Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv,
Van egy elektromos rollerem, amivel dolgozni járok. Nos úgy döntöttem hogy az akksiját lecserélem majd LiFePo4 akksira. De mivel még most túl drágának találtam úgy gonodltam beérem még a jó öreg zselés akksival (ami gyárilag is van benne). Ahogy szétnéztem a netem kicsit meglepődtem, hogy a 12V 12Ah -ás akksik árai 5-6 ezertől 14-16 ezerig terjed és igazából nem tudom hogy mire érdemes figyeljek... A roller amit használok, amugy napi 21km-t megy, és az akksit napnta 2x töltöm (m. hely és otthon is). (ezért kell majd a lifepo méretéből adódóan abból beletudok vasalni egy 20Ah-ás akksit) Kérdéseim: 1. Mire figyeljek oda ha zselés akksit veszek, ekkora ár deficitet figyelembe véve? (3x12v 12ah) 2. ha LiFePo4 akksit teszek bele (ugyanug 36 v) akkor a vezérlő elektronika ugyanugy megfelelő lesz hozzá? Előre is köszönöm a szakértő hozzászólásokat, Üdv, Mizu
5-6 ezer sok.
Vegyél innen ilyentBővebben: Link Jó néhány ismerősöm használ ilyen akkut, tökéletesen megfelelő. Ugyanaz a megoldás, ez is zselés ólom akku. Csak nincs reklámozva, hogy rollerhez is tökéletes. A lítiumos akkunak más töltőáram kell, jobb, ha az ólom akkunál maradsz, vagy építesz egy automata állandó áramú töltőt a lítium akkuhoz. A roller vezérlő a közlekedéshez jó lesz az akkuhoz, a töltőnek kell megfelelni a lítium akkunak.
1: olyan akksi kell ami autóba, motorba való, tehát bírja a gyors töltést, teljes kisütést.
2: nem, a lítiumos akksikat egész máshogy kell kezelni.
Nem, nem a töltési mód azzal tisztában vagyok hogy ahhoz BMS kell. itt a vezérlő a kérdés, ami "gáz" adáskor vezérli a ketyerét.
Köszi a linket ez tényleg jóval olcsóbb, mint amiket eddig néztem. Akkor most melyik?
Az Ólom akkut javaslom, jobban bírja a hirtelen impulzus szerű terheléseket.
Belátom, nem erről szólt a kérdés, de a pontosság kedvéért: ezek nem zselés akkumulátorok. Az van ráírva, hogy "VRLA (Valve Regulated Lead Acid) battery" azaz szelepvezérelt, ólom-savas akkumulátor. Szokták még felitatott elektrolitú savas akkumulátornak is hívni. Ez a mechanikai felépítésre utal, mert az elektródalemezek között üvegszálakból felépített szeparátorok tartják meg a távolságot (megakadályozva a cellazárlatot), amelyekkel felitatják a kénsavat. Nincs zselés akkumulátor.
Volt régebben azért zselés is... pl Sonnenschein, de 13rugó körül volt a 6Ah-ás... ezzel az árral nem versenyezhetett az itatóspapírossal....
Meg nem is lehet ahol kell kell az elektrolit.
Azért azt tényleg jó lenne tisztázni , hogy valóban "zselés" akkumulátor a hétközbapi ember számára elérhetetlen árú . Az hogy annak hívják , attól még nem lesz zselés akku .
Ha jól tudom , csak az űrkutatás terén használják .
Diamec a legjobb(több ólom miatt magasabb tömeg), Yellowstone az olcsóbb (5kg, Diamec 6kg).
Nekem 17Ah Yellowstone van, meg vagyok vele elégedve.
Köszi a sok hasznos hozzászólást.
Még anyni kérdésem van akkor, hogy a lifepo4 akksis megoldásnál a vezérlőt is cserélnem kell majd? (hiszen nem egy elektromos autót már így kezdtek gyártani)
Annyira nem sok az az 5 ezer Ft. Ha megnézed, akkor amit te linkeltél az is majd 4 ezer Ft és még erre rájön az ÁFA. Az már majdnem 5000Ft. Akkor hol van az olcsóság? A lithium aksiknak szerintem nem kell más vezérlőelektronika, csak a megfelelő mennyiségű cellát kel összeépíteni, hogy feszültség a vezérlő tápfeszültség tartományában legyen teljesen feltöltött és majdnem kisült állapotban is. Viszont a lithium aksiknál a mélykisülést kerülni kell és meghatározott feszültségnél lekapcsolni az aksit, elkerülve a mélykisülést. Az eredeti vezérlő is tartalmaz ilyet szerintem csak az az ólom aksikhoz van készítve, így lehet, hogy ehhez nem jó, de egy külső áramkörrel esetleg ez is megoldható.
A Li akkuknál arra figyelj, hogy a gyártó aáltal ajánlott cellefeszültségnél lentebb ne süss kiegy cellát sem, mert elromlik. Illetve adott fesz fölé ne töltsd, mert akkor kigyulladhat.
Írtam is, hogy a vezérlő maradhat, csak a töltő legyen más...
Mi elég nagy tételben veszünk akkumulátorokat, és ott már számít az a közel 1000Ft különbség, arról nem is beszélve, hogy nagyon nem mindegy, hogy milyen akku az az akku, Egy Yellowstone vagy SLA nem igazán rúg labdába a Diamec, mellett. Tapasztalat. Persze van azért még jó nnéhány jobb akku is. Nekünk bejött a Yuasa és a FIAMM is. A DSC és Bentel szintén a nem szimpatikus kategória, átlag életkoruk max 1,5 év volt, a Yuasa, a Diamec átlag 3-5 év A FIAMM is kb ennyi. Riasztó és tűzjelző központok akkuiról van tapasztalatom. Az eddigi legjobb akku, amivel valaha is találkoztam az a Panasonic akkuja volt, sajna nem igazán kapható mostanában, és persze akkoriban sem volt valami olcsó, de ahol olyant raktunk, azóta megy gond nélkül, van olyan helyszín ahol már a hetedik éve fenn van, és számottevő kapacitás csökkenés nélkül üzemel.
És az sem mindegy, hogy nagyjából állandóan feltöltött állapotban van tartva egy riasztó aksija, ami évente pár alkalommal megy, amikor áramkimaradás van, vagy naponta sütjük ki teljesen és töltjük fel. És a terhelő áram nagysága, ami kisütéskor fellép plusz a töltőáram sem mindegy. Ezek mind befolyásolják egy aksi élettartamát.
Naja én naponta 2x merítem le szzinte teljesen. Igaz tavaly vettem a rollert de már cserélnem kell (most durván 9km-t bír és nekem 10,5 km a meló). Igaz több mint 2000 km-t mentem vele.
Vegyél több, nagyobb akkukat, akkor nem megy tönkre annyi idő alatt.
Inkább vegyél Agm rendszerű akkut.
Lehet hogy erre gondoltál te is, csak a köznyelvben sokmindent zselésnek hívnak. Zselés akku pl az Exide vagy a Sonnenchein Gel sorozata. Csak annyit a különbség az Agm-től hogy az elektrolit még el van zselésítve szilika géllel. Ennek a két gyártónak a zselés akkui Vrla rendszerűek, tehát a tötés-kisütéskor keletkezett gáz a katódon ismét vízzé alakul. Ezt az összes Agm ( üvegszálban felitatott ) rendszerű akku is tudja. Szerintem mindképp Yuasa, Panasonic,Powersafe, Hawker, Agm akkuk közül válasszál. A hawkert nálunk Datasafe néven forgalmazzák. Talán ez a legjobb az összes közül, kisebb a belsőellenállása a többi azonos kapacitásúéhoz képest, tartós, jó ciklusálló. ( Hx sorozat ) Yellowstone meg ilyen kínai retkeket kerüld, nekem van amelyik 3 ciklust nem bírt ki, a yuasám meg 8 éves, és legalább 500 ciklus van bennt, kb 30 % visszamaradó kapacitásig merítem. Legjobb ár-érték arányban talán most Yuasa Np-ket láttam expresszen. 4 db bontatlan, új Yuasa Np17-12 volt 25 000 Ft ( 17 Ah) bolti ára 15 körül van darabjának.
Üdv Mizuapó
Küldök egy akku táblázatot ,minőség közepes,3_5 év. Itt leírja a töltőáramot a max töltő feszültséget a csepptöltés mértékét a kivehető áramot töltési időt,ja és mekkora fesz lehet kisütéskor. Ha a sorok közt nem tudsz olvasni akkor leírom oszloponként mi micsoda. Igen a kínai és japán nyelv Könnyű Kb 6000 jelkép írás. Üdv János
Üdv Mizuapo
Ígértem az AKKU adatlapot nos most csak sikeröl. Üdv János
Szevasztok.
Erröl az akksirol mi a véleményetek? Ez jó lenne elektromos kerékpárba? Nekem csak egy sima ilyen loofty féle cangám van, dobozá pont három darab belefér. Csak a nagy kérdés, hogy jó lenne-e ez? Nagyobb kapacitásut sajna nem tudok belerakni mivel azok nagyobb méretűek is és nem menne bele. Vagy esetleg valaki le tudná irni hogy hol lehet olcsón venni 12 volt 12-14 Ah aksit? Javaslatokat várok. előre is köszönöm.
szia!
látom értesz az aksikhoz! szeretnek véleményt kérni a panasonic lead-acid aksiról! 12v 17ah 1 éves orvosi berendezésben voltak tartaléknak.szerinted megér-e 3000ft db elektromos robogóba kellene. válaszod előre is köszi4 üdv joco
Szerintem simán megér ennyit! uj ára szerintem jóval 15 felett lehet de a méretéröl ne felejtkezz el hogy jó legyen a robogóba!
ja, ha van pluszba engem is érdekel
köszi a választ!!
azt megnéztem pont jó! megkérdezem van-e még! és üzenek. üdv
Na lesz pluszba aksi?
Valójában ez nem igaz, a zselés akkunál fejlettebb az, amelyben fel van itatva az elektrolit, mivel a zselés akkuk problémája volt, hogy kiszáradhatott, elöregedhetett a gél állagú elektrolit, és ekkor megrepedezett. Ha pedig ez megtörtént, az akksinak kaputt. Ezt küszöbölték ki az itatósban. Azt hiszem valamiféle üvegszálas anyag van benne.
A gondozásmentességet pedig azzal lehet elérni, hogy az egyik pólusnál keletkező hidrogént a másik pólusnál található oxigénhez vezetik, ahol platina katalizátor jelenlétében vizzé egyesülnek, így nem párolog el sosem, állandóan zárt a rendszer.
Helló!
Olyan gondom bajom lenne, hogy aksim tönkrement a motoromban, és szeretnék bele venni egy újat. De savas helyet zseléset szeretnék. Kinéztem egyet, csak nem tudom meg merjem-e venni. Elvileg szünetmentes tápba való, de oda van írva hogy robogókhoz is. Nekem quadom van, és marha drága bele az aksi. A zselés meg jóval olcsóbb. aksi Ezt néztem ki. Most ilyen van benne. Szeretnélek titeket kérdezni, szerintetek megvehetem bele a kötött savas helyett a zselést, indítóáram elég lesz?
A kapacitása is kisebb. Nem tudom elég-e?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |