Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Bicikli km-óra érzékelő
Lapozás: OK   1 / 2
(#) elek-tronika hozzászólása Jan 29, 2007 /
 
csá nem tudja valaki (szerintem igen) hogy a bicikli km órámról leszakadt az érzékelő és eltünt.lehet ilyet készíteni? nem tudom miből állhat....
(#) beppy hozzászólása Jan 29, 2007 /
 
Szia!

Egy reed rellé van benne! Ennyi! Zoli
(#) kun dani hozzászólása Feb 2, 2007 /
 
tekercselj fel rézdrotot és kösd rá. :yes:
mer ugy müködok hogy a mágnes elhalad a drotok
elöt áram termelödik benne és azt számolja mijen
sürün. jo lesz
(#) Blint válasza kun dani hozzászólására (») Feb 2, 2007 /
 
Hát sztem nagyon nem jó megoldás a tekercses dolog.
1. felteker párat- kb 0 ohm körül lesz az elelnállása-> a km óa úgy érzi mintha folyamatosan kapná az impulzust és max sebességet fog kiírni, mert NEM ezen a megoldáson alapszik, hanem mint ahogy beppy írta egy mezei reed-kapcsolót húz be az elhaladó mágnes hatására.


Üdv, Blint
(#) raron válasza Blint hozzászólására (») Feb 2, 2007 /
 
Magyarul: Egy mágnes van a küllőn, és egy olyan alkatrész a vázon, ami ha mágnes van a közelében, akkor zár. Egy kicsit hasonló egy kapcsolóhoz. Ilyet lehet kapni a Lomex-ben. Mágnest pedig az Euromagnet-ben. Innentől csak egy kis ragasztó + forrasztás. Sok sikert!
(#) elektro válasza raron hozzászólására (») Feb 2, 2007 /
 
ezt én is alátámasztom. A tekercses megoldás hát nem a legjobb sok a gond vele. De ott a HAL elemes sensor ezel is meglehet csinálni
(#) wargapityu hozzászólása Feb 2, 2007 /
 
nem a legjobb? Sztem 1általán nem lehet tekercsel megoldani az nagyon nem hoz eredményt...
(#) elektro válasza wargapityu hozzászólására (») Feb 3, 2007 /
 
mért ne hozhatna eredményt tulajdonképp egykis generátor lenne csak nagyon kis jelet adna és az illesztés e az von némi elektronikát. A reed csőa z itt megfelelő sebességű egyből 5V szaggat ezt csak pergésmenetesíteni kell.
(#) burkus válasza elektro hozzászólására (») Feb 3, 2007 /
 
sziasztok az érzékelőbe amit én szétszedtem abba egy műanyag vagy üveg cső volt és abban két rézlap (elég kicsi) és mikor elhaladt mellette a mágnes akkor összeértek és mikor levettem az órát és multiméter szakadás vizsgálón néztem ha a mágnes elhalad az érzékelőnél sípol
(#) Krisz03 válasza Blint hozzászólására (») Feb 4, 2007 /
 
Idézet:
„1. felteker párat- kb 0 ohm körül lesz az elelnállása-> a km óa úgy érzi mintha folyamatosan kapná az impulzust és max sebességet fog kiírni”


Tévedés! Ha rövidrezárom az érintkezőket, akkor az full ugyanaz, mintha megálláskor a mágnes a reed előtti pozícióban lenne (reed be van húzva), ennek ellenére mégsem ír ki semmilyen sebességet, nem hogy a maximumot...
Tehát inkább egy "behúz-elenged" imulzussorozat kell neki, és azokat kezeli egyként, amiből számolja, amit kell.
Nem vagyok a bicikli km óra zseni, de nekem ez a meglátásom.
(#) attila26 hozzászólása Júl 6, 2007 /
 
Nekem most tönkre mehetett ez a reed relé?

Mert hiába megy ellöte el a magnes 1-2 milimétere nem hallani a katanást,és az óra se jelez ki semmit.
Mikor jó volt,halani lehetett a kapcsolasat amikor elhaladt elötte a mágnes.

1 év alatt tönkre mehet pedig alig volt haználva.

Ijen gyengék ezek a reed relék?
(#) source2 válasza attila26 hozzászólására (») Júl 6, 2007 /
 
hi

mérjél rá szakadásviszgálattal! , inkább az ilyen olcsó (de lehet a drága is, nekem eddig olcsó volt) km/h órák 1 évnél nem bírták tovább

ha a Reed ment töknkre lehet pótolni csak nem lesz túl elegáns

üdv
(#) Frankye válasza source2 hozzászólására (») Júl 6, 2007 /
 
Esetleg a "jeladó" mágnest kell erősebbre cerélni, ha az sérült meg.
(#) tatabike válasza attila26 hozzászólására (») Júl 6, 2007 /
 
Szia attila26,

nézd meg, hátha csak elállítódott... vannak olyan jeladók a biciklis óráknál, amik csak akkor kapcsolnak, ha nagyon közel halad el előttük a mágnes. Tapasztalataim szerint ezeknek már a 2 milliméter is nagy távolság. Esetleg növelheted a mágnes erejét. Próbáld ki, hogy vedd le a mágnest, és kézzel közelítsd a reed-relés egységhez. Ha már hozzáért és akkor sem húz be, akkor valószínű tönkre ment a reed-relé. Amúgy elegánsan is ki lehet cserélni, nem tudom, milyen típusú van Neked, de pl. a Cateye órák jeladóját sniccerrel szépen el lehet vágni a talprésznél, és kicserélni a reed-csövet, azután meg összeragasztani, nem is fog látszani. Én már párszor csináltam ilyet.

TaTa
(#) Macsek71 válasza DRoland hozzászólására (») Júl 6, 2007 /
 
Cateye órám esetében a foglalat, "halt" meg először, majd követte az "agy". A jeladó még megvan és működik pedig már van vagy 15 éves
(#) kornel94 hozzászólása Júl 16, 2010 /
 
Sziasztok!!!
Szeretnék egy kérdést felteni. Lehetséges házilag készíteni egy km órát kerékpára?
(#) Norberto válasza kornel94 hozzászólására (») Júl 16, 2010 /
 
Szia!

Igen, lehetséges.
(#) bgsf válasza kornel94 hozzászólására (») Júl 17, 2010 /
 
Lehetséges, de a ráfordított idő és anyag árából veszel kettőt is!
(#) bekfy hozzászólása Okt 30, 2010 /
 
sziasztok azért hoztam létre ezt a témát mert felszereltem a robogómra(BENELLI 491) 1 digitális kilométerórát (bicikliét) és valami zavarja mert ahogy elindítom a motort össze vissza ugrálnak a számok benne nem mutat valós érteket szerintem a mágneses gyújtás zavarhatja . valaki nem tudna segíteni ,h hogyan tudnám kiküszöbölni ezt a problémát
(#) borvendeg válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Okt 30, 2010 /
 
Lehet,hogy a reed relé nem bírja a rezgést.
(#) bekfy válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Okt 30, 2010 /
 
és milyen árnyékolt kábelre gondolsz mindegy ???
(#) bekfy válasza borvendeg hozzászólására (») Okt 30, 2010 /
 
bírja a rezgést nem az a baj mert leszereltem és a gyújtás melle raktam és az zavarja
(#) bekfy válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Okt 30, 2010 /
 
Köszönöm megpróbálom .ja és hallottam valakitől ,h
ha becsvarom alufóliába az is segíthet az igaz ?
(#) proba válasza bekfy hozzászólására (») Okt 30, 2010 /
 
Esetleg húzd bele egy koax harisnyájába.A régieken még nem ilyen alu vacak volt hanem rendes szövött réz.Esetleg jól csavard körbe az érzékelő vezetékét a tengelye körül.(sodrott érpár)
(#) bekfy válasza proba hozzászólására (») Okt 30, 2010 /
 
És ha coax kábelt használnak vagy az nem jó ?
(#) 77blsoft válasza bekfy hozzászólására (») Okt 30, 2010 /
 
Én a sodort érpár híve vagyok.
UTP kábelből vegyél ki egy érpárt és húzd bele vmi csőbe, vagy hagyd meg az egészet és csak 1 érpárt használsz belőle.
(#) bekfy válasza 77blsoft hozzászólására (») Okt 31, 2010 /
 
Én mar próbáltam de nem volt jó úgy sem valami más ötletetek ? (esetleg vmi szűrő szerűség )
(#) villanyipi válasza bekfy hozzászólására (») Nov 8, 2013 /
 
Ez engem is érdekelne mert simsonra építettem rá a km órát de rengeteg a 8as rajta és resetel is azonnal zajszürös pipa esetleg segíthet? Nem akarok pénz adni rá amig nem erősíti meg valaki
(#) nemgyuri válasza villanyipi hozzászólására (») Nov 8, 2013 /
 
Szia!
A "régiek" mindig azt mondták, hogy a zavart szüntesd meg először és csak utána kínlódj...
(szabadon fogalmazva) A zavarszűrős pipa vagy ellenállásos gyújtáskábel kötelező! A gyújtótrafó primerével párhuzamos kondenzátor is szükséges és nemcsak a zavarás miatt.
(zsebrádió nem berreghet a motortól kb fél méterre) Az árnyékolt kábel szerintem felesleges, de a csavart érpárnak jónak kell lennie. (ahogy 77bisoft kolléga is javasolta)
(#) Ricsi89 válasza nemgyuri hozzászólására (») Nov 8, 2013 /
 
Nekem az segített a motoron, hogy a gyertyát is kicseréltem zavarszűrősre. Hiába volt a kábel és pipa kicserélve, ha a gyertya még ontotta magából a zavart. Ezután minden zavarás megszűnt.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem