Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bicikli km-óra érzékelő
Témaindító: elek-tronika, idő: Jan 29, 2007
Témakörök:
csá nem tudja valaki (szerintem igen) hogy a bicikli km órámról leszakadt az érzékelő és eltünt.lehet ilyet készíteni? nem tudom miből állhat....
tekercselj fel rézdrotot és kösd rá. :yes:
mer ugy müködok hogy a mágnes elhalad a drotok elöt áram termelödik benne és azt számolja mijen sürün. jo lesz
Hát sztem nagyon nem jó megoldás a tekercses dolog.
1. felteker párat- kb 0 ohm körül lesz az elelnállása-> a km óa úgy érzi mintha folyamatosan kapná az impulzust és max sebességet fog kiírni, mert NEM ezen a megoldáson alapszik, hanem mint ahogy beppy írta egy mezei reed-kapcsolót húz be az elhaladó mágnes hatására. Üdv, Blint
Magyarul: Egy mágnes van a küllőn, és egy olyan alkatrész a vázon, ami ha mágnes van a közelében, akkor zár. Egy kicsit hasonló egy kapcsolóhoz. Ilyet lehet kapni a Lomex-ben. Mágnest pedig az Euromagnet-ben. Innentől csak egy kis ragasztó + forrasztás. Sok sikert!
ezt én is alátámasztom. A tekercses megoldás hát nem a legjobb sok a gond vele. De ott a HAL elemes sensor ezel is meglehet csinálni
nem a legjobb? Sztem 1általán nem lehet tekercsel megoldani az nagyon nem hoz eredményt...
mért ne hozhatna eredményt tulajdonképp egykis generátor lenne csak nagyon kis jelet adna és az illesztés e az von némi elektronikát. A reed csőa z itt megfelelő sebességű egyből 5V szaggat ezt csak pergésmenetesíteni kell.
sziasztok az érzékelőbe amit én szétszedtem abba egy műanyag vagy üveg cső volt és abban két rézlap (elég kicsi) és mikor elhaladt mellette a mágnes akkor összeértek és mikor levettem az órát és multiméter szakadás vizsgálón néztem ha a mágnes elhalad az érzékelőnél sípol
Idézet: „1. felteker párat- kb 0 ohm körül lesz az elelnállása-> a km óa úgy érzi mintha folyamatosan kapná az impulzust és max sebességet fog kiírni” Tévedés! Ha rövidrezárom az érintkezőket, akkor az full ugyanaz, mintha megálláskor a mágnes a reed előtti pozícióban lenne (reed be van húzva), ennek ellenére mégsem ír ki semmilyen sebességet, nem hogy a maximumot... Tehát inkább egy "behúz-elenged" imulzussorozat kell neki, és azokat kezeli egyként, amiből számolja, amit kell. Nem vagyok a bicikli km óra zseni, de nekem ez a meglátásom.
Nekem most tönkre mehetett ez a reed relé?
Mert hiába megy ellöte el a magnes 1-2 milimétere nem hallani a katanást,és az óra se jelez ki semmit. Mikor jó volt,halani lehetett a kapcsolasat amikor elhaladt elötte a mágnes. 1 év alatt tönkre mehet pedig alig volt haználva. Ijen gyengék ezek a reed relék?
hi
mérjél rá szakadásviszgálattal! , inkább az ilyen olcsó (de lehet a drága is, nekem eddig olcsó volt) km/h órák 1 évnél nem bírták tovább ha a Reed ment töknkre lehet pótolni csak nem lesz túl elegáns üdv
Esetleg a "jeladó" mágnest kell erősebbre cerélni, ha az sérült meg.
Szia attila26,
nézd meg, hátha csak elállítódott... vannak olyan jeladók a biciklis óráknál, amik csak akkor kapcsolnak, ha nagyon közel halad el előttük a mágnes. Tapasztalataim szerint ezeknek már a 2 milliméter is nagy távolság. Esetleg növelheted a mágnes erejét. Próbáld ki, hogy vedd le a mágnest, és kézzel közelítsd a reed-relés egységhez. Ha már hozzáért és akkor sem húz be, akkor valószínű tönkre ment a reed-relé. Amúgy elegánsan is ki lehet cserélni, nem tudom, milyen típusú van Neked, de pl. a Cateye órák jeladóját sniccerrel szépen el lehet vágni a talprésznél, és kicserélni a reed-csövet, azután meg összeragasztani, nem is fog látszani. Én már párszor csináltam ilyet. TaTa
Cateye órám esetében a foglalat, "halt" meg először, majd követte az "agy". A jeladó még megvan és működik pedig már van vagy 15 éves
Sziasztok!!!
Szeretnék egy kérdést felteni. Lehetséges házilag készíteni egy km órát kerékpára?
Lehetséges, de a ráfordított idő és anyag árából veszel kettőt is!
sziasztok azért hoztam létre ezt a témát mert felszereltem a robogómra(BENELLI 491) 1 digitális kilométerórát (bicikliét) és valami zavarja mert ahogy elindítom a motort össze vissza ugrálnak a számok benne nem mutat valós érteket szerintem a mágneses gyújtás zavarhatja . valaki nem tudna segíteni ,h hogyan tudnám kiküszöbölni ezt a problémát
Lehet,hogy a reed relé nem bírja a rezgést.
és milyen árnyékolt kábelre gondolsz mindegy ???
bírja a rezgést nem az a baj mert leszereltem és a gyújtás melle raktam és az zavarja
Köszönöm megpróbálom .ja és hallottam valakitől ,h
ha becsvarom alufóliába az is segíthet az igaz ?
Esetleg húzd bele egy koax harisnyájába.A régieken még nem ilyen alu vacak volt hanem rendes szövött réz.Esetleg jól csavard körbe az érzékelő vezetékét a tengelye körül.(sodrott érpár)
És ha coax kábelt használnak vagy az nem jó ?
Én a sodort érpár híve vagyok.
UTP kábelből vegyél ki egy érpárt és húzd bele vmi csőbe, vagy hagyd meg az egészet és csak 1 érpárt használsz belőle.
Én mar próbáltam de nem volt jó úgy sem valami más ötletetek ? (esetleg vmi szűrő szerűség )
Ez engem is érdekelne mert simsonra építettem rá a km órát de rengeteg a 8as rajta és resetel is azonnal zajszürös pipa esetleg segíthet? Nem akarok pénz adni rá amig nem erősíti meg valaki
Szia!
A "régiek" mindig azt mondták, hogy a zavart szüntesd meg először és csak utána kínlódj... (szabadon fogalmazva) A zavarszűrős pipa vagy ellenállásos gyújtáskábel kötelező! A gyújtótrafó primerével párhuzamos kondenzátor is szükséges és nemcsak a zavarás miatt. (zsebrádió nem berreghet a motortól kb fél méterre) Az árnyékolt kábel szerintem felesleges, de a csavart érpárnak jónak kell lennie. (ahogy 77bisoft kolléga is javasolta) |
Bejelentkezés
Hirdetés |