Fórum témák
» Több friss téma |
(3) Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét
befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát. (1/1975. (II. 5.) KPM-BM)
Üdv mindenkinek
Nagy fába vágtam a fejszém.Szeretnék csinálni házilag egy radar blokkolót. elég sokat utánnaolvastam, elvileg megépíthető lenne Azért várom az ötleteket, hátha próbálkozott már valaki hasonlóval, és tudna tanácsot adni, vagy esetleg akár egy kész kapcsrajzot
Volt már ezzel foglalkozó topic, a keresőt használva rátalálhattál volna: Trafipax működése... ( nem ezen a címen, de azonos témában indult. Helyesen egyébként: traffipax, de a téma így szerepel.)
Az a topic sem volt hosszú életű, a végkövetkeztetés eléggé lehangoló... Lehet, hogy a kilátásba helyezett magasabb büntetési határ egy kis kedvet csinál a barkácsoláshoz, szerintem azonban inkább a kész kütyü vásárláshoz. (Egyes cégek úgy hirdetik, hogy a készülék már az első alkalommal megtérül. )
Kész termékek... Egyszer ezt már bevizsgálták egy tévéműsorban, és olvastam is rólla, megtérül ha nem mész gyorsan egykt semmi haszna.
Szerintem... De ha egy márkásabbat veszel ( drágábbat ) annak már van értelme, csak az drágább és nem térül meg egyből.
Aztán igazoltatáskor észreveszik a kütyüt, és a rendőrség megtérít magának néhány évi gyorshajtás büntetést.
Nem lenne egyszerűbb betartani a szabályokat? :yes:
Ha van otthon egy kamerás mobilod, és egy TV távirányítód, tedd a következőt:
nyomd a távirányító hangerőgombját, és nézd a mobil képernyőjén! Miért érdekes ez? Minden optitech, amit sebességmérésre használnak, alkalmaz infratechinkát. Na, ezt kell elvakítani! Ehhez kell egy infrafényszóró, ami legalább 100W. És egy sebességérzékelő és/vagy manukapcsoló. Mi másra használjuk az ilyesmit, /infra fényszóró + kamera = éjszakai vezetés sötétben, ködben!/, de véletlenül észrevettük, hogy a sebmérőrendszereket is torzítja. Szemmel nem is látod, de a rendszer csak egy atomvillanást lát elmenni, és még a méret se állapítható meg. A lézeres, és a CMOS kamerás rendszerre is hatásos, de állítólag a vegyi fotót is elintézi. Ez utóbbit nem ellenőriztük.
+az szerintem elég feltűnő, hogy a radar semmit nem jelez, miközben elhúznak a rendőrök mellett 150-el...
olyankor gondolom utánnajárnak ők is a dolognak... a sebességkorlátozások egyébként sem ok nélkül vannak. ideje lenne felnőni, és nem GTA-t játtszani mindenhol
A rendőrség "nem térít" semmit, legalábbis nem emiatt, ugyanis 2004-től vagy 2005-től már nem tilos, de a hozzászólásod további részével mélységesen egyetértek.
Egy kis időre voltam közlekedési rendőr - na nem büntiből, mint a filmeken. Pk-ként a halálos balesetekhez mindig mennem kellett. Vezető baleseti ok volt a gyorshajtás, de úgy látom, hiába csöpög vértől a média, nincs hatása, inkább a trükkökön törik az emberek a fejüket... Hát sok sikert!
Gyakorlatilag ez azt jelenti hogy egy 100w-os infralámpát teszel a kocsira, akkor ez megbolondítja a sebmérőt?? Nem fotóz le nagy sebességnél? :eek2:
A felvetés jogos, általában érdekli őket, mi volt ez!
Megállít, és megkérdezi, van-e cuccod? Persze, hogy nincs! / aki megállít, nem használ sebmérőt!/ Erre, kinyittatja a motorháztetőt, és benéz, fejvakar, elenged. Nekem a hűtőmaszk - ventillátorburkolatba van berakva egy halogén spot, fotós szűrővel. 30 felett indul. Hátul, a pótféklámpa keretben van, némi átalakítás után. /hő/
Pontosabban, lefotózza a napfelkeltét.
Kezd egy kicsit off lenni a téma.
De ehhez kapcsolódóan lenne egy kérésem! Kellene nekem egy táp-kapcsolás, ami 12V= ből csinál 3V= t. Pontosabban, ez LED-ek meghajtásához kellene. Lehet, hogy nem annyira a fesz fontos, de a LED-ek 0,8-1A közt kellene, hogy kapjanak, és legalább 10 db!
hi
ez a infraledes élvakítás ez jó lehet, mennyi led kellene ahhoz, hogy működjön a dolog? Mennyibe kerül mindez? Miért nem jutott az eszébe egy gyártónak se ez az ötlet?
aztán ha nincsen szerencséd, akkor olyannal akadsz össze, aki otthon van a témában, és tudja hogy mit és hol kell keresni...
minden egyes megállításnál csökkennek az esélyeid
dpeti írta:
Idézet: „minden egyes megállításnál csökkennek az esélyeid” Főleg így, hogy ilyen részletesen leírod. S. Sanyi! A "Nagy Testvér" figyel... és azonosítható vagy!
ezt az egészet leginkább a szerencsejátékhoz hasonlítanám.
Tegyük fel valaki nyer pókeren kétszer egymás után (aminek kisebb a valószínűség, minthogy veszít), ezért ahelyett hogy abbahagyná, és örülne annak, hogy nyert (azaz itt megúszta a büntetést), ehelyett megint kockáztat (gyorsan hajt), egészen addig, amíg elveszti pénze egy részét (azaz elkapják és megbüntetik), vagy az összeset (azaz frontálisan ütközik egy benzinszállító kamionnal). egyszóval nem az a lényeg, hogy egyszer megúsztad, hanem hogyha folyamatosan hülyeséget csinálsz, akkor annak bizony ára van. Lehet hogy megúszod egy cetlivel, lehet hogy elveszik a jogsidat szerencsés esetben, de lehet hogy a kisgyereked ott fog ülni melletted, amikor beleszaladsz egy fába, és ilyenkor már nem a a cetli a legnagyobb büntetés, hanem elkínlódhatsz életed végéig a lelkiismereteddel.
Az vesse rám az első követ aki még nem lépte tul a megengedett sebesség még soha. Az emlegetett 150 szerintem abszurd, ha valaki így közlekedik, - ez magáért beszél. Viszont nemrég 72-vel érkeztem a lakott terület táblához, a képen szinte mint célfotó mutogatták a rends-en. A jogsimat ezért elvették 1 hónapra és jól lehúztak lóvéval. A második kép 63 körüli volt de még mindig a tábla mellett, a harmadik 55 körüli amikor az autó már elhagyta a táblát. Lassan nem az lesz a lényeg, hogy gyorsan megyünk-e vagy nem, hanem hogy az uton voltunk-e a kérdéses időben és büntethetőek vagyunk, ja és lehetőleg ne egyedül járjunk, mert bármit ránk kennek
nagy a teljesítmény szint, amit a "kollégáknak" be kell vasalni, és mindent meg is tesznek érte...Egyébként a jó cuccok biztos segítenek, de ezek drágák... Bővebben: Detektor
Nos, a sebességtúllépés, és általában az autózás kockázat. Ha betartasz minden szabályt, akkor is meghalhatsz, más hibájából.
Szerintem, nem a traffipax, hanem a szemléletmód változása segít majd a kevesebb baleset elszenvedésében. Manapság Pesten autózva megdöbbentő, mi mindent megenged néhány autós magának, korra, nemre való tekintet nélkül. Tényleg igaz, hogy a modern, nagyteljesítményű autók vezetői azt hiszik, halhatatlanok. Az infrafényszóró, mint védekező eszköz, jelenleg működik, de nyugaton már létezik ez ellen is védett technika. Nálunk még nem nagyon. Persze, ha elterjed, biztos lépnek ellene a szervek. De, én szeretném kihangsúlyozni, hogy az infrafényszóró /nem LED, mert az alkalmatlan/ elsősorban a ködben tud hasznos lenni, ha van egy kamerás cucc hozzá. Erre két magyarázat van: az infrafény valamivel jobban terjed a párás időben, és lehet egészen nagyteljesítményű fényszórást alkalmazni, mivel szabad szemmel nem látható.
Én nem igazán támogatom az ilyen ötleteket, hogy hogyan lehet átvágni a trafi-kat, mivel elég sok olyan ember van aki versenypályának nézi az utakat. Az én véleményem aki gyorsan hajt azt kapcsolják is le, mivel nem csak a saját hanem a többi autós életét is veszélyezteti. Engem is már fotóztak le "gyorshajtásért" lakott területre begurultam 62-vel persze hogy lekaptak, de ez az én hülyeségem volt igaz már jó pár éve volt. Elméleti alapon már én is néztem hogy működnek ezek a készülékek, és hogy lehet megzavarni őket, de nem akarok ötleteket adni hogy mit lehetne még csinálni.
Idézet: „ez a infraledes élvakítás ez jó lehet, mennyi led kellene ahhoz, hogy működjön a dolog? Mennyibe kerül mindez? Miért nem jutott az eszébe egy gyártónak se ez az ötlet?” LED nem elég. Halogén spot kell legalább. Van bolti olyan, ami infra, az jó. Ráadásul 12V-os. Idézet: „ minden egyes megállításnál csökkennek az esélyeid ” Az elmúlt két évben egyszer állított meg közlekedési ellenőrzés. Ez lehangoló. Én örülnék a fokozottabb rendőri jelenlétnek. Mindezeken túl, tényleg bosszantó, hogy azokat, akik "lúzerek", elkapják, és büntetik a rend őrei, és a "fekete BMW és SAAB"-osokat futni hagyják. Nálam ezért kapcsol be a cucc 30 felett.
Ja, kimaradt az, hogy miért nem jutott eszébe ez még senkinek. Nos, eszébe jutott. A kapható eszközök többsége használja is. Csak ezt nem kötik az orrodra. Vannak más megoldások is, mint pl. a radar-impulzusadó, de az lézer ellen nem jó. Elvileg, ha követ egy kamerás mérőkocsi, /állítólag van ilyen a magyaroknak is/ akkor lehet bukta, bár fotó, felvétel akkor se lesz róla.
Egy kis történelem: Eszembe jutott a daliás, Ladás időkben alkalmazott reflexvakus trükk.... Na, ki tudja mi ez?
a fotozásban ismert segédvaku egy alternativ felhasználása . röviden: exponálassal együt villan a vaku a segedvaku foto érzékelővel van ellátva (1 íll több segéd vaku) ami besegit a fö vaku fényébe . esetünkben ez a segédvaku valoszinüleg a rendszám körul lehetett. igy ellen fény miatt no foto.
Az infralámpás módszer csak a dokumentálást gátolja (a kamerát), a mérést nem (a lézert), ezért inkább a következő ötletem van: minden radart ugyanúgy lehet zavarni (akár RF akár lézer): ugyanazon frekvenciával kell visszaküldeni impulzusokat mint amit a mérő sugároz (haditechnikában gyakori). Mondjuk egy knightrider futófénybe kevert 1-2 megfelelő frekivel modulált megfelelő hullámhosszú infraled magát a mérést blokkolja (nem elvakítja hanem a visszavert fény késési idejét nem tudja meghatározni a sok hamis impulzusból a radar). Mivel az egész fillérekből kihozható, és hogy a főfunkcióján (világító dísz) kívül véletlenül más mellékhatása is van... és kevésbé feltünő ezen módszer a radarkezelő oldalán.
Ez az igazi gyorshajtóknak nem alternatíva, mivel videofilmről ha szemmel láthatóan száguldozott akkor utólag bizonyítható a sebessége, de azoknak akik be szeretnék tartani a szabályokat de kicsit mégis véletlenül túllépik (mint dcsabi írta, vagy 20-as táblánál 30-al 'száguldoztak', stb) azoknak talán jó.. Egyébként kezd a társadalom egy ilyen irányba haladni: minden emberre kéne szerelni egy adatrögzítőt ami naplózná a helyzetét, kamerázná a környezetét. ha valaha életében nem a zebrán ment át az úton, vagy életében 1x is nem tette ki az indexet sávváltáskor, stbstb akkor ő bűnöző! Szerintem ezalapján csak bűnözők élnek a világon, csak vannak akik ezt nem ismerik be. A jogrendünk arra épül hogy az ilyen kis bakikat elnézik, de nem büntetnek egyből. (pl.: városban főút 70-es táblákkal. betű szerinti értelmezésben azon pár méteren(3-8m) ami a sarok és utánalevő tábla közt van 50 a legális, mégse lassít senki..) "Mindenki bűnös, amíg ártatlanságát be nem bizonyítja"
Amikor nem 250-nel száguldozok Pesten a 47Kw-os Polommal, /dízel, sima szívó/, akkor vagy alszom, vagy mozdonyt vezetek többnyire. Ott a gépen van regisztráló berendezés. A komolyabbak, szinte minden tevékenységet nyilvántartanak. Ez sokat segít a szabályok betartatásában. És ez jó. Az ember megszokja, és nincs lelkiismeret furdalás, nincs váratlan helyzet, kiszámíthatatlan mozgás.
Én a mindenféle külső teszteszköz helyett egy ilyen kötelezővé tételét a szgk-ba támogatnám. És akkor nincs vita, ki mit csinált az esemény előtti pillanatokban. Van ezekből a tachográfokból olyan, amit már ötven méteres közelítéskor ki lehet olvasni. Tartalmaz GPS-t, figyeli a kormány, fék, gáz, sebváltó, kerékszög és fordulat, fények, kürt állapotát. Nálunk van olyan, ami tizedmásodperces rögzítéssel 280 "szálat" tud rögzíteni, és egy havi adatot eltárolni.
Én olyan adatrögzítőt szeretnék venni ami szgk utasteréből körpanorámás videofilmet készít az utolsó pár percről (mozgóalkatrész nélkül), jó felbontásban, amivel bizonyítható a környező járművek mozgása/sebessége (másodperckijelző), illetve a forgalomirányító jelzőlámpák állapota utólag.
Egy ilyet szivesen megvennék. Ezzel bizonyitható az ártatlanságom ha egy lámpás kereszteződésben belémrohan valaki aki a piroson próbált átsurranni, vagy egy városban 150-el gyorshajtó ha belémrohan, hiába neki volt elsőbbsége a kereszteződésben, akkor is ő a hibás; stbstb...
Üdv Mindenkinek
Még új vagyok a témában. A kérdésem a következő Hány DB infra LED re van szükség Corsa C re és milyen messze tud sugározni az infra tehát DB szám függő vagy teljesitmény? Hány Volt-ról mennek 1.5 vagy 3? Ja meg meghajtó áramkör panel rajz is kellene Előre is kössz az infót
Szia !
A CORSA-t nem tudom DE: a video technikában használatos 30W.s infra fényvető kb 10m ig ad éles képet A 100W-os jobb --ÁRBAN ---- mert ez is behal 30--40 m felett..A 30-asban 120db leed van nem az olcsóbbikból... könnyen megoldhato 12V ról is az üzeme... Sokkal hatásosabb a LÉZER CERUZA csak 1X kell szemből bevilágitani az optikán ------onnan tól levélnehezék...
Üdv!
Olvasgattam amit írtatok, és hááát, szerintem lassan felejtsétek el a dolgokat. A birodalmiak is haladnak a korral, nekem volt már a kezemben egy pár eszköz és a legújabb lézeres mérő is. Próbáld meg zavarni, nem megy, több sávon tud mérni lézerrel és ha valamelyiken zavar van akkor vált ha ott is akkor is és így tovább. A sávok nincsennek túl közel egymáshoz ezért nem tudod könyen átfogni. (Van egy ismerős, vett egy lézeres mérőt meg zavarót egyben baromi drága volt, mondja hogy ez tuti biztos nem lehet bemérni még 2km ről sem. Na próbáljuk ki, gyere 50el és kapcsold be a zavarást, mondja hogy megy mondom látom jössz 50el, szóval kb ennyit erről.) Inkább az érzékeléssel kell foglalkozni, az még valamennyire használható. Igaz abból is csak néhány fajta.
ha olcsó és használható megoldás kell, akkor szerezz egy kamerát, meg egy karácsonyfadíszt. a dísz legyen ezüst színű gömb forma!
fel kell stabilan függeszteni a díszt, alá a kamerát, és kicsi finomhangolás után meg is van a körpanorámás képed... egyedüli probléma ezzel a megoldással (is), hogy a kép mérete egy átlag kameránál 720*576, vagyis a számodra hasznos információ 576 átmérőjű körön helyezkedik el. és emellett még le kell venni a szélét, ahol már sokat torzulhat a kép, ill. a kör közepét is, így csak egy vékony sávocskád marad. ezt ha megpróbálod kiteríteni, akkor kb. ugyan azt a hatást éred el vele, mintha a legolcsóbb qcif kamerát használtad volna. lesz egy kb. 180-200 magas csíkod, aminek a tetején sokat kell interpolálni, alul meg ugyanakkora területre több információ jut. ha videókamera helyett fényképezőt használsz, akkor se vay sokkal jobb helyzetben, bár több információhoz jutsz a képekből. az időzítés kérdése a következő problémás pont. ugyanis neked nem jó akkor bekapcsolni, amikor már megtörtént a baj, hanem folyamatosan kell mennie, és tárolni az adatokat, majd mikor érzékeli, hogy gáz van (mondjuk lassulásmérővel), akkor az előtte lévő pár másodpercet és az utána lévő pár másodpercet kell rögzítenie. (azaz egy megfelelő hosszú időtartamra folyamatosan veszi fel a képeket, majd mikor csatt van, akkor vár pár másodpercet, és leállítja a felvételt) ez két igen komplex dolog már önmagában is, így szerintem jobban járnál egy egyszerűbb (ámde szerintem piszok drága) szerkezettel, amit etanu néven megtalálsz a neten. még egy problémát majdnem kifelejtettem: szabdtéren a fényviszonyok közti különbségek miatt ilyen körpanorámás képet készíteni iszonyatosan nehéz, hogy biztosan jó legyen, mert míg az egyik fele fényes a naptól, addig a másik fele pont nem fog látszódni, mert az automatikus szabályzás miatt a gép úgy fogja állítani a blendenyílást, hogy ne károsodjon, azaz ilyen körülmények között mindig csak a kép egyik fele lesz látható, ill. előfordulhat, hogy az sem! (mivel olyan, mintha a napot fényképeznéd) ui.: bocs kedves moderátorok, hogy nem a megfelelő topikot húzzuk el ilyen irányba
A karácsonyfadíszes ötlet nagyon gagyinak tünik, és az általad leírt okok miatt használhatatlan is.. (+ a remegés miatt semmi sem látszódna benne)
Viszont az E-tanu jónak tünik. 1-2 koccanás alatt behozza az árát, csak az üveghez-ragasztásos technikájuk nem tetszik.. Ha kicsit diszkrétebb és kisebb lenne jó lenne. Azt mindenképp kivédené hogy ha egy kocsi szabálytalankodva belémhajt, de ők ketten ültek a kocsiban amíg én egyedül, így ők ketten biztos összefognak és rámkennék a dolgot, én meg csak ilyen eszközzel bizonyíthatom az igazam..
Jónak tűnik nekem is, és nem is túl drága (Az autóhoz képest) de tulajdonképpen legalább 2 db kellene. Elől - hátul. Kérdés hogy pl sötétben szembevilágítva, vagy rossz látási viszonyok között, jeges vizes szélvédőnél mit rögzít, mi marad belőle ütközés után?
Utánépítése nem lehetetlen, de semmiképpen nem egyszerű. Bizonyítékkénti elfogadtatása sem problémamentes. |
Bejelentkezés
Hirdetés |