Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   70 / 206
(#) mex válasza jancsi_87 hozzászólására (») Feb 25, 2010 /
 
200V felett csúcsban. De mint mondtam szkóppal kellene, esetleg valamilyen True rms cuccal, csak az a bajság, hogy a digitműszereket kifekteti a szikra....
(#) jancsi_87 válasza mex hozzászólására (») Feb 25, 2010 /
 
Akkor digitális multiméterrel esélytelen megmérni?
(#) mex válasza jancsi_87 hozzászólására (») Feb 25, 2010 /
 
Kell egy dióda, utána egy~ 100-330nF kondi, és a kondin mérj. Tehát egyutas egyenirányitással töltődik a kondi, és egyenfeszültségű állásban mérheted.
(#) jancsi_87 hozzászólása Feb 26, 2010 /
 
A CDI-ből a trafóig menő két vezetéket ha fémhez érintem akkor szikrázik méghozzá az egyik igen erősen a másik kicsit gyengébben, de a gyújtáskábelen már nem jelenik meg szikra ez esetleg utalhat a trafó hibájára?
Ha tudom a trafó primerellenállását (2,75) és szekunder ellenállás értékét (7,9) akkor ez alapján tudok másik trafót választani vagy pontosan kellene tudni a típusát vagy esetleg valami más adatot?
(#) mex válasza jancsi_87 hozzászólására (») Feb 26, 2010 /
 
CDI trafót kellene próbaképp beraknod. Tökéletesen megfelel egy robogótrafó is. Kinait már 2500-3000HUF-ért kapsz.
(#) jancsi_87 válasza mex hozzászólására (») Feb 26, 2010 /
 
Tirisztoros simson trafó is jó lenne?
(#) mex válasza jancsi_87 hozzászólására (») Feb 26, 2010 /
 
Igen.
(#) jancsi_87 válasza mex hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Egy yamaha robogó trafót szereztem de azon csak egy vezeték van az eredetivel ellentétben amin kettő van. Ez miért van hogy az egyiken kettő a másikon csak egy vezeték van. Fel lehet tenni az egyvezetékest a kétvezetékes helyére? (A képen látható trafót szereztem).
(#) mex válasza jancsi_87 hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Fel lehet tenni. Ennél a trafónál az egyik tekercskivezetés a vasmaggal össze van kötve, és a rögzitőcsavaron keresztül kapja a testet. A CDI-ből a trafóra menő vezetékek milyen szinűek? Valószinűleg ami gyengébben szikrázott lesz a testre menő. Tehát azt kell a fémvázhoz csatlakoztatni.
(#) jancsi_87 válasza mex hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
A CDI-ből a trafóba menő vezeték narancs/fehér és piros/fehér színűek. Azt nem tudom melyikben van az erősebb áram de akkor elvileg azt kell kötni a testre.
Ha hajtom a motort akkor a cdi-ből jön áram ezért bízok benne hogy annak nincs baja, de ha kézzel megfogom a gyertyát másikkal a blokkot akkor pici bizsergést érzek de már annyi erő nincs benne hogy a két pólus között szikrát hozzon létre ezért gondolom hogy a trafó ment tönkre. A CDI-ből milyen erősségű áramnak kellene a trafó felé jönni?
Köszönöm: Jani
(#) mex válasza jancsi_87 hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
A CDI a benne levő 1-2.2µF kapacitásban tárolt energiát süti rá a gyújtótrafóra, ezt megmérni megintcsak nem tudod kéziműszerrel.
Nincs egy elektromos rajzod a mociról? Ha lenne sokkal könnyebben mene a hibabehatárolás.
Esetleg tipusa, évjárata?
(#) jancsi_87 válasza mex hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Ez egy Yamaha SR 125-ös blokk egyhengeres négyütemű. Talán '82-'85 körüli lehet de ezt nem tudom pontosan. Mellékelem a kapcsolási rajzot amiből nekem nyilván csak a gyújtási kör szükséges.
(#) mex válasza jancsi_87 hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
A piros-fehér vezetéket kell a testre kötni!!!
(#) jancsi_87 válasza mex hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Ezt a kapcsolási rajzból állapítottad meg?
Köszi a segítséget. (és a narancs/fehér az csak narancs)
(#) mex válasza jancsi_87 hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Igen a rajzról világosan kiderül.
(#) jancsi_87 válasza mex hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
A feltöltött kapcsolási rajzon ha megnézed a 31-es számmal jelölt start relayt én kiiktattam helyére egy kapcsolót tettem be remélem az nem befolyásolja az indító áramkör működését.
(#) Krisz03 hozzászólása Márc 3, 2010 /
 
Helló!

Megint akadt egy kis gondom ezzel a Rádiótechnikás gyújtással: Bővebben: Link. Minden alkatrész ugyanolyan, amivel az eddigieket is építettem, ugyanazt a paneltervet használtam, mégis van egy nem várt mellékhatás az amúgy helyesen működő áramkörben. A 2N3055 pár perc járatás után elég meleg, szinte forró lesz. Szkóppal ránéztem az 555 kimenetére, de a szokásos kb 50% kitöltésű négyszögjelet kaptam. Kíváncsiságból rövidrezártam az egyik 100 Ohm-os bázisellenállást, de nem javult. Testrehúztam a bázist 30 Ohm-mal, ugyanaz. Emitter és test közé diódát raktam, semmi változás. Akkor mondom talán az ST gyártmányú tranyó a hibás, raktam helyette Tungsram-ot, majd pedig egy BUY69-et, aztán BD249-et, végső elkeseredésemben pedig IRFP044-es FET-et. Utóbbi kettő méghamarabb felforrósodott.
Továbbléptem, visszakerült az ST gyártmányú 2N3055, de trafó helyett 21W-os izzót raktam. Csodás, semmi melegedés! Akkor teszek egy BY299-et a kollektor-emitter közé, mert most már biztosan a trafó önindukciója a probléma, de még mindig melegszik. Még egy utolsó kísérlet, másik trafó, de ugyanaz a jelenség.

Valakinek valami ötlete, hogy mit próbáljak még ki? De nem is értem, hogy miért kell ezzel szenvednem, mikor elsőre jók szoktak lenni ezek a gyújtások!

Krisz
(#) Krisz03 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 3, 2010 /
 
Nos úgy tűnik, hogy már elmúlt a veszély, 555 és kondi cserével javult valamelyest a helyzet. Nem melegszik annyira, inkább csak langyos.
Egyébként összehasonlítottam egy már meglévő gyújtással a bázison a jelet (bár az 6V-os), és semmi különbség nem volt, sőt az is langyosodott valamennyire.
Szóval végülis eredményesnek tekintem a javítást, tesztelés alatt jól üzemelt a motorton. Köszi szépen a segítséget!
(#) attila1 hozzászólása Márc 4, 2010 /
 
Sziasztok.Adott egy benzines aggregátor,aminek bekrepált a gyújtás elektronikája.Odáig eljutottam,hogy sikerült a műanyagházból kioperálnom a panelt,de az alkatrészekhez már nem férni hozzá,mert beöntötték valami fekete színü gyantával,vagy valamivel.A baj az,hogy 2 éves a gép,viszont nem lehet kapni ilyen vezérlést hozzá.A gépre pedig szükség lenne.Ha valakinek van tippje,hogy miként férnék a belsejéhez,azt nagyon megköszönném.Mellékeltem képet is.
(#) mex válasza attila1 hozzászólására (») Márc 4, 2010 /
 
Ha kemény a kiöntés, akkor nagyon macerás. A doboz burkolatot vágd le róla, és utána hőlégfúvóval melegitve meglágyulhat a műgyanta, és igy már fogóval, csipesszel, óvatosan, apránként lefejthető az alkatrészekről.
Szedtem már szét beöntött gyújtóelektronikákat, türelemmel kell hozzáállni és sikerülni fog. Javaslom keresd meg a nyák forrasztási oldalát, tisztitsd le, rajzold vissza, és csak ezután kezdj neki az alkatrészoldalnak. Általában a tirisztor megy zárlatba, esetleg a kondi. Mindenesetre nemhiszem, hogy összetett, komoly elektronika lenne a méretéből itélve.
Egyébként biztosan elektronikagond? A jeladó, és a gerjesztőtekercs mérve jó? A trafó is? Átnézted a csatlakozásokat, és a leállitógombot?
Ha esetleg van elektromos rajzod hozzá tedd fel, és lehet, hogy egy egyszerű elektronikával ki is tudod váltani, nem kell a szétszedéssel szenvedni.
(#) attila1 válasza mex hozzászólására (») Márc 4, 2010 /
 
Köszi a választ.Biztos ez a rossz,felraktam egy másik ugyanilyet,amit kölcsönkaptam,azzal jó.Kettő is van rossz vezérlés,egyet szétbarmolt a tulaj,egyszerű belseje van,1-max.2 dióda,2kondi,1-2ellenállás,és egy sot-93hoz hasonló,csak méretében kisebb tokozású valamit láttam benne.De amit szétbarmolt annyira sérült,hogy felejtős.R-eltört(színkódok eltüntek)C-fólia eltünt,és maradt rajta gyanta is még bőven.Szóval ami megvan vezérlés,az teljesen ép,még érintetlen.Egyszerűnek tűnik,csak a szétszedése macerás.
(#) mex válasza attila1 hozzászólására (») Márc 4, 2010 /
 
Akkor ha egyszerű, ahogy irtam tisztitsd meg a fóliaoldalt, rajzold le, és méregess. Az ellenállásokat,diódákat ki tudod mérni, szűrni. ha nem egyértelmű, akkor vágd át a forrpont mellett a fóliát.
(#) attila1 válasza mex hozzászólására (») Márc 4, 2010 /
 
Megpróbálom majd a hőlégfúvós-megoldást,más ötletem nincs.A szétbarmoltat próbáltuk nitróval,meg kromofággal,de meg se kottyant neki A fólia oldalon vékonyabb a gyanta réteg az alkatrész oldalon viszont brutál Köszi a segítséget,majd jelentkezem
(#) jancsi_87 hozzászólása Márc 6, 2010 /
 
Üdvözletem:

Láttam hogy egy másik topikban foglalkoztatok honda xl 500 cdi-vel. Nos az lenne a kérdésem hogy azt nem e lehetne összeházasítani a yamaha sr gyújtásával?
Szeretném megkérdezni azt is hogy milyen elven működik a yamaha gyújtása (ehhez rakok fel képeket)? Van a lendkeréken két kis köralakú mágnes átmérője kb 5 mm, amik egymással 90 fokot zárnak be. Továbbá van két jelfelvevő tekercs amelyek majdnem 180 fokra vannak egymástól. És van benne egy tekercs aminek a három vezetéke az egyenirányitóba megy, nem tudom hogy ennek van e szerepe a gyújtásban. Utolsó inditáskor amikor leállt a cdi bal felső sarka nagyon meleg volt a tobbi részéhez képest.
(#) jancsi_87 válasza jancsi_87 hozzászólására (») Márc 6, 2010 /
 
Még teszek fel egy kapcsolási rajzot is hátha segít valamit.
(#) Kraven hozzászólása Márc 8, 2010 /
 
A minap tekertem egy táptekercset a mex féle CDI kapcsolás megtáplálására. Mivel egy kicsit túlzásba vittem a soronkénti szigetelést, meg lakkozást, túl sok helyet fecséreltem el. De ha már elkészült gondoltam kipróbálom. 0,2-es zománchuzal, 60 Ohm (~1200-1300 menet csak), rárúgásra 55 volt csúcsfesz... És megy gond nélkül Ez legyen a legnagyobb bajom! gyönyörűen indul és ki is pörög.

De igazából nem értem...
(#) timi83 hozzászólása Márc 10, 2010 /
 
Helló! Egy olyan kérdésem lenne ,hogy a Honda Dio (AF18-as) CDI gyújtása kb milyen (minimum) feszültségtől és áramerősségtől működik jól. Köszönöm előre a válaszokat.
(#) mikulamotor hozzászólása Márc 10, 2010 /
 
Sziasztok ! Segítségre lenne szükségem van egy Kymco CDI-m és nem tudom,hogy melyik kivezetés mi. Mellékelek egy képet róla. Ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.
(#) mex válasza mikulamotor hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Fekete-sárga, és a fekete-fehér a gy.trafóra megy. A fekete-fehér egyben test is. Fekete-piros a gerjesztőtekercsre megy. Kék-sárga jeladó. Zöld-fehér jeladó. A bal szélső lesz a stop gomb.
(#) mikulamotor válasza mex hozzászólására (») Márc 10, 2010 /
 
Köszönöm szépen a segítséget !!!
Következő: »»   70 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem