Fórum témák
» Több friss téma |
(3) Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét
befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát. (1/1975. (II. 5.) KPM-BM)
Természetesen bármilyen mikrovezérlő elképzelhető. A rajz is csak 1 lehetséges megoldás, más igények más hw és soft.
Viszont gondolkodom egy egységcsomagon.
![]()
Semmi gond, én is így kezdtem, aztán kénytelen voltam megtanulni a 8 bites PIC-ket.
Most meg kénytelen vagyok megtanulni a 16 bitest is, ha szinkronizált zavarást akarok csinálni. Hajrá, "nem kell félni, nem fog fájni" !
Sajnos a meglátásom szerint a hw. kb. 20% viszont a jo soft 80% a sikerhez.
![]()
Így igaz.
Az IRF630 gatején milyen szerepe van az 1nF kondinak?
Gyári ajánlás, a mos-fet driverhez, nem igazán foglalkoztam vele.
![]()
Az érzékelős része nagyon egyszerű és frappáns! Amennyiben úgy működik, ahogy írtad, akkor gratulálok hozzá. Az impulzusképzésről azt vettem ki kb. , hogy 20 ns az impulzus szélesség, de mennyi végül is a periódusidő? Láttam hogy a fénykibocsájtó eszközök optimális teljesítménykihasználása miatt kísérleteztetek több idővel és kitöltéssel, de nem tudom mennyi a végleges. A rajzból nem derül ki első blikkre hogy szinkronizál-e a mikrovezérlő vagy küldi a műsort folyamatosan. Nyáron még egy klasszikus radaros-fényképezős traffipax-al kaptak le, ebből mennyi működhet még az országban?
Na félig ott a válasz a hozzászólásodban. Nem zárkózok én el az újtól, a múlt héten az eagle-vel is megcsináltam az első három ic-s rajzomat de előtte dolgoztam autocad-el három évig. Bekapcsoltam az autorouter-t aztán az lett a vége hogy papiron terveztem meg a nyákrajzot...nem szeretnék offolni, előszőr meg kellene ismernem a c-t egy kicsit gondolom én, hogy belemehessek akár a pic-be akár az avr-be. Szerencsére ez a feladat érdekel is eléggé hogy rávegyem magam a dologra.
Szerintem a gerjedés vagy lebegő bemenet ellen tesz valamicskét.
Helyes... én szivesen megfizetem a tudást, ezzel sosincs bajom, ha ép határokon belül marad... amit nem tudok megcsinálni, ha van rá időm megtanulom, ha nincs meg kell vennem.. amit meg meg tudok csinálni, azt megcsinálom...
![]() ![]() De at igazat megvallva 200ezret egy jó blokkolóra kiadni 1, sajnálok, mert szerintem nincs mögötte ennyi tartalom... 2, most nincs is rá annyi... ![]()
Mit szeretnél tudni?
![]()
Hajlandó lennék én is adni a forráskódért cserébe valamit. Akár bartellben akár anyagi juttatást.
Üdv András
Küldtem üzit.
Arra értettem, hogy ha pl. megcsinálod a központi egységet, programmal, és mondasz rá egy árat, akkor ha az megegyezik a lehetőségeimmel, akkor nem sajnálom kifizetni érte a plussz pénzt ...
![]()
Nincs központi egység!
![]()
Éh... az más, így értem a dolgot...
![]() ![]() ![]()
A gyáriakban is minden fej egy-egy teljesen önálló egység : a központ csak kénylemi és extra funkciókat lát el -és a későbbi szoftverfrissítésekben segit(nem kell szétszedni az egész autot,hanem a kp-i egységbe töltöd le az uj fw-t és az tovább tölti a fejekbe)
Szerintem a fejbe való felprogramozott PIC-re gondolt.
Üdv mindenkinek. Figyelemmel kísérem már egy ideje a téma alakulását, de még sajnos nem tudok részt venni a "brainstorming"-ban. Egyrészt még én is nagyon tapogatózom mikrokontroller témában - ami egyébként is AVR -, másrészt még egyéb projectjeimben is lemaradásban vagyok. De annyira előrehaladtatok már a témában, hogy semmiféleképpen nem szeretnék kimaradni belőle. Ha már azt mondtátok, hogy 80% a szoftver szívesen részt vállalnék egy AVR-es verzió építésében, felhasználva Home Made Jammer által készített tervet (ha nem bánja természetesen). Annyira nem lehet bonyolult a progi. ![]() A detektáló rész működésével még barátkozom, de a lényeg ha jól értem, hogy a PIC 5-ös lábára (meg a sync-en keresztül a többi fej vezérlőjére is) fut be a detektált jel és a 7-esen megy a válasz a MOSFET meghajtóra, a 6-os lábon pedig a LED/csipogó felé. A PIC 20MHz-en ketyeg, de ott egy utasítás 4 ciklus, így lehet AVR-ból lassabb is elég lesz. Bejövő és kimenő jelszintek ugyanazok (TTL). A bejövő 10k-os keresztül 5V-ra van húzva akkor gondolom alacsony szinttel jön a észlelésről szóló impulzus. Az kimenő impulzosok ha jól láttam 400/1000 az utolsó variáció, de volt 300/800, 300/1000 is. Vagy ezt a bejövő jel időzítései alapján állapítja meg a program. Ami még kérdésem merült fel a rajzzal kapcsolatban: - a 12V-ot nem stabilizáltad a LEDes résznél, 14-15V-ot is bírják majd, vagy direkt menet közbeni feszültségre lett tervezve? - a videojel erősítő 5-ös lábánál a kondi után az a földre húzás miért van csillagozva? Remélem nem zavartam meg szerény hozzászólásommal a társalgást, és bocs ha nagyon lámák a kérdések. ![]() ![]()
Az egyszerűbb kérdéssel kezdem: Azért van csillagozva mert az EAGLE így rajzolja a földet. A kapcsolás 14,5v-ra van méretezve. A sync láb alaphelyzetben bemenet, de ha mérést érzékel átvált kimenetre és lehúzva tartja, hogy a többi fej is blokkoljon. (nem ilyen egyszerű de kb). A programban az a nehéz, hogy megoldd a fals riasztások kérdését. Lehet hogy gyenge vagyok programozásban de erre nagyon sok idő elment. Most viszont megzavarhatatlan, legalább is kb egy hónapos teszt alatt sohasem adott fals riasztást.
Buta kérdés:
Élesben is tudtad tesztelni vagy csak teszterrel...?
Élesben csak Fáma3-al. De ha valaki ebben tud segíteni szívesen veszem.
![]()
Ha csinálsz próbát, akkor mindenképp teszteld le többször kb 40m-ről, mert most a közeli mérés lesz a trendi
![]()
Egyértelmű!! Csak jussak már el odáig.
![]()
Egy buta kérdés: A mérőműszer kameraképén és a felvételen nem látszanak a fejek impulzusai?
Csak amennyire egy fényképezőn vagy kamerán. Ugyanis van benne ir szűrő, hogy ne zavarja a a saját lézer.
![]()
És ha látszik?
![]() ![]() Home Made Jammer : a zavarást hogy szürted ki ? A detektor számolja az impulzusokat és csak az előre programozott frekikre érzékeny ? A zavarójel fix ,vagy az észlelt lézerekhez egyesével van beállitva ?
ÉS még ami eszembe jutott : mi az ,amitől JAMMED v.E27 lesz a mérő kijelzőjén és mi az,amitől csak szimplán nem lát sebesség és távolságadatokat a rend szigorú őre ? Olvastam pár helyen ,hogy a led-es hibajelet produkál, a lézeres meg egyáltalán semmit,de ez eleve gyanusnak tünik . Nyilván nem kishazánkra gondoltam,hanem mondjuk északi szomszédainknál egy kis tesztre,ugyanis rendkívül mohó társaság : 50km/ó sebességkorlát esetén 53 km/ó már 15 , 61 km/ó már 30 euros azonnal helyszini bírság (azonnal értsd : addig nem adja vissza a papírokat,amig a helyszinen készpénzben le nem perkáltad a kezébe a bírságot -ha kell az első automatáig elkísér)
Minden lézer külön van programozva, csak a magyar országon használatosak
![]() Ezért például még tesztelni is csak korrekt mérőjellel lehet. Minden más esetbe csak led villog.
És honnan szerezted meg hozzá az infokat?
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |