Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi srácok, de én festett, tehát színes képet szeretnék üveglapra átvinni.
Üveglapot csak hidrogénfluoriddal lehet maratni. Komoly veszélyes sav, csak műanyag-, vagy fém edényben használható. Súlyos, hosszú ideig gyógyuló fekélyhez hasonló sebekez okoz, ha bőrre cseppen.
Akkor ha színes képet szeretnél, akkor kell hozzá ugye a számítógép amin nézed a képet...
Jó közel kell rakni az üveglapot hozzá, és erősen koncentrálni a képre, nézni, nézni, majd fogsz üvegfestéket, és az üvegre fested kézzel. Lényeges a jó közeli monitor, mert így kisebb az esély arra, hogy elfelejted a képet mire a kezedet az üveg fölé viszed.
Sziasztok! Tudnatok-e segiteni? Ilyen dobozokat keresek. Lehetoleg a gyartot. Sajnos meg nem akadtam a nyomara. Ahol venni szoktam ott csak nehany db van keszleten es 500 ft koruli az ara.
Teged atvgtak! A csomagban ket teteje van. Adtak hozza csavart is, tehat normalis esetben egy furatot is vettel a dobozzal. Marad a furas. Az aljanak talan lababa is van.
Talán a vasalásos nyákkészítéshez hasonlóan az üvegre is átmenne a műnyomó papírról a minta. Persze az üveglapot óvatosabban kell melegíteni, mint a nyákot, de ha megfelelő a hőmérséklete, akkor jöhet a vasaló. Kérdés csupán az, hogy megtapad-e rajta a festék.
Hmm.. Nézek egy üveget, és majd kipróbálom.
Volna egy pár kérdésem az aluminium dobozokkal kapcsolatban. Ugye az alu. nem festhető csak eloxálás után (javítsatok ki ha nem így van!), namost ha megveszem az eloxált alu lemezt akkor arra tudok hűtőbordát szereli vagy le kell hogy csiszoljam róla az oxidréteget a borda alatt?
Vagy ha van normál alu lemezem és azt lefújom galvanizáló sprével és aztán festem? Szerintetek menyire lenne tartós?
Dolgoztam galván üzemben, viszont olyanról, hogy "galvanizáló spré" még nem hallottam. Az alkatrészeket először több lépésben megtisztítottuk. Utána jött az eloxálás művelete. Stabil 30-60 A/dm^2 áramsűrűség mellett az oxidréteg vastagságával együtt nőtt a feszültség kb. 20-25V-ig. Melegedett rendesen az 1000A-es tápegység, viszont az 18-20% kénsavat tartalmazó galvánfürdő hőmérséklete nem mehetett 16°C fölé. Eloxálás után újabb tisztítás következett, Utána jött a tömítés, melynek során a kialakult laza szerkezetű Al2O3 tömör oxidréteggé alakult. Ezt úgy értük el, hogy az eloxált alkatrészeket 20 percre 95°C-os ioncserélt vízbe merítettük. Ennek a víznak nagyon tisztának kellett lennie, úgyhogy naponta többször ellenőriztük, és szükség esetén cseréltük.
Én viszont megpróbálok válaszolni a kérdésedre Nem kell lecsiszolnod az oxidréteget, nem lőnek vele nyulat. Nyilván a hővezető paszta ide is ajánlott. Galvanizáló spray elég szerencsétlen elnevezés, de tudom mire gondolsz, igen, festhető, de hozzáteszem, a cinkbevonat sem a festhetőségéről híres, tehát jól válaszd meg, hogy mivel teszed.
Köszi a választ, de olvastam már erről. Igazából nem akarok eloxálni hanem lehet hogy eloxált lemezt veszek ha az jól festhető meg persze ha nem lesz tízszer annyi mint a normál.
Akkor a galvanizálós megoldást elvetem.
Köszi
Ezt most hogy is érted pontosan?
Kifejtenéd egy kicsit bővebben?
Vannak alura való alapozó festékek például az adhezor nevű meg hammerite festékből is van a speciál metál alapozó. Ezek át festhetők száradás után bármivel. Az adhezor magában is szép felületet ad, de csak fekete meg fehér van belőle. A másik meg csak barna színűben létezik és magában nem nagyon kopásálló. Spray-ban is kaphatóak, de a leggyakoribb kiszerelés az 1kg-os doboz.
Köszönöm a segítségeteket!
Ki fogom próbálni az összes megoldást egy egy darabka lemezen mielőtt a doboz kerülne festés alá, az a biztos. Üdv.
Vajon mivel készíti a feliratokat?
Azért ezzel a festés dologgal vitatkoznék.
Stabil oxidrétegre biztosan jobban tapad a festék az alun, de egy rendesen megtisztított, normális festékkel becsületesen lefújt felületről se fog leválni a festék. Nekem is aluból van az erőlködő előlapja, le lett csiszolva, végigmentem rajta ezres vízpapírral meg 96%-os alkohollal, aztán 3 réteg maestro mattfekete +2 réteg áttetsző matt lakk. lassan 2 éve rajta van, nem hámlik, nem reped, nem pereg, masszívan áll rajta. Előkészítés kérdése. Ja a savazás is jó, sőt.
Sziasztok!
Nekem egy roppant egyszerű kérdésem lenne fém megmunkálással kapcsolatban: Bővebben: Link -en láthatóan négyzet alakban van megmunkálva egy fém lemez. Ezt milyen eszközzel, és hogyan lehet véghezvinni? Köszi a választ!
Ezt házilagosan csak úgy lehet kivitelezni hogy először is kirajzolod majd egy fúrógép segítségével kifúrod egy kissebb fúróval és ezután kireszeled az előre berajzolt méretig. Az iparban már más a felálás ott van több megoldás , kivágó lyukasztó szerszámmal ,vagy marógép,CNC segítségével pillanatok alatt kilehet marni az adott méretre ! A sarokban megmaradó picinyke rádiuszt azt meg egy kis reszelő segítségével sarkosra igazitjuk .
Én is így csináltam volna, de az én reszelőm nem nagyon akarta vinni a fémet Viszont amit linkeltem, az tényleg profi meló, valószínűsítem, hogy valami gép áll a munkálatok mögött, vagy rengeteg idő
Egyébként szépek a dobozaid, gratulálok hozzájuk
Á az a 4-6 téglatest kivágás az ahogyan nézem az 3-4 mm -es alu lemezen van , az nem több a hagyományos módszerrel mint 10-20 perc , kifúrni kireszelni . Gépi megmunkálásnál max CNC-vel 5 perc hagyományos marógéppel a ráálással eggyütt max 20 perc, de egy ehhez tervezett kivágó lyukasztó szerszámmal 1 másodperc / kivágás! Bekell ruházni egy rendes reszelő készletre és akkor az othoni munkálatokat megfogja könnyíteni . lehetnének szebbek is de sajnos nekem a gyorsaság a betegségem !
Sziasztok!
Én épp dobozkészítés előtt állok. Készülő szub-szűrőmnek szeretnék fém dobozt csinálni és lenne egy kérdésem. Az előlap valószínűleg gyári alu 19"-os rack kitakaró lesz. A dobozra lehetne úgy felíratokat csinálni mint a vasalásos nyáknál, hogy műnyomó papírra kinyomtatom a mintát és átvasalom a fémre? Gondolom, ha rézzel működik, alumíniummal miért ne?
Hello, dekopírfűrésszel például, ha ügyes vagy, csak alig-alig kell utánareszelni. Vagy van egy másik féle fűrész ilyen célra, csak nem jut eszembe a neve: Drótszerűen vékony penge van egy jó nagy kerekbe belefeszítve.
Lombfűrésznek hívják, de ott nagyon nem mindegy a fűrészlap megválasztása fémhez!
Szerintem is a legegyszerűbb amit CIROKL említett, a fúrós reszelős módszer.
Kirajzolod, majd átlósan a két sarokba fúrsz egy egy lyukat, melyek átmérője akkora hogy a szúrófűrész lapja beleférjen. Kifűrészeled a vonal mentén, majd kireszeled.
Alternatívaként intenzíven hűtve kukoricamaró és minidrill (100W) páros is jó, persze ekkor is kell a reszelő.
Jó rendbe a szúrófűrészt azt nem emlitettem ? Az hirtelen nem ugrott be de az is járható .Végülis gyors praktikus , hála a min.... nekem nincs ilyen megoldásra szükségem , dolgozzon a cnc helyettem azért van . / Az iparban ez semmi , sajnos már házilag eléggé nyögve nyelős a történet/
|
Bejelentkezés
Hirdetés |