mintapanelje nálam milyen lesz .(laser fixálóhengeres laminátor)
Közepesen, szerintem. Viszont az érdekelne, hogy a gyári paneleket mivel és hogyan maratják, hogy nem mar alá!
Én is most hengerezek egyet ezzel!
Az ilyenekkel tudod én tisztában vagyok...
A gyárban nem szubsztraktív technológiát használnak, hanem additívot.
Vagyis nem elveszik a rezet, hanem hozzáadják
Részben van csak igazad. Természetesen a lézernyomtató az pixeles, és valóban létezik az a nagyítás, aminél már szinte minden annak látszik.
DE!! Ez most nem az a helyzet. Itt már megelőzted a dolgot (vélhetően szükségtelen közbenső mozzanat, vagy rossz beállítás miatt). A lényeg, a PDF még lehetőleg legyen minél élesebb, aztán majd a reprodukáló eszköz cakkoz rajta annyit muszáj neki. Hirtelen huzigáltam pár vonalat, csak a demonstráció miatt. Szándékosan 600dpi-re állítottam be a pdf konvertert (1200-on van alapból). Jól látszik, hogy a "cakkosság" töredéke az itt látott konverzióknak. A betűk+számok széle is sima (itt nem tudok betűtípust váltogatni, kicsit idétlen az alakjuk, de semmi cakkosság). Bátran nagyítgathatjátok, nálam 10000% a maximum, ott még szinte simának tűnik.
Most az "egyszerű" elektronika megoldásán dolgozom, (amint megint engedi az időm, ez tényleg egyszerű is lesz), két 555 soros időzítővel megoldva, de még nem tudom, a motort triakos vezérléssel kapcsolgassam-e, vagy egyszerüen csak relével oldjam meg (4W!). Nem férne el rendesen, ill. biztonságosan sehol sem az elktronika a laminátor belsejében, ezért úgy döntöttem, mindenképpen egy külső egységben építem meg, amit egy kétpólusú (hálózati) csatlakozóval fogok összekapcsolni a laminátor motorjának megszakításával. Így, ha mégis tovább kellene fejleszteni az áramkört a hőmérséklet szabályozásához is, nem okozhat komolyabb fejtörést az átalakítása.
Most a fő cél, kikapcsolni a motort állitható időzitéssel a meleghengerek kötött, (3-20mp-ig), majd továbbgörgetni 1-2 millimétert, és "i tak dalse", amig a végére nem ér a NYÁK. Mindezt egy HP Laseret 4-es nyomat NYÁK-ra laminálására alkalmazva. Manuálisan elég jól kezdtek a "nyomatok" sikerülni, (manuálisan a motor kiemelés stopperel mérve, kb 10mp időkre), ezen felbuzdulva próbálkozom további kisérletekkel.
Jó, elismerem, nem mindenhol
De ott "labor" körülmények közt állítják be a maratófürdőt, sok egyéb adalékanyaggal dolgoznak stb. Ajánlom a következő anyagot: Aramkori_hordozok.ppt
Tök érdekes volt a furatgalvanizálás készítésének bemutatása:
ezek szerint egyszer előre kell billenteni a NYÁK-ot, egyszer hátra, és kész a furatgalván ! Hajrá Elekterv kft :violent:
Na akkor meg volt a próba ,de azt hiszem nem valami sikeres. Valószinű hogy nagyon magas a henger hőfoka mert a festék kissé szétfolyt (ugy látom).Eddig is ugy terveztem a NYÁKokat hogy a legvékonyabb vonal az 0.3 mert az már elég stabil.Ez a próba NYÁK ez az én technikámnak nagyon sűrű mintázatú , de azért még próbálkozom alacsonyabb hőfokon stb...
Szeretném felhívni a figyelmet, hogy a korábban közzétett rajzon a 4A-s triac-ok kissé bolondoznak! Elvileg alig folyik rajtuk 1.2A, még is túlmelegednek, bár gyárilag nincs rajtuk hűtési lehetőség. Nem értem pontosan az okot, de egyelőre senki ne rendeljen belőlük, mert még itt valami nek kóser!
Udv
Bar nem kerdezte senki, de leirom Vegulis nem sikerult beszerezni a tescos laminatort, de volt nekem egy masik nemet gyartmanyu (belul mar kinai...) Igazabol semmi atalakitast nem vegeztem rajta, a bimetallt leszamitva. A sin kozeperol a szelere csusztattam, igy a hofok feljebb ment. A motor fordulata 7rpm-9rpm allithato. A gepet 5 percig melegitem, majd 3 alkalommal atkuldom a panelt. (Nekem nem gond, hogy tobbszor kuldom at, es a panel meg epp hogy megfoghato homersekletu lesz.) Aztan papir leaztatas (Sosavam nem volt, csak domestos, de a celnak megfelelt az is ), es maratas. A masodik panelem, mondhatni tokeletes lett, igaz vegul sikerult a toner festeket olyan oldoszerrel mosni, ami a rezet is oldja... (SOIC foglalatokkal, es 0,3 - 0,4mm-es vezetosavokkal dolgoztam. A 0.4mm-es vezetosav boven elfer a 0805-os ellenallasok forrszemei kozott.)
Szia! Én bele fogom rakni az elektronikát ha jó lesz és én úgy oldottam meg a biztonságot,hogy egyszerűen a 230V-os része triak,kondi, ellenállat, opto egy külön kis panelen van a vezérlőn nincs más csak törpefesz! A DC motort vezérelem egy fettel a többi watt tervei alapján van de könnyen át lehetne alakítani az eredeti watt félére is miben a motor is opto,triak vezérlésű! Felteszem a saját tervemet nem a leg kifinomultabb de én tudom mi micsoda ha érdekel valakit segítek esetleg áttervezem igény esetén (amúgy ha a triakos panelból kettőt csinál valaki akkor a fetes részt elhagyja nem is kell átalakítás)! Én a triakos optós panelt mi jó mindkettő (motor,fűtés) külön panelon tenném oda hová kell ! Felteszem a layt elég pici a hidegítések SMD-k a többi furatszerelt! MÉG NEM VOLT KIPRÓBÁLVA HA HIBÁS NEM VÁLLALOM A FELELŐSSÉGET!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |