Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   36 / 338
(#) potyo válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Eddig is érezned kellett volna, hogy lassabban pörget, de ezt sokszor betudja az ember a hideg időnek, és nem figyel fel rá. Az élettartam legvégén már rohamosan romlik az akku állapota, tényleg az van, amit te is tapasztaltál, hogy pár óra állás után semmit sem csinál.
(#) minmax válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Szokott még olyan bajuk is lenni a savas ólomakkuknak (az un. "zselések" is ilyenek) hogy belül valamelyik cellaáthidaló eltörik vagy elvékonyodik ezáltal gyakorlatilag csak a sav vezet át- Műszerrel mérve minden jó hiszen annak a belső ellenállása nem terhel, de komolyabb áram már nem tud folyni. Ez is pl. egy hirtelen halál egy akkunál.
(#) swiftboy válasza minmax hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Okés srácok, köszi szépen a segítséget... Indulok is akksit venni, a Metroban éppen akciós a Bosch.
(#) zolika60 válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
A gyártási időt nézd meg rajta, nehogy múzeumi darabot vegyél.
(#) swiftboy válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Sajnos nem kaptam... Mind elfogyott:S Majd szerdán újra kell próbálkoznom, akkor talán lesz. Túl jó volt az ajánlat...
De köszi Zolika, mindenképpen megnézem majd a gyártási időt
(#) Krisz03 válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Nem tudom, hogy ilyen raktáráruházakban milyen ezeknek az akkuknak a minősége, de én biztosan szakboltban, autósboltban vásárolnék. Persze ezekben is lehet hibás, de én jobban megbízom az ilyen helyekben.
(#) swiftboy válasza Krisz03 hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Hát én úgy gondolom, hogy a Bosch az mindenhol Bosch. Csak annyi különbséggel, hogy egy szakboltban többezerrel drágább.
(#) akos70 válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Idézet:
„Hát én úgy gondolom, hogy a Bosch az mindenhol Bosch.”

Kb. annyira, ahogy a Nike mindenhol Nike.
(#) Krisz03 hozzászólása Jan 25, 2010 /
 
Egyébként mi a véleményetek arról, hogy a tanárom (motorszerelés) szerint a kínai motorakkuk azért rosszak, mert nagy áramot vesznek fel, és emiatt tönkremennek a feszszabályzók?
Na most én úgy vagyok vele, hogy az a feszszabályzó elég nagy áramra van ahhoz tervezve, hogy kibírja az összes nagy fogyasztó folyamatos áramfelvételét, és az már mindegy neki, hogy 500 vagy 1500mA-rel (hasraütés számok) tudja fenntartani az akkuban a 14.4V-ot. Mert ugye csepptöltést kap az akku, a fogyasztókat a generátor látja el energiával (amíg a teljesítménye engedi).
Szerintetek?
(#) potyo válasza Krisz03 hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Közvetlenül a motor beindulása után minden akku nagyobb áramot vesz fel, ebből a szempontból nemhiszem, hogy pont a kínai akkuk lennének a rosszabbak.
(#) Krisz03 válasza potyo hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Valóban, akkor nagyobb áramot vesznek fel, mivel az önindító elég nagy energiamennyiséget vett ki belőlük. Azt mondjuk tényleg nem említette, hogy mikor van az a nagy áramfelvétel, ami miatt tönkremegy a szabályzó. Viszont a történetet azt állandóan elmondja, mintha ezzel a tudatalattinkra akarna hatást gyakorolni.
(#) potyo válasza Krisz03 hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Kérdezz rá töle
(#) Krisz03 válasza potyo hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Már a kérdéseire sem nagyon merek válaszolni. Pedig tudom, hogy jó az, ami mondok, de nem, az úgy a helyes, ahogy ő mondja. Nem baj, hát legyen úgy, és vizsgán fogadják el, nekem több nem is kell.
(#) mugab válasza Krisz03 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
No akkor maradjunk a tényeknél.
A fesszabályzó nem ad le áramot. Azt a generátor adja le. A generátor meg akkor megy tönkre ha túl van terhelve. De önnmagában az akku nem teheti tönkre mivel egy generátor autóba minimum 400W-os, ami minimum 30A. No ennyit még a totál lemerített akku sem vesz fel főleg nem hosszabb ideig. Ami kipurcantja a generátort az az ablakfűtés + ülésfűtés+világítás+erősítő (3-500W-os fullon)+szivargyújtó...
(#) potyo válasza mugab hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
A generátort nem a terhelés teszi tönkre, mert az áramát a saját armatúravisszahatása lekorlátozza. Innen jön az áramterhelhetősége is, hogy az adott konstrukciójú generátor egyszerűen nem ad többet, még ha többet is akarnánk kihúzni belőle (ugye ismerős, hogy alapjáraton nem ad elég áramot - ez is az armatúravisszahatásnak köszönhető). Akkor lehet tönkretenni a generátort terheléssel, ha a hűtése nem megfelelő, be van rakodva porral, kosszal.
(#) mugab válasza potyo hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Részben igazat adok neked . Valóban gyakoribb az hogy a diódák mennek tönkre, (viszont az manapság egybe van a generátorral) de azért megnéznék egy rövidrezárt generátort, hogy meddig üzemelne...
Az áramot meg szerintem a tekercs belső ellenállása meg a vasanyag nagysága és anyaga korlátozza ...
(#) potyo válasza mugab hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
A diódák is a túlmelegedéstől (elégtelen hűtéstől), túlfeszültségtől vagy fordított polaritással bekötött akkutól mennek tönkre, nem a generátorról levett áramtól, mivel egyszerűen az üzemi áramnál jelentősen nagyobb nem tud folyni a generátorban.

A rövidrezárt generátor tovább üzemelne, mint a névleges terheléssel járatott generátor. Ha a terhelés nagyobb, mint amit a generátor tud adni, akkor egyszerűen átmegy áramgenerátoros üzembe, és állandó áramot ad le, hiába növekszik rajta a terhelés - feltéve, hogy van akku, ami tartja a feszültséget. Ha viszont tényleg rövidrezárod az öngerjesztésű generátort (szinte kivétel nélkül mind ilyen), akkor a gerjesztőárama is nulla lesz, vagyis úgy fog pörögni, mintha nemis lenne rajta terhelés. Keress egy kisáramú generátort, kösd rá egy akkura, járasd állandó fordulaton és növeld rajta a terhelést pl. fényszóróizzókkal, miközben figyeled a generátorból kifolyó áramot. Ahogy növeled a terhelést, a generátor árama egyszercsak nem növekszik tovább - ekkor ment át áramgenerátoros üzembe. Járasd így egy fél napot, nem lesz semmi baja. Ha tovább növeled a terhelést, akkor azt veszed majd észre, hogy még csökken is a generátor árama, mivel a terhelés növelésével az akku feszültsége csökken, és ez a csökkenés visszahat a gerjesztés erősségére is. Az a pont, ahol a feszültséggenerátoros és az áramgenerátoros üzem találkozik, az a generátor számára a legmegterhelőbb üzem. Ez a pont pedig nem sokkal van a névleges áram felett, gyakorlatilag annyival, ami a gyártási szórásból adódik, hogy az összes példány biztosan tudja teljesíteni a névleges áramot.

Igaz, hogy az áramot a tekercs belső ellenállása és a vasanyag nagysága határozza meg, csak a dolog ott kezdődik, hogy nem építenek be háromszor annyi vasat, mint amire az adott teljesítményhez szükség van, hanem csak annyit, amennyi épp elég a névleges teljesítményhez.
(#) Baxi hozzászólása Jan 26, 2010 /
 
Hi
Nekem is lenne egy kérdésem.
A haver Lada Samarájában nem alszik ki a töltésvisszajelző, pedig a generátor tölt rendesen 13,5V -14,5V.
Mi lehet a gond?
(#) minmax válasza Krisz03 hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Az meg a másik, hogy a feszültségszabályzó nem a generátor fő áramát szabályozza.
Egy akkumulátor pillanatnyi áramfelvétele függ a kapacitásától, hogy mennyire van lemerülve illetve mekkora feszültséggel próbáljuk belekényszeríteni az áramot.
Én még nem találkoztam olyan autóval ahol szabályozták volna a töltőáramot, kvázi nem is bánnak túl kesztyűs kézzel az akkukkal. Egy hosszabb indítózás után bizony a töltőáramot csak a generátor belső ellenállása korlátozza és nemigen beszélhetünk a kívánatos Ah/10 töltőáramról.
Egyébként ha valaki szedett már szét generátor az láthatta mennyire alul vannak méretezve a diódák hűtései mégis működnek, ráadásul elég megbízhatóan ez csak annak köszönhető, hogy folyamatos kényszerhűtést kapnak, no meg hogy nem hülye emberek tervezték.
(#) Krisz03 válasza minmax hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Motorkerékpárról volt szó.
Én hibáztam, hogy itt tettem fel a kérdést, de itt jutott eszembe a kétes minőségű akkumulátorok kapcsán.
(#) akos70 válasza mugab hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
A generátor nem mehet tönkre a tulterheléstöl.
(Ellentétben a dinamoval)
(#) akos70 válasza Baxi hozzászólására (») Jan 26, 2010 /
 
Szét kéne szedni, talán egy dioda beteg benne.
(#) andrasaranyos hozzászólása Feb 1, 2010 /
 
Sziasztok!
Négy napja szenvedek az autómmal! Nem akar beindulni(Opel Corsa 1990 1.4i C14nz).Amikor utoljára használtam nem volt semmi baja, se gyújtáskimaradás, se rángatás tökéletes volt. Négy nap mulva már nem akart elindulni egyáltalán. Már mindent átnéztem rajta, amit tudtam kimértem: pillangószelep állás érzékelő, vízhőmérséklet jeladó, alapjárati szab. motor, gyújtótekercs, gyujtásmodul, gyujtókábel, injektor(porlaszt normálisan), hall jeladó. Van az autóhoz szervízkönyvem, ami abban bennevan, hogy minek mennyi ohmnak, voltnak kell lennie, mind stimmel. De valahogy mégse indul.
Szikra van, de sárgás színű lila helyett, emiatt gondolom nem gyújtja be a benzint, de nem hinném, hogy gyújtáselosztó lenne a hiba, mert közvetlenül a gyujtótrafó után is sárga színű.
Tehát akkor a kérdésem az, hogy a gyujtótrafó nem adja le a kellő teljesítményt vagy átüt, vagy talán gyújtógyertyát kell cserélnem?
Jelenleg nem tudok mindent csak úgy találomra cserélgetni, mivel anyagilag nem állok túl jól, ezért gondoltam, hogy megkérdezem a véleményeteket erről a hibáról.

A válaszokat előre is köszönöm
(#) andrasaranyos válasza andrasaranyos hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Azt még elfelejtettem írni, hogy akármilyen hideg vagy meleg idő van mindíg elsőre indult idáig (4 éve vettük).
(#) VIM válasza andrasaranyos hozzászólására (») Feb 1, 2010 /
 
Szia!
A MIL lámpát kellene kifaggatni, ha lehet. Az "A" ill. "B" pontokat összezárva a Datalink konnektorban, számolni kellene a felvillanásokat, ami ad egy számjegyet és így talán meg lehetne nézni a hibakódok között, mire is utal.
Üza. szivattyú felhúz gyújtás adáskor és van is benzin az injektornál? A szűrűje nincs elkoszolódva?
VIM
(#) andrasaranyos válasza VIM hozzászólására (») Feb 2, 2010 /
 
Azt már megcsináltam. Semmilyen hibakódot nem ír. a 12 villog egyfolytába, ami a teszt kezdetét jelenti.Az injektort kipucoltam, nyomja is a benzint, levettem a légszűrőt és látszik, hogy szépen szakaszosan spricceli a benzint indításnál.
ui: Már az ECU-nál is kimértem a csatlakozóba menő vezetékéket, megvan minden 12v, 5v,..stb, minden amit a szervízkönyv ír.

Üdv
(#) zolika60 válasza andrasaranyos hozzászólására (») Feb 2, 2010 /
 
Minden képen a gyújtásban keresném a hibát. Az elégtelen energiájú szikra nem tudja begyújtani a benzint ebben a hidegben. Próbáld a trafót cserélni. A gyertyák mennyire jók? Hézag megfelelő? Kábelek ellenállását mérted? Kadettnél elég gyakori volt, hogy kiégett a szén a kábelből ettől nagyon megnőtt a belső ellenállása.
(#) sufni-tunning válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 2, 2010 / 1
 
Sziasztok!
Én azért ránéznék a vezérlésre is.
Most van nálam egy "F" Astra, menet közben megállt.
A vezérmű szíjról leestek a fogak.
Ez nem jelenti azt, hogy ez az autó is ilyen lenne, de ha van benzin is szikra is, és nem csinál semmit, akkor érdemes ránézni a vezérlésre.
(#) andrasaranyos válasza sufni-tunning hozzászólására (») Feb 2, 2010 /
 
Ok! Holnap megnézem a vezérműszíjat(most jutott eszembe még hogy legutóbb amikor még ment, sikerült lefullasztanom az autót amikor megálltam, de remélem emiatt nem ugrott át a vezérműszíj), és holnapra lesz új gyújtáselosztó fedelem is.
(#) VIM válasza andrasaranyos hozzászólására (») Feb 2, 2010 /
 
Van egy "oktan coding plug" elnevezésű oktán ellenőrző/állító kütyü ott bal oldalon a torony környékén. Az A,B,C pontok közötti értékeket még ellenőrizheted. Az A-B között 220ohm, B-C között nulla ohm. Ez a TP szenzorral van szomszédságban áramkörileg. De azt is le tudod ellenőrizni, hogy a vezérlés nincs-e elállítódva (ha meg van a kézikönyved). (..Ékszíjtárcsa kis "V" bevágás...)
VIM
Következő: »»   36 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem