Fórum témák
» Több friss téma |
Senki nem találta fel az örökmozgót. Így én sem. Mivel nem mérem a szelet, kb. írtam a 2-3 m/s-ot és a 100-150W-ot. Elképzelhető, hogy több volt. Pontosabban "pamacsokban" érkezve volt amikor magasabb is volt. Nyilván a 100-150W is ekkor jött le róla.
Csak csendben jegyzem meg, hogy a másik fórumról már elüldöztetek egy kollégát (freex) akinek volt szélgépe és tapasztalata is. Ezeket próbálta meg megosztani másokkal. Lehet hogy én leszek a következő aki távozik, mert kezd elegem lenni abból, hogy nem a lényeget látjátok meg a hozzászólásokban, hanem a net-ről meg lexikonokból osszátok az észt. Erre bárki képes.
Tisztelt Dzsos.
Mielőtt még erbe válaszolna helyettem, megpróbálok én választ adni a kérdésedre. Először is nem "gyorsjárású", hanem gyorsjárási. Csak a pontosság kedvéért. Másodszor pedig azt nem kiszámolni, hanem felvenni kell.
kifejtenéd bővebben "hogy felvenni " kell?Én szerintem a lapát geometriája határozza meg elsősorban.Azt pedig tervezük,számoljuk.De lehet hogy ujat taulok tőled.
Nem szeretnék tanítani senkit, így téged sem. A TSR-t felvesszük, és aszerint alakítjuk ki a lapát geometriáját. Ezért a felvett TSR szerint kialakított profillal, a lapát vége a tervezett sebességgel forog. Persze fából faragott lapátról beszélek.
A netröl és az internetröl osztjuk az észt?Ez kicsit sértő... 5 éve foglalkozok nagyon behatóan a szél és napenergiával.Túl vagyok már 4 szélkerék építésen és ezeket többször a kisérlet kedvéért át is építettem.Volt köztük 3 lapátos,volt állandómágneses,szervomotorbol építetett,átalakitott autó és buszgenerátor,függőleges tengelyű,6 lapátos vizszintes,légmagos.
Igy nem a net és alexikon adatokbol élek.Téged se oktatni szeretnélek,de a fére vezető adatok sok embert megtéveszt kérlek mielőtt nyilatkozol ellenőrizd akár többször is a dolgokat,vagy kérdez.Pl:ha nem laksz tőlem messze szívesen adok kölcsön szélméröt.
Tudod, akinek nem inge...
mielőtt nyilatkozol ellenőrizd akár többször is Ezt a tanácsot megfogadom.
Régen nagyon jó volt az Index fórum.
Mára már benézni sem érdemes. Itt legalább még 1-2 ember építéssel is próbálkozik. Remélem nem lesz ugyanez a helyzet itt is.
Most nézd meg, én válaszoltam. De egyébként egyetértek veled.
Véletlenül se szeretnék senkit elriasztani aki valamit épít,de ha tudom hogy valami adat nagyon sántit akkor mindenképpen szolnom kell azok érdekében akik most mégcsak olasgatnak és késöbb építenek,egy rossz infó nagyon meg tud vezetni.Én is szivtam forumrol kapott rossz infó miatt eleget,viszont kaptam jó ötleteket is.
Azért annyira nem sántít, mint tudjuk az összefüggés köbös!
A mérési pontnál szerepelt a kb jelző, és ha megnézzük 4m/s ná már reálisan elérhető ezzel az átmérővel a 100W.
Lehar
Elkészültem az új tekercssablonnal. Csináltam egy próbát. Mindkettőn 120 menet van a 0,315-ös drótból. A korábbi tekercs: 6mm vastag és 3mm magas volt. Az új: 4mm vastag és 4mm magas Ha hozzáadom a kétoldali üvegszálborítást akkor a tekercstömböm vastagsága 5mm lesz. Akkor max. 6mm-re tudom csökkenteni a légrést. A képen jól látszik a méret az 5Ft-hoz képest. Ebből a tekercsből lenne 2x16 DB 3x12 DB mágnessel. A bemérésre még nem volt időm.Generátor vázlat
A realitást nézve,hogy a valos hatásfok 20 ,max30 % ezzel az átmérővel még 4m/s sincs 100W.Véletlenül nem 2,7m sugarú és nem átmérőjű kerékkel számoltál?
Ha gondolod,megfelelö szilárdságot tudsz elérni üvegszál nélkül,esetleg a tekercstömb peremét nagyobra hagyod,akkor semmi gond.Mehet üvegszál nélkül is.Az 5,és a 6 mm-es légrés között nem olyan vészes a külömbség.Elég nehéz dönteni,mi a jobb,tekercstömb mechanikai szilárdsága,vagy a kissebb légrés,ami egy kis+wattot hoz a ,,,konyhára,,,,.Én felelösen a +wattra szavaznék.
Amit szereztem műgyantát azt padlóburkolatnak használták alapozónak.
olyan keményre köt mint a beton. Még tudok szűkíteni a tekercsen is ha kell (3mm-re)és akkor bőven elfér az üvegszövet is, vagy úgy is kihagynám még nem tudom.
A műgyanta elég törékeny.
Az a pár tized milliméter a két oldalán szerintem elfér,cserébe sokkal erősebb lesz! Ha el fog repedni,azonnal bánni fogod,hogy nem erősítetted meg.
A lugos aksikhoz szolnák hozzá! ŐŐŐőőő őszintén megvalva elég sokat foglalkoztam lugos akukkal és megkell hogy valjam az hogy a nem igényel karbantartást az butaság! A lényeg a lug 3-4% persze eszt bekell álitani ami othol nem nagyon megoldható sztem. de viszont rendelhető elöre beálittott lugis. A lugozást pl egy uj akumlátornál az első 4-6 évbe 2 évente, 6, évttől 1 évente kell lugozni persze ez még csökenhet fél évre is idövel. A használtan vett akukról meg csak anyit hogy nagy menyiségben a MÁV használta őket és ugyebár ott a nagy tapasztalattal rendelkező munkások lugozták. Szal használt akut nem érdemes venni! Ujan pedig 12V 100Ah 100.000ft de viszont ha ez normálisan van karban tartva 20 év után 80% a hatásfoka!
Dzsos bocsi de nem tudom honnan vatted hogy a lugos aksi kényesebb a töltésre a savasnál
![]() A lusos aksit hogy elmondjam inditómotornakis sokáig használták ,csak a sulya miatt ment ki a divatból. segitek egy kicsit a savas akut mindig tölteni kell, lehetöleg majdnem tele mert érzékeny a töltésre! a lugos aksi birja a rászkódást is a gyors töltést is a savassal elentétben, és ami a legfontosabb birja a kisütést PL: a savas aksi 10.5V alatt károsodik mig a lugost vigan 9V-ig lemeritheted! szal savas aksit is használhatsz a rendszeredhez de az csak akor fog hosszan müködni ha nagyon pontosan méretezed a rendszeredhez ami ugyebár nehéz ha pontos vagy az akud (solár) modba 5 évigis elmehet, de ha nem 1 év alatt tönkremegy persze eszt sok tényezö határozza meg! A lugosnál ez nem számit anyira, persze ott se jó a tultöltés. És kategóriályába, mind életartalmilag mint teljesitményileg csak a jóval drágább zselés szolárakuk érnek utánna!
Kösz az infot,én is azért vettem meg mért az új árát tudtam.Ha nem lesz jó hát akkor buktam már ennél nagyobbat is viszont ha bejön?
Meg tudnád mondaní beállított lúgot hol lehet venní? A másík cuccomban gramm/liter a beállítás azt itthon megcsinálom. Még egy azon agyaltam nálam elég egyenletes a termelés tehát ha jól illesztem az akkukat kihagyható a feszszabályzó,de ezt még tovább tesztelem.Azt meg tudod mondaní pl.9.6 pakknak mennyí a min-max töltöárama?
Ha sikerül levinni 3 mm.-re akkor feltétlenül tegyél üvegszövetet.Gondolom tudod, hogy öntés elött nagyon vékonyan be kell zsirozni az öntö formát,és a fedelét is.öntés után a fedél megfelelö leszoritásával nagyon pontosra tudod beállitani a tekercstömb vastagságot.
A mostani tekercsek egy kis hajlítással még pont beleillenek a videón látható sablonba.
Félek ha még szűkítem akkor már a magassága miatt nagyon szorosan összeérnének a tekercsek. Így még van egy fél miliméter kb.
Szia athor77.
A 2x16 tekercset párhuzamosan kötöd? Utána négyet-négyet sorba. És csillagba? Így lesz három fázisú generátorod?
Honnan vettem?Az akkulátorok kezelése és karbantartása,Léder József 1968.Valamikor tankönyvem volt.Ami nekünk hátrány cseptöltés nem használható.Túltöltés lugosnál még ajánlott is ,minden 10. töltésnél.Hátrány nálunk még:az olomakksihoz képest hatásfoka gyengébb.(ahhoz hogy kivehes 1KW ahhoz 1,5KW-t kell tölteni).A kisülés közben az első nap rengtegett veszit,rövidzárási árama töredéke,(ezért az inverter hamar lekapcsol)minuszukban még rosszabb tárolóképesség.
Élettartalma valoban sokszorosa a savashoz képest,de csak szakértelem melett.Láttam olyan 1 éveset amit szabály szerint (hiányoztak darabok)megevett a lúg.Legfontosabb,hogy a lúg ne melegedjen 50 fok felé,az már roncsolja az akkut.Mondjuk az én részemröl csak vész esetén van akksi,amit termelek megy vissza a hálozatba és nem kell tárolnom.
A tekercsek összeérése nem gond,attol még jol fog menni a generátor.
A fesz szabályzot semmi esetre se hagyd ki,füleg ha huzamosan használod a szgenerátort.Egy erösebb szél gyors ütembem kikésziti az akkut(pakkot).
szia lehar! irtam privát üzenetet erre az oldalra!
hát nem egészen értem mit értettél pontosan a 9.6 pakk alatt, de próbálok segiteni. PL: 24V akunál ha nekedis pakonként 5 cellából áll?! akor 4 pakknak kell lenie és 26V kell tölteni! Hát beálitott lugot sajna énse tudok :no:
De azért uttánanézek! Ja és feszabályzót semiféleképpen se hagyd ki. ahogy olvasom amit irtál nem vagyok benn bisztos de lehet hogy féreértetted amiket irtam AZ AKU ILLESZTÉS alattt aszt értettem hogy ha te 24 h alatt 100A termelsz meg akor az aksidis tusjon betárolni 100A
Üdv !
Valahogy azonosítani kellene azt az akkut, mekkora a kapacitása ? A cellák száma * 1,2 v- megvan a feszültsége. Itt egy gyári adattábla, sokmindent elárul,töltőfesz,töltőáram a kapacitáshoz arányosan kell számolni. Kizárólak Káli lúg használható !!!
Szia.
Lesz ugye 2 tekercstömböm, 16 tekercs tömb. 1 verzió: 4x4 tekercs sorba. Mind után egyenirányítás. A 4 sorozat párhuzamba. Majd mindkét tömböt párhuzamba. 2 verzió: 2x8 tekercs sorba, egyenirányítás A 2 sorozatot párhuzamba majd párhuzamba a két tömböt.
Szia Csondi!
Én is jobban preferálom a lugost , de tényleg csak annak, aki foglalkozik vele, és ért is hozzá. Újonnan vettem csókos alapon, azóta csak egyszer kellet rátöltetni lugot, de volt, hogy nem is használtam, alig merült 1V ot ! Jó tudom , nem csak ez a mérvadó, de engem meggyőzött. A máv tényleg nem véletlen ezt használja. De mivel munkaigényes, így jobb a solar sav zselés, és gondozásmentes, ezért árulok ilyet én is itt solar-savzselés akksik. Nekem is lugos aksijaim vannak otthon , 2db kalickában , 5x1,2 V /cella = 6V A kettő sorba kapcsolva=12 V ![]() Ha valakit érdekel, van 2db "bemutató " jellegű, használt 12V 160 Ah /db solar savzselés aksim méltányos áron ! Akinek kell szóljon, semmi hibája, töltést veszi, tartja, csak mivel pakolásztuk nincs meg a doboza. Az újabbik generáció a Litiumos aksik meg már kínai tömeggyártásba mennek, de így is hororabb az áruk, mint a savzselésésé, mivel ott a pehely súlya+a akár 100%os kisüthetőség a mérvadó, ezért az elektronyos autokhoz használják inkább. Viszont a pehely súly mellet a Litiumos akár 100% ig is kisüthető/lemeríthető, de fontos tudni, hogy FOKOZOTTAN TŰZ ÉS ROBBANÁS VESZÉLYES ez a típus, és ha valaki ilyet vesz a kocsit is, csakis ugy tegye, hogy gondoskodik a teljesen pontos töltésről, mert ez túltöltés esetén robban! Esetleg a kocsiban olyan vastagfalú dobozt hegeszt neki, ami "lefelé" fojtja, hogy a kocsi alja felé robbanjon ki, ha tönkremegy, és Bumm... DE tény, hogy egyetlen akksit sem szabad töltőszabályzó nélkül tölteni, mert vagy hazavágod, vagy felrobbantod. Nem játék!
Szia Dzsos!
Ha a 7-es vagy 4-es gyorsjárású szélkeréknek egyforma teljesítményt ad le akkor mi a különbség? Itt hagytuk abba. Egyről beszélünk, a szélkerék és a generátor összeillesztéséről, csak én elméleti megközelítésben, Te gyakorlati alapon. A 642136-os hozzászólás tanúlságát most le is írom: A generátor teljesítményét a rézhuzal terhelhetősége határozza meg, ami csepegő víz ellen védett gépeknél 4-6 amper/mm^2. Vegyük itt a közepes, 5 amper/mm^2 -es terhelést. A teljesítménye 2,5 m-es szélkerékre: 4-es gyorsjárású lapátokkal 360 watt 7-es gyorsjárású lapátokkal 950 watt ( 570 ford/perc -nél ) A hatásfokot is meg kell nézni, pl. 6 m/sec szélsebességnél a levehető teljesítmény: 4-es gyorsjárású lapátokkal 163 watt 7-es gyorsjárású lapátokkal 183 watt (ennyivel kissebb a hőveszteség) Természetesen 4-es gyorsjárásra is lehet jobb hatásfokú generátort csinálni, de az több mágnes és rézhuzal, nagyobb költség. Persze a 7-es gyorsjárás felvet indulási problémákat. Na itt jön néhány gyakorlati tapasztalat, vagy tudatos lapát átalakítás, ami lehet hogy ront a kerék hatásfokán, de a generátorral együtt a legjobb hatásfokot (és legolcsóbb bekerülési költséget) adja. Tehát a cél: elinduljon a szélkerék a generátorral kis szélsebességnél, de a lehető legnagyobb fordulattal. A jelleggörbékről: melléklek egy táblázatot a szélkerekek teljesítmény tényezőjéről. Ez majdnem ötven éves adat, de nekünk barkács szintre pont jó. Ez azt mutatja, hogy minden szélkerék a tervezett gyorsjárásnál adja le a legnagyobb teljesítményt. Ha lassabban, vagy gyorsabban forog, leesik a levehető energia. A legnagyobb teljesítménye azonos körülmények között a 3,5-es gyorsjárású szélkeréknek van. Arról meg nem beszéltünk, hogy ezt az energiát hogyan lehet hasznosítani, generátor, fogyasztó összeillesztés gondja. Szóval nem is egyszerű dolog egy hatékony szerkezetet összehozni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |