Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Zselés akksi...de melyiket?
 
Témaindító: mizuapo, idő: Feb 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) mizuapo hozzászólása Feb 15, 2010 /
 
Üdv,

Van egy elektromos rollerem, amivel dolgozni járok. Nos úgy döntöttem hogy az akksiját lecserélem majd LiFePo4 akksira. De mivel még most túl drágának találtam úgy gonodltam beérem még a jó öreg zselés akksival (ami gyárilag is van benne).

Ahogy szétnéztem a netem kicsit meglepődtem, hogy a 12V 12Ah -ás akksik árai 5-6 ezertől 14-16 ezerig terjed és igazából nem tudom hogy mire érdemes figyeljek...

A roller amit használok, amugy napi 21km-t megy, és az akksit napnta 2x töltöm (m. hely és otthon is). (ezért kell majd a lifepo méretéből adódóan abból beletudok vasalni egy 20Ah-ás akksit)


Kérdéseim:
1. Mire figyeljek oda ha zselés akksit veszek, ekkora ár deficitet figyelembe véve? (3x12v 12ah)

2. ha LiFePo4 akksit teszek bele (ugyanug 36 v) akkor a vezérlő elektronika ugyanugy megfelelő lesz hozzá?

Előre is köszönöm a szakértő hozzászólásokat,

Üdv,

Mizu
(#) Syn7h37ic válasza mizuapo hozzászólására (») Feb 15, 2010 / 4
 
5-6 ezer sok.
Vegyél innen ilyentBővebben: Link
Jó néhány ismerősöm használ ilyen akkut, tökéletesen megfelelő. Ugyanaz a megoldás, ez is zselés ólom akku.
Csak nincs reklámozva, hogy rollerhez is tökéletes.
A lítiumos akkunak más töltőáram kell, jobb, ha az ólom akkunál maradsz, vagy építesz egy automata állandó áramú töltőt a lítium akkuhoz.
A roller vezérlő a közlekedéshez jó lesz az akkuhoz, a töltőnek kell megfelelni a lítium akkunak.
(#) Cavalier válasza mizuapo hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
1: olyan akksi kell ami autóba, motorba való, tehát bírja a gyors töltést, teljes kisütést.

2: nem, a lítiumos akksikat egész máshogy kell kezelni.
(#) mizuapo válasza mizuapo hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Nem, nem a töltési mód azzal tisztában vagyok hogy ahhoz BMS kell. itt a vezérlő a kérdés, ami "gáz" adáskor vezérli a ketyerét.

Köszi a linket ez tényleg jóval olcsóbb, mint amiket eddig néztem.

Akkor most melyik?
(#) Syn7h37ic válasza mizuapo hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Az Ólom akkut javaslom, jobban bírja a hirtelen impulzus szerű terheléseket.
(#) bandras válasza mizuapo hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Belátom, nem erről szólt a kérdés, de a pontosság kedvéért: ezek nem zselés akkumulátorok. Az van ráírva, hogy "VRLA (Valve Regulated Lead Acid) battery" azaz szelepvezérelt, ólom-savas akkumulátor. Szokták még felitatott elektrolitú savas akkumulátornak is hívni. Ez a mechanikai felépítésre utal, mert az elektródalemezek között üvegszálakból felépített szeparátorok tartják meg a távolságot (megakadályozva a cellazárlatot), amelyekkel felitatják a kénsavat. Nincs zselés akkumulátor.
(#) Sebi válasza bandras hozzászólására (») Feb 15, 2010 /
 
Volt régebben azért zselés is... pl Sonnenschein, de 13rugó körül volt a 6Ah-ás... ezzel az árral nem versenyezhetett az itatóspapírossal....
(#) tungsram válasza bandras hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
Meg nem is lehet ahol kell kell az elektrolit.
(#) Kalmani válasza mizuapo hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
Azért azt tényleg jó lenne tisztázni , hogy valóban "zselés" akkumulátor a hétközbapi ember számára elérhetetlen árú . Az hogy annak hívják , attól még nem lesz zselés akku .
Ha jól tudom , csak az űrkutatás terén használják .
(#) szsrobert válasza mizuapo hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
Diamec a legjobb(több ólom miatt magasabb tömeg), Yellowstone az olcsóbb (5kg, Diamec 6kg).
Nekem 17Ah Yellowstone van, meg vagyok vele elégedve.
(#) mizuapo válasza mizuapo hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
Köszi a sok hasznos hozzászólást.

Még anyni kérdésem van akkor, hogy a lifepo4 akksis megoldásnál a vezérlőt is cserélnem kell majd?
(hiszen nem egy elektromos autót már így kezdtek gyártani)

(#) Ricsi89 válasza Syn7h37ic hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
Annyira nem sok az az 5 ezer Ft. Ha megnézed, akkor amit te linkeltél az is majd 4 ezer Ft és még erre rájön az ÁFA. Az már majdnem 5000Ft. Akkor hol van az olcsóság? A lithium aksiknak szerintem nem kell más vezérlőelektronika, csak a megfelelő mennyiségű cellát kel összeépíteni, hogy feszültség a vezérlő tápfeszültség tartományában legyen teljesen feltöltött és majdnem kisült állapotban is. Viszont a lithium aksiknál a mélykisülést kerülni kell és meghatározott feszültségnél lekapcsolni az aksit, elkerülve a mélykisülést. Az eredeti vezérlő is tartalmaz ilyet szerintem csak az az ólom aksikhoz van készítve, így lehet, hogy ehhez nem jó, de egy külső áramkörrel esetleg ez is megoldható.
(#) szsrobert válasza mizuapo hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
A Li akkuknál arra figyelj, hogy a gyártó aáltal ajánlott cellefeszültségnél lentebb ne süss kiegy cellát sem, mert elromlik. Illetve adott fesz fölé ne töltsd, mert akkor kigyulladhat.
(#) Syn7h37ic válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
Írtam is, hogy a vezérlő maradhat, csak a töltő legyen más...
Mi elég nagy tételben veszünk akkumulátorokat, és ott már számít az a közel 1000Ft különbség, arról nem is beszélve, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen akku az az akku, Egy Yellowstone vagy SLA nem igazán rúg labdába a Diamec, mellett. Tapasztalat. Persze van azért még jó nnéhány jobb akku is. Nekünk bejött a Yuasa és a FIAMM is. A DSC és Bentel szintén a nem szimpatikus kategória, átlag életkoruk max 1,5 év volt, a Yuasa, a Diamec átlag 3-5 év A FIAMM is kb ennyi. Riasztó és tűzjelző központok akkuiról van tapasztalatom. Az eddigi legjobb akku, amivel valaha is találkoztam az a Panasonic akkuja volt, sajna nem igazán kapható mostanában, és persze akkoriban sem volt valami olcsó, de ahol olyant raktunk, azóta megy gond nélkül, van olyan helyszín ahol már a hetedik éve fenn van, és számottevő kapacitás csökkenés nélkül üzemel.
(#) Ricsi89 válasza Syn7h37ic hozzászólására (») Feb 16, 2010 /
 
És az sem mindegy, hogy nagyjából állandóan feltöltött állapotban van tartva egy riasztó aksija, ami évente pár alkalommal megy, amikor áramkimaradás van, vagy naponta sütjük ki teljesen és töltjük fel. És a terhelő áram nagysága, ami kisütéskor fellép plusz a töltőáram sem mindegy. Ezek mind befolyásolják egy aksi élettartamát.
(#) mizuapo válasza Ricsi89 hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
Naja én naponta 2x merítem le szzinte teljesen. Igaz tavaly vettem a rollert de már cserélnem kell (most durván 9km-t bír és nekem 10,5 km a meló). Igaz több mint 2000 km-t mentem vele.
(#) szsrobert válasza mizuapo hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
Vegyél több, nagyobb akkukat, akkor nem megy tönkre annyi idő alatt.
(#) Csaszu hozzászólása Feb 17, 2010 /
 
Inkább vegyél Agm rendszerű akkut.
Lehet hogy erre gondoltál te is, csak a köznyelvben sokmindent zselésnek hívnak.
Zselés akku pl az Exide vagy a Sonnenchein Gel sorozata.
Csak annyit a különbség az Agm-től hogy az elektrolit még el van zselésítve szilika géllel. Ennek a két gyártónak a zselés akkui Vrla rendszerűek, tehát a tötés-kisütéskor keletkezett gáz a katódon ismét vízzé alakul. Ezt az összes Agm ( üvegszálban felitatott ) rendszerű akku is tudja.
Szerintem mindképp Yuasa, Panasonic,Powersafe, Hawker, Agm akkuk közül válasszál.
A hawkert nálunk Datasafe néven forgalmazzák.
Talán ez a legjobb az összes közül, kisebb a belsőellenállása a többi azonos kapacitásúéhoz képest, tartós, jó ciklusálló. ( Hx sorozat )
Yellowstone meg ilyen kínai retkeket kerüld, nekem van amelyik 3 ciklust nem bírt ki, a yuasám meg 8 éves, és legalább 500 ciklus van bennt, kb 30 % visszamaradó kapacitásig merítem.
Legjobb ár-érték arányban talán most Yuasa Np-ket láttam expresszen.
4 db bontatlan, új Yuasa Np17-12 volt 25 000 Ft ( 17 Ah)
bolti ára 15 körül van darabjának.
(#) fater0827 válasza mizuapo hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
Üdv Mizuapó

Küldök egy akku táblázatot ,minőség közepes,3_5 év.

Itt leírja a töltőáramot a max töltő feszültséget a csepptöltés mértékét a kivehető áramot töltési időt,ja és mekkora fesz lehet kisütéskor.

Ha a sorok közt nem tudsz olvasni akkor leírom oszloponként mi micsoda.

Igen a kínai és japán nyelv Könnyű Kb 6000 jelkép írás.

Üdv János
(#) fater0827 válasza mizuapo hozzászólására (») Feb 17, 2010 /
 
Üdv Mizuapo

Ígértem az AKKU adatlapot nos most csak sikeröl.

Üdv János
(#) biohazard hozzászólása Feb 22, 2010 /
 
Szevasztok.

Erröl az akksirol mi a véleményetek? Ez jó lenne elektromos kerékpárba? Nekem csak egy sima ilyen loofty féle cangám van, dobozá pont három darab belefér. Csak a nagy kérdés, hogy jó lenne-e ez? Nagyobb kapacitásut sajna nem tudok belerakni mivel azok nagyobb méretűek is és nem menne bele. Vagy esetleg valaki le tudná irni hogy hol lehet olcsón venni 12 volt 12-14 Ah aksit? Javaslatokat várok.
előre is köszönöm.
(#) farkas joco válasza Csaszu hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
szia!
látom értesz az aksikhoz!
szeretnek véleményt kérni a panasonic lead-acid aksiról!
12v 17ah 1 éves orvosi berendezésben voltak tartaléknak.szerinted megér-e 3000ft db elektromos robogóba kellene.
válaszod előre is köszi4
üdv joco
(#) biohazard válasza farkas joco hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
Szerintem simán megér ennyit! uj ára szerintem jóval 15 felett lehet de a méretéröl ne felejtkezz el hogy jó legyen a robogóba!
(#) biohazard válasza farkas joco hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
ja, ha van pluszba engem is érdekel
(#) farkas joco válasza biohazard hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
köszi a választ!!
azt megnéztem pont jó!
megkérdezem van-e még!
és üzenek.
üdv
(#) biohazard válasza farkas joco hozzászólására (») Feb 26, 2010 /
 
Na lesz pluszba aksi?
(#) niches válasza Kalmani hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Valójában ez nem igaz, a zselés akkunál fejlettebb az, amelyben fel van itatva az elektrolit, mivel a zselés akkuk problémája volt, hogy kiszáradhatott, elöregedhetett a gél állagú elektrolit, és ekkor megrepedezett. Ha pedig ez megtörtént, az akksinak kaputt. Ezt küszöbölték ki az itatósban. Azt hiszem valamiféle üvegszálas anyag van benne.
A gondozásmentességet pedig azzal lehet elérni, hogy az egyik pólusnál keletkező hidrogént a másik pólusnál található oxigénhez vezetik, ahol platina katalizátor jelenlétében vizzé egyesülnek, így nem párolog el sosem, állandóan zárt a rendszer.
(#) bladzser2 hozzászólása Márc 23, 2011 /
 
Helló!
Olyan gondom bajom lenne, hogy aksim tönkrement a motoromban, és szeretnék bele venni egy újat. De savas helyet zseléset szeretnék.

Kinéztem egyet, csak nem tudom meg merjem-e venni.
Elvileg szünetmentes tápba való, de oda van írva hogy robogókhoz is. Nekem quadom van, és marha drága bele az aksi. A zselés meg jóval olcsóbb.
aksi

Ezt néztem ki.

Most ilyen van benne.

Szeretnélek titeket kérdezni, szerintetek megvehetem bele a kötött savas helyett a zselést, indítóáram elég lesz?
(#) zolika60 válasza bladzser2 hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
A kapacitása is kisebb. Nem tudom elég-e?
(#) bladzser2 hozzászólása Márc 25, 2011 /
 
Kapacitása elég lenne. Csak, hogy önindítózásnál a nagy áramfelvétel nem-e tenné tönkre Ezt nem tudom, Egyáltalán hirtelenjében képes akkora indító áramot leadni mint savas társai?!
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem