Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Igen, fényképezésnél nekem a maszkkal van gondom. Amit próba képen nyomdában levilágítottak, az szuper lett, de annyit nem gyártok.
Vasaltam/vasalok, 1-4 nyák esetében a paneljeim méretei miatt is jobban megéri. Ezekre értettem, hogy nem sikerült még túl finom munkát elvégezni. DIP tokozású IC lábai között ha el tudok majd vinni, biztonsággal két sávot én már boldog leszek! SMD nem az én világom sajnos...
Urak ! Találtam itthon egy fénymásolóból kimentett
"égető" hengerpárt , és a vicc kedvéért kipróbáltam egy darab panelon . Egy percig fűtöttem a saját halogén csövével (hőfokszabályzás nélkül ) és ezután kézzel áttekertem a panelt . Ami érdekes volt számomra : teljesen megbarnult szinte égett a papír , viszont a rajzolat tökéletesen át került a panelra ! Nem lehet hogy a motor lassítása helyett inkább a hőmérsékletet kéne drasztikusan emelni ? Azért még csinálok egy két próbát ha sikerül beszereznem pt100 szondát .
Csináltam róla egy képet az érdekesség kedvéért, ja és még annyi hogy a másik oldalon magától felpördült a papír ! Semmi nem maradt a panelon csak a tonerfesték.
Én is így csinálom (25éve), kivéve a patexati dörzsölős módszert, mivel most nem vasalunk itt, hanem laminálunk... De hogy csinálják a gyártók, hogy 0,1mm-es tűéles vonalakat maratnak?
Miért gondolod, hogy a gyártók, akik tű éles vonalakat maratnak, azok laminálós technológiát alkalmaznak?
Erről a panelról hol van a réz? Kimarattad hibás maszkolással?
Újonnan ide tévedőknek elmondom mi a bajom!
Itt felhoztok olyan példákat, amik meg se közelítik azt a problémát, amit pici-vel és a többiekkel tesztelünk! Készítsétek el azt a nyáktervet, amit feltettem korábban(felteszem ide is!), és utána lehet minket oktatni a mikéntekről! Kérünk hozzá makróval készült, hátulról átvilágított fényképet is, hogy lehessen látni a pontos eredményt(messziről az enyém is baromi jól mutat!)! Megjegyzem, a vasalással mint ha nekem is jobban sikerültek volna a nyomatok, de itt nem vasalunk! Arra kéne rájönni, hogy a laminálóval hogyan lehet rendesen átvinni a festéket, különben az egész topicnak, pontosabban a laminálónak nem sok értelme van, lesz! Normál nyákméretet(0,3mm-től felfelé) vasalóval is lehet készíteni! Az alámarásról meg annyit, hogy az bármelyik festékfelviteli módszernél jelen van, csak egy bizonyos vonalvastagság alatt jelentkezik szembetűnően! Ha valaki tudja hogyan készítenek a gyártók 0.05mm vonalakat, szóljon! Kíváncsian várom mire mentek a csatolt feladattal!
Nem ez volt a kérdés, hanem az, hogy ők mit használnak, és hogyan maratnak, legfőképp!
Szia!
Ha még jól emlékszem egy kombinált eljárással dolgoznak. A kiindulás egy vékonyabb réz fóliával készült lemez. Olyan filmet visznek rá, ami letakarja a lemaratandó részelet. Galvanikus módon ónt (vagy valami más fémet, amit kiállja a maratást és nem oxidálódik) visznek fel rá. A filmet eloldják. Ezután megy a maratóba... Szia
Arra gondoltam, hogy ma a te módszeredet ötvözöm a laminálással. Egyszer végigtolom lassan, majd néhányszor gyorsan és utána mikor már jó meleg rádörzsölöm. Kíváncsi vagyok!
Így a nagyon vékony rézlemez nem maródik alá, illetve alámaródik, de marad az ón alatt annyi, hogy az ott maradjon?
Szia!
Igen, marad, sőt egy hőkezeléssel a túlnyúló ón a réz oldalát is bevonja, meggátolva az oxidációt oldalról is. Szia
Na megcsináltam a pausz tesztet, eredmény: zsákutca
Sajnos a pausz kiszámíthatattlan. Simának tűnik a felülete, kellően kemény(nem deformálódik) és a hőt is jól bírja. 1 kép pauszra nyomat 2 kép áztatva rajtamarad itt-ott 3 kép kézzel megdörzsölve, látszik a pausz szerkezete Van még papírötletem, de nehéz beszerezni.
Értem, köszönöm az infót!
Ebből én azt vonom le, hogy mi egy bizonyos vonalméret alá nem fogunk tudni menni. Ezen felül a baj jelenleg az, hogy a lamináló nem viszi át rendesen a festéket, annak ellenére, hogy szemmel tökéletesnek látszik! Valószínű a henger nyomása túlságosan eloszlik, és így nem hat elég és elég egyenletes nyomás a vonalakra. A henger is lehet eltérő puhaságú bizonyos részeken. Megpróbálom a dörzsöléssel kombinálni a műveletet. Most jut eszembe, amikor én vasaltam egy kis görgővel, amit videómagnó nyomógörgőjéből készítettem, hengereztem le a vasalatot! Na ezt is előszedem! Még egyszer köszönöm az infókat!
Szia! Szórakoztam kicsit! A 130grammos papír nem jó ahogy írtad is minél vékonyabb kell! Kinyomta a 0.1-es vonalakat (csináltam egy tesztpanelt magamnak) de még kell rajt korrigálni és most felnyomtam 200 fok körül mert elég büdös így kiég rendesen nem lesz vele gond! Viszont ami tegnap eszembe jutott a hőlégfúvó! Ha van próbáld meg a kedvemért te is egyszer! Szóval a szép nyomatot körömmel le lehet könnyen kapirgálni na én megmelegítettem csak úgy durván az 500 fokos fokozattal és láss csodát a 0,1-es sem jön le körömmel folyást nem tapasztaltam! Maratni csak akkor fogok ha lesz egy szép panel is mit lehet használni valamire! Szerintem nem fog alámarni! Ez lehetne egy kompromisszum mert szerintem nem tudjuk ráhengerelni rendesen mert ha emeljük a hőt megfolyik! A görgőnyomás így is nagy főleg vastagabb panelnál de azt kéne még emelni de azt nem bírja el a szerkezet úgy sem!
Szia
Én amikor megvettem tavaly a laminálót és kipróbáltam, nem húztam fel a hőfokot, de hogy sikerüljön, betoláskor előmelegítettem hőlégfúvóval. Tökéletes nyomat sikerült. De ugye ez nem a tökéletes és kényelmes megoldás, ezért törjük a fejünk szabályozáson. A vékonyabb papír szerintem jobban kihozza a henger egyenetlenségét... a vastagabtól egyenletesebb lesz
A leáztatott panelt nem tart semeddig átmelegíteni szerintem az eredmény megérheti de ha van jobb ötlet az még jobb lenne!
Nem, az ugyanazért van benne, mint az elektronika nélküliekben a hőbizti!
Ha valamiért nem szabályozna le az elektronika, akkor az "tiltja" le a fűtést, valószínűleg az egyik az egyik LM324-re, a másik pedig a másikra van kötve. Ha lesz időm, akkor rövidesen nekiállok, és visszafejtem. Hacsak valaki meg nem csinálja előbb Mellesleg az csak nektek volt 5000 Ft-os Én már 8500-ért vettem, mert csütörtökig volt érvényes az akció, én meg pénteken jutottam ki a tacskóba
Elnézést mindenkitől, de napokig nem tudtam erre a fórumra jönni, de miután mindent visszaolvastam, van egy észrevételem.
Teszt csíkot (lapot) csak olyat tegyen fel bárki, amin külön lehet látni a vonalakat, és a hézagokat. Már olyan kicsi méreteknél jártok, ahol már sokat jelent a le, és az oldalra marás is. Ezt a két dimenziót csak úgy figyelhetjük, ha a vonalvastagságot és a hézagot is ellenőrizzük. Én mindkét módszert használom, de a tesztcsíkom ugyanaz. Az előző fórumban már feltettem a javaslatom, bár ott a levilágítási idő megállapításához javasoltam. Ha majd mindenki egy tesztet használ, akkor lehet majd csak beszélni az összehasonlíthatóságról!
Ha jól olvastás(volna), akkor láthattad, hogy egyelőre egy teszt van, az enyém, a többi csak javaslat és egyéb demonstrációs példa volt!
Na újabb teszt
BGA256 műnyomóval. Én nem szeretem a durva vegyszereket. Nem sósavval szedtem le. Mingyá maratom, de az eredmény sejthető a laminálás utáni kép alapján De azért jól laminál beállt a cucc. Eddig a műnyomó maradt a legjobb... nálam 130g-s
Sajnos nincs itthon az SMD állomásom, sima hőlégfúvóm meg nincs.
Viszont próbáltam a külön ráhengerezést és a dörzsölést is, eredmény változatlan. Mindig találok egy-egy apró hibát! Megjegyzem, ezeket simán kimaratnám és használnám, mert tollal javítható, valamint amúgy is jó lenne, de itt most nem ez a cél! A tökéletes nyomat 20-ból egyszer sikerült, és az a maratás után elég csippkés szélű lett, de áramkörileg jó. Még a 0.1mm-es vonal is egyöntetű, csak makróban látszik, hogy milyen hullámos a széle, normál képen nem. De én ezzel nem vagyok elégedett! Te is csak maratás után látod majd meg, ha látod, a hibát, ha lesz!
Hát igen, ez is tele van hibával, de egy próbát megér!
A jóslatom az, hogy sok vonal meg sem marad.
Tapasztalat! A HP toner nagyon kis hőmérsékleten feltapad szerintem a gyári szabályzó is megolvasztaná bár azt már kidobtam belőle! Csak a sebességet kell csökkenteni! Nem gondoltam,hogy ekkora a szórás a tonerek kzt! Lehet anyagában más és valamelyik nem olvasztható meg rendesen ha kinyomtatta az ember
Ok, ha valaki akarna tesztelni nagyon vékony 3-5 miles vonalakat "éles" áramkori terven, az kipróbálhatja ezt.
Nincs brd mert nem tervezőprogrammal készül. PhotoShoppal gyártottam nem kevés ideig, pont azért, hogy ne legyen dpi-mil-mm torzulás. 600 DPI-s nyomtatóra készült. Nyomtatáskor kapcsolj ki minden + beállítást, semmi extra egyéb ne legyen rajta, mert rosszul optimalizálná a nyomtató. Érdekel nektek hogy sikerült. ( Az ábra 23 x 23 mm, a BGA lábak 1mm-re vannak )
Lehet,hogy hihetetlen de 100 fok körül járok a HP nyomattal ott a legszebb vékony papírral!
Közben megoldódott a "belevillogás" is a labortáp áramkorlátja volt kicsire állítva Szóval a nyákterv jó működik minden megfelelően!
Ahol folyamatosan sikerült tekernem ott a rajzolat 100% ban át égett a nyákra (a gnd felület nem egybefüggő hanem hálós !)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |