Fórum témák
» Több friss téma |
Hello mindenki, egy terepasztalhoz tervezek egy vezérlőt... az lenne a kérdésem, hogy láttam olyan Audió és ethernet vivőt ami konnektoron keresztül átviszi ezeket... na most nekem a terepasztalon +20V max és erre kéne "rátenni" a TTL jeleket. Lehetne soros kommunikáció esetleg, mert az jó egyszerű és 8bitből 3-at adhatnék a címzésnek a maradék 5-öt meg a parancshoz. és tök jó lenne... szóval ötletek ?
Én is pont ilyet alktok éppen!
Van hozzá áramköröm is, gondolom neked is a digitális vezérléshez kellene... Ha igen akkor szerintem ez megérne egy tudástár témát!! Üdv. Topi.
Én az egészre egy soros kommunikációt csináltam. Félig meddig megy is...
Igen, Igen minden PIC vezérelt lenne a vezérlő pult vagy P18F452 v. P16F877 lenne és A/D konvertereken keresztül tolópotikkal menne... a vonatokba meg valami pici PIC lenne P16F84... szóval lenne olyan áramköröd amivel TTL szintet rátudok tenni nagyobb feszekre valahogy modulálva... ???
Figyu mit találtam : TDA5051A elvileg ez egy IC-ben megoldja a kérdést... mit gondolsz ?
Ez tényleg király! Csak az a baj, hogy 230AC-ra teszi rá... És nekünk 12-16V AC.
Azért kellene nekünk AC, hogy utánna egy hídegyenirányítóval egyenáramot készítsünk. És ez meg azért fontos, mert tök mindegy hogy hogy teszed rá a sínre, az előre menet mindig a mozdony eleje felé lesz... Mert ha egyenáramú sínen megfordítod háttal fog menni. Ezért kell AC. Mert a motor fordítását hídkapcsolással kell megoldani, hogy előre/hátra is tudjuk forgatni. Szvsz. Jó ez az IC, csak ad1. túl nagy. A másik túl lassú a 600-1200as boudrate. A 250-es AC-t mondjuk meg lehet buherálni, de erre van egy egyszerűbb áramkör is. Itt van doksi
Huh, most elgondolkodtam... Nem tudom, ez a váltóáramos dolog elég jól hangzik... csak... nem tom. Lehet marad az eredeti elképzelés, hogy rádiófrekis PIC-et használok mozdonyokba... csak azt még soha nem használtam, és karácsonyig el kell készülni vele
Hát én azt nem választanám...
Az a helyes út hogy a sínben van a digitális jel. És akkor a sínről kapja a tápot + vezérlőjelet, és akkor az úgy jó. Rádiófrekivel kicsit drágább lesz... De te tudod.
Tök izgi a téma.
Nekem ez magas, mint zsiráfnak a szaxofon, de annyikontakthibával küzdök életem során, hogy felmerült a témát olvasva: biztos, hogy egy kontakthiba-sorozattól függetlenül átmegy a digi jel a sínről a kerekeken keresztül a mozdonyba?
Figyi a rádiós pic amit már többször emlegettem itt (P12F675) pont elég lenne hiszen csak fogadnia kéne és egy I/o porton meg PWM-emet megvalósítani... (lehet van is benne nem tom...) és csak 600Huf aszem... akkor mozdonyonként 1000HUFból megúszható... egyetlen bajom, hogy még nem csináltam rádiós PIC-el semmit... így elég sokat kell majd vele bibizni... de szerintem ez a legtutibb... nem ? Más, akkor hogy nézzne ki a sinen átvitt megoldás... van rá valami kapcsod ? Mert nem zárkozom el ettől se, főleg ha egyszerűbb !!! Csak azt nem tudom, hogy ? Valami modulált átvitellel nem ? Xal, hogy az 50Hz-es mondjuk 16V-ra rárakjuk freki vagy amplitúdó modulációval... (gondolom inkább freki, bár ha kicsi az amplitúdó egy stab ic levágja... mármint IC táphoz.)
Sikerült már megoldani a mozdony vezérlést?
Én 6 éves koromban kaptam az első H0 -mat.
Azóta eltelt egy pár nap,de azt megtanultam hogy Idézet: még az SNCF is akadozott. A COMODOR 64 idejében az Rf PIC még fehér holló volt,és ezért autó távir-t használtam.„kontakthiba-sorozattól” Mind a mai napig tökéletes. A váltóknál,s a soronpónál biztos jó. A fordítónál s a sinhuruknél hmmmm?? Az osztályozó lejtőnél is az Rf adta a stopp parancsot: :awink:
Ja!? A váltókra is akarsz tenni pergésmentesítőt....mert az q...ára bezavar
Szerintem megoldható egyszerűbben, mint a rádiós árvitel.
(Na persze a rádiósnak is megvan a maga előnye.) Ha a kis mozdonyodban van elég hely egy nagyobb kapacitású kondenzátor részére, "vagy aksinak" akkor a tápfeszes adatátvitel mindenképpen előnyösebb. Találtam egy kis kapcsolást. Az elvet mindenképpen érdemes átgondolni. Így nagyon olcsón lehetne megoldani az átvitelt, de nagymenyiségű adatot nemlehet a tápfeszen átküldeni anélkül, hogy a MOTORT ne zavarná! Csak 5ledadásnak: ?!A vezérlést a mozdony mögötti kocsiban is el lehetne helyezni. Ott biztosan több hely áll rendelkezésre mint a "motorokkal telepakolt" mozdonyban!? (Emlékezzetek a mingent tudó orosz órára.) "Csak ez a két akkumulátor ne lenne olyan nehéz"
Hmmm
A kerekek nagyon sok kósza jelet bevisznek,és törölnek is
2 probléma van:
Ad 1.: A kerekek érintkezése nem megfelelő ahhoz, hogy azokon keresztül add fel a vezérlést. Ad 2.: A következő kocsiban nem helyezheted el a vezérlést - kivéve: szerkocsis gőzmozdonyok - mert noncs állandó és fix kapcsolat a mozdony és a kocsi között. (Említett gőzösök esetében megoldható, és nem is fog feltűnni, a modellen lehet "sima áram-vezetéknek", légtömlőnek, stb. áldázni a drótokat!) Nem vagyok PIC téren profi (30 év múlva talán tehetséges kezdő szinten leszek, ha aktívan foglalkozom addig is a Tmával), de egy, a sínszálak között elhelyezett "sugárzókábel"-es megoldás (mint nagyvasút esetén) nem volna esetleg megoldás? Hogy én eddig ezt a topicot nem fedeztem fel?! Pont az érdeklődési körömbe vág!!!!! Ja, még valami! Esetleg valaki nem gondolkodott a számítógépes vezérlésen? Nekem nagy álmom! Egy pár dolgot összeszedtem az idők során ezzel kapcsolatban, ha érdekel valakit, szívesen megosztom a tudást!
Ez a
Idézet: elfogadhatónak tünik így első hallásra.„"sugárzókábel"-es megoldás” Idézet: Én 50,és akkor már újra születtem.„30 év múlva talán tehetséges kezdő szinten leszek” A "kábelről"Nem tudok sokat PL milyen vastagnak kellene lennie, mekkora lenne a vevő egység,s hogy nézne ki a sinek között. Ha a sinek alatt lenne elrejtve akkor már a tervezésnél le kellene fektetni és nincs több varia!! Az Rf nél viszont a konyha közepén "összedobott"körben is megy a mozdony. Ha a vezérlő pult mellet minden mozdonynak csinálsz egy plussz távir-t akkor a gyerek "vagy az asszony"tőled függetlenül is tud egy szerlvényt irányítani. A PC-s vezérlést csak Érintőképernyő-s módon tudnám elképzelni ami nem 3 forint. Tovább: Idézet: Ennek nincs áramszedője. De ha csinálnánk rá//jövő karácsonyra// akkor elég lenne infrával átadni a jelet, ne keljen már „kivéve: szerkocsis” Idézet: ,kohányolni „áldázni” Idézet: „Találtam egy kis kapcsolást.” Hol?Esetleg Públikus? Ez érdekelne. Idézet: „ha érdekel valakit, szívesen megosztom a tudást!” Igen.
király, hogy előkerült a téma. Még mindig várom az ötleteket. Az rf tényleg elég nagy beruházás, bár tutira jó. Csakhát más lehet mégjobb lenne... Csak, hogy nagyon fontos lenne a jó contact. Tök gáz mikor az embernek ütköznek a vonatai mert nem megy a vezérlés... Láttam itt a gyűjteménybe, vagy a linkek közt, infrás "átadót" de azzal meg az a baj, hogy akkor nem lehetne állandóan beavatkozni, csak mikor arra jár a vonat, vagy mindent telerakok infrával de az is elég problémás... még arra is gondoltam, hogy egy magasabban elhelyezett infra adó lenne ami lefedné a terepasztalt, vagy több adó lenne eldugva ami ugyan azt adja, de ez is elég gányolós. Valami szuper dolog kéne... (gondolat irányítás , hol lehet venni agyszenzort ??) Gépi vezérléshez szerintem nem kell képérintős PC, csak egy pices kapcsolás soros/párhuzamos/USB ...stb re. Vagy ott vannak az I/o Kártyák, de szerintem túl drága...
Mi lenne ha az Rf jel a sinekben menne és akkor csak kicsi teljesitmény szükséges az átvitelhez.
Az az AC-s dolog meg szerintem kitünő ötlet és akkor simán rá lehetne ültetni az AC-ra az RF jelet. Nem tudja valaki, hogy mikor lesz legközelebb vonat kiállítás? Idézet: „infrás "átadót"” Ez a megoldás:law: Nemtudom miér infra kapukban gondolkodtam???!! Ennél egyszerübb nincs. A vevő kisebb mint az Rf, a TV is működik 10 méterről /muszáj lessz/,És itt is lehet kézi távir-t használni, sőt Eltudnád képzelni egy TANITHATÓ távir-rol aminek KB 40 vonala van?? JA!?!? ÁLJ. Hány váltód van ,hány mozdi 10-12 ,lámpa,? leakasztó?,Eggyáltalán mennyi berendezést kell vezérelni. Tudod "vonalvezérlésnél az összes érintett valtót figyelni kell.Lessz vele meló "jövő karácsonyig
Valami képeket rakjatok már fel ide a terepasztalokról!
nem nekem lesz, és múl karácsonyra lett volna csak aztán változott a terv de még mindig érdekel, én csak a vasútakat akarom ilyen trükkel vezérelni, az összes többi be lehet kábelezve
Egyszerü. 1 mozdi 1vevö. A többit belePICkálod.
A távirt meg oda lehet tenni a vez pultra. 1 mozdi 1adó.
JA!!
Az alagútba viszont be kell tenni az ifra tvábbítot:yes: Vagy ott mindig adott sebességel fog menni
Kis kitérő.
Nagyon jó mini LCD kijelzőket láttam it a fórumban . Eltudjátok képzelni a pályaudvaron amint kiirja hogy hova megy a vonat,összekötve egy szakaszirányítóval ami szabad utat ad mindenhol. Persze ehez kell egy kis ész is"/mspike/ hogy működjön is.:integet2:
Mit szólnál 1 egyszerű , pár menetes hurokhoz, ami az asztal körül (alatt/felett) van lefektetve? Emlékszem, őskorban TV hangot úgy vittük fejhallgatóra, hogy a szegőlécen körbefuttatunk 5erű kábelt (mind sorbakötve az ereket, hogy tekercs legyen) ezt meghajtva a csöves TV kimenőtrafójával adott elég mezőt, hogy a BRG telefonlehallgató tekercs +erősítő hallgathatóvá tette a fülesben a hangot.
Ezt a dolgot DTMF-fel hajtva alapból 16 parancsot lehet átvinni. Csak gondolatébresztőnek...
Sugárzókábel:
Végül is ez is RF rendszer, tulképpen, az adó a kábel, a sínek alatt fut. (Célszerűen a sínek alatt, az ágyazatban, rejtve, hogy ne látsszon.) A vevő a mozdony aljában van. Előny: Elég megbízható, nincs kontakthiba. Hátrány: A "konyhában összedobott" "idiótakör" nem műxik így. (Bár sztem aki vezérlésre adja a fejét, az nem a konyhában rakja össze a kört... ) A kábelt magát ki kellene kísérletezni, hogy ne fogyasszon 100 kWh-t, de üzembiztos legyen. A vezérlés: Két út van: 1.: Automatizálás, szgépes vezérlés (Szép, de hol az élvezet?) vagy 2.: "Mindent magam csinálok", azaz egy vezeti a vonatot (mozdonyvezető), egy a váltókat, jelzőket állítgatja. Az én elképzelésem a mozdonyok vezetése félautomata módban lenne, azaz indítás/megállítás kézi beavatkozásra, vagy gépi kikényszerítéssel, a sebesség-szabályozás automatikával. (Nagyon "kínai" vagyok? Szóljatok!) A váltók/jelzők/egyéb, elektromos kütyük (pályaelemek) vezérlése I/O kártyával, szgépről, esetleg PIC-es megoldással. (Rengeteg logikai függést kell leprogramozni, ha úgy akarod üzemeltetni, mint a nagyvasúton.) Szerkocsi/áramszedő: Nem tudom, Te mit értettél a szerkocsin, ez a gőzösök szén, és víztároló, egyébként csak "futó" (nem hajtott), de a mozdonnyal szorosan összefüggő kocsija. Lehet, h nincs "áramszedője" (azaz olyan kereke, ami fémes kapcsolatban áll a sínnel), de nem is ez a feladata! A vezérlést a mozdony veszi fel, a szerkocsiban csak az elektronika van. (Megoldható a fémeskerék is, tengely, vagy kerék cseréjével!) Folytatom... |
Bejelentkezés
Hirdetés |