Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 70
(#) Zeee1987 válasza Ko-bak hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
HELLO HONNAN LEHET LETÖLTENI TEKERCSELÉSI RAJZOKAT,TEKERCSELÉS SZÁMITÁSHOZ KÉPLETEKET BEKÖTÉSI RAJZOKAT STB.
(#) VIM válasza Zeee1987 hozzászólására (») Feb 23, 2010 /
 
Helló!
Itten tessék széjjel nézni! Közte van az is amit keresel. Ha nincs meg hozzá a pluginod, akkor ezermesteréktől szerezd be. Jó töltögetést! A köszönet a gazdinak jár.
Üdv.:VIM
(#) szulek hozzászólása Márc 1, 2010 /
 
Hello! Van egy 230V 1050W-os fúrógép motorom aminek a bekötésében kellene segítség. A képen látható 4 db kábel van csak rajta.
Előre is köszönöm
(#) bodgabo válasza szulek hozzászólására (») Márc 4, 2010 /
 
A képek nem túl jók, de kb. kivehető a lényeg. Ha minden igaz akkor mindkét állórész tekercs egyik vége kék, a másik sárga. Ezek a motorok soros gerjesztésűek, tehát a két rövidebb (utolsó képen a két középső kék és sárga) vezeték a bejövő, a két hosszabb pedig megy a szénkefékre.
(#) bodgabo hozzászólása Márc 4, 2010 /
 
Nekem is van egy motor bekötéses problémám. A motoron nincs adattábla, kinézetre egy rövidrezárt forgórészes aszinkron motornak tűnik, viszont négy tekercse van. Amikor hozzámkerült, a négy tekercs sorba volt kötve, és volt rákötve egy 230V-os dugó (első kép). Bedugva és a forgórészt meglökve felpörgött, de erő nem sok volt benne.
Az is érdekes, hogy kimérve a tekercsek: V1-U1, V2-U2, Z1-W1 és Z2-W2 csatlakozókra vannak kivezetve.
Be lehet ezt kötni 3 fázisra? Vagy ha segédfázisúra kötöm, akkor mit hova kössek? Ilyennel még nem találkoztam :nemtudom:
(#) komarl hozzászólása Márc 5, 2010 /
 
Szevasztok Mindenki!
A következő a problémám: Vettem egy motort a kompresszorhoz, de csak akkor indul ha megnyomom a kapcsolódobozra épitett nyomógombot,ha felpörög el kell engedni. Nem tudom hogy ez eredetileg is igy működött(gyanitom hogy nem). Azt szeretném ha a motor automatikusan indulna,ha a nyomás eléri a beállitott értéket.De ezt most igy nem tudom használni,mert erő nem sok van benne.Nyomás alatt el sem indul.És még valakinek ott is kell állni a kapcsoló közelében,hogy kezelni tudja. A motor tipusa:OZF 90C 2ND. 1500W 2920f/perc. 1 fázisú. A motorból 1 pár fekete,és egy pár sárga-zöld vezeték jön ki.Azt szeretném tudi,hogy eredetileg ehhez a motorhoz milyen kondenzátor kell,és hogy van bekötve,hogy magától induljon.
(#) VIM válasza bodgabo hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Szia!
A motorod régi 110/220V-s mosógép motor. VOX54/4 típusú segédfázisos motor, aminek ha jól tudom csak indító reléje volt ami a fázistekercs áramfelvételére meghúzva kapcsolta a segédfázist, majd amikor lecsökkent az áram, akkor elengedett. Nem is igazán áram relé mint inkább feszültségre dolgozott. Remélem jól rajzoltam be és sikerül jobb belátásra bírnod a motorodat. Így most azért gyenge, mert sorba vannak a fő és segéd tekercsek egyaránt. Kb. 130W a teljesítménye, de a polírozót elhajtja bőven.
Üdv.:VIM

motor 1.JPG
    
(#) vera válasza komarl hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
na akor tégy kopreszor közé üritö szelepet , idézem,hogy,mikor megál a motor. ürit. a csövet .ami a,kopreszor ,és a tartáj köszt van a mikor, indul a kor könyen idul,és utána zár. és elkezd töteni üdv
(#) vera válasza komarl hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
hát nem képed látam ,akondi megvan szakitva, ami aszt jelenti, hogy ,az direkt,rákéne kötni szia.
(#) komarl válasza vera hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Kösz a hozzászólást! A kondi ami meg van szakitva ,most csak inditásra van, 100mikroFarados. Ha állandóra bekötöm ,nem lesz túl sok? Egyébként a leüritőszelepnél arra gondolsz ami van pl ezeknél az olcsó olasz kompressoroknál?
(#) vera válasza komarl hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
de akor neted rá, ot 10,20 uf .kelene lenie, mekora kw tos, a motor,megirod ,töbet ,tudok hozá szolni
(#) vera válasza komarl hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
ami a szelepet ileti mingyárt feltőltők egy képet bőveben meg érted
(#) komarl válasza vera hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
1,5 KW-os a motor.
(#) vera válasza komarl hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
20uf ez lesz jo meglátod hogy visza tarcsae a sebeséget ha igen 14 uf tegyél enek jokel müködnie
(#) VIM válasza komarl hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Szia!
A motor az eredetileg MIHA B 120/530 jelű indítórelével és 160µF-s kondival került forgalomba. Ahogy nézem a bekötést most sem jól van bekötve, harmat gyenge lehet. Azt volna jó megmérni multival, melyik tekercs ellenállása a kisebb, mert az a főfázis tekercs, remélhetőleg a fekete színű. Mind ezt azért mondom feltételes módban, mert nem tudni, hogy aki áttekerte, a paramétereket szem előtt tartotta-e.
Üdv.:VIM
(#) vera válasza vera hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
ja te nem montad indito relés ez
(#) VIM válasza vera hozzászólására (») Márc 5, 2010 / 1
 
Idézet:
„OZF 90C 2ND.”

Ezekben a betűkben és számokban benne vannak a paraméterek pl.: a 90-s szám a tengelyközép magasságára utal.
O=egyfázisú motor
ZF=külső felületi hűtésű rövidrezárt forgórészű
C=a teljesítményre utal
2= kétpólusú
N=indítókondenzátor és relé
D= konstrukciósan átdolgozott típus

Üdv.:VIM
(#) komarl válasza vera hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Kösz az infót,most már értem. Tehát ez eredetileg egyáltalán nem igy volt bekötve,és kell hozzá inditó relé.Üdv
(#) komarl válasza VIM hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Köszi az infót,most már kezd tiszta lenni a kép.Üdv
(#) komarl válasza VIM hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Gondolom a segédfázis tekercs körébe kell kötni az állandó üzemű kondit,és + az inditó kondit relével....Üdv
(#) VIM válasza komarl hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Idézet:
„állandó üzemű kondit”

Nem tartom valószínűnek, hogy "állandó üzemű kondisra" tekercselték meg az "áramrelés" motort, de ki tudja. Előbb a típusszám szerinti módon kellene bekötni és csak utána más módon. Ha állandó üzemű kondenzátorosra van megtekercselve, akkor nem igen lesz jó kompresszort hajtani. A tekercseket mérd meg légyszíves, melyik a kisebb ellenállású, mert az lesz a főfázis tekercs.
(#) komarl válasza VIM hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Akkor ezek szerint sárga-zöld vezeték szerintem a főfázistekercs,mert ennek az ellenállása kisebb mint a fekete vezeték-párnak.
(#) komarl válasza VIM hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Ja az előbb lemaradt egy kérdés: Mi a különbség az állandó és az inditó kondis motor teljesitménye között?
(#) VIM válasza komarl hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Az indító kondisnak nagy az indító nyomatéka és ezt tartja is üzem közben ezért lenne jó a komprihoz, mert terhelten is jól indul. A másik típus ami állandó üzeművel működik, annak kicsi az indítási de annál nagyobb (3-4szerese) az üzemi nyomatéka. Ez fűnyírót, ventillátort hajtani jó, míg az előző terménydarálót, kompresszort stb. . Attól tartok, hogy a motort állandó üzemű kondenzátorosra tekerték át. Így 50-60µF kondenzátor kell, ha 1500W-ra tekerték meg. A bekötés akkor így jó, ha zöld-sárga színű a főfázis tekercs.
(#) bodgabo válasza VIM hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Köszönöm, megpróbálom így bekötni. Ha értelmes teljesítményt sikerül kicsikarni belőle, nem a polírozó marad rajta.

jav. Érdekes, hogy nem szükséges kondenzátor hozzá, ilyennel most találkozom először...
(#) VIM válasza bodgabo hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Nem emlékszem pontosan, de nagyon kicsi a teljesítménye, talán 90-130W. Úgy tudom, vagy csak tudni vélem, hogy koszorútekercselésű, ami úgy néz ki hogy nem kettő, hanem négy tekercsből van kialakítva mind kettő feszültségnek a tekercsei.
(#) bodgabo válasza VIM hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Nem bírtam ki, lementem a garázsba kipróbálni. Az eredeti (ahogy kaptam) bekötéssel csak meglökve volt hajladó elindulni, elég gyenge nyomatékkal. Az általad ajánlott bekötéssel úgy indult, hogy ha nem lett volna lerögzítve, tuti leugrik az asztalról! A segédfázist csak egy pillanatra kell zárni, ha felpörögve is úgy hagyom, elég durva hangja van (hangos morgó hanggal remeg). Lehet hogy valami egyutas egyenirányítással táplált R-C időzítésű relével fogom indítani, bár félő hogy hamar be fognak égni a kontaktok (a segédfázis kör megszakításakor meglepően nagy ívet húz). Fémvágó szalagfűrészt szeretnék vele hajtani, jól leáttételezve (fémhez elég az alacsony szalagsebesség) szerintem használható lesz.
Mégegyszer köszi!
(#) VIM válasza bodgabo hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Talán megpróbálhatsz egy hűtőkompresszor indítóreléjéből kikisérletezni egy megfelelő áramfelvételűt, amivel indíthatsz.
(#) komarl válasza VIM hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Bocs hogy megint kérdezek.Nem lehet hogy ennek a motornak elromlott az inditó reléje,és bekötöttek helyette egy nyomógombot? Most 100mikros rajta a kondi. Azt hogy 1500w-os a motor az adattábláján olvastam. Nem tudom hogy tekercselve lett volna.
(#) VIM válasza komarl hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
De lehet, hogy úgy van ahogy mondod, csak az a bibi benne, hogy én még nem találkoztam zöld-sárga tekercskivezetésekkel gyárilag. Annyira még nem "kutyultak" el a motorgyártók, hogy védővezető színével jelöljenek főfázis tekercseket. De a 100µF akkor is kevés az indításhoz, az a 60µF sokat segítene rajta a zavartalan induláshoz.
Következő: »»   5 / 70
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem