Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Szia!
Felénk kicsit lassabb az élet, ezért reagálok csak most. akos70-el feladtatok egy kis leckét, amit mostanra sikerült megoldani. Van fúrógép 3100-as fordulatot tud percenként. Ákosnak írt válaszomban feltöltöttem három képet a generátorról. Ha jól értelek, a képeken látható piros és kék drótot is az akku + -ra, a generátor alu "házát" pedig a negatívra kössem, aztán forgassam meg a fúrógéppel ? Ha jól sejtem akkor gerjed fel, ha érezhetően nehezebb lesz megtartani a fúrógépet. Segítséged előre is köszönöm! Üdv.: Józsi
Szia!
Köszönöm a tiprómalmos tippet, de túl nagy meló és átalakítás kellene hozzá... Maradtam az alapötletnél. Elég sokat furikázok lovaskocsival és inkább erre tákoltam (tunk) egy mosógépekből kiszerelt ékszíjtárcsa áttételt. Elég jól pörög... Az a bajom, hogy a generátorból kijövő drótokhoz nem értek. Tönkretenni nem akarom, ehhez kérek csak segítséget. Minden jót! Józsi
A dolog pofonegyszerü, a kiválasztott generátor meg nagyszerü!
A dupla piros vezeték megy az akku(+)-ra. A generátor háza az akku(-)-ra. Ezen kivül a vékony kék vezeték és a pirosak közé be kell kötni egy 3-5wattos izzot. Ez a töltésvisszajelzö, de a megfelelö müködéshez szükséges, nem csak a visszajelzéshez. Az 1700-as fordulattol még ne várj nagy teljesitményt, kb. ott kezd el tölteni (ott alszik el a visszajelzö), ezután a fordulat emelkedésével meredeken emelkedik a teljesitmény is (egy darabig).
Idézet: „Ha jól sejtem akkor gerjed fel, ha érezhetően nehezebb lesz megtartani a fúrógépet.” Ugy is mondhatjuk, hogy amikor lefulad a furogép.
Tyíííííííí
kicsit bepályinkázgattunk aztán mielőtt hazaindultam, még egyszer ránéztem az oldalra. Ákos köszönöm a gyors választ. Ma már nem csinálok semmit, de holnap ahogy kivilágosodik agyoncsapatom magam az árammal . Vagy feltöltöm az aksikat.... Gyíííí Ha legközelebb a faluba jövök, megírom mire jutottam. Köszi! Joccakát
Sok sikert!
Pályinkábol hagyhattál volna nekem is...
Sziasztok! Segítsetek légyszi'! A generátorból, ha kiveszem az egyenáramosító diódákat, akkor hogy tudom működtetni a generátort, hogy váltóáramom legyen? Előre is köszi a segítséget! Üdv.(Mert kivettem és nincsen azóta áramom)
A gerjesztést honnan kapja most?
Pár napja Honda Civicnél az alábbiakat tapasztalom:
Reggeli, munka idő utáni indulásnál a töltésjelző lámpa kialszik. Azonban ha megállok az autóval és 1 órán belül újra el akarok indulni, a töltésjelző lámpa nem alszik ki, csak pár kilométer után. Mi lehet a gond? Esetleg szénkefe probléma? Köszi.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy a generátoron(uaz) hova kell kötni a fesszabot? Tehát van egy uaz generátorom amin nincs fesszab csak egy székefetartó és van egy wartburg fesszabom amire ezek vannak írva 0-, 0f, és 0+ Össze szeretném hozni a kettőt.Hova kell kötnöm a fesszabot a generátoron ugy, hogy tölcsön?
Ezt még mindig csinálja? Rá tudnál mérni, hogyan alakul a feszültség ilyenkor? Fogyasztókat ha bekapcsolsz, akkor nem gyullad ki vagy parázslik?
A szénkefére megy a gerjesztés, ha igaz egy cirill s (ш) betüvel van jelölve.
Gondolom, beépitett Wartburg szabályzorol beszélünk. Azon van D+, D-, és DF... D+ menjen gyujtás+ra, DF a kefére, D- testre.
Sziasztok! Érdeklődnék, van egy generátorom (traktor) nincs benne szénkefe. A forgorész külön van a forgorész tekercseléstől. A tekercs egyik kivezetése a D+ra megy (ahová a gerjesztődiódák kivezetése és a szabályzó egyik lába) a másik kivezetése testre (szabályzó másik lába) a 3.lábra (+) megy szabályzó 3.lába, akku vezeték és egy kondi. Az lenne a kérdésem hogy ez hogy működik?
Ez egy MTZ generátor. :yes:
Pont ugy müködik, mint a kefés, csak ennél a forgorésztekercs nem forog. Elég kis teljesitményü generátor, de az MTZ-be elég, és cserébe a (tulméretezett) csapágyakon kivül nincs kopo alkatrésze.
És hogy tudom ebben leellenőrizni a tekercset?
A tekercs két végére 12voltot kötsz. Ha szikrázik, jo .
ilyenkor a generátoron is érzed a máneses hatást (nehezen tudod forgatni). Inkább a beépitett szabályzo a gyenge pontja annaka generátornak. Azt lehet helyettesiteni egy külsövel.
Köszi. Van egy külső orosz szabályzóm amin csak két kivezetés van az egyiken egy orosz s a másikon meg B jel. Azzal tudom helyettesíteni?
Igen. Az "ш" megy a tekercsre, tekercs másik vége testen. A "B" a gerjesztödiodákhoz (ha van. Ha nincs, akkor kaphat akku+t.) A szabályzo házát le kell testelni.
Szivesen.
Ezen kivül használhatsz bármilyen szabályzot, amin DF és D+, vagy 15 és 67 jelölések vannak. (Pl. a régi Ladáké )
Üdv!
Van egy autó(ford sierra) generátorom. Az lenne a gond hogy nem tudom hogy mit kell összekötni a +-nak és a - -nak. Képet nem tudtam csinálni, de megpróbáltam lerajzolni. A generátor azért kellene hogy szélgenerátort csináljak. A képen a D+ meg ezek rajta voltak a generátoron.
Szia!
-a B+ ra kell az akku pozitív pólusát -a generátor testre az akku negatív pólusát - a D+ ra egy kb.4W-os izzón át az akku pozitív pólusát. A 4W-os izzón álló helyzetben az előgerjesztő áram folyik,ettől világít.Ha forogni kezd,s megjelenik a D+-on a gerjesztő fesz.,az izzó kialszik,mert mindkét pólusa pozitív potenciálra kerül.Ezzel jelzi a működő állapotot.
Köszönöm!
Szia!
A pontot,meg én köszönöm!
Sziasztok!
Segítségeteket kérném,Ford Escort típusú,Lucas generátorral szerelt autóm ezidáig álló helyzetben lemerítette az akksit.Most kicseréltem a feszszabályzót, a probléma megszünt,a töltésjelzőm kb.1000-es fordulaton már elalszik,de nem tölt,az akksin 12voltot mértem! Előre is kösz.
Szia!
Én is egy Escort "boldog" tulajdonosa vagyok... Nálam is volt ilyen probléma. Nekem az egyik csúszógyürüt "megesztergálta" a szabályzó keféje. Nézd meg, teljesen sík-e a felülete a két gyűrűnek. Üdv!
Szia!
Kösz a választ,erre nem gondoltam,hamarosan szét- szedem,legalább a diódákat is ki tudom lámpázni. Üdv.
A dioda tipusbetegsége a generátorodnak, valoszinüleg a szabályzot fölöslegesen cserélted.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |