Fórum témák
» Több friss téma |
(3) Tilos a közúti közlekedés hatósági ellenőrzését megakadályozni, megzavarni, valamint az ellenőrzés eredményét
befolyásolni, ide nem értve az ellenőrzést előre jelző eszközök használatát. (1/1975. (II. 5.) KPM-BM)
Természetesen bármilyen mikrovezérlő elképzelhető. A rajz is csak 1 lehetséges megoldás, más igények más hw és soft.
Viszont gondolkodom egy egységcsomagon.
Semmi gond, én is így kezdtem, aztán kénytelen voltam megtanulni a 8 bites PIC-ket.
Most meg kénytelen vagyok megtanulni a 16 bitest is, ha szinkronizált zavarást akarok csinálni. Hajrá, "nem kell félni, nem fog fájni" !
Sajnos a meglátásom szerint a hw. kb. 20% viszont a jo soft 80% a sikerhez.
Így igaz.
Az IRF630 gatején milyen szerepe van az 1nF kondinak?
Gyári ajánlás, a mos-fet driverhez, nem igazán foglalkoztam vele.
Az érzékelős része nagyon egyszerű és frappáns! Amennyiben úgy működik, ahogy írtad, akkor gratulálok hozzá. Az impulzusképzésről azt vettem ki kb. , hogy 20 ns az impulzus szélesség, de mennyi végül is a periódusidő? Láttam hogy a fénykibocsájtó eszközök optimális teljesítménykihasználása miatt kísérleteztetek több idővel és kitöltéssel, de nem tudom mennyi a végleges. A rajzból nem derül ki első blikkre hogy szinkronizál-e a mikrovezérlő vagy küldi a műsort folyamatosan. Nyáron még egy klasszikus radaros-fényképezős traffipax-al kaptak le, ebből mennyi működhet még az országban?
Na félig ott a válasz a hozzászólásodban. Nem zárkózok én el az újtól, a múlt héten az eagle-vel is megcsináltam az első három ic-s rajzomat de előtte dolgoztam autocad-el három évig. Bekapcsoltam az autorouter-t aztán az lett a vége hogy papiron terveztem meg a nyákrajzot...nem szeretnék offolni, előszőr meg kellene ismernem a c-t egy kicsit gondolom én, hogy belemehessek akár a pic-be akár az avr-be. Szerencsére ez a feladat érdekel is eléggé hogy rávegyem magam a dologra.
Szerintem a gerjedés vagy lebegő bemenet ellen tesz valamicskét.
Helyes... én szivesen megfizetem a tudást, ezzel sosincs bajom, ha ép határokon belül marad... amit nem tudok megcsinálni, ha van rá időm megtanulom, ha nincs meg kell vennem.. amit meg meg tudok csinálni, azt megcsinálom... Így van pl. AVR-es full napkövető rendszerem is... hardver ok, algoritmus a fejben, de kell valaki aki programba önti... C-t önerőből tanulgattam, így a leírt programot nagyjából megértem, ha nagyon nekihasalok, esetleg bele is tudok piszkálni, de a jelenlegi életstílusom mellett nincs időm sajnos komolyabban belemélyedni...
De at igazat megvallva 200ezret egy jó blokkolóra kiadni 1, sajnálok, mert szerintem nincs mögötte ennyi tartalom... 2, most nincs is rá annyi...
Mit szeretnél tudni?
Hajlandó lennék én is adni a forráskódért cserébe valamit. Akár bartellben akár anyagi juttatást.
Üdv András
Küldtem üzit.
Arra értettem, hogy ha pl. megcsinálod a központi egységet, programmal, és mondasz rá egy árat, akkor ha az megegyezik a lehetőségeimmel, akkor nem sajnálom kifizetni érte a plussz pénzt ...
Nincs központi egység! Szerintem pont ez a poén ebben a megoldásban. Gondolom nem olvastad, de ezek a fejek önállóan is működnek, +szinkron jeleket adnak egymásnak a közös blokkoláshoz. Tehát ha egy fej detektál minden fej blokkolni fog. Minden további nélkül összefűzhető akár 4-5-6 db is. Az autó belsejében csak egy led +egy csipogó van.
Éh... az más, így értem a dolgot... És így akkor minden fej egy pic is? Akkor viszont nekem az egységcsomagba min. egy felprogramozott pic kellene....
A gyáriakban is minden fej egy-egy teljesen önálló egység : a központ csak kénylemi és extra funkciókat lát el -és a későbbi szoftverfrissítésekben segit(nem kell szétszedni az egész autot,hanem a kp-i egységbe töltöd le az uj fw-t és az tovább tölti a fejekbe)
Szerintem a fejbe való felprogramozott PIC-re gondolt.
Üdv mindenkinek. Figyelemmel kísérem már egy ideje a téma alakulását, de még sajnos nem tudok részt venni a "brainstorming"-ban. Egyrészt még én is nagyon tapogatózom mikrokontroller témában - ami egyébként is AVR -, másrészt még egyéb projectjeimben is lemaradásban vagyok. De annyira előrehaladtatok már a témában, hogy semmiféleképpen nem szeretnék kimaradni belőle. Ha már azt mondtátok, hogy 80% a szoftver szívesen részt vállalnék egy AVR-es verzió építésében, felhasználva Home Made Jammer által készített tervet (ha nem bánja természetesen). Annyira nem lehet bonyolult a progi. A detektáló rész működésével még barátkozom, de a lényeg ha jól értem, hogy a PIC 5-ös lábára (meg a sync-en keresztül a többi fej vezérlőjére is) fut be a detektált jel és a 7-esen megy a válasz a MOSFET meghajtóra, a 6-os lábon pedig a LED/csipogó felé. A PIC 20MHz-en ketyeg, de ott egy utasítás 4 ciklus, így lehet AVR-ból lassabb is elég lesz. Bejövő és kimenő jelszintek ugyanazok (TTL). A bejövő 10k-os keresztül 5V-ra van húzva akkor gondolom alacsony szinttel jön a észlelésről szóló impulzus. Az kimenő impulzosok ha jól láttam 400/1000 az utolsó variáció, de volt 300/800, 300/1000 is. Vagy ezt a bejövő jel időzítései alapján állapítja meg a program. Ami még kérdésem merült fel a rajzzal kapcsolatban: - a 12V-ot nem stabilizáltad a LEDes résznél, 14-15V-ot is bírják majd, vagy direkt menet közbeni feszültségre lett tervezve? - a videojel erősítő 5-ös lábánál a kondi után az a földre húzás miért van csillagozva? Remélem nem zavartam meg szerény hozzászólásommal a társalgást, és bocs ha nagyon lámák a kérdések.
Az egyszerűbb kérdéssel kezdem: Azért van csillagozva mert az EAGLE így rajzolja a földet. A kapcsolás 14,5v-ra van méretezve. A sync láb alaphelyzetben bemenet, de ha mérést érzékel átvált kimenetre és lehúzva tartja, hogy a többi fej is blokkoljon. (nem ilyen egyszerű de kb). A programban az a nehéz, hogy megoldd a fals riasztások kérdését. Lehet hogy gyenge vagyok programozásban de erre nagyon sok idő elment. Most viszont megzavarhatatlan, legalább is kb egy hónapos teszt alatt sohasem adott fals riasztást.
Buta kérdés:
Élesben is tudtad tesztelni vagy csak teszterrel...?
Élesben csak Fáma3-al. De ha valaki ebben tud segíteni szívesen veszem.
Ha csinálsz próbát, akkor mindenképp teszteld le többször kb 40m-ről, mert most a közeli mérés lesz a trendi
Egyértelmű!! Csak jussak már el odáig.
Egy buta kérdés: A mérőműszer kameraképén és a felvételen nem látszanak a fejek impulzusai?
Csak amennyire egy fényképezőn vagy kamerán. Ugyanis van benne ir szűrő, hogy ne zavarja a a saját lézer.
És ha látszik? 2003 december óta legálisan használhatod
Home Made Jammer : a zavarást hogy szürted ki ? A detektor számolja az impulzusokat és csak az előre programozott frekikre érzékeny ? A zavarójel fix ,vagy az észlelt lézerekhez egyesével van beállitva ?
ÉS még ami eszembe jutott : mi az ,amitől JAMMED v.E27 lesz a mérő kijelzőjén és mi az,amitől csak szimplán nem lát sebesség és távolságadatokat a rend szigorú őre ? Olvastam pár helyen ,hogy a led-es hibajelet produkál, a lézeres meg egyáltalán semmit,de ez eleve gyanusnak tünik . Nyilván nem kishazánkra gondoltam,hanem mondjuk északi szomszédainknál egy kis tesztre,ugyanis rendkívül mohó társaság : 50km/ó sebességkorlát esetén 53 km/ó már 15 , 61 km/ó már 30 euros azonnal helyszini bírság (azonnal értsd : addig nem adja vissza a papírokat,amig a helyszinen készpénzben le nem perkáltad a kezébe a bírságot -ha kell az első automatáig elkísér)
Minden lézer külön van programozva, csak a magyar országon használatosak
Ezért például még tesztelni is csak korrekt mérőjellel lehet. Minden más esetbe csak led villog.
És honnan szerezted meg hozzá az infokat? Vagy ez fellelhető valahol?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |