Fórum témák
» Több friss téma |
(3) Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét
befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát. (1/1975. (II. 5.) KPM-BM)
Ezt az autót védi?
Nem semmi. Hova raktad a fejeket? Azért kiváncsi lennék egy FAMA II. mérésre
Kettő van a rendszám alatt kb. 10-10 cm-re a szélétől, kettő pedig fényszóró középvonalában a hűtőrács szélén. Elméletileg a lézer szenzor ugyanaz mind a két műszernél ProlaserII, Prolaser III alapra épültek. Csak PPS-ben külömböznek.
Meglátásom szerint egy átlag autóra elég 3 db előre és 3db hátra, bár nekem a motoromon is 2-2 van elöl hátul.
Személyautón viszont a hátsó fejek elhelyezése nem egyszerű, viszont ha megjön a TFDU akkor a fejek mérete 70x35x20-mm lesz, remélem. Ezt már könnyebb lesz elhelyezni.
Én egy 4,5x3,2x1,4mm édesítőszeres dobozba rakom 10 LED-del!
Az OPEL légréseibe pont beszorul. Egy kis ragasztó és biztos az elmozdulás ellen. Még mindíg dilemma hogy melyik típusú LED-et válasszam, mert olyan szorosan vannak a LED-ek, hogy nem lehet elfordítani TDDU-t be tudják szerezni? Visszaigazolták?
Kellemesen kicsi! Miért nem akarsz több fejet használni? Biztosabb a detektálás is. TFDU- visszaigazolták, lehet hogy két forrásom is lesz. Én próbálok olyan dobozmegoldást találni amiből többet is lehet gyártani. Hátha összejön egy kis zsebpénz.
Több fej lesz, minimum 4 előre, aztán teszt.
Ha beválik, akkor hátra is megy kb ennyi Az egész rádiósan fog kommunikálni a központtal, így csak a tápot kell adni a lámpákról
Mármint lesz kint a motortérben is egy központ, vagy minden fejbe egy rádióadót is teszel? Hát azt meg hogyan
Minden fejben egy adóvevő IC.
A központ az a beltéri, szintén egy adóvevővel, ami csipog nekem amikor kapás van. + le tudom tiltani a blokkolást egy kapcsolóval (detektor üzemmód)
Mondanál erről valami bővebbet, ez engem is érdekel.
IA4420 minden fejben + központban. PIC-kel komunikál
Pár mW-os, de erre pont jó
Hát ez túl bonyolultnak tűnik,azt hiszem kihagyom. :no:
@Home Made Jammer
Kicsit off leszek, de ezen egy kicsit elgondolkoztam: Minek a motorra előre blokkoló??? Nem jellemző a rendszám azon a tájékon...
Kivéve ha megállitanak - itthon annyira nem gyakran,de külföldön simán
Haveromat pont így büntették meg, előröl megmérték aztán kb. 500m múlva megállították.Jobb a békesség!
Ebben lehet valami...mármint, hogy jobb a békesség. Ugyanakkor - és ezt tényleg nem kötözködésnek szánom! - a ha lett volna a haverodban annyi kurázsi, körberöhögje a rendőrt és ne ismerje el a gyorshajtást, hanem ragaszkodjon a feljelentéshez, akkor nem lett volna belőle semmi, lévén nem lehet bizonyítani, hogy ő van a felvételen. (Különben is, minek megállni? A magyar rendőrség nincs annyira felkészülve az üldözésre - amúgy nem is szabad nekik egy sima nem-állt-meg-az-igazoltatásnál esetben, ezt egy rendőrtől hallottam, csak feljelentek a rendszám alapján, amit meg úgyis csak a madarak látnak rendesen a mocin, nem?)
De tényleg nem kukacoskodni akarok, csak meglódult a fantáziám. Ráadásul ez a topic nem a "miértről", hanem a "hogyanról " szól...
Úgy van!
Más. Sikerült kiöntenem 2 fejet szilikongumival, nagyon zsír lett. Mindenkinek csak ajánlani tudom.
Tudsz infót adni a szilikonról, típus, beszerzési forrás, ár, adatlap?
Mellplasztikára is alkalmas)))))))?
Mérted a blokkolódat, hogy nem-e mászott el valamely paraméter?
Minden tökéletes, sőt úgy tűnik a ledek jobban hűlnek, legalábbis egyenletesebb a hőleadás az egész dobozon.
Nem az ellenállások melegítik a LED-eket?
Ahogy néztem mindegyik kólön ellenálláson kapja tápfeszt. Én 5 LED-et sorbakötöttem 15,6 ohmon (3x47ohm párhuzam) kersztül + egy dióda (polaritásvédelem), Az aksi tápfesz 14,5V Az ellenállások melegednek egy kicsit (TESCO gazdaságos üzem)
Viszont a külön ellenállások nagyobb felületen hűlnek! A ledek katódja nagy rézfelületet kapott. Így egy perc után még csak éppenhogy érezni a meleget.
Sziasztok.
Tegnap elkezdtem végigolvasni a topikot, de a sok semmi szakmai tartalmú hozzászólás az elején felidegesített igy ma fejeztem be. A 2009-es évben kifizettem 120 ezret trafikra, ilyen 67, 72, meg hasonló száguldozásokra. Látom, hogy dolgoztatok vele rendesen de azért bátorkodnék kérdezni pár alap dolgot: Milyen a végleges zavaró impulzusok paraméterei, és szinkronizált vagy nem szinkronizált? Milyen tipusu Infraledeket használsz? Milyen tipusu fotodiódát használsz? Az érzékeléshez nem elég egy komparátor, esetleg valami flipflopos- éses megoldással kiegészítve? Arra gondoltam hogy a zavarás tévesen elkezdődik az nekem nem probléma, és 1-2 másodperc után szól majd nekem ha már biztos a dolgában, de addig se tudjon már mérni a műszer. Vagy pedig fogsz egy sima gyári Kobrát, tizen pár ezerért, ő lesz az agy, kibővíted az érzékelő fotodiodák számát, aztán ő inditja a zavarást meg szól neked hogy figyelj bácsi. Az miért nem jó? Most egy benzines benzin-levegő variáló csippel ügyködök, ha befejeztem, akkor ez a következő addig figyelgetem a téma szakértőit. üdv András
Szerintem olvasd el az utolsó kb 10 oldalt figyelmesen és megkapod a kérdéseidre a választ.
A Cobrát feljtsd el. Mindenképp kell egy kis mikrovezérlős tudás.
Nálad hány nS a felfutó és lefutó él, ha az infraleden méred?
Megelőzendő a további kérdéseket ide teszek egy működő rajzot. Programot ne kérjetek az mindenki írja
meg magának. :no: Nem önzésből de mire minden tuti lett kb 1 évembe került.
Kb 30ns, de elég gagyi a szkópom.
Persze, egyértelmű hogy a mikrovezérlő a legcélszerűbb dolog, de nem igazán tudom programozni sajnos, én még a cmos szinten tartok.
Köszönöm a rajzodat, igen korrekt dolog hogy megosztod velünk! Természetes, hogy a forráskódot nem adod meg, de gondolom ez megoldható AVR-el is?
"Programot ne kérjetek az mindenki írja
meg magának." Na akkor én itt be is fejeztem a DIY blokkoló építését... Ez a rész az egyetlen ami nem megy.... Ha mégis rávetemedek, akkor max. a korábban említett gyári detektor megcsapolása plussz Home made zavaró egység (PIC nélkül, ha megoldható) verzióban ... |
Bejelentkezés
Hirdetés |